9. leden 2012

Alpy 2012

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 7583×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: dejvV
úvodní článek k chystané expedici pro rok 2012

Alpy 2012

  • Motto :

Ani ten nejnebojácnější pocestný se nemůže ubránit pocitu bázně, když shlédne ze silnice, vybudované v také výšce, přes strmé skalní stěny dolů do černé rokle a nikde nemůže dohlédnout dna, z jehož hloubky na druhé straně opět vysoko a strmě stoupají tmavé skalní masivy se svými rozmanitě tvarovanými útesy, roklemi a ostrými vrcholy. Ve výšce se člověk cítí povznesený nad všechny pozemské starosti a malichernosti, srdce se povznáší nad lidským shonem a jímá je údiv nad věčně tajemnou přírodou a obdiv k člověku, který se odvážil vybudovat silnici až do takové výšky. Takto charakterizoval druhý nejvyšší průsmyk v Evropě Passo dello Stelvio (2757 m.n.m.) krajský inženýr Josef Baumgartner jen tři roky po dokončení silnice, v roce 1827.

Máte-li čas a chuť a vlastníte automobil s motůrkem na tom správném místě, pojeďte s námi. Čeká Vás cesta přes rakousko-švýcarsko-italské Alpy. Pojedeme přes řadu průsmyků, po silničkách plných serpentin, kde můžeme obdivovat krásy vysokohorské krajiny a uskutečnit také nějaký pěší výstup. Navštívíme malebné vesničky s kulturními i přírodními zajímavostmi.

  • 1. den (500km) – pátek - Přesun ke Krimským vodopádům

Sraz 17:00 Volyně (restaurace hotel Ostrovec, Na Ostrovci 696, Volyně, www.ostrovec.cz )

Volyně, Vimperk, Strážný (CZ/DE), Passau, Scharding, Pocking, Simbach a. Inn, Braunau a. Inn, Oberndorf, Laufen, Freilassing, Bad Reichenhall, Lofer, St. Johan, Kitzbuhel, Mittersill, Krimml. (kemp)

  • 2.den (0km) – sobota – Krimské vodopády

Celodenní horská túra podél krimských vodopádů až k chatě Holznahneralm. Nejvýznamější vodopády ve Východních Alpách. Voda z 12-ti ledovců se řítí do hlubin z výšky téměř 400 m.

Jeden z mnoha krimských vodopádů.

Nad krimskými vodopády.

Nebo v obci Nukirchen jízda lanovkou na vrchol Bergerkopf (2099m.n.m.) a odtud hodinová pěší túra na vrchol Wildkogel (2227m.n.m.), známou vyhlídkovou horu, nabízí téměř neomezené kruhové panorama ( www.neukirchen.at )

Panorama s Wildkogelem.

Nebo pro náruživé řidiče, kterým nestačilo pátečních 5OOkm z ČR. Z vesničky Hippach jízda po silnici Zillertaler Hochalmenstrabe až do výšky 2050m.n.m. Silnice v délce 50km se vine podél východních svahů Tuxských Alp a nabízí plnou řadu krásných výhledů.

  • 3.den (250km) – neděle – přesun k průsmyku Passo dello Stelvio

Po snídani odjezd přes Gerlospass, Zell a. Ziller, Jenbach, Innsbruck, Brenner, Vipiteno/Sterzing, Jaufenpass (2099m.n.m.), St. Leonardo, dále je možný výjezd na Passo d. Rombo (2509m.n.m.) a zpět pokračovat na Merano, Silandro, Spondinig, kemp

  • 4. den (100km) – pondělí – Audience u krále Ortlese, aneb tři průsmyky za jediný den.

Passo dello Stelvio (2757 m.n.m.) Přejezd druhého nejvyššího průsmyku v Evropě. Nejvyšší silnice ve východních Alpách vznikla v roce 1820 jako spojnice mezi Tyrolskem a tehdy rakouskou Lombardií. Na východní straně překonává na úseku 28km pomocí 48 serpentin převýšení 1870m. Stoupání na obou stranách činí maximálně 12%. Západní strana překonává převýšení 1540m, a to na úseku 22km se 39 serpentinami. Silnice by neměla být zpoplatněna.

Východní strana Stelvia.

