17. prosinec 2003

Zástavba pětistupňové převodovky do Š 110 R

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 17532×, Komentářů: 99, Líbí se Autor: Džon
Nutné úpravy karoserie, řazení a spojkového systému

Není eRkaře kterému by 5. rychlost v eRku nechyběla. Ze své zkušenosti vím, že řadit bezmyšlenkovitě trojku ze čtyřky není na dálnici při rychlosti přes 100 km/h nic příjemného. Proto jsem si řekl - "Pětikvalt musí být".

Rozvaha - doplnil Libor:

Zvýšení maximální rychlosti a současně snížení počtu otáček motoru.

Motory eRek byly schopné podat vysoký výkon i v oblastech otáček daleko přesahujících maxima povolená výrobcem. Z tohoto důvodu jsou eRka ještě dnes schopna vyvinout rychlost okolo 160km/h. Je to způsobeno tím, že motor nemá výkonovou hranici shodnou s hranicí maximálních obrátek.

Jezdit však touto rychlostí trvale je, pro neupravený automobil nemožné. Již při rychlostech nepatrně přesahující 100km/h roste hlučnost a motor jakoby volal po zařazení vyššího převodového stupně, který nemáme. Vůz dále zrychluje, v rychlosti asi 115km/h hlučnost poklesne, protože dojde k vzájemnému utlumení nesouhlasných vibrací, pak hlučnost výrazně stoupá až za hranici únosnosti nevycvičeného ucha. Ručička otáčkoměru se pohybuje v oblasti výrobcem udávaného maxima. Je zřejmé, že převody automobilu byly navrženy v době, kdy se jezdilo rychlostmi až o 40km/h nižšími. Není problém zrychlovat dále. Pro otáčky okolo 7,5 tis/min však již motor není vyvážen ani mazán. Dochází k velkému namáhání klikového ústrojí a hrubému opotřebení.

Jak tuto situaci řešit?

a) máme-li eRko vyrobené v letech 1969- 31.7.1977 pomůžeme si výměnou převodovky

za některou, která je vyrobena po tomto datu. Nejlépe ze 105/120 model 1980. Její stálý převod je změněn ze 4,44 na 4,22. Úprava je to nenáročná, ale také nejméně přínosná. Navíc eRko s unaveným motorem po tété úpravě ještě zleniví.

b)převodovka ze Š 120 LE. Měla delší čtverku a těžší stálý převod.

Úprava stejně náročná jako ad a), náročnější pouze v té skutečnosti, že takovou převodovku je těžké sehnat. Erko musí mít zcela zdravý motor, schopný dosáhnout slušného výkonu. Jinak téměř nepojede. Neřešitelným problémem je velký rozdíl mezi 4. a 3. převodovým stupněm, což dost vadí při předjíždění.

c) převodovka pětistupňová se stálým převodem 4,22.

Úprava ideální, na dlouhé tratě je možno trvale jezdit rychlostí 120 - 130 km/h , na relativně nízké otáčky, které je možno vždy zvýšit zařazením nižšího převodového stupně. Čtvrtý rychlostní stupeň je možno vytočit až na 120km/h, rozsahy otáček jsou veliké a bohatě se překrývají. Výhodou je také to, že i unavený motor tímto ožije a oddálí se čas případné GO. Nevýhod této úpravy je však mnoho. (viz. Vlastní provedení)

Tomu, kdo je se svým eRkem dost srostlý, vadí každý hrubější zásah do seřízení čehokoliv. Montáž pětistupňové převodovky je zásah výrobcem nevyzkoušený a jedná se o dost hrubý zásah do konstrukce.

