7. květen 2010

Jaro 2010 Běšiny u Klatov

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 8236×, Komentářů: 49, Líbí se Autor: RST
aneb opět Jarní tání zlepší sání

30.4.-2.5.2010

Nějaký čas opět uplynul a nastal čas dalšího námi oblíbeného srazu v Běšinech u Klatov.

Přípravy začaly první víkend v dubnu, kdy jsem po zimě poprvé otevřel vrata zimní garáže a eRko zkusil natočit. Po pokusu, jestli je vůbec živá baterka, a byla, jsem napumpoval benzín a motor hned naskočil. Auto jsem pak krátce projel, načež jsem s ním odjel asi 80km k sobě domů. Naprosto bez problému. Kvůli jiným povinostem jsem se autu věnoval až v týdnu před srazem. Veškerá příprava se omezila na výměnu svíček a namontování podložky pod karburátor, která tam dosud nebyla. Kupodivu se to skutečně projevilo a motor za tepla líp startuje a po stání neškube. Jiných příprav auto nedozanlo, i když jsem se snažil ještě o jinou přední kapotu, ale to se nějak nezdařilo.

Na sraz jsme nakonec vyrazili už ve čtvrtek navečer po práci. Z domu jsme vyráželi až kolem půl osmé, protože spolucestující posádka měla nějaké organizační potíže. Cestu skoro 180 km jsme zvládli celkem v pohodě a v 22:15 jsme dorazili do Neznašov do ubytování.

V pátek jsme si vyrazili do Klatov na náměstí, abychom viděli konečně taky něco jiného než jen STK, kemp a eRZety. Po obědě to konečně vypuklo, vyrazili jsme se zaregistrovat, na technickou přejímku a projet nájezdy tratí.

A už tu byla sobota a s ní pro nás hlavní hřeb programu - Jarní závod o pohár Škodateamu. Během dopoledne jsme prošli kemp a já se zaměřil na vyfocení co nejvíce eRek, která se na sraz sjela. Nemám asi úplně všechna, nějaká jsem viděl pak i venku před kempem, ale to jsme už jeli závod a fotit jsem nemohl. Zde tedy jsou mnou zachycená eRka:

Jestli jsem dobře počítal, napočítal jsem v kempu 17 eRek (včetně našeho) a min. další 3 venku, takže účast min. 20 vozů považuju za velmi úspěšnou.

V průběhu srazu jsem také předal 2 zbývající Pacoše našim kolegům Jerromovi a Stanleymu:

Během závodů se nám po nějaké době opět celkem zadařilo a výsledkem je 3. místo v naší skupině N1. Celkově 45. z 85 v cíli.

V neděli pak už jen cesta domů, během níž se auto trochu začlo hlásit o slovo s občas škubavým motorem a poskakující ručičkou otáčkoměru. Domů jsme ale dorazili v pohodě, jak se ukázalo při průzkumu situace, škubání má na svědomí zřejmě povolený a nefungující odpojovač na karburátoru. Na otáčkoměru se bude pracovat a ještě řekla dost struna sytiče, která se u karburátoru užižlala.

Co napsat závěrem? Že jsme prožili zase jeden z víkendů, kvůli kterým se v tom autě hrabem a proč jsme si jej stavěli. Setkali jsme se se spoustou kamarádů a známých, které zpravidla jindy nepotkáme a asi nejdůležitější je, že vypneme na 3 dny okolní svět, vyčistíme hlavy a nabereme síly na další existenci ve všední realitě. Ze zážitků vydržíme do podzimního srazu, kde se zase dobijeme.

Takže na dalším srazu opět nashle!


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 8236×, Komentářů: 49, Líbí se Autor: RST
Tohle auto bylo na kalendáři 2009 a tam majitel vypsal vše důležité o autě.
Abych nevypadal, že jsem začal debatu a zbaběle se dál nevyjádřil...





Viděl jsem některé výtvory p. JZ a např. zrovna zelený litr nevypadal na porenovační stav do originálu🙂, ale o to nejde...





