23. říjen 2011

Banánova Esmeralda

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12912×, Komentářů: 33, Líbí se Autor: Banan
Esmeralda auto co má duši.

Esmeralda, auto co má duši.

Prvním vozem, za který jsem mohl usednout s tehdy ještě mokrým řidičákem byl rodinný Fiat Uno. Ten po pár měsících vzhledem k svému technickému stavu skončil ve šrotu a já zůstal bez auta. Náhoda tomu chtěla a tak jednou při cestě do Brna jsem viděl letmo z autobusu Erko zasypaný listím. V ten okamžik jsem věděl jenom, že to auto prostě chci. Byla to láska na první pohled. Zapátral jsem na internetu a zjistil, že se té Škodovce říká eRko. Po pár měsících jsem objevil jedno celkem slušný Erko v Bělý pod Bezdězem. Pán za něj chtěl 12 tisíc a 3 tisíce za kopretiny. Takže v Červnu 2008 se Esmeralda vezla domů. K autu jsme dostali ještě nějaký ty náhradní dily a interiér na hromadě.

Minulost vozu se kdesi ztrácí. Jinak reaktor, jež pohání zadní nápravu, je původem ze Škody 100. Když jsme Esmeraldu přivezli byla osazená ještě jednokomorovým karburátorem. Ten jsem časem vyměnil za SEDR .

Musel jsem si trošku zvyknout na jízdní vlastnosti kupátka, neboť vůz byl osazen ještě pneu OR6 14/155 .

Na autě se prováděla průběžná údržba. Kupátko spolehlivě sloužilo až do osudného výletu do Českosaského Švýcarska, kdy při cestě kousek za Děčínem v Loubí ulítlo kolo s poloosou a jako nahodou přeskočilo auto jedoucí za náma. Následoval odtah domů.

Během Měsíce jsme auto opět zprovoznili. Sehnala se nová poloosa, bubny a prachovky. A udělala malá generálka zadku. Zároveň se nám podařilo trošku srovnat ohnutý zadní pravý blatník, který při pádu vozu utrpěl asi největší škodu.

A tak běžel čas, auto najezdilo spousty kilometrů a užili jsme si s ním i hodně srandy a postupně jsem si začal uvědomovat, že pokud mi má jenom trošku vydržet, tak budu muset nechat vyvařit kastli, protože zadní kapsy byly ošklivě napadený rzí.

Na konci září 2009 jsme vůz odstrojili. Začala klasická sháňka nových dílů plechařiny, jako jsou blatníky, prahy atd…Vůz byl skoro rok ve stodole ve Svádově než jsme ho odvezli na vyvaření koncem září 2010 do Hostovic taky Erkaři Lukáši Petirovi.

Mezitím jsem dostal od Čapouna komplet slušný motor Škoda 120LS z jeho bývalého Garde (budiž mu zem krásná), které mezitím putovalo do hutí. Nezapomenu na tu drsňárnu jak jsme ho v mínus deseti kuchali ven. Kromě motoru Esmeralda dostala i 13palcové disky s relativně novými pneu. Jak říkal Čapoun, abych se na těch čtrnáctkách nezabil.

No na Autě se stále pracuje. Erko už je téměř vyvařený. Snad se to stihne ještě letos aby to mohlo jít do laku. Jde to pomalu, protože není tolik času.

Severka 2008

V roce 2008 jsme se s Esmeraldou zúčastnily srazu Severkáři 2008 Severka Na fotkách je vidět ten pomačkaný blatník, který se nám podařilo v té době aspoň trochu rozumně srovnat. Při poslední etapě spanilé jízdy na Komáří Vížku nám upad kabel od dobíjení a erko začlo ztrácet na jiskře tak jsme to otočili a dojeli jsme do Ústí.

Fotky se slečnou a Superstrojem jsem přesunul do článku o tričkách

27.06. 2012

práce nabírají na obrátkách

Včera jsme přivezli esmeraldu z pískování a nejen já jsem mile potěšen stavem skeletu. Hned jsme se dali do natírání základovou barvou. Mezitím sháním díly na přední nápravu, zadní poloosy a také lakýrníka a eletrikáře..

