25. leden 2009

Škoda 130 RS

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 17315×, Komentářů: 36, Líbí se Autor: jourin
Tak jsme pořídili originální RS

Aktualizace 28.10. 2011

Aby to nevypadalo ze nic nedelame :-)

Motor uz sedi na svem miste, o vikendu by se melo montovatisani s karburatory, interier se uz taky blizi a nejvetsi parada je rampa se svetlama Bosch :-) Zatim to tak vypada ze pod stromecek by mi jezisek mohl prinest dokoncene auto.

Aktualizace 6.8. 2011

Hurá, dorazil motor.. a schvalně, kdo si pamatuje Calex? :-)

Aktualizace 25.7. 2011

Tak pridavam fotky z vyroby polepu, zacina se to tvarit stejne jako pred 30ti lety :)

Aktualizace 9.7. 2011

He he tak je to koukám přesně rok a měsíc co jsem dělal poslední aktualizaci… takže teď mám něco víc novinek… Renovace auta se blíží ke zdárnému (alespoň doufám) konci. Aktuálně máme nalakováno, auto je na kolech a postupně skládáme, do galerie jsem přidal dvě aktuální fotky

Další dobové fotky a fotky z renovace jsou zde:

http://www.re­novace-veteranu.cz/roz­pracovane-vozy/ 24/skoda-130-rs.aspx

Tak jsme si koupili hračku:-)

Je to pro hodně z vás známy a důkladně prodiskutovaný kousek ze Slovenska, Škoda 130 RS. Díky úpravám předchozího majitele se stala žhavým tématem mnoha internetový diskuzí. například tady: http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku-1/4284-skoda-130rs/ nebo tady:

http://skoda-virt.cz/cz/forum/skodovky/72859-co-vy-na-to-19/

Byl to trochu adrenalin a okolnosti sepíšu do samostatného článku.

Základním cílem bylo vykoupit jedno z posledních originálních aut a uvést jej do původního stavu. Originálních dílů na autě příliš nezůstalo :-( vlastně jen skelet s výrobním číslem a štítkem (musí se vyměnit střecha kvůli nepostradatelnému střešnímu oknu), přední blatníky, kompletní zadní náprava, přední nápravnice a dělítka.

Neb není času nazbyt a ani žádné zkušenosti s totální rekonstrukcí tak atypického auta, bude kompletní renovaci provádět Petr Molčan

http://www.pmautosport.cz/ (nové stránky jsou tady: http://www.renovace-veteranu.cz) kterému chci poděkovat za pomoc s realizací celé transakce.

Aktuálně je karoserie komplet odstrojená a připravená na pískování, naštěstí není napadena korozí. Současně s tím věnuji poměrně dost času shánění nových (původních) dílu. Jako největší oříšek se zatím jeví původní lisovaná hliníková střecha, originální blok motoru a volant Personal Mirage. Vím, že je dnes možné sehnat repliky takřka čehokoliv, ale preferuji původní dobové díly pro zachování autentičnosti vozu.

Pokud by měl někdo dobové díly a měl je třeba na repliku auta, tak je rád vyměním za nové kusy dnes vyráběné. Budu rád za jakoukoliv pomoc nebo informaci. Cílem je postavit auto tak, jak závodilo v roce 1978.

Kompletní fotodokumentaci naleznete zde: http://www.fotogalerie.cz/jourin/58115-130rs fotky budou postupně přibývat a chystám podklady na spuštění samostatného webu.

Tak držte palce :-)

P.S. očekávám komentáře kritizující tuningové kroky původního majitele. Věřte, ani já jsem z nich neměl radost a nechápavě nad nimi kroutil hlavou.

Jenže pak mi to došlo, on to auto vlastně zachránil, kdyby jej tehdy náhodou nesehnal a nedal dohromady, tak tu dnes velmi pravděpodobně nebylo vůbec.

