24. srpen 2014

JeRRomovo eRko 2014-2018

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5255×, Komentářů: 0, Líbí se Autor: Jerrom

Aktualizace 05. 03. 2018

Od dokončení renovace už je to nějakou dobu (dle předchozích článků jsem si dohledal, že STK jsem udělal 19.7.2006) a některé neduhy se už nedaly trpět, tak jsem se do toho pustil...

12.2.2018 - demontáž zadního nárazníku, čela a postupné odstrojování motoru

17.2.2018 - motor už je venku a druhý den už i převodovka. Manžeta okolo hokejky byla roztržená a ještě se tahala jako žvejka.

20.2.2018 - zahájení očisty převodovky, což jsem dokončil až o víkendu, kdy jsem jí rovnou i přetěsnil. Největší místo úniku oleje bylo okolo hokejky, kde byla hokejka odřená, vyrezlá a ještě nevím co. Nakonec jsem tam dal radši jinou, která je v lepším stavu.

Příští víkend snad stihnu nahodit zpět převodovku s zadní nápravou a poté bude následovat omytí motoru a lehké přetěsnění.

Aktualizace 19. 11. 2017

Nevím ani jak začít...naivně jsem si myslel, že poslední aktualizace byla před rokem a ne před 3 :-)

Tak pojďme si to vzít ve zkratce:

11.06.2015 - čtvrtek, STK na eRku ... bylo na čase, v sobotu jedeme na výlet :-)

13.06.2015 - výlet s rodinkou eRkem a partou podobných bláznů po Novohradských horách - nenechalo nás ve štychu, jen seznam budoucích oprav se začíná plnit - nefunkční tachometr, cyklovač atd.

23.04.2016 - po dlouhém vybírání jsem koupil nový kočár pro manželku - Citroenu Berlingo -> pickup by jí byl malý, protože:

7.7.2016 - narodila se nám dcera Nikolka (ten čas kdy byla manželka v nemocnici a já doma sám s Kryštůfkem byl horor...zakončili jsme to parádně odřeným kolenem)

09.2016 - další výlet, tentokrát jen s Kryštofem, opět Novohradské hory (např. Cetviny, Sýpka v Horní Stropnici)

15.04.2017 - koupě Suzuki DR 600 r.v. 1986...těch keců doma :-)

04.05.2017 - STK na Suzuki...zhruba 2 hodinky čekání ve frontě před vratama, kdy člověk zírá jak to na STK funguje

10.05.2017 - konečně nazrál čas přepsat Suzuki, ranní vlak do Prahy, tramvají na Jarov a jelikož objednávky přes internet už byly plné, tak pěkně lísteček a čekat...no zhruba po 5 hodinách nekončeného čekání to klaplo

16.06.2017 - ejhle, zítra máme jet na výlet eRkem a STK končí...no přece zítra. Nakonec STK jen na měsíc, jelikož jsem neměl nasazené tažné (nikdy) a na fotkách by jim chybělo

17.06.2017 - nakonec kvůli nemocné rodince jsem si výlet střihnul na Suzuki, cíl byl Landštejn a okolí, celkem 200km ve větru, jedno roztlačování, vyklepaný šroub co drží výfuk (zjistil jsem až doma v garáži), ruce a zadek mě bolely ještě v pondělí (ale stejně to byl super výlet, po dlouhé době kdy jsem jezdil jen kolem komína na fichtlovi, nebo ČZ125 jsem si to užíval)

13.07.2017 - opakovaná STK s eRkem a když už má tažné, tak rovnou nakoupíme železo na plot

a když jsem přijel domu, tak na mě vykoukla duše u trabanta...holt kombinace nafoukaná guma po 2 letech, 30 °C ve stínu nepasuje dohromady

23.09.2017 - podzimní výlet eRkem, tentokrát ve 4 - trasa Český Krumlov, Dolní Dvořiště, Horní Stropnice, Nové Hrady - Zevlův mlýn (krásné opravený mlýn, expozice traktorů, zvířata)

30.09.2017 - Orba 2017 - sraz traktorů za kopcem, tak jsem vytáhnul eRko a nakonec nás i zatáhli do focení s Liazkama, dobové občerstvení zajistila Jednota - žlutá/černá limonáda ze skla, párky z polní kuchyně...hezká akce, uvidíme jestli z toho vznikde nová tradice

19.11.2017 - asi poslední letošní nastartování, potřeboval jsem ho opláchnout od prachu než ho zazimuju + kompletní přehled autoparku (kamion je souseda)

Aktualizace 23. 8. 2014

Starý článek už byl proklatě dlouhý, tak zde něco z poslední doby:

Trochu jsem se vyděsil, kdy naposledy jsem aktualizoval minulý článek - takže ve zkratce: 5.7.2013 se mi narodil syn a jelikož ten čas letí, tak teď už běhá a začíná mi brát vercajk :-)

tatrovák

Na podzim 2013 jsem stihnul hrubou stavbu garáže i se střechou a jelikož eRko stálo u našich venku pod přístřeškem, tak jsem ho nastěhoval do nového ještě před koncem roku.

