5. leden 2013

ORANŽKA 1977

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 16833×, Komentářů: 47, Líbí se Autor: TOUNY

Ahoj Vám všem. Nejsem bůhví jakej spisovatel, takže nečekejte kvalitní úvod ani bůhví jakej popis :-) Tenhle kousek není můj, je jen dalším projektem, do kterého jsem se na žádost jeho majitele pustil. A jelikož dělám vše až po práci, je to samozřejmě běh na delší trať:-) Jedná se o rok 1977 a troufám si říct, že stav nebyl až tak hrozivý, střecha dobrá, zbytek klasický bolesti, prznění naštěstí za ty roky žádný. Vše ale asi nejlíp ukážou přiložené fotky. Cílem je uvést auto do co nejvíc původního stavu samozřejmě. Barva pak bude z originálního vzorníku orientální oranž 7397. Ale to jsem hodně předběhl :-) Co se týče stavu interiéru, tak všechny sedadla moc pěkný, stejně tak palubka. No a zbytek interiéru se stejně bude dělat novej...auto ke mě nepřijelo po svých, ačkoliv čestvě po koupi prý nějakou tu vzdálenost ještě stačilo ujet :-) Motor se mi ale podařilo před započetím rozborky znovu rozeběhnout a nevypadalo to věru až tak zle. Pověstný, ale nečekaný šepot květin se opravdu konal :-)

Takže takhle to vypadalo na začátku...

No a začla rozborka. S ní se samozřejmě začal ukazovat sice skutečnej, ale nikoliv zase tak neočekávanej stav auta pod plechama :-)

No a pak jsem začal to horší :-) jsem zastáncem nechat a zachovat co nejvíce původní plechy, takže odstaňuju pouze " nemocné" části...

Takhle jsem skončil teď před zimou, zbývá vyvařit ještě celej předek. A právě kvůli zimě jsem se přesunul do malé dílny v domě, kde pokračuju na motoru a cílem letošní zimy je i GO přední nápravy...

...tak proběhlo nějaké to pokračování o víkendu na motoru. Spousta čištěné, broušení a lakování. Trochu i toho strojení proběhlo taky, konečně už to začíná zase připomínat motor :-)

...pracuje se stále, jen se zapomíná nějak fotit a vkládat :-) Altík je po komplet repasi, byl zle zhuntovanej, měnit se musel nakonec i obal a rovnou se udělal i silnější oproti původním 35W

...řemenice,vrtule, samozřejmě už stříbrná :-) a její kryt na místě a taky seřízený ventily

...stále taky samozřejmě probíhaj nějaký ty nákupy a aukce na aukru :-)

...no a teď finišuju na přední nápravě, bude co nevidět :-)

BŘEZEN 2013

...tak náprava konečně hotová, celkem mi dala zabrat nejen časově, klidně to přiznám :-)

...nějaký nákupy

...nějaký foto stavu před

...a po

...a hotový motor. Cíl zimy splněn :-)

DUBEN,KVĚTEN 2013

...v zápalu práce zapomínám vkládat i vše fotit, jsem zkrátka zahlcen R-kem :-) tak alespoň pár fotek pro představu...

...z kastle zbývá domrsknout už jen předek, který je teď na pořadu dne..

...dnešní skoro dvanáctkou v garáži je předek hotovej, tedy dovařenej, dočištěnej a v základu, včetně spodku. Odsunuju svářečku do rohu dílny...bylo na čase :-)

ČERVEN 2013

...ošetřené všechny sváry, BODY, základ, barva...

...vyrobil jsem rám na kolečkách pro lepší manipulaci a boudu na něj usadil, po velkém boji jsem spasoval předek plus spoustu dalších drobností jako třeba vyčištění a vyvaření misky pro hrdlo nádrže atd....zadní blatníky zevnitř v základu a body a připravený ke spasování včetně zadního čela, který teď aktuálně čistím...až ho dočistím, jde se pasovat zbytek, tedy zadek auta...

