18. leden 2004

Škoda 120 S - Vladimír Hladík, Milena Krejčů

Rubrika: Nostalgie ze 70.let, Přečteno: 13456×, Komentářů: 8, Líbí se Autor:
Dobová soutěžní Škodovka

15.8.2002 - Ondra

Nedávno jsem doma procházel fotky a našel jsem Tátovo soutěžní auto (fotky). Považuju to za docela zajímavý materiál.

Teď něco technických údajů:

Kastle koupena v AZNP Mladá Boleslav jako bouračka z rallye Ruská zima. Auto postaveno na sezonu 1975 a jezdilo do sezóny 1978. Potom prodáno a další osud není znám, ale předpokládáme, že skončilo na šroťáku.

Posádka:

Vladimír Hladík, Milena Krejčů.

Vybrané úspěchy:

třída A2 do 1300 ccm

  • Rallye Berounka 1975 - 1. místo
  • Kamenice n. Lipou 1975 - 3. místo
  • závody do vrchu Sušice 1976 - 1. místo
  • závody do vrchu Katovice 1976 - 3. místo

třída A4 do 2000 ccm

  • Rallye Klíč 1977 - 1.místo

Motor:

  • Obsah 1221 cm3
  • Vrtání 73,2 mm.
  • Zdvih 72 mm.
  • Výkon 90 kW.
  • Max. rychlost cca 200 km/h podle použité převodovky.
  • Max.otáčky cca 8000 min-1.
  • Karburátor 2x horizontální Weber 40DCOE 2.
  • Osmikanálová hlava.
  • A podle tátových slov hlučnost maximální.

Kola:

  • suchá: ARC BRNO nedělená 6,5 J13 gumy: Dunlop Racing
  • mokrá: osmiloukotě 5,5 x13 gumy: Barum

Jezdila v barvách AZNP Mladá Boleslav. Červená s bílými pruhy na bocích.

Dobové fotky:

Doplnění údajů a omluva mému příteli a bývalému mechanikovi

V popisu k fotografiím Š 120 SR z let sedmdesátých jsem zapoměl na jednu podstatnou osobnost v mé závodní kariéře.

V těchto letech byl mým hlavním pomocníkem,tecnickým poradcem a učitelem můj kamarád /spolužák od 1.třídy základní školy/ Jiří Kalenda který strávil nespočet hodin prací na přípravě tohoto vozu. Motor který popisuji ve článku byl výsledkem práce jeho od boha obdařených rukou. Navíc jako automechanik mně elektrikáře naučil vše co se samouk sám těžko naučí. Dodnes z toho těžím.Díky Jirko !!!!

V sezoně 1977 kdy já jsem jezdil závody MR,ve volných termínech s tímto autem jezdil Jirka závody do vrchu na oblastní úrovni.Snad se neurazí,když na něj prásknu,že poprvních testovacích jízdách prohlásil,že do "toho" už v životě nesedne natož aby s tím závodil,že je to šílený a který šílenec postavil ten motor který se snaží ze všech sil to auto roztrhat. /typické pocity běžného byť dobrého řidiče po první svezením ostrým autem!/

Po krátkém přemlouvání s podtextem :to auto potřebuje testovat,kde jinde se lépe testuje než na závodech a kdo jiný by ho měl testovat než šéfmechanik, který pozná co by to ještě chtělo a že je to tudíž vlastně jeho povinost a zároveň odměna za dlouhé hodiny na autě odpracované, si vyřídil licenci a vyrazilo se.

1.závod Zruč nad Sázavou - 3. místo

2.závod Žacléř 2. místo

Pak přišla chybička /asi spíš moje,prohlásil jsem totiž:kamaráde když ještě trochu přiložíš tak je to na zlato ! Ty i to auto na to máte !

3.závod Týn nad Vltavou: výlet do škarpy /viz foto/ autu se nic moc nestalo,ale Jirka se vrátil ke svému původnímu názoru,že s "tímhle" může jezdit naplno jen šílenec.

Škoda bylo to nadějné !

Ondra


Rubrika: Nostalgie ze 70.let, Přečteno: 13456×, Komentářů: 8, Líbí se Autor:
A ta vypadá moc pěkně !
A jw to tady
Ahoj,každej z nás i Vláďa máme alespoň jednu stovku v garáži druhou v dílech a nejsme schopni ji dát dohromady. To je prča
Tak to je po dlouhy dobe konecne nejak slusna fotka vrcharskyho specialu S120 S, takovyhle auta uz dneska bohuzel nejezdej🙁
Ozaj pekne fotky,proste super auto.Ozaj skoda ze uz ho nemate.
Moc pěkné, krásná nostalgická doba, kdy naši otcové byli v našich letech...🙂
Ondro nemas na pude nejaky veci na historika? Nebo nějakej tvuj známej?


Dík🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ten Ondra má ale šikovného otce...sám řídí jak šílenec (asi rodinná záležitost), doporučuju mu pujčit auto a svézt se na místě spolujezdce!