Minulost
Nevím jak začít. Sedla na mě nějaká nostalgická nálada. Vzpomínám na mé dávné plechové lásky. Bohužel musím přiznat, že si již nepamatuji pořadí, ve kterém ke mě přišli a já k nim.
Od mala jsem koukal po kupé, ale mé okolí v praktickém duchu tyto vozy odsuzovalo. Prý to má jen dvoje dveře, špatně se do toho leze. Málo se do toho naloží a tak podobně.
Napříč těmto skutečnostem se mi naskytla koupě erka od bratra mého spolužáka. Bylo mi 16let. Měl jsem doma stovku po laku, ale něco mi říkalo skoč do toho. Vzal jsem přítele sestry a jeho kamaráda automechanika. Obhlídka skončila verdiktem, že auto je v dobrém stavu a z 90% vyvařeno. Je k němu plus mínus vše na kompletaci. Cena stanovena na mi přijatelnou. Šel jsem do toho napůl s budoucím švagrem. Vyndal si z toho motor do své mrtvé 120ky. Říkám si, pošetřím a dám si erko dohromady. Jééénžžžééé! K autu měli být i doklady, ale pozor! Auto mi prodával kamarád v zástupu za bratra. Tomu zřejmě byly utržené peníze málo a doklady prodal někomu jinému. Ještě dnes mi nejde pozdrav z huby když ho potkám. Měl jsem erko asi půl roku. Stálo smutně pod plachtou až do osudného dne, kdy táta našel inzerát v annonci. Koupím karosérii erka ve slušném stavu tam stálo. Pod nátlakem tam volám. Už třetí den bylo pryč. Ještě k tomu mě nějaký pan Bendi z Rokycan okrad. Doufám že pošel na rokovinu. Co udělá sám kluk v 16ti letech se dvěma chlápkama. Uvěřil jim, že auto nejdřív naloží a pak se srovnáme. Dali mi polovinu a prej mám bejt rád. Opravdu jsem tehdá brečel. Nevím jak auto dopadlo.
Toto auto neexistuje na žádné fotce.
Opravdu nevím které bylo druhé. Asi holá karoserie na emkách od Procházky z Jankova. Fakt holá kasle vyvařená autogenem. Nekup to za 3tkč. Investoval jsem do sady RS okruh od Práška. Opět auto stálo půl roku na zahradě. Nebyl čas a ani peníze. Opět s bolestí v srdci putovalo dál. Někam na sever do motokrosové rodiny. Jméno si už napamatuju. Jak skončilo nevím.
Asi třetí erko jsem koupil bez dokladů od Járy Černovského od nás. Bylo trochu předělané. Mělo náporák. Jeden sedák MTX. Krásné loukotě. Trchu pobroušenou 120ku motor. To už u nás doma nebylo, protože smrt uškrcením od rodičů jsem neriskoval. Stálo u známého v garáži, kam jsem tajně chodil snít a plánovat co vše s ním udělám.
Plány mi pokazil výlet na koupák s kamarády. Hm,můžu říct, že alkohol opravdu za volant nepatří. Jsem šťastný, že se nikomu nic vážného tehdá nestalo. Po této události byl akorát za měsíc sraz Felicia a coupé v Táboře. Tam jeho kariéra u mě skončila. Nový majitel ho dal dohromady a jezdí s ním občas na srazy.
Dochovala se mi jen jedná fotka.
Asi čtvrté erko s doklady jsem našel na inzerát v místním inzertním tisku zvaném Unison. Kluk jménem Stejskal z Benešova prodával rudé erko po starší renovaci. Kamarád Jarda, dále jen Slávek mi říkal, že auto je v pohodě. Prý ho zná z dřívějška. Byl při koupi se mnou. Už cestou domu mi přišlo, že to nebyl dobrý nápad si zrovna tohle erko koupit. Do měsíce jsem sundal zadní blatníky a málem mě jeblo. Auto bylo sice všude vymazané medvědím hovnem, ale bylo zrezlé na prach. Koupil ho ode mě tuším tehdá Pepino RS se jmenoval. Prodělal jsem přes 10tkč. Fakt mě to tehdá mrzelo. Pan Stejskal se mi vyhýbá, asi ví proč zmetek.
Mám pár fotek, když bylo auto už rozebrané. Auto už není mezi námi. Pepino RS ho hodil do šrotu, protože bylo opravdu na prach.
Asi páté erko jsem koupil od kamaráda Ládise z Praskoles. Bylo bourané na pravý bok, ale jinak zdravé, bez dokladů. Cena příznivá. Částečně odstrojená karosérie byla má poenta opět na stavbu RS. Odstrojil jsem jí úplně a pozval si karosáře. Jeho slova mě sprchla. Srovnám ti to na stolici. Dodej přední podběh,dno kuftu,práh a udělám to. Cena? Lidovka od oka 15tkč. Zkoušel jsem ostatní známé i neznámé a výsledek byl stejný. Buď udělané na koleni za pár, ale kvalita žádná. Nebo stolice, ale pecka cena. Auto jsem rozřezal a zbytek prodal. Levé dveře se slopkem a levý blatník prodané do Oseka. Prodej těchto dílů mi zaplatil půl koupě auta. Pak střecha šla ke Climberovi. Jinak zbytek skončil ve šrotě. Chtěl jsem si akorát nachat přední torpédo, ale bohužel "magneti" mi ho akčně ukradli.
