19. prosinec 2003

Snížení podvozku

Rubrika: Podvozek, odpružení, Přečteno: 20316×, Komentářů: 42, Líbí se Autor: Džon

Kola:

  • Použitím menších kol se dá dosáhnout malého snížení, opticky většího. Snížení z kol 155R14 na 165R13 je asi 0,5 - 1 cm, při současném zvětšení rozchodu asi o 2 cm (při použití standardních plechových disků).

Pružiny:

  • Na širokou nápravu dát pružiny z úzké nápravy - jednoduché, změkčí se znatelně pérování. Rozdíl je vzadu asi 1cm, vpředu nevím - ale víc.
  • Pružiny unavit asi tříměsíčním stažením závit na závit - jednoduché, ale snižuje se jejich tuhost a hloubka propérování.
  • Pružinu seříznout z obou stran o půl závitu - jednoduché, snížení asi o 2 - 3 cm, nemusí se pružina dále upravovat
  • Pružinu seříznout z jedné strany na požadovanou délku - seříznutý konec by se měl zarovnat (nahřát autogenem)
  • Koupit originál tvrdé snížené pružiny

Doplňky:

  • Použitím rozšířených prahů, předního a zadního spoileru se auto "opticky" také sníží.
  • Závaží v kufru (nebo alespoň plná nádrž benzinu) sníží předek a zároveň by měl lépe držet v zatáčkách a při brždění.


Rubrika: Podvozek, odpružení, Přečteno: 20316×, Komentářů: 42, Líbí se Autor: Džon
Do M nápravy bych 100 pružinu nedával. Měl jsem jednu nápravu takto udělanou a bylo to příliš měkký a nízký i bez zkracování. Jsem naprosto spokojen s novými M pružinami kratšími o 1,5 závitu.
Rimestar: no a mas nejakej typ z jakyho auta tu pruzinu sehnat?
Jak je to teda s tim serezavanim??ja budu na erko davat emkovy napravy, nizkoprofilovy pneu(185/55/14) a pera ze skody 100 ale chtel bych je jeste zkratit...jak to mam tedy seriznout aby to nebylo nebezpecny jak pro me, tak pro ostatni ucastniky provozu....
Idealne je to skratit o 1,5 zavitu. Poradil by som vsak lepsie riesenie. Zober svoju pruzinu a chod na autovrakovisko a najdi jej podobnu z ineho auta, ktora bude mat vyhovujucu vysku. Je to lepsie ako to rezat!! Auto ma skutocne tendenciu odskocit, ale jazdne vlastnosti su lepsie. Je to paradna jazda.
Tak o kolik bych to mel zariznout
Ale blbost, zkrácená pružina musí být tvrdší(zeptej se nějakýho strojaře, nejlíp vysokoškoláka a on ti to vysvětlí) na dorazy ti to jde proto, že značně zmenčíš délku propérování, nesmíš to s tím zkracováním přehánět a hlevně nemít starý tlumiče! A taky je sníženo pak o dost těžiště a to je při projíždění zatáček moc znát.
Taky jsem zkracoval a rád bych se k tomu vyjádřil. Auto už mám skoro 2 roky,vím co si k němu můžu dovolit a ještě mě nepřekvapilo. Pro úplnost dodávám, že mám seriový podvozek.Teď po zkrácení pružin jsem zanedlouho skončil ve škarpě. Jak už to kdosi popisoval, při zkrácení pružina změkne a pak auto často chodí na dorazy. Tímpádem pak stačí sebemenší hrbol a předek odskočí. Já teď budu kupovat Od sakyho origo zkrácené za 1200, tak pak dám vědět. Zkracování jako takový nedoporučuji..
Nesmis pri nahrejvani pruzinu zakalit, pak se z pruzne stane krehkou a prdne ti. Je dost osemetne zakaleni poznat a navic, kdyz poznas zes zakalil, je uz pozde🙂
Chci se jenom zeptat, jakej vliv na tuhost pružiny bude mít její zkrácení na každý straně o půl závitu. Slyšel jsem právě, že když už řezat pružiny, tak je to dobrý takhle, že pak ten závit netrčí nahoru jako když se to řízne třeba o 1,5 otáčky. Nahřejvání a přihnutí toho volnýho konce taky neni prej moc dobrý, pružina by mohla prasknout. Nevim jestli se do toho mám vůbec pustit 🙂


Díky
největší blbost co kdo muze udelat je ze do tlumicu nalije převoďák protoze ten se casem po cestě rozšplouchá (vzpění) a pak je to jako když tam zadny tlumice nejsou (lidi bud jezdete na originalech nebo nejakech HP ,nejde jen o vas ale i ostatni na silnici)
Síce už pol roka tu visí táto diskuze ale predsa sa aj ja podelím s mojou úpravou.. Mal som rapidku a zrezal som predné pružiny o 2,5 závitu (masaker).