Úprava nekončí pouhou instalací převodovky. Je třeba najít optimální nastavení motoru, aby šel více od spodu, zvážit případné zvýšení výkonu, trochu laborovat s velikostí použitých ráfků a pneumatik. Je třeba upravit řadící konzolu, aby nevydávala v otáčkách nepříjemné zvuky. Konzolu je možné upravit výměnou ložisek za ložiska ze Š 125. Podkládat ji molitanem je nevhodné, protože molitan ucpe cestu horkého vzduchu od topení. Dlouhou dobu trvá odstranění různých nových zvuků a drnčení všeho druhu. Přesto, že nakonec zaznamenáte úspěch, nelze se zbavit nepříjemného pocitu, jakoby eRko mělo „jakési chůdy“. Je mi znám případ z mého okolí , kdy jeden eRkař po instalaci pětistupňové převodovky došel k názoru, že zápory této konverze přesahují klady, a na své eRko zanevřel. (nenechte se odradit ! - pozn. Džon)

Závěrem lze říci jen to, že pro zvýšení rychlosti eRka je skutečně, i přes zmíněná úskalí, nejvhodnější pětistupňová převodovka. Výjimečně citliví jedinci by však měli zvážit i nevýhody tohoto řešení a uvědomit si, že méně je někdy více, a dát se cestou dle bodu b), tj. zástavbou převodovky z typu Š 120 LE.

Vlastní provedení:

Co potřebujeme:

  • Pětistupňovou převodovku ze Š 125 L (na kyvadlovou nápravu - 5.000 - 6.000,-)
  • táhlo řazení - nejlépe s novějším typem silentbloku.
  • řadicí páku ze Š 125 L nebo 130-136 - páka je tlustší, neotočná, mírně ohnutá (300,-)

Nákup převodovky:

Pětistupňová převodovka na kyvadlovou nápravu se velmi špatně shání, protože jich bylo vyrobeno daleko méně než převodovek pro úhlovou nápravu. Od toho se samozřejmě odvíjí i tržní cena. Takže pokud vám nevadí stálý převod 3,9 (namísto 4,22) je možné koupit převodovku na úhlovou nápravu a přehodit v ní diferenciál z jakékoliv převodovky (i 4-stupňové) pro kyvadlovou nápravu.

To jsem sice nedělal, ale v praxi to obnáší rozpůlit převodovku, odšroubovat diferenciál, našroubovat nový a převodovku zase složit a utěsnit. Výhodou je, že to vyjde minimálně stejně draho, ale spíše levněji, nevýhodou slabší stálý převod 3,9 - což se ale dá dohnat vhodnými menšími pneumatikami (kupříkladu 165/70).

Při nákupu převodovky z ní vypuste olej. Uvidíte co se zachytilo na magnetu v zátce. Pokud tam budete mít pár olámaných zubů, buď ji radši nekupujte, nebo počítejte s GO.

5-ti stupňová převodovka pro úhlovou nápravu

Příprava karoserie:

Nejprve je potřeba z vnitřku auta vyndat alespoň zadní sedačky a hlavně odstranit všechny filcové tlumící hmoty z okolí tunelu, uvolnit nebo vyndat topení a od tunelu odtahnout a zajistit svazek kabelů. Z tunelu vytáhněte bowdeny plynu, sytiče, ruční brzdy a náhonu tachometru..

Dále si zevnitř vozu nařízněte co půjde. Hlavně výztuhy, které jsou pod sedačkami, nařízněte podélně v rozích, a příčně si nařízněte tunel před i za těmito výztuhami. Ve výsledku odříznete z tunelu čtverec. Výztuhy nakonec musí stejně celé ven. Nějaký zpevňující prvek to není, jsou určené zřejmě k uchycení zadních bezpečnostních pásů, k jejichž montáži byla karoserie eRek připravena.

Řezání karoserie je to hlavní a to nejhorší na celé věci. Protože je pětistupňová převodovka o 6 cm delší než původní, je nutno "vybourat" a rozšířit konec tunelu. K tomu je potřeba přístup zespodu vozu. Na kolíbku ovšem auto nedáte, protože tam nemůžete mít převodovku a tudíž ani zadní nápravy.

Pokud začínáte na holém skeletu, tak ten stačí otočit na bok a podložit několika starými pneumatikami. Pokud ale máte auto komplet a nechcete ho odstrojovat a nastrojovat lze použít tento fígl:

Zezadu vyndáte úplně celý agergát, na karoserii necháte pouze příčku motoru.