Já jsem poslal do éteru informaci o tom, že toto MBXo má převařené tatrakapsy. Je to informace z Běšin někdy z roku 2005 (2006?), kdy jsme se pozastavovali (s jedním kolegou z Maďarska) nad tím, že toto MBXo má "tatrakapsy" a že o žádném jiném s tatrakapsami nevíme. Protože jsem při tom překládal (maďarský kolega si domlouval nějaké díly na MBXo), zeptal se i na tatrakapsy. Pokud si matně pamatuji, přece jenom už je to pár let, potvrdil nám přímo p. JZ, že ani toto nemělo tatrakapsy, ale že jsou převařené... že se mu to líbilo na prototypech a tak je převařili...





To, že to není na blatníkách poznat, pokud se to udělá profi a umí se to, z venkovní strany skutečně nejde nic poznat...





Ale jak to je skutečně by potvrdil jenom p. JZ 🙂 pokud by ovšem chtěl🙂





Taky je ovšem možné, že Jozka má taky svou pravdu, neboť p. JZ nemusel při rozhovoru zmínit převařené blatníky a vyšlo z toho, že jsou origo a jedná se o jeden z prototypů MBX. (O čemž tedy osobně silně pochybuji, ale může být...)





A taky může být ještě jedna možnost😀 pravdu máme všichni - jedná se o prototyp, u kterého některý z předchozích majitelů již vyměnil blatníky za standardní a jediná možnost, jak vrátit originální bylo jejích převaření...





A teď si vyberte 😀 skutečnou pravdu ví pouze p. JZ🙂
Nu, mám dojem, že jsem viděl auto 1. sezónu po renovaci, odhaduju to taky na jaro nebo podzim 2006.. Schválně se časem podívám, jestli jsem já nebo synek necvakl výrobní štítek - podle toho by šlo usoudit, kam vozík zařadit. Provedení blatníků už je na vědomí a svědomí majitele, ledaže bychom mu je zrentgenovali - přičemž ale Mr. Zlámal dojem šarlatána nedělá. Ovšem na jeho místě bych je klidně dovyrobil, kdyby k autu patřily "od přírody" a nedochovaly se 🙂.
Jinak v Doksech jsem onehdy byl 20.05.2006 (pak už nikdy).
No,asi bych to ani nezaregistroval,ale tehdy to tam zrovna řešili nějací originalisti-škodováci a zrovna jsem se u toho vyskytnul.


Prý majitel lže,když tvrdí že ony "tatrakapsy" jsou tam původní a kdo nevěří,že ať si řádně ono místo prohlédne.Nese téměř nepatrné,ale viditelné stopy předělu.Z fotek to asi zřejmé nebude.


Takže bůhví,kde je pravda...
Já ho zhruba před 3.-4. lety prohlížel tuším v Běšinech - musel bych doma do fotek - a nic takovýho jsem nezaznamenal. Tehdy jsem se divil červený bužírce, použitý místo origo T plastu a bylo mi řečeno, že i ta byla na autě bylo v nálezovým stavu. Takže buď jsem se tehdy špatně díval a majitele nepochopil, nebo mohlo v mezičase dojít k nějaký blatníkový destrukci..?
Tohle MBX jsem viděl naživo tehdy v Doksech a zrovna kolem kapes jsou pod lakem viditelné stopy po převařování,takže???
to Petkar: Tak pokud si z již dávnějšího hovoru s majitelem MBX s "tatrakapsama" (dobrej terminus 🙂) dobře pamatuju, tak auto bylo pouze rozebráno, vyčištěno, znova složeno a olakováno - a to jenom proto, že lak nebylo možné zachránit, neb na voze hřadovaly slípky. Čili by to opravdu měl být jeden ze 4. předsériových MBXů. Pominu-li repliku 550ky, preferuje totiž onen člověk nerenovované kusy, v co nejpůvodnějším stavu.
Takový auto může mít V-čka? Jinak má to na běžné RZ. Technická proběhla s TP Rapida, závada je karoserie a to se dořeší přes TUV (přestavba nebo tak nějak).