Již v době zakoupení tam nebylo takřka nic z původních součástek. Bohužel si auto stavil k obrazu svému a pro normální ježdění po silnici. Jen pro vaši představu: kompletní lak krom střechy a skeletu vznikal v panelákovém bytě 3+1 :)))


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 17315×, Komentářů: 36, Líbí se Autor: jourin
Nepohyboval jsi se dnes náhodou v okolí Brandýsa? Vytáhl mě z garáže povědomý charakteristický zvuk, bohužel jsem zahlédl jen střechu a červené pruhy...
Ty brďo, to je krása 😀 Máš můj veliký obdiv.
RST: no dal jsem si zavazek ze to udelam na strankach skoda130.cz ale zoufale na to nemam cas... takze kdyby te to bavilo tak mas brigadu 🙂))
Asi budu muset začít intenzivně přehrabovat a skenovat dobový SM, Motory atd... a začít tvořit nějakej archiv aut, kdo s čím jezdil a jak to vypadalo.
Auto cekaji maximalne nejaky srazy a lestenkova kariera v muzeu, nekolik let na ot davam dokupy detaily a dost by me mrzelo kdybych to nekde rozstrelil, navic v tom je origo blok motoru s malym prumerem lozisek na klice, takze dalsi duvod to nehonit...





na zavody uz jedno auto mam a obcas se s nim objevim na Bergcupu nebo na veteranskem sosneni nebo taky na Ecce homo historic minuly rok 🙂





Aktualne vypada takhle:


http://www.renovace-veteranu.cz/webs/veterani/ProductsPhoto/bigcached/66/800_0_a8e23fa0-3874-4269-add6-ad108857ac73.JPG





Minuly rok:


http://www.renovace-veteranu.cz/webs/veterani/ProductsPhoto/bigcached/66/800_0_DSCN6899.JPG





A kdyz na to bude cas tak mu vratime dobove barvy... bohuzel se mi z predchoziho majitele nedarilo dostat fotky a nevedeli jsme jak to ma vypadat


http://www.renovace-veteranu.cz/webs/veterani/ProductsPhoto/bigcached/35/800_0_02.jpg
Taky by mě zajímalo zda se objeví třeba v nějakém závodě do vrchu či historiků.
Paráda...


A klobouk dolů jak vám jde krásně práce od ruky.





Ještě malý dotaz: Co bude s autem pro dokončení renovace?? Čeká ho nějaká závodní kariéra a nebo pouze leštěnkový důchod?? A kde ten skvost bude k vidění?
Co dodat, prostě krása.
Týjo super mašina, a calex to jsou věci:-O
Calex jako expert na chladničky spolupracoval a projektoval chlazení při vývoji RSek 😉
Máš na mysli ledničky ?? 🙂
Celou renovaci sleduji na webu renovace veteránů a moooooc se mi to líbí. Krásná práce. Smekám.
Pěkné auto se z toho rýsuje 🙂. A CALEXka tu taky kdysi měla své místo🙂..
RST: jo to je pekny opruz 🙁 ale uz to prekeresluje grafik 🙂 je mi ho lito... je to jak archeologie, sehnali jsme k tomu podklad ale je blbej, v mizerny grafice, takze si to chudak hazi uz druhy den 🙁
Pěkná práce. Zkoušel jsem po příbuznejch shánět tu kolínskou 20HP, ale zatím bezúspěšně. Leckdo si to pamatuje, ale nemá.
To sice muzes ale na renovace-veteranu jsou zrovna ted novejsi fotky 🙂
A co takhle kouknout pod ruce rovnou klukům co na tom právě makají 😉


http://www.pmautosport.cz/index.php?option=com_zoom&Itemid=28&catid=151&😜ageNo=1
Hezky na tom autě vyšívají. Bude hezký, až se vrátí do své dávné podoby.
Ty černobílý fotky z dob závodní hystorie jsou fakt super.
Tak jak jsi daleko? docela by mě zajímalo jak to jde s "první origo 130RS"?


Čím více se chodím koukat na na původní vzhled této 130RS (tak jak jsi jí koupil)tím víc si začínám myslet, že to byla jedna z nejhezčích RS tuning...
Tak jsem koukal na tu tvoji kárku Jourine.Je to fakt vostrej stroj.Zajímali by mě technické parametry toho tvýho motoru.Jestli jste měřily někde na motorový brzdě výkon atd...Co to tam máš za karburátory?Jakou to má spotřebu kolik to udělá jaký to má zrychlení a podobně.Skus se trochu rozepsat budu ti vděčen.A myslím že nejen já.
Připojuju se ke gratulaci 🙂





Mám prosbu - Pořád netuším jestli do projektu foto-katalog na www.skoda110r.COM můžu zařadit i origo RS. Katalog je založený na výrobních číslech karoserie. U replik je to jasný ty mají karoserii z původního eRka, ale naprosto netuším jestli originální RS vznikali tak, že si továrna vybrala několik sériových karoserií š110r a postavila z nich RS ( při zachování původního čísla karoserie 110r ) , nebo jestli karoserie pro RS vznikali od základu jinak a měli jiné číslování.





