4. leden 2011

výměna čelního a zadního okna

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 17450×, Komentářů: 47, Líbí se Autor: pajk
Sklím, sklíš, sklíme

Jakožto člověk bojácný jsem se dlouho obával výměny těsnění čelního a zadního okna. Přeci jen nějaké to riziko prasknutí je, skla vypadají velmi křehce, přestože si překvapivě nechají dost líbit.

Bohužel , přestože zvenku není nic vidět, po demontáži těsnění můžete čekat i něco takového:

Nejprve ale prameny, ze kterých jsem vycházel:

.

  • Davesův článek o výměně okna:

http://skoda.daves.cz/Vymena_celniho_ci_zadniho_okna

  • Vlákno diskuse na těchto stránkách

http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=6312

  • Baťova bible celou problematiku jaksi opomíjí a odbývá pár řádky, to samé dílenské příručky ke stažení zde:

http://www.skoda110r.com/search.php?rsvelikost=uvod&rstext=all-phpRS-all&rstema=53&stromhlmenu=5

Ale k samotné výměně,

Co budete potřebovat:

.

1) Vlnitý drát z "pleteného" plotu, hřebíčky, či trhací nýty na demontáž okna.

2) Dobrá je dřevěná plochá špachtlička či klínek.

3) Kousek prkénka a gumovou paličku

4) Štětec, mýdlovou vodu

5) Pevnější šňůru, čím hladší povrch, tím lépe, průměr cca 2-5 mm. Někdo používá i kabel, mně se z něj stahovala izolace a trhal se. Třeba Daves na svých stránkách doporučuje bowdenové lanko.

6) Ostrý nůž (nejlépe odlamovací), odmašťovadlo, kousíček smirglu a lepidlo na slepení pryžového profilu.

7) Nové těsnění zadního a čelního okna. Pokud oželíte originalitu, jde použít i ze š120 a poté se nevkládá hliníkový klínek (dost obtížně se nandavá). Rozdíl je i v sehnatelnoti. Originál těsnění prodává třeba p. Svoboda z Pardubic 604 144 614. Ty moje sice byly křivě uřízlé a na délku tip-ťop (přestože byly údajně s přídavkem cca 5 cm) ale stačily. Origo těsnění pro klínek bez vloženého klínku těsní a drží též, ale klínek dodatečně rozhodně do těsnění nevsadíte, jde pouze vyndat.

rozdíl mezi těsněním ze š120 a origo š100-110r s klínkem je vidět zde:

Obecné zásady práce:

1) Nikdy okno nepáčíme šroubovákem, maximálně s citem kouskem dřívka, či dřevěnou špachtlí.

2) Pokud potřebujeme při montáži něco doklepnout, činíme tak gumovou paličkou přes prkénko na gumový profil, či hliníkový klínek. Nikdy ne na okno. Maximálně je možný lehký úder dlaní do skla blíže jeho kraje.

3) Při montáži zhojna mažeme vše mýdlovou vodou.

4) Tlak dlaní okno snese překvapivě dost veliký, lépe tlačit na obvodu skla.

5) Sklo vždy pokládáme na rovnou plochu s podložením třeba starou dekou-neodře se a je méně náchylné k prasknutí.

6) Jeden či dva pomocnící práci velmi usnadní, ale jde to (i když hódně špatně) v jednom.

Postup práce:

1) Vyjmutí okna:

  • Označte si fixkou, či lepenkou střed okna (dole)- tam bude spoj pryže a spojení hliníkových klínků
  • Zevnitř vozu začneme vkládat mezi těsnící pryž a karosérii drát z plotu či hřebíčky tak , aby odtlačovali pryž od karosérie. V případě použití hřebíčků či trhacích nýtů pozor na protržení tapecírunku. Trhací nýty mají výhodu, že jejich hlavička nutí gumu více se odtáhout od karosérie, vlnovec (drát) z pleteného plotu zase ve snazší manipulací (je v celku a neodpadává).
  • Pokud je pryž podložená po celém obvodě, okno by se mělo samo oddálit od karosérie a téměř vypadnout.
  • Pokud tomu tak není, je těsnění přischlé a je možno mu pomoci tlakem zevnitř či velmi JEMNÝM páčením zvenku-viz obecné zásady práce.
  • Z vyjmutého okna demontujeme vypáčením hliníkové klínky. Pozor na jejich ohnutí, obtížně by se tvarovaly zpět. Jejich převlečná spojka by měla být při demontáži pošoupnutá na jeden z klínků (aby se při demontáži prvního neohnula)
  • stáhneme pryž z okna.