Půl roku hledal informace o předloze Porsche 550, aby to byla věrná kopie. Sehnal origo budíky, sedačky, volant. Ještě bude dělat podvozek, aby to drželo na silnici. A vidět to za jízdy na silnici, to je krásný pohled
Včka to nemělo, a myslím že základ jsou papíry rapid, ale fakt nevím...asi jedině jak říkal Radek...přestavba. Nevím, fakt nevím. Ale papíry to má 🙂
Jerrome na papírech čeho ?Jako Škody Rapid? Má to na Včkách?
Jinak co jsem se s pánem od Porsche bavil, tak už to má prý na papírech. Dokonce i eRman se tlemil, když mu pán řekl, že byl na technické a jediná závada, kterou mu napsali byla karoserie. Poté prý si toto nechal zapsat a je to ofiko.
DVD:souhlas, ale je to poplatný spoustě faktorů. Tento web měl tuto kvalitu fotek už v dobách, kdy jiné weby ještě ani neexistovaly. Bylo to děláno i s ohledem na rychlost připojení a načítání stránek, diskový prostor atd. Web nemá žádné sponzory a ten roční příspěvek 100Kč pokryje Džonovi náklady na doménu a hosting.
Vono vo detajlech na fotkách by se dalo polemizovat i na placeném přístupu.Jsem smutnej z toho,že zrovna tento web má úroveň kvality fotografií (rozlišení) snad nejhorší ze Škodováckých fanwebů ,co znám.Omlouvám se Radkovi za OT,ale nedalo mi to si na tento bod nepoztesknout...🙁
Ono ani v placeným přístupu to není úplně čitelný, ale je to něco ve smyslu"Jarní závod o pohár Škodateamu 2010, kategorie N1, 3. místo, Běšiny u Klatov", to je na podstavci a na nožičce je plaketka se závodní helmou.
RST:


Co je napsáno prosímtě na noze toho poháru.Víšjak já mám ten zdarma přístup tak ty fotky nevidím až v takovejch detajlech🙂
Jo, Petře, to je ono.
Čapoune, pokud si dobře pamatuji, tak ani toto MBXo nemělo tatrakapsy, jsou pouze převařené na původní blatníky, aby vypadaly jako u prototypu...
JJ Karle, je to on.
MBxo s tatrakapsama to už je fakt rarita.
Radku, pokud mě paměť neklame, MBX s tatrakapsami byly pouze prototypy a nikdy se do výroby nedostaly a vím pouze o jediném kusu, které jezdilo na srazy, je to ten pán?





Nápověda: Iniciály JZ?
Myslím, že ten spider je řešen jako individuální přestavba. A myslím, že se to teprve bude papírově řešit. Stavitele-majitele znám, je to celkem pravidelný účastník škoda srazů s různými škodovkami, nejčastěji s MBX s tatrakapsami a jinými skvosty.
Našel jsem i video Banham Spider v Akci.





http://www.youtube.com/watch?v=UQ_c8l😭v8
Ale jooo, já to chápu, proto jsem ten odkaz dával.


Existoval oficiální web Banham company, kde byla možnost dokonce konverzní kity zakoupit. Bohužel již není. Byly tam detailní fotogalerie, jak se to staví krok po kroku.
Tak víšjak Petře nejsem holt takovej znalec jako ty🙂


Ale dík za článek juknul jsem na něj.
Tak na těch stránkách Afro je pěknej odkaz na další fotky toho spidera.





http://www.photobox.co.uk/album/26126641
Afro replika je moc pěkná.Ty tvary toho pošáka nemaj chybu.





http://jerrom.rajce.idnes.cz/2010_05_01_-_Besiny_Kemp_a_namesti/#Besiny2010_011_Large_.jpg
Doplním sa,(poopravím) robilo sa to na podvozku rápa v anglii. Pán zohnal origo veci, ako budíky atd. doviezol z GB a prestaval na lavaka 🙂
Čapoune mala by to byť ojedinelá prestavba: http://www.skodovky.xf.cz/spyder.html
Ta replika toho poršáka je taky moc pěkná.Nevíte jestli to někdo u nás staví jako ofiko repliku třeba jako Kaipany?


http://jerrom.rajce.idnes.cz/2010_05_01_-_Besiny_Kemp_a_namesti/#Besiny2010_001_Large_.jpg
Nějaký fotky mám, ale v nejbližších 14dnech se k tomu nedostanu...





teda blbnu, vždyť jsem si je nahrál na rajče.