Najprv som ich sice zrezal len o 1,5 závitu ale zdalo sa mi to málo tak som este jeden šmykol.. Po týždni som si vsimol ze to klesá stále viac až som zistil že sa mi podarilo zlomiť nápravnicu. Teda mne vyhovuje tych 1,5 zavitu - ono to časom sadne - a skratit dorazy.
Jenže k tomu musíš mít i přiměřený tlumiče a jezdit s rozumem.
Nesnižujte! péra změknou a ne ztvrdnou! taky jsem to měl snížený o 1,1 závitu a měl jsem snížený i dorazy nedavno mi to properovalo až na dorazy a auto se odrazilo nadzvedlo a předek skočil o půl metru dostrany.
Chlapi uz dlouho experimentuju s podvozkama skodovek a dopel jsem k nazoru, z ze serie je kazda uprava k necemu. Mam doma original HP, predtim jsem mel v aute tlumice seriovy s jinou naplni. Je pravda, ze jsem dlouho hledal optimalni mnozstvi kapaliny. Pak taky s pritokem pri chodu pistu a nakonec jsem zkoncil u originalu Hpcek. Ale na druhou stranu tvrdim, ze vlastnosti kterych jsem dosahnul byly vic nez dobre ale zivotnost kratka cca mesic. A cas co jsem na tom stravil, kdybych nede delal za 20 kc na hodku tam mam HP ctyri sady. Ale zkuste to taky.





Zdary
Pružiny uřezáním ztvrdnou!!!
2 Petkar: Chtěl jsem napsat, že olej je hustší. A výměnou oleje dosáhneš přitvrzením celé charakteristiky. Na ventilky na pístnici nesaham. Takže o co jde? HP charakteristika je lepší než série a proto je mam. To, že jsem ji je přitvrdil, je moje věc. Jde o to, že já mam auto na svezení a ne na ježdění. Jinak origo HP je ideální kompromis. A olej nevyteče.


2 Zdenda: Nejdřív se nauč gramatiku a pak kritizuj. Chtěl jsi říct pokud bys byl krizovka nebo křížovka?
co jsem si tak přečetl, tak ty vašee upravy nejsou žádne upravy to je spíš dílo skázy a nemá to nic společného s tuningem!!to jsou čistě prasečiny,jinak rady jak co zpravit jsou dobré, ale do větších uprav bych se podle vas nepustil,pouze kdybychbyl krizovka.
Nóó, už je to nějakej ten pátek, na starých stránkach bývala sekce Udělej si sám a tam to myslim bylo. Vlítni tam do diskuze ke srazu (oni teď stejně jinou nepoužívaj 🙂 a zeptej se, určitě ti poradí
Hej aj o tom prevodovom oleji do tlmicov som pocul ale jeden typek ma od toho odhovaral lebo vraj vytecie olej.
Ja som pocul o tom ze sa davaju predne pruziny z Lady.Ale fakt neviem. Mam jedne doma ale co ja viem ci to rozoberat?
to Luky : Kde je ten návod na SKODATEAMu, ňák ho nemůžu najít?
Teď vážně, je mi jasný že to nebude super, ale když to bude aspoň trochu lepší než sériový, tak mi to stačí. Mam auto na běžný ježdění a studuju, takže se podle toho musim zařídit
Škoda... 🙂
A co takhle dat do tlumičů trošku cementu s pískem a před uzavřením to vylít vodou🙂? Během chvilky ztrdnou naprosto dokonale🙂





A jsme u toho opět, lidi uvědomte si, že pokud by to bylo tak jednoduché, nestojí kvalitní tlumiče těžké tisice, ale udělá si je každý jouda (promiň Eidy) doma sám na koleně. Nejde jenom o to, aby to \"bylo tvrdé\" v zatáčkách, ono je to docela věda a pokud si všichni myslíte, že inženýři ve fabrice jsou tupci, kteří až příjdou zlaté české ručičky, které doma vylejou jejich směs z tlumiče a udělají super podvozek, jste vedle....
Takže tlumiče rozebrat a udělat doma? Budu to umět? 🙂 Vim i navodu na skodateamu, ale to je jenom teorie, v praxi mi to urcite tak dobre nepude ...
sorry, žádnejch 50 kg benzínu.
přední pružiny z oktávky se dávaly na zadek 1000-120. Jsou o krapet tvrdší.


Ještě lepší do tlumičů je převdovovej olej. Je tvrdší.


Benzín váží cca 0,75 kg/litr, takže plná nádrž je 32x0,75=25kg. Takže žádnejch 60 kilo.
Nemáte někdo zkušenosti s montáží předních pružin ze staré feldy/octavie dozadu na tisícovku či jinou škodnou? Pružiny jsou kratší, což je jenom dobře. Jsou ze silnějšího drátu, to taky neni na škodu, ale maj víc závitů. Čim víc závitů tim měkčí?!?