16.01. 2012

Na Esmeraldě se pilně pracuje .

11.12. 2011

Tak dnes jsme s Lukášem a Pavlem komplet odstrojili Esmeraldu a nabok jsme ji šouply do stodoly kde se na ní přes zimu bude dělat.

Fotky budou příště..

29.11.11 S Lukášem jsme vytáhli motor z erka a pomalu ho začali připravovat na přesun do garáže.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12912×, Komentářů: 33, Líbí se Autor: Banan
Pavle a co barva rozhodnul ses už jaká bude?
Mám dvě čísla na lakýrníky a chystám se je navštívít.


Střecha zůstala nedotčená, pískovalo se jen kolem okapiček.
A kde ti to budou Banáne stříkat. Máš už někoho domluvenýho?
A co střecha Pavle dobrý po opískování dobrý?
nevím jestli je to hodně nebo málo ale dovezl jsem to ve čtvrtek večer a odvezl v pondělí odpoledne. Opískovaný je to dobře, až povezu zbylé díly tak zkusím stáhnout cenu. Vezli jsme čistě jenom kastli, nápravy jsou rozebraný a sháním díly.
Čtyři a púl litru to je docela mazec. A po opískování objevilo se něco novýho nějaký další shnilý zlo v kastli?
Banáne a to ti to vopískovali za den ? Jak dlouho jsi to tam u nich měl. Předpokládám žes to tam vezl na podvalu.Máš to teda na nápravách?
Pískovali mi to v Chabařovickejch strojírnách za 4500,- A je zas zpátky u Lukyho 🙂
Auto máš uskladněný teď kde Pavle zase u Lukyho?
Banáne a kde ti to pískovali kolem Ústí? Kolik si za to dal?
Tak jsem sylšel že už to máš komplaet vyvařený a že sto odvezl na opískování?
Velkoformátový tisk není problém zhotovit na základě vašich požadavků.


Odvážnější žádne nejsou (přece jen nebylo už úplně teplo) ale příští rok určitě budou 😉
Slečna je hodně zajímavá.Jsou ještě nějaký další třeba i odvážnější fotky 🙂
Pavle dali by se nějaký ty fotky se Slečnou hodit na velkoformátový tisk přes tebe.Docela uvažuji o tom že bych si nějaký ten obrázek zarámoval.
Sloupky zůstanou tak jak jsou a zrcátka jsem zatím žádný nesehnal. Ted o víkendu se budou vyndavat nápravy a motor tak že budu shánět věci kolem, naposled jsem sehnal originál erkový parohy o karburátoru. To s těma prvníma ročníkama podnítila dobrá koupě oněch šípu na přední blatníky
Ahoj Pavle a co zrcátka máš nějaký na Esmeraldu. Koukal jsem že ty původní co jsou na autě jsou ty plastový z Škody 120.A ty teda tomu autu moc neslušej.
Párat k vůli přestavbě na 71čku sloupky myslím si že to zrovna Autu moc nepřidá.
Kéž bych věděl z jakého roku auto aspoň je (asi 73-75). Do sloupků se mi určitě sahat nechce. Tuším že zámky a závěsy zadní kapoty jsou ty starší, bílej strop tam taky je. Pořád nevím jestli to hnát do modelového ročníku na 100% a nebo auto vizuálně vyladit aby se líbilo ale nedržet se určitého modelového roku.
Ako už bolo spomenuté, tých rozdielov tam je fakt oveľa viac a ide aj o to z akého obdobia prvého modelu by si auto chcel mať no a aký dôraz kladieš na originalitu, čo už bolo tiež spomenuté. Ked si v rýchlosti spomeniem na moju 71čku ktorú sa snažím dostať do úplne najstaršieho modelu tak spomeniem: Samozrejme dvojsvetlové čelo rakvička a lišty ku svetlám,lišty,smerovky a Káčka na pr.blatníkoch,tyčová podpera kapoty,svetlo v kufri, nádobka ostrekovača vanička v kufri z výrezom,stierače,trojuholníkové sklá vo dverách,a vlastne všetky bočné sklá, vonk.lišty dverí s tesnením,zámky,čalúnenie dverí a zad.blatníkov,lišty B stlpiku, samotný B stlpik s úchytom na pás, hrubšie obloženie pr.dosky, iné usporiadanie spínačov, tapeta s imitáciou dreva, otáčkomer, tlakomer, kontrolky,spätné zrkadlo,clony proti slnku,biely strop, sedačky bez opierok s inou výstuhou, zadné sedadlá s inou výstuhou,držiaky zad.operadiel,kostička volantu,lišty na dverách,rovné mriežky v blatníkoch, iné závesy zad.kapoty,absencia mriežok v C stlpikoch,iné zadné čelo,rámček z ťahokovom na zad.čele, zadná kapota s výrezmi pri zámku(áno Michal tu némám, tak do mňa🙂)) ),rozdelovač bez potlaku, a iné veci, na ktoré som si spomenul. Je toho ešte viac.
Pokud to má bejt prvo modelovej stroj tak by si musel Pavle i nějak pořešit ty sedačky.Neboť ty první ročníky erek neměly opěrky hlav .