Na příčku motoru postavíte z lešenářských trubek konstrukci, která částečně kolíbku nahradí. Koncové body této kolíbky by měly zhruba kopírovat oblouk kolíbky (viz. obrázek)

Na předek dáte kolíbku a spojíte ji další trubkou napevno s lešením vzadu, aby se neotáčela

Opatrně auto otočíte - chce to hodně lidí a hodně opatrnosti aby vám to nespadlo - lešení podložíte a máte pěkně přístup k tunelu

Toto řešení vynalezl a sestrojil náš "čestný prezident", kterémuž tímto děkujeme.

Řezání tunelu:

Nyní je možno přistopupit k práci nejsrdceryvnější a to k samotnému vyřezání tunelu. Přidělejte si na převodovku příčku, a převodovku přiložte na její budoucí místo. Co překáží musí ven. Pokud nechcete přendavat topení musíte se snažit vyřezat tunel velmi přesně aby se vám vešlo obojí.

Vhodné je nařezat všechny hrany a plechy sklepat do nového tvaru, a posléze vše zavařit nebo snýtovat. Zároveň pozor, bude vám ještě vadit šroub, který je v horní části převodovky, na jejím čele. Pro ten je nutné ještě probouchat důlek ve svislé stěně před převodovkou, nebo část stěny naříznout, probouchat a dovařit. Dále si dejte pozor na to, že převodovka je trochu excentrická, proto na jednu stranu potřebujete víc místa než na druhou.

Nakonec je ještě potřeba vyříznout kus "podlahy" tunelu (parné z druhého obrázku) a posunout v tunelu držák pryžové prachovky o něco dopředu.

Po nařezání hran, sklepání do

požadovaného tvaru a zavaření

Pokud vám nezáleží na zadních sedačkách, ani na topení, můžete tunel svařit jako byl u 130 RS - dostatečně velký a prostorný.

Úprava táhla řazení:

Táhlo řazení je nutné o něco zkrátit. Snažte se přesně zachytit rozdíl délek mezi převodovkami a o tuto přesnou hodnotu potom zkraťte táhlo. Pořiďte si jiné (nejlépe s novým typem silentbloku - při jízdě nechrastí) a to zkraťte tak, že ho uříznete zhruba na novou délku, konec scvaknete ve svěráku (musíte ho scvaknout ve správném natočení) a navaříte na něj podle původního táhla plech asi 2-3 mm tlustý. Nakonec vyvrtáte přesně díru tak, aby délka od příčky na staré převodovce se starým táhlem k tomuto oku byla stejná jako obdobný rozměr na nové převodovce a novém táhle. Snaže se měřit s co největší přesností, jinak vám mohou jít řadit špatně některé rychlosti, zejména 5.ka a zpátečka.

Skompletování:

  • auto postavte na zem, na špalky
  • nandejte nové táhlo řazení a pětikvalovou řadicí páku včetně kulisy (jde tam blbě, ale jde)
  • složte si celý agregát dohromady - motor s příčkou, převodovka s příčkou, polonápravy včetně vzpěrných ramen
  • tento celek opět vsaďte do auta, napojte táhlo řazení a vyzkoušejte hned všechny rychlosti, jestli zapadávají hladce, popřípadě se to snažte doladit polohou kulisy řazení.

Tento návod je jen velmi hrubý. Nezabývá se postupem montáže a demontáže všech součástí které je potřeba odstranit. Předpokládám, že tyto postupy najdete v kterékoliv příručce. Mějte na paměti, že tato úprava je finančně i časově velmi náročná a pracná. Nepočítejte s tím, že to uděláte za týden po večerech, nebo za víkend.

Pokud to ale vše v pořádku zvládnete, poznáte, že je to přeci jen krásný pocit vychutnávat řazení pětky, kterou hojně využijete i při jízdě po městě, a která vám rozhodně ušetří něco v peněžence.