Pohled ze Stelvia.

Giogo di Santa Maria (2502m.n.m.). Průsmyk spojuje údolí Valtellina s údolím Val Mustair. Severní rampa má max. stoupání 11% a jižní rampa 8%. Průsmyk by neměl být zpoplatněn.

Pohled z průsmyku Santa Maria .

Ofenpass (2149m.n.m.) Maximální stoupání na obou stranách činí 10%. Severní rampa prochází Švýcarským národním parkem (Schweizer Nationalpark).

Po cestě lze sledovat krásné pohledy na nejvyšší horu Otztalských Alp - Ortler 3905m.n.m. Úchvatně působí na návštěvníka ledová stěna Cima di Trafoi a ledovec Unterer Ortlerfener.

Ortler z Ofenpassu.

V Punt la Drossa odbočit na Livigno, camp Livigno www.campeggiolivigno.com Italská bezcelní zona Livigno. Laggo di Gallo

Laggo di Gallo.

Livigno

Nebo před průsmykem Ofenpass odbočit na Mustair – kemp.

  • 5. den(50km) – úterý – Mezi hory Berninou, Ortlesem a Adamellem

Trasa : Livigno, Passo di Eira, Passo di Foscagno, Bormio.

Hned tři průsmyky je třeba překonat na okružní jízdě z Livigna do Edolo. Mohutné velehorské ledovce a kraj vína zde vytvářejí působivý kontrast.

„Pijáci bílého vína jsou lidé lepšího druhu“ říkával švýcarský prozaik a básník Gottfried Keller při sklence veltlínského. A dodnes se také nikde jinde nepije tolik veltlínského jako v této části Švýcarska s německy mluvícími obyvateli, ikdyž nikoli bezpodmínečně proto, že se tím člověk stává „lepším“. Mnohem spíše z tradice, nebo z lokálního patriotismu.

Passo di Eira Průsmyk ve výšce 2210m.n.m. je severní částí spojnice Livigno-Bormio a je jako silnice pro poštovní vozy sjízdný celoročně (poštovní autobus tu má vždy přednost!). Na severní straně činí stoupání max. 12% a na jižní max. 7%. Cesta by neměla být zpoplatněna.

Passo di Foscagno. Průsmyk ve výšce 2291m.n.m. je severní částí spojnice Livigno-Bormio. Celoročně sjízdné, poštovní autobus tu má vždy přednost. Na severní straně činí stoupání max. 10%, na jižní max. 12%. Cesta by neměla být zpoplatněna.

Po sjezdu z passo di Foscagno opouštíme italskou bezcelní zónu zpět do Itálie. Zde se ukáže, jestli jsme v městečku Livigno nenakoupili příliš mnoho zboží. V případě, že ne, můžeme se bez pokuty spustit do hlubin údolí Val di Dentro směrem k letovisku Bormio. V městečku Bormio máme možnost zaplavat si v radioaktivních lázních s vodou o teplotě až 41stupnů. Nebo si můžeme vyjet nahoru k jezeru Lago di Cancano, položeném ve výšce 1884m.n.m. a projít se kolem přehradní nádrže.

Zde buď camp v Bormio a návštěva radioaktivních lázní nebo pokračovat na průsmyk Passo di Gavia (2621m.n.m.). camp Ponte di Legno

  • 6. den(0km) – středa – volný den. Zůstat o den déle v Livigno nebo Bormio, pěší tůra.

Pěší tůra v okolí Bormia, nebo autem přesun přes Passo Torre cca 15km k Lago di Cancano a Lago di S. Giancomo, zde pěší tůra kolem jezer.

Nebo autem vyjíždka přes údolí Valle del Braulio na 18km vzdálený průsmyk Passo de Stelvio, pro ty, kterým to nestačilo.

  • 7. den(160km) – čtvrtek – poslední průsmyk Passo di Gavia , audience u krále Ortlese končí.

Bormio, průsmyk Passo di Gavia (2621m.n.m.), Ponte di Legno, Dimaro, Madonna di Campiglio, Tione di Trento, Riva del Garda, kemp

průsmyk Passo di Gavia (2621m.n.m.)