A jak si stojí přitvrzené tlumiče od pana Kůrky z Prahy? Jsou aspoň drobet k něčemu? Koni jsou sice prima, ale nemam tam nic vyvařeno a vlastně ani tolik peněz ... 🙂
to Ondrůvtátomechanik: ja mam treba na RS vami zmynovane Koni Sport, daji se i dnes sehnat ale sou dost drahy ! kus cca 3000 !
Mas nekolik typu tlumicu. U starsich typu to slo, normalne sly povolit, dat novy olej, nove gumicky a pak zas smontovat... U novych to uz nejde, ty jsou nerozebiratelne... 🙁
2 Maslo : Jak se dá vyměnit olej v tlumičích?Nevím jak je rozebrat.
Hele kdyz seříznete pružiny, skuste u tlumičů vyměnit tlumičovy olej za motorový. Tím dosahnete toho, že vám to bude líp sedět až pojedete kudlu 🙂. Mam to vyzkoušeno !!!!!!!!
To ultim:V tomhle směru byly 1000,100,110r trošku vychytanější!Přece jen nádrž nad přední nápravou měl svůj účel.Plná nádrž je asi tak kolem 50kg.
To:Unregistered


Skodovka jak je znamo je nedotacive auto,nemluvim ted o situacich kdy v zatecce zrychlejes,to se ti to pak pretoci,to je jasne.


Nevim jestly jsi si nekdy vsimnul jak v zatackach v rychlestech nad 100km/h musis otcit volantem vic jak kdybys tu samou projel pomaleji? Je to zpusobeno tim ze skoda ma lechky kufr a kola proste nedrzi stopu a ujizdeji do strany.Je to jako by to auto chtelo jet porad rovne.


Kdyz zatiziz predni napravu,vyvines vetsi tlak na kola,tam kde se dotikaji z vozovkou a ty si pak lip udrzi zvolenou spotu.


Zas to ale nesmis pehnat aby nezacla pusobyt odstredivot.


Je to jako bys na kufr pridal kridlo.


Jednou kdyz jsem jel na chatu,tak jsem vezl v kufru pivni sud tj. 60kg-+ a o nejake nodotacivosti nebyla ani znamka.Po ceste zpatky v te same zatacce uz me zase kola ujizdela .


Zkus to a uvidis.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Mě osobně je snižování podvozku za cenu uřezání pružin vysloveně proti srsti


Nevím jestli si uvědomujete,že tím pružení zároveň změkne a my upravujem auto pro sportovní jízdu,nebo ne? O půl nebo max.jeden závit,prosím ale o víc?


Není z toho nakláněčka jako Citroen a podobná auta?


Pružiny na vozy ŚKODA rallye měli kupodivu stejný počet závitů jako seriové


ale byly blíž k sobě celková délka asi o 3 cm kratší. Jestli byly z jiného materiálu něž seriové bohužel nevím.


Rád bych se zeptal jaké kdo používá tlumiče a jaké s nimi má zkušenosti ?


Mě se osvědčily v 70 letech nastavitelné KONI SPORT vyráběné pro Škodovky


Rallye,prodávala je pro licencované jezdce přímo Škodovka v prodejně neseriových dílů.Ale to je dneska hudba daleké minulosti
to Ultim:40-50 kg (M)betonu??To jako přímo z koleček??vo hubu,nee??
Mno, přines sem tam původní na ukázku, oni ji změřili ( dýlku, průměr drátu, vynutí) a vypočítali tu co sem chtěl já a za měsíc byla. Je kalená a vypadá že v pohodě, mám je na autě 6měsíců a OK.
to jsi jim rekl jak chces dlouhy a o kolik tužší a oni to spočítaly a udelali?
Jestli můžu poradit tak v Ústí nad Labem je pérárna kde se dají pružiny nechat vyrobit na zakázku, já sem si nechal např vyrobit na přední nápravu škoda favorit o 35mm nižší a o 40% tužší a je to tak akorát. Vyšli mě i se žlutym komaxitem asi na 1900,- trvá to asi měsíc.
Ja si pruziny serezal karbinou o 2 otacky,auto slo dolu o 5-6cm na uroven gumovych dorazu.Opticky je prostor mezi blatnikem a kolem ve predu a vzadu stejny.Jinak resim problem s hrboly nebot predni naprava se timto stane prakticky nepruzici max. 2 cm.Pro priste radeji zkusim standartni pruziny (popr. o 1 otacku dolu) + 40-50kg metonu v kufru.Tim se i vyresi nedotacivost predku v rychlostech nad 100km/h.Doufam.
Vzadu sem zkrátil pružiny o 2,5 závitu. Vypadá to vcelku dobře, jen ta souosost už není, co bývala. Tlumiče mám HP sport a široké nápravy. Z cesty se to nedá utrhnout...
Bylo by zajimave zjistit jak bude klesat auto kdyz budu postupne rezat pruzinu a vytvorit alespon nejakou pribliznou tabulku na snizovani. ( např. 2 zavity - 6cm )