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 17532×, Komentářů: 99, Líbí se Autor: Džon
Není to povolená úprava.
.... a keď zabudujem 5Q prejde mi to technickou kontrolou?
Jo má diferenciál na jiné poloosy a taky jiné uchycení do příčky.
Nejsem si jistej, ale asi podle připojení na poloosy/hřídele.
Prosím, jde poznat kyvadlový pětikvalt od úhlového a jak? Díky za odpověď na mail.
To PooM: Jestli jseš v Praze, není problém se domluvit a můžeš se přijet podívat, buď ke mně (není to sice dovařené, ale je vidět, jak moc se to musí asi rozkuchat. Mimo to můžeš přijít příští čtvrtek na srázek a tam bude hafo fotek, jak moc se to musí rozkuchat. Dokonce existují na Netu i nějaké nákresy s rozměry toho jak, moc se to kuchá...





Taky jsem slyšel o "expertech", kteří rozšíření vybouchali těžkým kladivem, takže pokud nechceš řezat, můžeš to ukusit touto cestou😀 ale to je fakt jen pro silné nátury a velká prasata, ono to rozšíření zase není až tak malé...
-Petr-


Jak se to vezme, teď nějakou dobu v Praze, ale bez kvalitnějšího zázemí. Jinak myslím, že v Šumperku máme docela slušnou dílnu...garáž, nebo něco podobnýho bych snad zajistil přes kamaráda i v Brně, ale nemůžu zaručit...
ten 6Q musi byt fakt pop..i Na erku jazdit s medziplynom jak na liazke
Ohledně tej zástavby do 4Q skříně - myslím že někdo nabízel synchronizovanej 5Q a nesynchronizovanej 6Q. Možná že bych někde našel kontakt
to bych teda rekl...myslim, ze kdyz chci petikvalt, tak tech par riznuti do sasi preziju 😀 nakonec na sve sem to podle me udelal velice pekne...takze o co gou 😀 😉
no ja myslim ze na bezne jazdenie by vydrzala aj rok.ale za tie peniaze by som si urcite vedel predstavit aj nieco uzitocnejsie
ve 4q skříni existuje i 6q včetně zpátečky, vydrž takové skříně záleží na výkonu motoru a používání, jinak to vydrží tak polovinu sezony.........cena takové skříně cca 40-60t Kč
Odkud jsi ?
To jsem rád. No, aspoň jsem pobavil.


A teď vážně: kdo je schopen a ochoten s tím pětikvaltem pomoct (hlavně vyřezat a vyvařit tunel, to je pro mě asi největší problém. Taky bych se na to nejdřív rád na nějakým autě podíval v praxi (mě je té kastle líto, dost to bolí, ale asi se s tím budu muset smířit...). A další věc: co za to? Buď můžu nabídnout nějaký ND (ale většinou nic moc) nebo to zaplatím a pak by mě zajímala aspoň orientačně cena.
Já myslím, že v tom čtyřkvaltovém bloku je místa až až, zvlášť, když se vykuchaj kola zpátečky a řekněme si po pravdě, kdo z nás jí používá, já teda ne 🙂)))))


O.K. už mlčím, humoru už dnes bylo dost 🙂))))
O tom pětikvaltu ve čtyřkvaltu náhodou něco vím...mělo to mít zaslabený (zúžený) snad všechny kola od trojky až po pětku, aby se to vlezlo do jiné skříně, ale životnost v praxi byla prý max. 10 000 km, pak odešlo jedno z těch slabších kol a nedalo se sehnat. setkal jsem se s tím asi před čtyřmi lety, nabízel mi to u nás jeden něcojako automechanik, ale bylo to vymontovaný z auta a nijak jsem to nezkoušel, takže to pochopitelně mohl být kec, já si to nijak neověřoval.
Poom, o svých začátcích a prvotnách představách bychom mohli mnozí psát komické romány. Zvláště my, co jsme v rodině auto nikdy neměli a erko si tudíž "odpikává" roli prvního vozu 🙂)))))


První, co jsem chtěl svému vozu koupit byli samozřejmě litý kola, o rozdílech v roztečích různých značek vozů jsem samozřejmě neměl vůbec šajn, ještě že to byl zrovna takovej hladovej rok a já neměl prachy na koupi. To byli tuzeniny!!! 🙂)))))





Jo a k tomu balení - na erko se dá velmi úspěšně balit, ale jedině.....jedině kluci 🙂))))) Vždycky, když přijedu do mé oblíbené hospody, chlapi, kamarádi, známí i neznámí vylezou a jdou se podívat. Tajou, slintaj, padaj na ně lítostivé stavy dojetí z připomínky starých dobrých časů a pak zavolaj - "Holky, pojďte se taky podívat!" - a ony "Hmmmmmm" 🙂)))))))


Je to prostě pánská záležitost!!!
PooM: Taky se přidám, klidně pošli i strakaté auto🙂 Aspoň bude možno dokumentovat postupné pokroky.





