17. prosinec 2003

Odhlučnění výfuku

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 12892×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: Džon
několik způsobů jak změnit uchycení výfuky a tím snížit přenosy hluku do karoserie

Nejprve trocha teorie:

Výfuk je na škodovkách spojen pevně s motorem. Za běhu tento celek vibruje. Vibrace se mění s otáčkami. Jsou způsobeny jednak pohybem klikového ůstrojí a částečně také výfukovými plyny v tlumiči výfuku. Tyto vibrace, se hlavně v okolí rezonancí přenášejí do karoserie. Pokud spojíme výfuk s motorem pružně, kmitá jinak motor a jinak výfuk, čímž se mohou kmity buď vzájemně tlumit, nebo naopak sčítat. To záleží jednak na otáčkách motoru a jednak na použitém pružném spojení. Proto je dobré před touto úpravou uvědomit si v jakých otáčkách je auto nejhlučnější a v jakých nejtišší. A potom to porovnat s chováním po úpravě.

Možnosti změny uchycení (seřazené podle tuhosti spoje):

  • snýtování (sešroubování) přes gumový plát (obdobně je připojené táhlo řazení k řadicí páce)
  • sešroubování přes menší měkké silentbloky (jako motor ke karoserii)
  • zavěšení na gumové kroužky (obdobné provedení jako u moderních aut)

Závěrem:

Univerzální řešení neexistuje, záleží na každém konkrétním automobilu i na provedeném uchycení. Pokud máte s tímto nějaké zkušenosti napište mi, popište způsob úpravy a já zde všechny názory uveřejním.


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 12892×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: Džon
Pokud si necháš výfuk viset jenom na svodech tak ti zaručeně časem popraská svár kde jsou trubky přivařené k tělu výfuku a výfuk uletí. A vůbec nevím co řešíte,my z toho výfuku na stodvacce měli výsadu,ten má sportovní zvuk sám o sobě a nějaká ta rezonance je čistě závodní🙂)).
já sem ve stovce jednu dobu měl nasazený sériový výfum ze 120ky a uchycen byl POUZE na svodech...půlměsíc sem tam vubec nedával a drželo to v pohodě...takže teoreticky byl s motorem spojen napevno, ale zároveň úplně nezávisle na karoserii, převodovce atd...hlučnost porovnat nemůžu, protože sem to jinak uchycený neměl(vozím příčňák)
ahoj, ja jsem vyndval zu jedne skodovky motor 120LS, v tom aute byl docela hluk, kdyz jsem do dal k sobe, nasadil jsem n nej pricku motoru ze 105ky z r.1988, dal novy silentbloky a pulmesic mesice jsem preriznul a navaril tam drzak na silenblok a nasadil tam pouzitej siletblok motoru a vyfuk nasadil... ted je to paraa, motor je pekne tichej az do 4500 ot., takze to v pohode staci 🙂 jeste hodne delaj silentbloky na pricce prevodovky, ale ty sem nemenil
Jenom koncovka ti nikdy \"ten správný zvuk\" neudělá (teda pokud tim zvukem nemyslíš drnčení 🙂 K tomu je zapotřebí jiný výfuk. Třeba já mam na rapidu rezonátor z dieslové felicie a byly časy kdy jsem na něj nedal dopustit. Postupem času už to přestalo být \"ono\", tak jsem zainvestoval (teda ježíšek zainvestoval 🙂 pár tisíc a teď by to mělo být podle mých představ
zdravim mam mensi dotaz ohledne koncovek na vyfuk. sem zacinajici skodovkar a chtel bych se zeptat jakou koncovku bych mel zakoupit abych mel ten spravny \"zvuk\". moc se vtom nevyznam a nevim jestli maji levnejsi konovky (cca 200kc) tuhle funkci. take bych chtel vedet jak to vlastne funguje ze z vyfuku vyleze takovy rachot s tou koncovkou. predem dik za odpoved
Chlapy,ako sa volá tá stránka na zníženie hlučnosti v škode 105-120.dik
To ROBO: Mrkni na Techweb, je tam o tomto clanek - vyjadreni AZNP Mlada Boleslav ke snizeni hlucnosti uvnitr vozu typove rady 105-120.
dnes to(s tou prieckou) isiel urobit kamos na 100 a ....byvaly majitel ju privaril k nosnikom🙂)....a este mu zacala aj smykat spojka🙂. To bude radostna vymena. To ze to musim potlacit iba rukami to som nevedel. Dakujem.
Robo to posunutí příčky se dělá jinak, povolíš příčku pod motorem - a \"RUKAMA\" zatlačíš auto tak 5 m tam a zase zpět a dotáhneš příčku.
To ROBO:


Jo, je to tak. To byla jedna z oficialnich rad AZNP Mladá Boleslav kterak vyresit nadmernou hlucnost ve vozech Skoda. Tusim, ze vice je na Techwebu. Jinak tech rad bylo celkem asi okolo deseti... Jinak zkuste jeste dalsi vec: Jak je primontovanej vyfuk na pulmesici, tak je bezpodminecne nutny, aby byl primontovanej hodne nafest, ale zaroven spoj nesmi mit ZADNA prepeti!!! To znamena, ze je treba dat mezi vyfuk a pulmesic presne tolik podlozek, kolik je treba - no a pak by se vibrace meli taky vyrazne zlepsit... Ja to na eru sice udelany nemam - protoze mam nejakej neoriginalni vyfuk, takze mi pulmesic drzi jen na jednom sroubu... Je to rada od \"fachmana\" 🙂
jestli vám mohu doporučit s tou příčkou motoru.vylejte ji betonem a možná se vam posune hluk do jineho režimu jídy než nejčastěji jezdíte
niekde som čítal, že len povolením zadnej priečky na motore+krátka jazda+znovu dotiahnut klesne hlučnosť o 30%. Ja mam na 100 vyfuk uchytený tiež cez tie syl. z vetráku, ale za dlho nevydržia....
kotouči co studuješ nebo máš za školu, že jsi tak chytrý ?
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
velkou příčinou hluku není ani tak výfuk jako ventilátor a koncepce zadní nápravy.použil jsem zadní napravu ze skoda 130L.Díky lepšímu uložení docíleno snížení přechodu vibraci do karoserie.
Ten spletenec rozhodně nestojí tolik. Mě na Fiata stál asi 800
no tak ten spletenec stoji asi 2500,- prumer 55mm a dylka asi 20-30 cm !!!!!!!!!!!
Je čas se mezi Vás Vložit - Pro Sopptika-ten spletenec se jmenuje "vlnovec" a je k mání za pár šupů. K skutečně účinnému odhlučnění Výfuku je skutečne nezbytný!
Výfuk Firmy Lízner Krnsko který jsme použili na Ondrovo eRko má na tlumiči navářenou jakousi kulatinu,na jeden ze šroubů který drží levý šusplech k podběhu je namontován


protikus a mezito se nasune gumový držák ve tvaru osmičky.Původní držák výfuku tím odpadá.Nevím ale jaký to má vliv na hlučnost,protože výfuk sám o sobě je dost hlučný,takže žádné vibrace nelze pozorovat.
Cau, kdyz chcete delat pruzne uchyceni vyfuku, vsimli ste si toho ze u novych aut je kus pruzne roury (takovej spletenec) cimz dochazi k tomu ze se vyfuk muze hybat nezavisle na cemkoliv a pritom byt pruzne uchycen ke karoserii. V jinych provedenich vyfuk dost trpi.
Já jsem na hundrtce použil sešroubování přes silentbloky co jsou na větráku. Zlepšení je tak kolem 2500 ot.min, ale jen velmi malé.