...další pokračování v podobě usazení a navaření misky tankování, dočištění zadního čela a dopasování zbytku, tedy celého zadku pomocí věrných kamarádů - palice, kladiva a hrubé síly :-)

....další pokračování v podobě sundání a očištění obou kapot, dveří a střechy na holej plech

...zadní kapota očista a odrezovač

...přední kapota očista, vyskočila i nějaká ta koroze po očištění, takže vyvařeno a odrezovač

...pravé dveře, neskutečné množství kitu, z druhé strany taky děs běs

...dočištěny všechny díly, dovařeno co bylo potřeba, odrezovač, vnitřky dveří přelakovatelný body

...druhý dveře a držáky kapot

...střecha taky hotová, zbývá už jen dočistit plochy kolem oken

23.7.2013

...skoro konec července a termín, který jsem si stanovil, dodržen. Vše dočištěno, dotmeleno, dokitováno, dobroušeno a stříknuto do základu formexem, tedy připraveno na odvoz k lakýrovi...

31.7.2013

...převoz k lakýrovi

29.9.2013

...poslední spasování před lakem

13.10.2013

...konečně nalakováno, stálo to VELKÝ nervy, ale povedlo se to opravdu výborně! Škoda, že to foťák nepobere...Obě kapoty ještě schnou, jinak je vše hotovo...před zimou mě ještě čekají dutiny a pokud bude počásko a nebude kosa v garáži, tak se možná něco i poskládá :-)

15.10.2013

...dovoz zbylých dílů...obě kapoty, lízátko,mřížky, panty...

30.3.2014

...konečně počasí, na které čekám celou zimu. Všechen volnej čas opět s Erkem :-)

...usazení těsnění mezi blatníky, nové zadní brzdy, rozvody zadních brzd, hadice, repas hl. brzdového válce,nový spojkový válec, olakování zadních náprav, které se i přes zakrytí krapet v lakovně zaprášily atd...

3.4.2014

...finálně zkompletovány rozvody brzd, spojky, paliva, nandán a zapojen HBV a SV a pedálovka. Ze skladu jsem vytáhl loni kompletně zgenerálkovanou přední nápravu, stabik, plech pod nádrž a samotnou nádrž a šoupnul to tam. Je připravená jít vepředu na kola :-)

8.4.2014

...stále kutám. Víc asi napoví foto. Erko je opět na kolech, připraveno na motor...

13.4.2014

...přechod na talířovou spojku sebou bohužel nese zdržení v podobě čekání na potřebný díly, takže v mezičase jsem udělal kromě jiného příčku motoru, vytáhl jsem a oprášil motor, kterej jsem dělal minulou zimu, nandal setrvák, lamelu, namontil dorazy poloos, novej pomocnej spojkovej válec a hadičku k němu atd. atd...jakmile dorazí díly na spojku, jde motor do auta...z místního skladu jsem k mé radosti vyštrachal ještě poslední origo lamelu Škoda asi 10x přeceněnou za tu dobu dle nalepených cenovek :-)

24.4.2014

...samozřejmě to neflákám :-) ale není teď pořádně co fotit, dělám elektriku a s tím související věci kolem....jo a potom, co dorazila spojka, motor je už na místě...

KVĚTEN 2014

...ele už je skoro hotová, nicméně mezitím jsem "ztrestal" i palubku:-) tak snad se čěřínek povedl a bude zase dělat parádu...

ČERVEN 2014

...stále v erkařským opojení, jen nefotím, zdržuje mě to :-) motor už běží, chladí se, topení topí a já strojím, leštím, skládám, pasuju a rozčiluju se, takže standart....s fotkama to vezmu hopem, protože to všichni znáte co všechno je potřeba udělat, než se dostanete do tohoto aktuálního stavu...

...dorazily díly z chromování a leštění, fungl nová sada poklic včetně držáků a klíčku k utažení, osvětlení spz, znak do předního čela atd... Odvzdušněny brzdy, spojka, vyměněny díly řazení. První jízda po dvoře :-) pro kontrolu brzd, řazení a seřízení ručky. Dodělal jsem vystřihovánky pro velký :-) tedy tlumení vnitřku a začal všechno skládat - aktuálně usazený okna, lišty a těsnění dveří, zrcátko, lišta předního čela, zadní mřížka, osvětlení spz atd....postup každým dnem...

...proti původnímu záměru nakonec budu čalounit sám, abych nemusel čekat na termín druhejch, takže jsem nakoupil vše potřebné a vrhnul se na to.