BTW: Co se toho týče ještě je jedna možnost, ale tu nikdo nikdy prakticky neviděl, jenom se o ní mluví, je to jako s Bohem (věřící prominou🙂) A to udělat 5kvalt do skříně, která bude mít rozměry 4 kvaltu. Snad to i nějaká firma nabízela, ale jednání s ní ztroskotaly a nejspíš to byl z jejich strany jenom kec, ale občas se mihnou zprávy, že něco takového bylo, existovalo...
OK 🙂 Jinak abych se vrátil k primárnímu dotazu.... převodovka z fava by do eRka šla naroubovat, ale za předpokladu dalších dalekosáhlých úprav. Pokud ten pětikvalt opravdu v autě chceš mít, asi nezbyde nic jiného, než ten konec tunelu opravdu uzpůsobit pro klasickou převodovku. Dle mne to zas tak drastický zásah není, není to viditelné, pokud nevlezeš pod auto a rozhodně to přispěje ke zlepšení komfortu jízdy.





Pokud budeš chtít, pošli mi fotky Tvého eRka na mail. Rád se podívám. Moje auto je zde:


http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=445 Je tam i odkaz na předchozí článek, jak to celé vzniklo.. a když budeš potřebovat s něčím poradit, směle do toho. eRko je fakt jak jsi napsal srdeční záležitost 🙂
Promiň, ale nešlo si to tak nějak nevztáhnout. Z toho mála co vím...jde všechno.


Mrzí mě ale dost arogantní postoj vůči lidem (a snad k nim i patřím), kteří si koupí eRko (brácha koupil jen o pár tisíc dráž CRXo) v ne moc dobrým stavu, protože k němu mají jakýsi vztah (podle mě je to poslední opravdu povedená Škodovka) a chtějí dokázat, že byť starý auto, do šrotu nepatří.


Uznávám (podle reakcí) že ten dotaz byl dost hloupej, takže si za to asi opravdu můžu sám.


Jinak řezat kastli (a stejně tak ostatní nevratné změny) se mi příčí.


Taky dost obdivuju každého, kdo si pořídí starý auto a snaží se ho dát dohromady, místo něčeho novějšího ve stejné cenové relaci a bez investic. Dneska už těžko někdo koupí eRko, aby na něj balil holky, myslím, že dnes už je to spíš srdeční záležitost. Moje auto zatím na stránkách není, protože se strakatou obludou s kleplým blatníkem se chlubit nebudu, počkám, až bude co ukázat a to ještě potrvá. A k ničemu nezískáš lepší vztah, než k tomu, co dokážeš a získáš sám.


Jinak jsem na aukru v kategorii tuším auto-moto sport zahlídl fotky Rapida kabrio, někdo to prodává, ale nevím kdo, moc jsem to neštudoval.


To je asi zajímavější, než se hádat o tom, kdo má jaký možnosti, zkušenosti a za co je ochotný platit🙂
Příteli PooM, špatně jsi to pochopil. Nikdo Tě neodsuzuje a nikoho neobtěžuješ. Naopak. Od toho tu ty stránky jsou a je jen dobře, že než se do něčeho pustíš, sbíráš informace Jen jsem chtěl Laďu-Ladise zastavit v úvahách nad složitou zástavbou převodovky s příčným uložením, aby Tě zbytečně nemátl. A jestli jsi četl pozorně, tak alespoň já osobně nikoho neházím do jednoho pytle a rád poradím každému, jehož dotazy mají hlavu a patu. I když je nutno přiznat, že takových mladých "tunerů" jak jsi popsal, je spousta.... Takže směle do dalšího sběru informací a hodně úspěchů při realizaci plánů
Aspoň jste se pobavili. Než dělám cokoli, seženu si co nejvíc informací. Nevyznám se v platné legislativě co do přestaveb a nejsem vyučenej automechanik.