jinak s tou kastlí má Petkar pravdu. B Sloupek je stoprocentně jinej.Otázka je jak věrnej originálu budeš chtít bejt 🙂
Otázka je jak, moc se chceš provedení prvních ročníků držet, protože rozdíly nejsou jenom ve větračkách v C sloupku...





Další, viditelné, rozdíly jsou v uchycení bezpečnostního pásu a výztuze B sloupku a to už jsou celkem dost zásahy zejména do pevnosti karoserie...
Dvouoko v pozinku už čeká, nad sloupkama jsem ještě neuvažoval ale asi ano.
Pavle takže plánuješ na auto montáž dvouoka ? Další věcí co budeš muset zřejmě řešit tak abys to přiblížil originálu bude zlikvidovat ventilačky na C-sloupkách .Ty na těch prvních strojích taky nebyli.
Určitě bych chtěl chromové, zatím mám ale pouze jednu polovinu předního. Celkově bych chtěl auto uvést do podoby prvních ročníků, přemýšlím i o starém hrdlu nádrže se šípem
Pavle budeš na auto dávat chromovaný nárazníky ? Koukal jsem na fotkách že ty původní černý teda nejsou nic moc.
Pavle kolik má vlastně Esmeralda najeto aspoň podle tacháče 🙂
kolo bylo za autem co jelo za náma, tušim že to byl Ford Eskort. Z penzionu hned vyběhnul pán že jestli mám hever že to opravíme🙂 Když jsem mu ukázal že to nepůjde tak řek že můžem aspoň zdarma využít bazénu, což bylo milé ale nebyla na to nálada.
Banáne a to jste to Kolo našli nebo si jel domu bez kola? Vždyť pokud vím tak ta cesta do Hřenska je kolem Labe a jsou tam stráně s náletovými bylinami k řece 🙂 Teda aspoň nalevo když to beru ze směru na od Děčína . Napravo jsou lesy a stráně do kopce.
Ulítlo to kousek za cedulí Hřensko když jsem zpomaloval ze sedumdesáti na padesát
Ta akce s tou upadlou poloosou musela být zajímavá.Banáne prosím tě v jaké rychlosti vám to ulítlo?
Jo Autí je to fakt pěkný. Chtělo by to ještě vyhrabat někde ty černobílý fotky z Ladičovi Severky 2008 kde bylo auto na živo 🙂


Jinak ať ti ten LSkovej motor z gardovky slouží.
Já taky vítám mezi eRkaři a přeju s eRkem mnoho radosti.





Jen si neodpustím trochu rýpnout do češtiny. V tvém článku fakt dost trpí. Jestli nemáš nic proti, pokusím se to večer trochu napravit.
Ahoj, tak ti držím palce, nech to dotiahneš do zdarného konca.Bude to paráda.