2) Osazení okna těsněním a hliníkovým klínkem

  • Těsnění osazujeme na sklo na rovné ploše s položenou starou dekou či jiným měkkým vyrovnáním povrchu. Při osazování skla s ním musíme různě otáčet a tlačit na něj a bez podložení může sklo snadno prasknout i na malé nerovnosti.
  • Nasadíme zkusmo pryž bez klínku.POZOR-přední je delší, nezamněnit. Já ji před nasazením nemazal, neb mi jinak zklouzávala. a nechtěla v rozích držet. Při nasazování ji s citem natahujeme (rozdíl obvodů může být až cca 7 cm).
  • Označíme. konce stáhneme z okna.Přebytečný konec pryže odřízneme (oba konce musí být odříznuté kolmo).
  • Konce pryže zdrsníme skelným papírem, odmastíme a slepíme. Já použil kvalitní vteřinové lepidlo, ale pravděpodobně by to šlo i jiným. Pozor na slepení drážky v pryži. Byl by problém s vsunutím okna či klínku. Pokud se tak stane, je možno drážku opět proříznout. Doporučuji lepit pryž nasazenou (kromě konců) na skle, poté ji nemůžeme slepit překroucenou.
  • Drážku klínku namažeme mýdlovou vodou a ten vtlačíme do pryže. Osvědčilo se mi klínek na koncích trochu sevřít, aby nestahoval pryž z okna, ale tlačil ji na okno. Klínek jde vtlačovat ztuha, osvědčilo se mi začít v rozích okna. Hodně MAZAT ! Občas je nutno si pomoci i šroubováčkem (pouze montáž klínek-pryž) Nezapomenout na ozdobné spojky klínku, i když jdou nasunout i na zasklené okno.
  • Do pryžového profilu vtlačte lanko či šňůru namazanou mýdlem. Začínáme ve středu spodní části okna, šňůra musí být kolem dokola a konce se musí přesahovat. POZOR na vsunutí šňůry do správné drážky, je dost skrytá:-)
  • Namažte hranu karosérie mýdlovou vodou.
  • Vsuňte okno spodní hranou do karosérie (těsnící praporek musí být vně). Pozor na správné vystředění okna, které je odstáté ven a vizuelně to dost klame. Konce špagátu musí být vevnitř karosérie.
  • Levou rukou zvenku silně tlačte horní hranu okna (pozor na svléknutí pryže) dolů a do karosérie a pravou vytahujte špagát z pryže. Jazýček pryže se musí převlékat přes hranu karosérie. Střídavě vytahujte kus špagátu vlevo, kus vpravo. V rozích to jde hůře. Neustále tlačit okno dolů. Pokud máte převlečeny všechny rohy, je možno zvenku šroubovákem opatrně převléci těsnící praporek(který má tendenci se srolovat dovniř a zabránit tak usazení okna).

Nejlépe pokud je k dispozici pomocník, který to provádí průběžně za Vás společně s tlakem na okno.Pokud se pryž zevnitř přestane převlékat a pouze vytahujeme šňůru, přestat táhnout a pryži pomoci dřevěnou špachtličkou na správné místo.

  • Pokud je pryž převlečena všude (zevnitř i z venku) poklepat gumovou paličkou (přes prkénko) na hliníkový profil. Budete překvapeni, jak se ještě pryž zejména v rozích usadí)

A je to:-)

Závěrem ještě poznámka:

Přední sklo jsem zasklíval poprvé, sám, do nové pryže a do vyvařeného rámu okna. Jde to, ale blbě. Jelikož jsem neměl zkušeného, který by na mne dohlížel, některé postupy možná nejsou úplně košer:-), proto uvítám případné doplnění, kritiku a Vaše zkušenosti. Tento článek je spíše jen "výcuc" z publikovaných a fungujících postupů, rad a názorů.

Bohužel jsem celou operaci moc nefotil, neb mi ruce spíše chyběly, než abych mohl ještě fotit. Snad bude popis postačovat.