http://jerrom.rajce.idnes.cz/2010_05_01_-_Besiny_Kemp_a_namesti/





žluté rs je tam taky.
Na ofiko videu jsem si u já zahrál. Jak nesu 2 palubky přes most a pak se tam mihla i další postávající část naší výpravy. Od tý RS víc fotek nemám, ale můžu poskytnout několik fotek Klatovského náměstí a přilehlého okolí.
Jo oficiální video jak fakt dobrý.Včera jsem si ho večer třikrát pustil.Zajímavej byl ten překulenej Warťas.
Tak ještě oficiální video srazu...kdyby ho někdo ještě neviděl...


http://www.stream.cz/video/11/466126-celostatni-sraz-skoda-jaro-2010-besiny-u-klatov/?word_id=1636497
Dík Petře ty videa jsou fak gut🙂Zněkterejch situací co tam člověk vidí běhá až mráz po zádech.
No, Petře, nevím kde jsi hledal, ale než stihneš zkouknout všechny videa z letošních jarních Běšin od Sibra Motorsport, tak už budou podzimní 😀





http://www.youtube.com/user/sibramotorsport#p/u





A kdyby ti to náhodou nestačilo, tak hledej šmudlo, hledej 😉





http://www.youtube.com/results?search_query=Besiny+jaro+2010
Koukal jsem na Youtube jestli tam budou nějaký akční rozjezdový videa či videa z jednotlivých RZ a teda nic moc sem pro tenhle rok nenašel.


No třeba ještě někdo něco aploudne 🙂





http://www.youtube.com/watch?v=nT00kK69bOM
Nemáš zač Čapoune, je to pekne urobené, ale mať lamino kapotu, tak by som ty čúz..slečny čo sa o to "opierali" pri fotení poslal do ppreč ...
No to je moc krásná záležitost díky afro.Fakt ta žlutá Erska je nehorázná.Je to takovej fakt decentně udělanej stroj.Já moc tuningový auta nemusím ale tenhle sporťák se mi moc líbí a fakt vypadá to že je to i precizně udělaný viz třeba ta rozpěra v zádu v motoru.
Ahoj Radku tak jsem koukal na ty fotky těch erek ze srazun a i přesto že jsem zapřísáhlej originalista moc se mi líbila ta žlutá Rska.Foto


http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=1198&pid=12


Nemáš nějakou fotku motorizace toho stroje ?
To víš, na partu nevybouřených tunerů jezdících si do Běšin hrát na závodníky už není nikdo zvědavej 😉





Ale neklesej na mysli. Na zimním srazu blejskalo foťáků celý hejno a kolik lidí myslíš, že mi dodalo svoje fotky k zveřejnění zde na webu ? Napsal někdo svoje zhodnocení akce, kromě Dejvida ? A to jsem o to výslovně poprosil v článku. Takže jsem v klidu a lhostejnost publika mi je tak nějak už u zadní části těla. A záda to nejsou 🙂
A jen malá statistika a velmi hrubá. Jak jsem psal, napočítal jsem na srazu cca 20 eRek. Sjíždí se kolem 200 aut, takže 10% jsou eRka. Nezajímavé číslo? Asi jo. Nezajímavá auta? Zřejmě ano. Asi jsem sem měl dát fotky "plastové moderny", aby se aspoň kritici ozvali.
Tak nějak nevím. Asi to jde všechno opravdu někam do háje. Jsou 3 týdny po srazu a článek byl zobrazen ani ne 500x a jsou zde 3 komentáře. Ne že bych se dožadoval nějaké extra mediální publicity, ale pamatuju doby, kdy se reportáže ze srazů hltaly a málem se kamenovalo za nestvoření aspoň kratičké reportáže. Nemluvím o počtu komentářů, kde se kecalo a rozebíralo kde co ze srazu. To je to vážně všechno úplně pryč?
Též gratukuji k pěknému umístění,a přeju pěknou sezonu. 🙂


Hezký článeček.
Díky, drobné závady jsou dokonce odstraněny, takže systičuju a odpojuju (teda auto).
Gratulace k pěknému výsledku a též k funkčnímu autu, yopjekně! Ach jo🙂

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253