Bohužel to o té převodovce jsem slyšel kdysi a včera jsem někde zahlédl ten inzerát, takže mě to zmátlo.


Dost mě ale mrzí, že někomu připadám jako totálně vypatlanej sociální případ bez totálního zájmu a vztahu k autu. Jasně, namlátím tam kladivem první vyrzelej šmejd co seženu za stovku z vrakáče k tomu vlečku (pochopitelně, jak jinak), možná taky snížím střechu, i když asi ne, na to je potřeba víc, než jen kladivo a dva šroubováky a na víc se stejně mladí smradi jako já nevzmůžou...auto nejdřív zkusím někde na polňačce...koneckonců co jinýho s takovým vrakem...je to přeci jen stará škodovka nic víc...


No, mrzí mě, že to vnímáte takhle. Ale nebudu si nějak vylívat srdíčko a dál někoho obtěžovat, moje chyba, omlouvám se.
No do provozu může jít cokoliv...poliši ti za to odebrat papíry nesmí, jen na STK a tak je jedno jestli tam bude motor z Fabie převrtaný na 1,6 s vlečkou nebo ten motor bude napříč s převodovkou z Fava ale jízdí vlastnosti budou úplně jiné-lepší.
no ja myslim,ze prevodovka z fava nieje nemozna ale uplne zbytocna.taketo nieco by som robil,len vtedy ak by tam uz bolo nieco poriadne a to uz by zlomilo aj skrinu z fava napr.VW VR6 a pod.ale s tym by si mohol ist do premavky asi tazko
No jo NO JO 🙂...už mlčím 🙂.....já jen že to není až tak nemožné namontit převodovku z Fava do našeho...A co se týká jarních Běšin tak ty jsou pro mě momentálně a zcela OUT... mám už vystuženou zadní mezistěnu na držáky a plato na pověšení převodovky a chtěl jsem začít vyrábět na hotovo držáky příčky, ale jaksi se mi mezi svátky pochroumalo koleno a jsem rád že chodím alespoň do zaměstnání s ortézou a tak pokračování v akci vlečka + reaktor se momentálně odkládá na neurčito 🙁 a tak vidím výjezd z dílny tak květen-červen....podle vyjádření lékaře bych tipoval až na ten červen 🙁((
Ještě jeden dodatek.... Tihle kluci, kteří jsou šťastní že maj konečně eRko, jsou rádi, když nastřádají těch pár korun na pořízení pětikvaltu, nedejbože aby se musel repasovat, protože by na to museli šetřit dalších půl roku, pak ho tam nějak s pomocí ostatních zkušenejších nalákají a je to dočasně vrchol jejich blaha. Takže představa změny uložení motoru, výměny za jiný typ, namontění jiné převodovky a navíc ještě převodovčiček.. 🙂) v nich musí vzbuzovat strašlivé pocity, protože to je hooooodně vysoko nad jejich finanční a asi i technické možnosti. Samozřejmě ne všichni, ale myslím že naprostá většina je na tom takhle..
Jééé... sorry, já blbě čet. Ne o 90° ale měnících smysl otáčení...
Láďo.... !!!! Ty převodovčičko... 🙂) Tobě jako starému mazákovi a i mě jako o něco mladšímu je jasné, že jde všechno.. vždyť zabývat se úpravami aut dle svých představ znamená téměř vždy namontovat něco tam, kam to nejde 🙂) Ale nepleť tady hlavu prosímtě mladým začínajícím tunerům, kteří nemají ani potuchy o tom jak ta převodovka vypadá a natož jak to v ní funguje, úvahami o převodovčičkách měnících orientaci výstupů skříně o 90°