Zadní sklo jseme zasklívali ve třech a je to úplně o něčem jiném:-)

Přeji hodně štěstí a málo střepů,

Pajk


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 17450×, Komentářů: 47, Líbí se Autor: pajk
Důkazy jsou skryté, je to jak píše Petkar🙂:-)-zkopírovat do adresního řádku, to černé za procentama je součást adresy, ale netváří se to tak.🙂
Tak už vím, do čeho přesklím zadek... Bohužel jsem musel použít původní gumu i s klínkem...





Díky za info 🙂





To: Symbiotier: musíš zkopírovat celý odkaz (nejenom tu část, co je zvýrazněná...) a obrázek tam je 🙂
pajk:Error 404 - Soubor nenalezen nebo stránka neexistuje..... tak jak je to s tema dukazama???🙂)))))
Petkare, pryž ze š120 je použitelná i na zadní okno. Zde je důkaz místo slibů🙂......





http://www.utriveteranu.ic.cz/110Robr/pajk/karkulky%20prdelka.jpg
pro:"😜etkar", dekuju, to jsem potreboval vedet, aspon nemusim objevovat Ameriku!
Zkoušel jsem to, a můžu říct, po té, co jsem zničil novou gumu na okno z favorita, že to nepůjde (aspoň mě to nešlo)...





Okno sice do gumy dostaneš (po upravení gumy na potřebnou délku), ale neprotáhneš jí v rozích... aspoň mě se to nepovedlo, favorití guma má jiný profil, v rohu se jinak ohne a při protahování klade velký odpor, až jí nakonec v rohu protrhneš... Jak jsem vypozoroval, je to dáno zaoblením oken v dolních rozích, kde prostě favorití okno má jiný radius a guma nepovolí...





Jako alternativa na přední okno jde použít guma ze škody 120, mám ji tam, bezklínkovou a je to celkem v pohodě, jediný estetický rozdíl je v rozích karoserie, kde originál guma je poněkud delší a líp kryje, ale ničemu to nevadí....





alternativu na zadní okno jsem zatím neobjevil, ale mám doma ještě jednu favorití, možná zkusím tu 😀
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Pro"😜ajk"


diky, to jsem si stihl precist, ale koment typu"neni to ono" mi moc nenapovedel- snazim se zjistit, jestli je to technicky mozne a pokud mi do auta nepotece, tak esteticky rozdil jsem ochoten ozelet. 🙂)
Symbiotere, dle příspěvku z této diskuze z 5.11. to zkoušel Petkar.
Ahoj kluci, sehnal jsem "novy"(nikdy nemontovany) predni okno Thorax, jenom potrebuju vedet, jestli jsem schopnej ho obout do favoritacky gumy(jasne, ze vim, ze je treba upravit delku), jde me o to, jestli ma nekdo zkusenost? Dik Vasek
Není zač🙂:-)
díky, já jsem článek nečetl, pár oken už jsem zasklil, tak mi to přišlo nepodstatný...
adas: V článku je telefon na člověka, který ji prodává. Chce to pozorněji číst. Na diskuzích je čerstvá debata o jiném zdroji http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=7546.
Kde sháníte novou gumu na zasklení? Mám š1000, ale na čelním se možná ani lišit nebude ne?
Karle, já se nehádám. Jen říkám, že je to borec, když to zvládne za pět minut (páč zbývajících pět to okno vyndaval, čistil rám, hledal provázek a jar 😉). Tři profíci v servisu dají okno do gumy za tři minuty.
Davide, až se zasklíváním a prodáváním oken budeš živit, taky to budeš mít tak nacvičené, že zasklíš auto za 10 minut...
jkl: pokud to zasklil do nové gumy, tak je to fakt borec





Já bych stihnul za pět minut maximálně okno vsadit do gumy, gumu pomazat a natáhnout si okolo drát.
Nemám zkušenost se zasklíváním eRek, ale když mi zasklíval čelní okno na 120cítce člověk, který mi zároveň ono sklo i prodával, trvalo mu to asi 10minut i s odstraněním starého a hledáním Jaru a provázku. Je to oftopic, ale není to zase tak těžké, abyse člověk musel zbytečně bát.
Jiritru:


Nic není složité, pokud to umíš🙂. Já neuměl, a trochu jsem tápal🙂


Ale já to měl trochu naopak - každý mě strašil, jaký je to horor a nejhorší bylo se odhodlat. Spíše to trvá dlouho, než že by to bylo extra složité🙂
Když si přečtu ten článek, tak je tam všechno pravda. Já vždycky zasklíval kabelem o průměru cca 3mm, zásadně mazal vazelinou, nikdy nepáčil v jednom bodě a když jsem dával novou gumu, tak jsem starou vyřezal. Je to bezpečnější, než vytlačovat. Hlavně pozor na přední sklo, to je lepené a hodně háklivé na prasknutí. Zadní sklo je v pohodě, je kalené a to snese o dost hrubší zacházení než lepené. Jenom pozor na naklepnutí hrany kaleného skla! V tu chvíli to nic nemusí udělat, ale po nějaké době, už zasklené, se může, zdánlivě bez příčiny, rozpadnout.A hlavně, jak píše Daves, tlačit zhora dolů a nedovolit mu vyjet nahoru! Jo a nikdy mi to nepřipadlo tak složité, jak to vypadá po přečtení článku. Tak hlavně se nebát!
Splintex okna už řádku let nedělá a pravděpodobně je ani nikde už neseženete. Současná okna na erko i rapida jsou čistě zakázková výroba, okna co mám teď na skladě mají loga AGC. Dělají se také Pilkington.





Zasklíval a vysklíval jsem několikrát. Souhlasím s tím co je tu napsáno. Do nové gumy to jde hoooodně blbě, nasklíval jsem snad tři hodiny, než okno vlezlo. Kousek po kousku. Hodně důležité je neustále tlačit na to okno shora dolů.
To Jawis:


Článek o vyvařování děr nepatří určitě pod téma "Výměna těsnění čelního okna". Ten článek tu je pod názvem (svetě div se) "Svařování a vyvařování ..."😉 v rubrice karosérie a interiér.





http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=711





Obecně bývá shnilá kastle na kraji gumy (viz foto), samotný rantl zřídka. Obojí je sochařina a nedá se jednoznačně napsat stylem- vem flexu a tady to upajcni, tady svař a tady ohni. Snad jediné- vytvarovat uhnilý tvar z plechu, a opatrně bodovat (aby se nezkroutilo)





K zasklívání:


Klínek není rozpínací, ale ozdobný. Před vyndáním okna jde vyndat blbě a trochu se ohýbá při páčení, což může způsobit problémy se zpětnou montáží.


Tvůj názor na montáž klínku po zasklení vychází ze zkušenosti? Já se ptám jen, že u jednoho erka jsme zkoušeli klínek dodatečně natlačit(bylo koupeno bez něj) a prostě to nešlo !! Jinak jak někde v článku píšu, pokud klínek není vmontován, okno přesto nevypadne.





Pajk
Připojím se k Afrovi, nevím, kolikrát Jawis vysklíval okno, ale vytáhnutím lišty před vyndáním okna skutečně dojde k deformaci jejího tvaru, který se bude velice těžko dohánět.





Stejně tak je téměř nemožné dostat lištu do již zaskleného okna...
Jawis síce nemám so zasklievaním až také bohaté skúsenosti, ale pokiaľ tú lištu začneš z gumy ťahať keď je to ešte na aute, tak ju doohýbaš a tým nenávratne zničíš. Druhá vec je, že pri zasklievaní pokiaľ ju tam nedáš ešte pred nasadením skla s gumou do auta, potom už tam nejde dať, resp. sa môže stať že ju zasa zničíš ...
Ahoj.Já bych měl drobnou výhradu k postupu při vysklívání a zasklívání.On ten hliníkový klínek slouží jako rozpínací.Roztlačuje ti gumu mezi okno a okenní rám.To znamená,že při vysklívání by šlo okno ven lépe,pokud bys ten klínek vyndal a naopak při zasklívání,je lepší jej vsadit až po usazení okna do rámu.Přiznám se,že jsem očekával podrobnější zmínku při vyvařování děr.Samozřejmě,pokud používáš CO-čko a zvládáš ho,není problém \\\\\\\\\\"zalepit\\\\\\\\\\" plechem nějakou tu díru.Ale co ta vystouplá hrana,na které sedí těsnící guma?Máte někdo nějaký osvědčený postup na její výrobu,jak jí správně napasovat,aby seděla s oknem? Zdravím a čuuuuuus.
Volejňus - zkouším uvozovky...





Alt 0132 = „


Alt 0147 = “
Ty kraviny okolo slova MAX měli byt uvozovky
Skvělí článek,chválím. Také mě brzo čeká nasazení oken.