Prosím podívej se do článku :


http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2007102801&stromhlmenu=5


jestli číslo karoserie zapadá do číselné řady 110r.





Když ano, budu moc rád když popřemýšlíš nad účastí ve foto-katalogu http://www.skoda110r.com/kniznica.php


bylo by to první origo RS co tam je 🙂
Gratuluji ke koupi a držím pěsti, aby se vše povedlo dodělat tak, jak si plánujete !!!!!!!!!!!





P.S. Vaše pojetí rekonstrukce do opravdu dobového stavu se mi hrozně moc libí !!!! Nebude to vůbec lehké a vyvolá to spoustu problémů a dohadů, ale i tak to bude stát za to a ta RSa si to určitě zaslouží !!!! Už se MOC těším na výsledek a pokud možno, tak i na zprávy o průběhu rekonstrukce..... !!!
Panove neni to jedno v jakem zavode? 🙂 poud se budeme bavit o detailech jako expanzni nadobka (jestli mosaznou nebo plastovou) nebo kolik tripmasteru a jestli najaky dalsi rally timer tak jo.. to je diskutabilni... kazdy si to prizpusoboval... nicmene auto jezdilo jako soutezni takze zadna zverstva s sirokyma okruhovyma blatnikama a podobna zverstva 🙂





jinak je puvodni stav dost jasne dat homologaci a podle te budem postupovat... tj zadny petikvalt ale originalni prevodovka se silnym vyvodem a samosvornym diferencialem, kompletni suchy karter, zadny volant skoda rallye ale volat personal Mirage, zadne lehke laminatove blatniky od pana Krajanskeho ale puvodni hnusny tezky stary a tak dal... napriklad zadne repliky veci a nove odlite elektornove veci... proste vsechny dily original 🙂





je to uz srozumitelnejsi? 🙂





navic mame slibeno od uplne puvodniho majitele dodani fotek z dob kdy s nim zavodil takze bude mit i stejnou vizualni podobu.. takze to nebude stoosumdesatepate RS v tovarnich barvach 🙂





mimichodem to bude jedno z mala aut v puvodnim skeletu.. tech tu v republice uz opravdu moc neni 🙂 proto jsme se do toho pustili
no v tom úplně prvním, to dá rozum 🙂))
A v kterém závodě? 😀
Vím že tady je origo stav relativní věc, ale Jourin napsal, že "jeho cílem je postavit auto tak, jak závodilo v roce 1978"


To si myslím, že je celkem jasná a konkrétní představa 🙂
Pokud se bavíme o škodě 130RS tak to je závodní speciál, origo stav je diskutabilní již po pár letech po jeho vyrobení. Myslím že special ani origo stav nemá tudíž je nesmyslné dosahovat originálního stavu který se dá přesně nazvat spíše "výchozím". Svazarmy dávály do aut to nejlepší co se dalo sehnat a měnilo se co se všechno, jen dosáhnout zepšení auta. Bylo normální vzít 130RS rally a přestavět na okruhy a zase zpět, jak u takového auta dělat původní stav? který nebyl ani po 1.roce stáří auta? Speciál je speciální a z jeho podstaty se vylučuje původní stav poplatný době jeho působení.
Tak to jsem rád,že tak krásné a vyjímečné auto skončilo v dobrých rukách a bude tak zachráněno.Držím palce s renovací,bude to chtít hodně usilí,práce,peněz a času,ale výsledek se jednou určitě dostaví a bude to stát za to🙂
Hřeje mne u srdce že i mezi RSáři jsou originalisté🙂


Hezký kousek, ať se daří🙂
Tiše, teda spíš nahlas závidím 🙂 Je dobře, že ses toho ujal a auto půjde do původního stavu. Takové kousky si to opravdu zaslouží.





K té střeše: co tak tu původní opravit - nechat zavařit tu díru po okně ? Nevím odkud jsi, já tady mám u Brna známého, který dokáže s hliníkem divy - zavařil mně díry na lištách na okapničky i na dveře a svařil zlomenou SPZku. Kdyby ti to pomohlo, tak dej vědět, zprostředkoval bych ti ho.





Ať se daří! Michal
nikoho by som neodsudzoval ze ma auto ake sa mu paci.. a drzim palce pri renovacii.. vysledok bute urcite stat zato... vela zdaru...
Hmmmm, hezkýho koníčka sis pořídil!





Hele a ta střecha, co je tam teď se střešnim oknem, ta je hliníková?
Tak ako základ super auto, držím palce, aby to s opravou bežalo rýchlo ;-D.