BTW: Už máš ten brutální jadernej reaktor v autě ? Běšiny se blíží kvapem... 😉
No všechno jde když se chce....máme koncepčně vyřešeno zabudování převodovky z Fava i spolu 6Q a motor bude normál z pohledu do motorového prostoru jako u Favouše a ne místo zadních sedaček. Jen se musí vyrobit malinké převodovčičky na převodovku k poloosám které změní směr otáčení. Není to až takový problém, něco podobného můj známý udělal při zástavbě kompletní pohonné jednotky AUDI Turbo do autocrosového Rapida ...takže snad... možná... za rok nebo dva by to mohlo jezdit v mém 🙂 Ono to spíše záleží na výrobci těch převodovčíček 🙂
I se ctyrkvaltem se da drzet krok, nebo jinak, vubec necitim potrebu menit za petikvalt...





S lehce upravenym motorem 120LS, ctyrkvalt 4.22, kratkodobe maximum 160 km/h, trvala jizda mezi obcema 130 km/h, a mimo obec stejne o moc vic jet nejde...





...a eRko neni na dalnice, to si clovek jizdu moc neuzije, tam by se petka vyuzila, ale jak rikam, kdyz ma clovek to auto "na hrani", tak stejne po dalnicich nejezdi...





...to takhle 5-ti kvalt 4.444 he he he, to je neco jineho 😉
Jestli jsi někdy v reálu viděl převodovku z favorita a převodovku z klasické škodovky s motorem vzadu, tak ti musí být jasné, že to reálné není. Převodovka z favorita je určena pro uspořádání pohonu motor napříč. Jo, posaď si motor místo zadních sedaček napříč nad zadní nápravu a pak jo... 🙂
Nechce se mi řezt kastle (to je u eRka škoda, ne?), ale chci pětikvalt🙁


Je mi o tak nějak na silnici držet krok...


Nedávno jsem objevil inzerát, že někdo shání do eRka pětikvalt z Favorita, ale nezdá se mi to moc reálný...máte s tím někdo zkušenosti?


Děkuju.
Ahoj všici. Brácha měl ve 120 M motor Favorit a převodovku čtyřkvaltovou klasickou stodváckovou. Zanedlouho převodovku s tím motorem odrovna. Doporučuji všem, aby si všechno dobře rozmysleli.
je to do S100 ale to bude nejspis stejny http://skoda.xhosting.cz/upravy.html
a fotky, kdyz si je stahnes a otevres, sou FAKT velke 😉
mrkni se do fotek na mych strankach, odkaz vyse...mam to tam celkem dobre profoceny, jestli chces, az pojedu na chajdu, klidne ti to nafotim, ale dal bych prednost napred koupit 5qalt...a odmerit to...je to sice pakarna, ale me se to oplatilo... 🙂
Můžeš se kouknout do článku o mém voze GreenDream ....id=282 , je tam hodně fotek z aktuální zástavby 5Qaltu, ale jestli nemáš placený přístup, nebudou se Ti zobrazovat příliš velké. Na míry se mě neptej, já to nedělal, přenechal jsem to šikovnějším 🙂)
taky se do sviho era hodlam nacpat 5q ze 125, ale nevim jak presne s tim tunelem. nemate naky namery. prevodovku jeste nemam. budu moc vdecnej.nebo aspon veliky fotky
Nedávno jsem dokončil zástavbu 5q do kila a tak bych se chtěl podělit o zkušenosti z týhle akce (snad to někomu pomůže).





Problémy, které mě potkali:


- Nešlo nic povolit (klasika, co nejde povolit vemte flexou, uříznout můžete i ty šrouby co drží podélný ramena, jdou pak normálně vyndat - pokud je ovšem nemáte přivařený jako kámoš u eRka)


- Převodovka je celkem těžká a připravte se na to že s ní budete neustále zajíždět pod auto a zase jí tahat zpátky. Moje řešení bylo, že jsem převodovku dal na starý disk s pneumatikou a tenhle komplet jsem usadil na pojízdný autozvedák. Je to trošku sraní, než to usadíte tak aby to nepadalo, ale pak je zkoušení převodovky libovka, kterou zvládnete v jednom, zajedete pod auto, zvednete (mě se zvedala jen ta pření část s příčkou), vyzkoumáte co kde překáží, pustíte dolů, vyjedete.