Nicméně jsem už párkrát okna nasazoval a používal jsem zednický provázek “max“ (bývá oranžoví průměr 1,7mm) a má vysokou pevnost v tahu.


Já omotávám sklo dvakrát, co se nepovede vytáhnout při prvním kole, to začistím při druhém.
Mne sa pri zasklievaní čelného skla osvedčilo to, že okrem jedného drátu, ktorým som začal gumu preťahovať dolu, som mal ešte jeden a gumu som preťahoval aj zvrchu, pretože som to robil za prvé sám, a za druhé som nikdy nezabránil, že sa mi sklo vždy nekontrolovateľne posúvalo hore. Takže ked som sklo nasadil do spodnej hrany, tak hned som gumu z drôtom preťahoval aj zvrchu. Samozrejme za stáleho kontrolovania polohy skla.


U zadného okna dávam vždy gumu z predného, pretože je dlhšia a v rohoch, ktoré majú malé rádiusy guma nieje tak napnutá, tak by mala dlhšie vydržať a nepraskať.
Jo Jar je dobrej používali jsme ho i při montáži hadiček s kabeláží třeba u tažnýho ve škodovce do aut jinak si to do těch děr nedostal. Je to mnohem lepší než vazelína to je dost dobrej postřech🙂
Pri montazi som pouzil saponat na umyvanie riadu (JAR a pod.) vazelina tam zostane , ale saponat po par dnoch nespoznat, ze tam bol (ako mydlova voda, len s rozdielom, ze saponat neriedim).
Děkuji všem za vyčerpávající odpovědi
Aktuální informace z dnešního rána : Provozovna AGC Automotive Replacement Glass v Teplicích-Řetenicích má 1ks čelního skla skladem za 5 020,- Kč včetně DPH a montáž po předchozí domluvě do vlastní gumy je za 420,- Kč včetně DPH.





Jirka
To: Pajk přesně tak bez drášky na rámeček.
Čapoun: Ta guma od splintexu byla shodná se pryží š120, tedy bez drážky na rámeček?





Jinak to nové čelná okno bylo k sehnání i na netu v e-shopech za tuhle cenu.
Myscháku můžu potvrdit tvoji cenu.Před cca dvěma Lety měli v Origu autosklo okno na ERO bylo taky SPLINTEX a chtěli za něj dokonce 5700Kč.Vím že ho tam kupoval známej bývalí erkař když měl pojistnou událost.V tý době byli schponý sehnat i těsnící gumy.Když jsem se ptal minulej rok v létě tak už to jako položku měli vylistovaný i v četně gum.A těsnící gumu byla v podstatě téměř schodná co se týče profilu jako Škoda 120.
cca před půl rokem jsem ho v Brně viděl za cca 4600Kč, ale už jich měli jen pár. Bylo na něm logo SPLINTEX.
A na kolik to nové čelní sklo přišlo pro informaci??
Výrobcem skla je v rámci globalizace firma AGC Automotive a.s. závod Chudeřice u Bíliny. Jinak je to původní Thorax, posléze Splintex. První výměnu gumy předního skla jsem prováděl se dvěmi pomocníky a po usilovné 2 hodinové lopotě se nám ho podařilo za pomoci oleje a drátu nasadit. Vzhledem k deformaci klínku dvouletým skladováním v pravém horním rohu klínek nesedí perfektně a přes veškerou snahu to nešlo srovnat.


Po zjištění, že AGC udělala malou sérii nových oken jsem se rozhodl své staré poškrábané sklo opětovně vyměnit. I za cenu, že nebudu mít na něm originální logo Thorax, ale AGC. V podnikovém servisu AGC v Teplicích - Řetenicích mi ho v srpnu 2009 vyměnili na počkání za 298 Kč včetně DPH. Tuto sumu jsem obětoval především z důvodu, že jsem nedostával infarktové stavy nad polemikou "už praskne - ještě nepraskne" při montáži. Kdyby prasklo, měl bych bez problémů a investic jiné nové.


Jirka
vyrobce noveho okna je SPLINTEX, puvodni bylo THORAX nebo ROYAL DOULTON.





namisto mydlove vody doporucuji vazelinu.





je treba dat pozor na vyndavani hlinikovych list z gumy, protoze jak se jednou blbe ohnou, jiz nikdy nejdou spravne natvarovat a pak odstavaji / nesedi.





gumu predniho / zadniho okna mam stejne dlouhou (kupovana pred lety jako zadni v Autoskle Hostivar) a sedi dobre na obou oknech.





hodne uspechu,





Stanley
Díky🙂


Já i přes vaše zkušenosti jsem v garáži vyhrábl jen tenoulinkou šňůru (syntetickou, ne bavlnu) a netrhla se . Pouze jsem gumě v rozích pomáhal trochu šroubováčkem + šňůra. Mýdlová voda též stačila.