Passo di Gavia. Bývalá vojenská silnice, která vede nahoru až do výšky 2621m n.m., zpřístupňuje západní stranu masivu Ortles. Na její severní straně činí stoupání max. 16%, na jižní straně max. 17%. Celkem 24 serpentin a také mnoho jednoproudových úseků s místy pro vyhnutí. Řidič jedoucí nahoru má přednost, je zapotřebí dobře ovládat také couvání na úzkých horských úsecích silnice. Před nepřehlednými zatáčkami je nutné troubit. Na jižní straně platí zákaz jízdy vozidel s výškou nad 2,8m a celkovou váhou nad 3,5t. Cesta by neměla být zpoplatněna.

Vjezd do průsmyku Gavia.

  • 8.den(200km) – pátek – směr Venezia

Trasa : Riva di Garda, Verona, Venezia, camp na pláži, koupání v moři.

Lago di Garda.

  • 9. den(0km) – sobota - prohlídka Venezia

Pěší prohlídka Benátek. Projížďka Gondolou.

Venézia

  • 10. den(750km) – neděle – go home

Venezia – Praha

Dálnice 950 km/9hod.

Nejkratší trasou ne dálnice 750km/12hod.

  • Doplňující informace :

Termín : týden od pátku do neděle (10dní).

Zatím je v plánu první nebo druhý týden v srpnu, dle počasí.

Předpokládané celkové km : cca 2500km

Tj. cca 1000e na auto + kreditka pro případ nouze na benzín.

Zatím s námi jedou :

- Myšák a Gábina (110R)

- Matěj (110R)

Nutné vhodné outdoorové vybavení do přírody a kompletní camping vybavení. Zejména karimatka a spacák do nižších teplot. Trekové boty. Polní kuchyně a jídlo sebou.

Co se týká auta, 100% připravené, každý dle svého nejlepšího svědomí a vědomí stavu svého miláčka. Vhodné kdo nemá, doplnit topení do vozu.

Těšíme se na Vaše dotazy/nápady, Dejv s rodinou.

  • Odkazy :

web kamera Stelvio :

http://www.passostelvio.com/ita-webcam.php

přepověd počasí Stelvio :

http://www.ilmeteo.it/meteo/Passo+dello+Stelvio

web kamera Bormio :

http://www.bormio3.it/webcam_montagna/

web kamera Livigno :

http://www.ilmeteo.it/webcam/livigno

web kamera passo Foscagno :

http://www.webcam.valtline.it/foscagno_livignog.htm

Dejv, 11.6.2012 (1.edit)


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 7583×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: dejvV
Tak aby nám to tu nezapadlo, nějaké změny, nápady, plány...nebyl jsem na srazu, tak abych věděl. Přeci jenom pokud pojedu sem, nemusím už vymýšlet jinou dovolenou...vlastně ani nemůžu 🙂
Co se týče přespávání ve Francii. Strávil jsem tam cca 14 dní před 10ti lety a nebyl problém se spánkem kdekoliv. Prostě jsme dojeli někam, někdy stavěli stan, někdy ani to ne (je fakt že v noci bylo 25°C a to my mít asi nebudeme), ale ve spacáku by neměl být extra problém.





Nejdůležitější roli bude hrát počasí.
Slávku díky.





Doplním podrobnější info, prosím o strpení. Hafo jiného worku...





Počítejte min 1000e na auto + osobní "kapesné".





Komunikuji s klukama http://www.rdga.wu.cz RDGA jeli v červenci na kole, takže docela čerstvé info. Na "ubytování" se dá dost ušetřit, ve Francii je povoleno přespání (nikoliv táboření). Takže kompletní camping vybavení a do kempu jen pokud bude potřeba 🙂





PS: Aktuální info, Jirka s Jitkou mají problém s termínem a s délkou (14dní), ale nějak se s tím popereme.
Jasný...já jsem si jen potřeboval ujasnit, kde se řádově pohybujeme...kolik ročních platů na to padne a tak 🙂
Na druhou stranu je trošku rozdíl v zážitku z víkendu v Běšinách (byť rally a celý sraz jsou výborný a vůbec to nechci snižovat) a ztrávení 14 dnů ve Francouzských alpách s projížděním těch nejslavnějších míst Rally Monte Carlo, San Remo a třeba Tour de France.
Na 5tis vyšlo zhruba GG 2011. Tady bude stát tak 10 benál + další výdaje na cestu jako jsou dálniční poplatky, úplatky pro policisty atd.. + ubytování + přiměřeně dražší stravné atd.