- Samozřejmě se musí vybourat tunel, tady záleží na každým, jak se s tím popere, můžete konec tunelu vyříznout celej (asi nejlepší řešení) a udělat novej z plechu, nebo ho nařezet a naohýbat.


- Musíte upravit táhlo, já to udělal tak že jsem sploštělej konec u řadící páky \"prodloužil\" tj. sploštil ve svěráku dál a dle naměřeného rozdílu v délce převodovek (za příčkou) jsem ho uřízl (asi špatně) a vyvrtal novou díru. Samozřejmě to nevyšlo 🙂, takže jsem postupně zkracoval a vrtal až se to nakonec povedlo...


- Musíte upravit silentblok na konci táhla, páč z nějakého nevysvětlitelného důvodu dře o vršek tunelu, tudíž nejde řadit 1,2 a 5,zpátečka. Já jsem prostě ten vršek klece na uříz (po stranách jsem si nechal packy) a uříz i kousek trubky která na vás vykoukne. Pak jsem to celý smlátil kladivem k sobě. Zatím je to OK. Taky jsem se tím zbavil nepříjemného chrastění 🙂
Bohouši, stálej převod 4,5 na 5Q dělá Sixta za 13600Kč.
Včera jsme spáchali první část zástavby pětikvaltu - vyřezali a zvětšili tunel. Nevěřím, že by to šlo vybouchat kladivem, ani flexou to nešlo dvakrát dobře...
Ahoj,nevíte někdo,prosím, o někom kdo je schopný vyrobyt hnací hřídel a talířové kolo do 5q se stálým převodem 1:4,5? ,údajně by to měla být soutěžní převodovka pro Ś130L.Dík Bohouš
to zavinac1: no možná to lepší je, ale v tom případě doporučuji ještě si přečíst o zástavbě vlečné nápravy do eRka....🙂)
Ja sem se chtel jenom zeptat není lepší dat do auta radši převodovku ze 130 5ti kvalta než ze 125? Mám 100vku, motor Favorit a chtěl bych tam dat pětikvalt
No pokud to máš na ježdění po poli a na ryby, tak to klidně vybouchej, ale pokud máš auto jako mazlíčka tak bych to, být tebou, v žádném případě nedělal! To už neni tuning, ale tuzing
Tiahlo staci skratit, ale vraj su 2 typy zakoncenia(pri prevodovke),jedno vydava neake turbo zvuky🙂A konzola je lepsia zo 125ky,ako tu uz pisali.Mna by len zaujimal vas nazor na Romanov postup s tym kladivom?Ci sa to da tunel takym sposobom predlzit,rozsirit.Caka ma to coskoro,a tak by som nepotreboval zvarat a rezat.
Tahlo stačí zkrátit a konzoli řazení můžeš taky použít původní, ale lepší je ze škody 125/130, nebude se ti protáčet a je tam i snad nějaká aretace, aby jsi omylem při rychlem podřazení z 5 na 4 nedal spátečku.... Můžu potvrdit, že se to občas hodí🙂)
Protože už konečně začíná jaro, připravuju se pomalu na celkovou rekonstrukci svého vozu Škoda 110 LPG. Rád bych ho při této příležitosti vylepšil o pětirychlostní převodovku z hlavy (pro neznalé Š 125). Zajímalo by mě, jestli je potřeba taky vyměnit konzolu a táhlo za nové nebo jestli stačí zkrátit původní kilové. Dík za radu!
Prý taková převodovka existovala, ale na živo jsem jí neviděl🙂 ale já nejsem směrodatný... Myslím, že nějaká firma jí snad i nabízela v Čechách, jednal s ní, pokud se nepletu Travex, ale nakonec z toho nic nebylo...





Cena této převodovky ovšem asi bude malinko někde jinde...
Nee, převodovka je delší proto, že je v ní víc koleček. Neni delší to přední víko, ale mezi víkem a obalem je mezikus, ten se liší podle toho jestli je to ze 125 nebo rapid/130 (viz příspěvek pod tebou)

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253