V jednom to šlo hóódně blbě, páchal jsem to cca. 3 hoďky.
Musim říct že v jednom je to risk raději vždy ve dvou.


Jinak ta indulona je super nápad mě to nenapadlo taky jsem si pomáhal olejem 🙂. Origo klímek je origo klínek teď budu opět zasklívat tak začínám mít po dlouhé době trému že rupnu úplně nový sklo.


Jinak dobrá zpráva je že se čelní sklo ještě vyrábí kamarád, si ho nedávno koupil nové sice tam neni polepka jak má být ale což 🙂. Jen nevim výrobce...
Přední okno jsem zasklíval do profilu ze škody 120. Zkoušely jsme i profil z favorita, ale není to ono...





Ten 120kový profil je celkem v pohodě, akorát v rozích nemá takový přesah jako originální profil, ale to je "drobný" estetický nedostatek.





Na mazání jsem použil vazelinu (je vhodné hned po usazení okna jí setřít😀). Obojí jsme dělali ve dvou lidech a i tak to nebyla taková pohoda, jak se všude uvádí...
Taky se přidávám s pochvalou.


Většinou sklo vyndávám pomocí 2-3 větších plochých šroubováků a postupně přehrnu těsnění přes hranu karoserie, až mi sklo zůstane ležet na rámu a já ho jen zvenku vezmu.


Při zasklívání jsem přední okno dělal sám, mýdlovou vodou a šlo to hodně blbě.


Zadní mi pomáhal zkušený kamarád, zvyklý používat na zasklívání vazelínu, případně indulonu a šlo to jak po másle. Pro přední i zadní okno jsem použil stejnou gumu, původně kupovanou obě jako přední.


A můžu potvrdit, že jsem si trochu ohnul klínek a v jednom rohu mi od začátku nesedí a nejde kloudně srovnat.
Hezky napsaný článek. Uděluji Ti tleskače a řád zlatého okna 🙂) Po delší době zas jeden článek, který se zabývá praktickou problematikou v diskuzi hojně probíranou.





Jinak z mých zkušeností: Mýdlová voda a drát mi nestačil, protože okno a nová guma šly do karoserie opravdu ztuha. Drát se rovněž trhal. Osvědčila se mi nakonec padáková šňůra cca 4 mm průměru k tomu účelu již mnohokrát použitá, tedy již řádně mastná a ohlazená, a mazat jsem musel olejem. A to tak, že hodně. Sice olej poté prolínal z pod gumy ještě dva měsíce, ale zas mám šanci, že to zůstane mastné na věky a už to snad nebude pod ní reznout 🙂
To JIRITRu a Pepa110r:


Ano, obřezat sklo jde, ale já jsem se snažil popsat vyndání skla bez zničení těsnění pro případ, že by někdo chtěl použít původní.





Navíc, skel už jsem pár z různých vraků vybral vyřezáním i hřebíčkováním (bez montáže), a nejsem si jist, zdali je obřezání o tolik rychlejší. Guma bývá dost často hodně přilepená a fígl s drátem či hřebíčky ji lépe odchlýpne od karosérie a zabere max. cca. 10 min. času. Ale je na každém, co si zvolí, mně připadá jednodušší a s menším rizikem metoda s drátem než obřízka🙂
Popsáno je to dobře, postup vyjmutí okna je zbytečně zdlouhavý, souhlasím s odříznutím, nebo lze zevnitř těsnící praporek, počínaje shora, pomocí širšího tupého šroubováku postupně podvlékat pod stojnu karoserie. Spodní stranu už není potřeba, okno lehce vyjmete i s gumou. Je pravda, že dělat to poprvé a bez zkušeností není legrace a zvláště přední okno. Určitě doporučuji pomocníka !!
Npsáno pěkně jen si myslím že je zbytečné trápit se z vytahováním skla i s gumou,když pak použiji novou.Já jsem vytáhnul hliníkovej klínek a pak gumu kolem dokola obřezal a sko vyndal bez problémú