Úkolem je zachovat původní čalounění dveří kvůli origo prolisům. Nechceme žádný prošívaný, ikdyž nový...To původní má sice něco za sebou, ale budu se snažit :-) Dorazily taky komplet všechny těsnění na celý auto, nově pozinkovaný a pokovený blinkry a spousta dalších drobností...

ČERVENEC 2014

...už tak nějak nevnímám hodiny ani dne, ale zatím držím a denně to posunuju dál. Fotím už jen celky, na focení postupu už tak nějak není čas :-)

31.7.2014

Dnes auto předáno majiteli, tak ať slouží....a já se jdu vyspat :-)


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 16833×, Komentářů: 47, Líbí se Autor: TOUNY
Pěkná práce, tak ať majiteli slouží a vozí ho ku radosti!
...jak píšeš, použil jsem horkovzdušku, obyčejnou, co udělá, alespoň podle toho displeje, kterým je vybavená 🙂, zhruba těch 600 stupnů a jde to jak po másle. Jo a k tomu zkrácenou ( aby byla tvrdší ) a nabroušenou špachtli. Nicméně ideální to je jen na velký rovný plochy jako kapoty, dveře a tak. Ostatní věci, ty členitější, jsem taky drátkoval, protože tam ten pohyb špachtlí by byl naprd.....
Můžu se zeptat čím to stahuješ ten starý lak? Je to horkovzduška, jaký výkon? Já používám flexu s dráťákem, ale tvůj výsledek je lepší.


Děkuji za info. Pavel
Díky TOUNY! Auto se mi moc líbí a tvoje práce je super!





Mirek


majitel
...on byl dobitej zle no, udělal jsem co šlo. Mám ještě tu samolepící verzi,ale to mi přijde jako úplný barbarství 🙂 proto jsem volil radši tuhle cestu. Pošli mi prosím foto s cenovkou do mailu, díky...
Když vidím ten olámanej štítek na kapotě, nechceš lepší? Není to sice originál, ale troufnu si říct celkem zdařilá druhovýrobní replika.
Paráda!
...co k tomu říct ? 🙂 Těžko můžu poskytnout úroveň profi firmy, má to svý chyby, o tom žádná, ale zase mě to dost baví 🙂 takových projektů už mám dneska za sebou víc, jen mi to při práci nejde tak rychle, takže to je pokaždý záležitost tak těch dvou let u komplet renovace no...navíc časově mě brzdí hlavně každá zima, kdy musím přestat, bo mám stodolu krapet studenou 🙂 jinak by se to asi o dost zkrátilo ještě...cenu nemám problém zveřejnit do mailu, balík to určitě není, je pořád stejná už roky pro všechny takto podobně obsáhlé projekty...s blbě placenou brigádou mě to tedy nenapadlo ještě srovnávat teda, ale něco na tom je 😀 Když ale ve finále vezmu v potaz poptávku, tak se asi vyplatím 😀 jinak moc díky, jsem rád, že se líbí...
Kurňa, nechceš mi taky dát dokupy jedno eRko? Jen si nějak nedovedu představit, že tohle někdo dokáže zaplatit.


I kdyby sis za to vzal na hodinu jako za blbě placenou brigádu, tak je to za balík.