Občas (když se mi ho chtělo vysvobodit z garáže...snad dohledám fotky jak bylo ustájené) jsem se v jarních měsících projel pro rohlíky do "sámošky" a bez větších problémů jsme absolvovali 31.5.2014 "Víkend v duchu totalitního výletu autem na Lipno".

Tuhle soukromou akci pořádal kamarádovo kolega z práce (vlastní luxusního Trabanta 601, kterého koupil ca. před rokem a dělal na něm první technickou v trabantíkovo životě - auto stálo hodně dlouho v suché garáži, takže je ve výborné kondici). Sešli jsme se u Českého Krumlova a vydali jsme se přes Rožmberk, Vyšší Brod, Čertovu stěnu, zříceninu Vítkův hrádek (cestou jsme zabloudili až na hranice, takže eRko se podívalo i do Rakouska, kde jsme se točili), a přes Lipno nad Vltavou, Frymburk, Horní Planou jsme dojeli do Kempu u Kukačků, kde tvrdé jádro přespávalo. My jsme s prckem vyrazili rychle k domovu, jelikož se mu celodenní cestování už přestávalo líbit a vůbec nechtěl do autosedačky (před akcí jsem na zadní sedadlo namontoval pásy).

"Pojď, jdem po... kolo"; synátor; Jenik 130RS a Rožmberk;

21.6.2014 jsme s Jeníkem vyrazili po ose do Běšin za doprovodu zelené felicie pickup TDI. Sraz jsme si užili, počasí vyšlo, orienťák jsme dojeli, ale s umístěním na posledním místě bez vrchní navigátorky, která doma hlídala synka to nebylo ono), vyzkoušeli jsme si i slalom a jízdu zručnosti.

Nakonec ještě drobná rekapitulace:

Jeník obsadil 2. místo v kategorii 110R - 130RS a pak se zadařila kopice bramborových medailí:

U mě 4. místo v hodu Weberem a absolutně 4. místo ve skupině N1 v Jarním poháru Škodateamu, Jeník 4. místo v nejhlasitějším výfuku.

Závady na eRku: přibrždující přední kolo, KO počítadlo kilometrů, zpuchřelá hadice hrdla nádrže (ve Strakonicích při tankování už teklo víc benzínu na zem, než do nádrže, takže jsem tam nakonec musel držet hadr) a dobíjení chvíli nedobíjí a pak zase přebíjí.

Bolfánek a zajímavá "vyhlídka"

Doma po návratu ze srazu jsem ze srazových nálepek na okně zjistil, že eRko je v provozu od roku 2006 a za celou dobu se nestala žádná závažnější závada. Holt nyní se to nějak nakupilo. Navíc tento měsíc skončila technická, takže při chvilkách jsem vyměnil hadici k nádrži, vyměnil pístky v předním brzdiči na pravé straně (druhou stranu až otočím auto) a zjistil jsem vůli na tyčce řízení (zatím se mi jí nepovedlo dotáhnout, jelikož na autě je k tomu hrozný přístup).

A jelikož to máte malý hrábě, lopata, kátro, kolečko (nejlíp bantamový)...kdy se snažím před zimou postavit plot a dodělat trávník (skleník a pergolu asi zase nedodělám a když nepřeje počasí, tak nahazuju v garáži), tak eRko stojí pod plachtou a bohužel to vypadá že STK bude až na jaře.

  • více fotek (hlavně z výletu na Lipno) je na jerrom.rajce.net.

-------------------------------------------------------------------------------

Škoda 110R, r.v. 1980, původní barva 7845 - oranžová, měněná kastle, 6. majitel, vůz zakoupen jako rozebraný vrak...

Karoserie:

kompletní GO, nový lak, zaválcované zadní lemy

Podvozek:

přední maticová náprava po celkové GO, "podložkové" loukotě, obutí Fulda Assuro 175/60/13, dlouhé štefty, na přední nápravě podložka 20mm kvůli kolům, upravené pokličky kol původem z Kopretin

Motor:

kompletní GO do původního stavu (předchozí majitel z toho udělal 120ku), druhý výbrus, karburátor SEDR, výfukové potrubí Škoda 100

Převodovka:

SP 4,22, čtyřkvalt

Interiér:

původní, kromě hliníkového držadla ruční brzdy

---------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------

nejnovější aktualizace nahoře

----------------------------------------------------------------

Seznam souvisejících článků:

rok 2008-2013 zde >>>

rok 2007 zde >>>

rok 2006 zde >>>

renovace zde >>>


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5255×, Komentářů: 0, Líbí se Autor: Jerrom

Žádné příspěvky