Fotek je jen pár z destrukce.
Asi šesté erko jsem kupoval na inzerát z annonce. Byl to 80tej rok a v dost zachovalém stavu. Navíc paní co mi ho prodávala měla k němu velmi úzký vztah. Měl jsem obecně smůlu na koupi, ale tohle bylo asi to nejlepší, které jsem kdy pořídil. Bylo při povodních lehce zatopené v pražské garáži. K němu jsem měl nakonec největší citový vztah i já. Asi proto, že jsem ho měl nejdéle, bylo kompletní a funkční. Navštívil s ním dost srazů a akcí. Navíc s ním získal i pár cen. Bylo to auto prostě originál a o přetavbě na RS jsem opravdu nepřemýšlel. Lituji, že jsem ho prodal. Prodával jsem ho, protože mám lepší nové erko. Putovalo někam k Mladé Bolce. Koupil ho kamarád od Marťase. Nevím co s ním je a kde je. Nový majitel se ukázal jako slibotechna a dodnes mi dluží pár dohodnutých věcí z auta vrátit.
Asi sedmé erko jsem na doporučení RST kupoval v Praze Kbelích. Auto bylo před vyvařením a s rs okruhovou sadou. Cestou domů mi erko spadlo z podválu a nabouralo tahouna. Zaplacení opravy mě stálo skoro to, co auto samo. Když jsem blbej, tak ať platím. Říkám,začnu od základu a oslovil jsem nejlepšího klempíře na okrese. Říká mi proč ne, ale budu mu chodit být po ruce. Ze začátku to fungovalo. Poslouchal jsem s vděčností rozkazy typu: "Tady to uřízni, tady to obruš, tohle nastříhej tak a tak". Pak začal se synem jezdit po závodech. Pak já začal marodit s kukadlama, zánět oka je pěkný svinstvo a špony taky. Když jsme měli z cca 70% vyvařeno, tak se mu přihodil úraz ruky a s vyvařováním skončil. Byl jsem znechucen. Neměl peníze a ani čas. Auto koupil kamarád Dan z Poříčí. Auto uskladnil na půdu a nic se s ním neděje. Plánuje z něho autokrosový speciál s motorem Octavia 2l 20V. Tak asi čas ukáže co se s ním bude dít.
Asi osmé erko bylo opět na inzerát z annonce. Nakonec jsem ho nechal Slávkovi. Sranda byla ta, že auto bylo ode mě jen pár kilometrů a já o něm nevěděl a nikdy předtím jsem ho neviděl. Byl to mazlík. Nechtěl jsem ho obětovat na RSu.
Asi deváté erko jsem při služební cestě našel v bazaru v jižních čechách. Prodávající ho potřeboval prodat z důvodu přestěhování do ciziny a dost mi slevil. Jeho kariéra v mém vlastnictví byla krátká. Z důvodu další koupě erka jsem ho prodal dál. Koupil ho fanda značky od Tábora, potkávám ho na srazech. Jméno si nepamatuju. I on ho něměl dlouho a jak dopadlo dál nevím.
Asi desáté erko jsem opět našel při brouzdání annoncí. Jednalo se o hotovou ala tuning RS stavbu. Po prohlídce auta v Kolíně jsem došel k názoru, že ho nechci. Bylo až moc předělané.
Pak následovalo dost návštěv po inzerátech, ale samá trgédie. Holt koroze je potvora. Po pár týdnech uvažuju, že koupím přece jenom tuning a předělám si ho dle svého. Paní byla ráda, že jsem se ozval. Měla k autu také citový vztah, protože vůz jí vezl na svatbu.
Poslala mi i pár fotek z akce.
!!! Pozor !!!
Tady začíná má historie táhnoucích se dodnes a ještě pokračovat zřejmě bude.
Mám auto už dva roky v garáži. Už proběhla kompletní rozborka. Nákup CO svářečky a vyvaření. Vpravení rámu. Vybourání zadní příčky. Rozpěra mezi tlumiči. Nové držáky sedaček. Zadní držáky sedaček odstranit. Velká nádrž. Příčka do kufru. Dovaření podběhů atd atd. Už ani nevím, co všechno jsem na něm dělal.
Aktuálně je auto v novém kabátě a dávám ho dohromady. Zjišťuju, na co jsem všechno zapoměl před lakem a snažím se to dohnat.
Jedenácté erko.
To jako doufám poslední, je co se do originálu týče Eror. Rok 1979. Stav velmi dobrý. Doladím pár detailů a budu se s ním víkendově projíždět. P.S. Mrzí mě, že nemohu tvrdit po prvním majiteli, ale jsem rád za něj.
4. březen 2009
4. březen 2009
2. březen 2009
27. únor 2009
27. únor 2009
25. únor 2009
25. únor 2009
24. únor 2009
24. únor 2009
24. únor 2009
24. únor 2009
24. únor 2009
24. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
23. únor 2009
22. únor 2009
6. březen 2009