Vše je zatím ve fázi příprav a plánování, včetně přesné trasy a s tím souvisejícím přespáváním a pod.


Samozřejmě, že se budeme snažit snižovat veškeré cestování náklady na minimum všemožnýma vymoženostmi, ale pod 20tis se vejdeme těžko.
No proto jsem taky tady níže žádal o doplnění alespoň přibližného nástřelu. Ono totiž každej je z toho děsně odvázanej, ale málokdo si uvědomuje, že to není jako víkend v Běšinách, kterej přijde na bůra i s cestou, ale že tady dvacka stačit nebude 😉
Tak jsem zrovna našel u stolu ležet kalkulačku, tak mě napadlo zkusit si to nějak sečíst, aspoň řádově...tak když počítám za přespání v kempu 20E, tak je to jen za ubytování 280E. Jestli jsem to dobře pochopil, jedná se o 3500km...při spotřebě 9l/100km a ceně 35Kč/l to dělá 11025Kč. Takže bez jídla dohromady 18025Kč. Takhle npsané to vypadá děsivě 🙂
Zdravím je to super nápad jel bych taky jen mám malej dotaz kolik to tak stojí??? Jestli na to budu mít finance 🙂
Bidha: máš recht - myslím že tvrdé jádro by to mohlo spojit s výletem za polární kruh 🙂


Jsem zvědav jak se vám to vyvede, na zkušenosti a na fotky, nemuselo by být špatný si to dát na motorce třeba cestou z Korsiky 🙂
A tímhle stylem by se dala projet celá evropa...je to jen 100km vedle 🙂
Faktická: Z Monaka je to cca 160-200km do Saint-Tropez a o kousek dál je městečko Antibes, ve kterém je (jediné?) evropské akvárium s kosatkami.


Trochu jsem studoval okolí, jednou se tam chystám taky vydat na road trip a projet Cote de Azur 🙂
Aktualizace dle cestovatelských zkušeností 2011: V Monaku si překvapivě můžete dát víc než kafe; na podbřeží se vyrojily sice nevzhledné, ale praktické stánky s fastfoodem, který je drahý, ale pořád ještě dostupný.


No jo, ekonomická krize dolehla opravdu všude.
Ahoj Petře, bereš mě to z huby. Přesně to vše chci dopsat do článku, včetně pár mapiček.
dejvVe, dobrý. Ale mám věcnou připomínku. Ne kvůli mně, ale kvůli ostatním možným účastníkům. Nějak mi v tom všem chybí přesnější určení tras přesunů krom samotné cesty přes Alpy, míst plánovaných zastávek, noclehů, anebo alespoň přibližný nástřel předpokládaných nákladů pro řekněme dvoučlennou posádku. Ty nebudou zdaleka jen za phm, ale ubytování, mýtné, dálniční známky atd atd. Neber to jako rejpání, ale když už něco organizovat zde na webu, tak pořádně 😉
Pěkné, ale tímto pro mně tato expedice padá 🙁





Počítal jsem něco ala GG, tj. prodloužený víkend, ten bych jel, ale 14 dní dovolené fakt nepůjde... Navíc zbytek rodiny není tak dobrodružně naladěn jako já a ani kdybychom to absolvovali v našem normálním voze, nešly by do toho...





To není výčitka, pouze konstatování, budu vám v duchu fandit a sledovat expedici...
Každý máme něco (já do toho potřebuju naroubovat 3týdenní cestu do USA), ale podmínka počasí je tady jasná. Jezdit týden ve sněhu se mě eRkem tedy nechce.
Já vím, remcal jsem taky hned 🙂 Takže se opět po půl roce připomínám...
Mě je to prakticky jedno. Tyto termíny jsme dohodli společně na srazu na Rozkoši. Jestli si dobře vzpomínám, tak prvních 14dní v srpnu nemůže Jirka, jede na kola ? A konečný verdit padne stejně podle počasí.
Stále se přimlouvám za zvážení prvních dvou týdnů v srpnu...