Ale moc se mi ta práce líbí a těším se, až tohle auto potkám na nějakým srazu na živo. Sleduju to od začátku a to to zkraje vypadalo celkem nevinně. A bum, je z toho renovace málem do bezvědomí.
...tak už jsem pohledal, že 14mm stabík je origo...teď už jen sehnat ty gumy na něj. Nějakej tip ? Díky...
...tak uvidíme na konci jak s těma prahama 🙂 hlavní bude samozřejmě názor majitele...nicméně řeším teď délku předníc brzdových hadic ( viz diskuze ) a taky gumy stabíku. Loni jsem koupil sadu na erko, abych teď při kompletaci zjistil, že jsou jiné, s větším průměrem. Navíc teď nemůžu narazit nikde na ty co tam mají být. Stabík jsem měřil a má průměr 14mm. Zkoušel jsem opět hledat a všude jsou 18,19.20....ale 14 nic. Je to vůbec origo stabík ? A dají se na to ještě někde sehnat všechny gumy, na tento průměr ?
Ještě by to chtělo ty černé prahy 🙂
Moc, moc pěkná práce.
...nemáte prosím někdo jeden hrnec předního světla ? Nejlíp novej, popř, super stav 🙂 nedaří se mi sehnat, díky...
...v pohodě 🙂 zatím ne....dostavím to a uvidíme až to bude v kupě, dostříknout se to už dá vždycky. Já vím, že origo to tak má bejt, ale po vzhledový stránce s tím zatím dost bojujem 🙂
Nechci být za rejpala, ale budou se konat černé prahy?
...tak zpět, barva je akrylová metalíza bez perleti přelakovaná bezbarvým lakem, v konečné fázi přeleštěno...mám hlavu na dvě věci🙂 snad jsem si to tentokrát pamatoval dobře...
...popravdě celý proces lakování provázely veliký problémy. Samozřejmě netřeba to tady řešit, jen mě mrzí, že jsem se dosud nedonutil naučit ještě lakovat, pak bych podobný problémy neřešil a postavil to komplet sám doma. Odstín je dle originálního vzorníku 1977 - orientální oranž 7397, jen to je na radu lakýrníka přelakovaný bezbarvým lakem. Prej ta pastelka by časem vybledla...celý to je pak ještě přeleštěný. Barva polyuretan...
Hernajs, to je pěkná barva, to je nějaká originál, nebo z nějakýho jinýho vozidla? Fakt pěkný 😉
Pěkná barva ta oranžová,


v čem si to lakoval v unilaku nebo vodou?
...nepovedlo se mi to opakovaně, pořád to psalo, že selhalo spojení, ale přesto to k tobě došlo, to je hlavní, díky 🙂
Jak vidím, editace se nakonec povedla, článek jsem tedy zveřejnil.
...dnes jsem to přivezl konečně domů z laku. Až budu velkej, tak bych chtěl bejt lakýra. Byly to velký nervy, přibylo dost šedin, ale nakonec se to povedlo moc a spokojenost je na místě. Bohužel se mi nedaří spojení s místním serverem a nemůžu nějak editovat článek...tak zkusím pár foto takto, snad to není proti pravidlům, kdyžtak se omlouvám:





http://img5.rajce.idnes.cz/d0506/6/6690/6690768_63db221bc44f3cbc01f08c22a543ebe9/images/PA130019.jpg?ver=0





http://img5.rajce.idnes.cz/d0506/6/6690/6690768_63db221bc44f3cbc01f08c22a543ebe9/images/PA130022.jpg?ver=0





http://img5.rajce.idnes.cz/d0506/6/6690/6690768_63db221bc44f3cbc01f08c22a543ebe9/images/PA130031.jpg?ver=0





http://img5.rajce.idnes.cz/d0506/6/6690/6690768_63db221bc44f3cbc01f08c22a543ebe9/images/PA130038.jpg?ver=0





http://img5.rajce.idnes.cz/d0506/6/6690/6690768_63db221bc44f3cbc01f08c22a543ebe9/images/PA130034.jpg?ver=0
...díky moc
Prahy v černé měla všechna erka, lízatka se dávala někdy od roku 74(tuším) a taky byla vždy černá. Dle mě to tomu autu sluší právě takto, opticky to auto vypadá štíhlejší.
...ok, ale je to tedy podmínkou původního vzhledu? Originál se tedy vše dělalo s černými prahy v tomto roce ? A to lízo prosím ?








...ptám se jen proto, že v jedné barvě se mi to zdá hezčí, ale pokud to tak má být, tak samozřejmě neřeším a budou černý...
Prahy a lízatko čierna polomatná, a mriežky jak v blatníkoch a v C stlpikoch vo farbe auta.
....jelikož se lakování pomalu, ale jistě blíží, mám dotaz. Prohlédl jsem sice spoustu fotek, ale přeci jenom mě zajímá jestli se prahy vždycky lakovaly do černý a stejná otázka, jak je to s barvou lízátka a obou mřížek ( blatníky a střechy ). V barvě auta ? Jde mi samozřejmě o orio vzhled. Auto je 1977. Díky...TOUNY
Hmm už jinou pumpu než tuto nepoužívám, mám s ní najeto 5000km(ve dvojnásobných otáčkách, než většina) a bez jediného problému. Jednu jsem rozebíral kvuli přestavbě a je provedena jako většina moderních pump. Takže pokud nejde o originalitu, tak směle vpřed.
Opravdu stojí za prd...mě vydržela tak 1500km, ale už tak od 500km když jsem přidal plyn tak vždycky povyjela hřídelka s řemeničkou tak o 5mm ven 😀 Takže šla potom ven a radši jsem si sehnal origo s mazáním vazkou 😉 Opravdu jí radši vyndej 😉
...tak vrtuli jsem dneska předělal 🙂 jinak je mi to jasný, ta pumpa dráždí i mě 🙂 jednu, možná dvě bych i měl mít v zásobách, ale taky v těch zásobách leží když to přeženu pár pětiletek takže mám strach, že by to s ní taky nemuselo dopadnout nejlíp. Navíc je velkej předpoklad, že tohle po dokončení asi ani těch 5 tisíc jen tak nenajede, počítám, že se bude spíš sušit. Já vím, chabá výmluva 🙂
Souhlasím s tebou gReen eRko ta vodní pumpa stojí za vyliž prdel. Měl jsem ji kdysi na motoru v rapidu a nevydržela ani 5 tisíc a rozsypala se.Touny skus si sehnat někde origo ještě s mazničkou.
Moc krásná práce 😉 Už se těšim na konečnej výsledek 🙂 Fakt paráda, klobouk dolů 😉 Přeju hodně zdaru a klidný nervy 😉 P.S.: Já bych vyhodil tu "neorigo" vodní pumpu...z vlastní zkušenosti stojí pěkně za prd 😀
...moje chyba, díky za upozornění ! Teď koukám na vzorový fotky origo vzhledu, předělám to...
Lepší je očistit a vyleštit 🙂
Černá vrtule? Umíme pokovit "pochromovat".
...děkuju, snad i tak pojede 🙂)
Ten motor vypadá moc pěkně. Holt hodiny práce jsou vidět.
...nárazníky to mělo opravdu celkem pěkný co se týče samotnýho chromu,jen někde nějaká ta občasná nerovnost za ty roky🙂 V současný chvíli už jsou všechny chromovaný věci z auta v novým chromu a všechny hliníkový poleštěný. Co se týče najetých KM tak budíkově to má 81 tisíc v těle, nakolik to je pravdivý nevím,ale podle celkovýho stavu auta to těm skutečným km snad nebude tolik vzdálený. Co se týče oprav, tak viditelně v minulosti byla měněná podlaha a prahy, jinak nikde jinde zásadně vaříno není...k tomu stříkání Čapoune nevím zatím co odpovědět, to bude záležitostí lakýry. Dělal mi už více aut včetně jednoho litra, jehož projekt jsem zde také vkládal kdysi. Opravdu teď nevím co používá za matroš, ale až to bude aktuální, tak dám vědět.
Touny kolik to má nalítáno ?
Touny čím to budeš stříkat?


Koukám že to má i pěkný narazníky.
Hezka prace- rikas, ze to delas sam po praci.... tak to znam, jsem na tom uplne stejne- delam prestavbu cislo 2- tentokrat taky do posledniho sroubku a to se pak clovek nestaci divit, jak ten rok utece...🙂, tak at se dilo dari!!
...ano, motor je origo 110R a co se týče tý časový osy 🙂 dělám si vše sám a ještě po práci, takže zas taková rychlovka to nebude no. Bohužel nemám dílnu vytápěnou, takže mě zima vždy dost brzdí. Začal jsem s tím v červenci 2012. Když mě nebudou zdržovat svýma termínama ve finále lakýrník a čalouník, tak bych to chtěl mít letos hotový...
Můžu se zeptat za jak dlouho si to dostal do týhle fáze a jakej je zhruba časový plán na renovaci ?
Opravdu moc pěknej základ na renovaci.


Nevypadá to vůbec zle. Co je tam za motor origo 110R?
Pěkná práce.
Roste nám tu další pěkné ořezávátko, a pan opravář je šikula, tak ať se dílo daří. Pan majitel se má opravdu na co těšit.