26. duben 2004

Tomovo éRo

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12144×, Komentářů: 65, Líbí se Autor: Tom

Toto krásné eRko jsem koupil na konci léta roku 2002. Zhruba po měsíci jsem odstřelil motor, tedy konkrétně těsnění pod hlavou + válce plné vody = zadřený motor. Příčiny tohoto stavu jsou předchozí úpravy motoru (moc snížená hlava a vačka 320/320), takže se motor musel extrémě vytáčet aby vůbec jel, do 5000 mrtvola a od 5000 raketa, nemluvě o nestálém volnoběhu okolo 2500 ot. Takže jsem si autíčka moc neužil a tím začínají níže uvedené úpravy.

Podvozek:

Aby auto pořádně sedělo a sneslo větší výkon byla zastavěna zadní vlečná náprava z rapida, kompletně vyztužená, vzadu ponechány zatím bubny (uvidíme jestli to bude stačit) brzdové válečky 22mm, s paknama nalepenýma nějakou lepší směsí od Feroda. Předek můj předchůdce už vyměnil za širší s hřebenem takže jsem jenom doplnil 4písty, pružiny dle 130LA a stabilizátor průměr 18mm a tvrdé tlumiče od HP. 5Q na vlečku se stálým převodem 4,22 s nezávislým zavěšením převodovky a kompletní nové brzdové trubičky v mědi. Dělené kola vpředu 185/60/13, vzadu 205/60/13.

Karosérie:

Zatím bez větších zásahů, sundány ošklivé nárazníky, vpředu náporový chladič zatím bez vrtule z nisana micry (krásně se vejde mezi 4 oči) a vývod dolů, vzadu chladič z feldy zapojen do série, s pořádnou vrtulí. Zadní kapota čeká na integrované křídlo, takový stojáček.

Motor:

To byl zatím největší oříšek, nejdřív zakoupen celý motor favorit. Poté bylo zjištěno že by to asi nebylo úplně ono, tak přišlo na řadu zakoupení celého motoru 1,4 fabie. Tady se zase ukázala příliš zbytečně komplikovaná zástavba, takže byl zakoupen blok z feldy 1,3Mpi, fábie rozebrána, upravena, a poskládána do bloku z feldy. No ale jak se říká s jídlem roste chuť, takže co tam dát rovnou nějaké pořádné písty. Největší co se tam vešli maj průměr 80mm. Byl převrtán blok, upravená hlava - spalovák, větší kanálky, (ještě mě čekaj větší ventily). Vačka zatím 262/262, je to málo ale ještě nejsem rozhodnutej za co jí vyměním aby to táhlo rozumě od spodu a šlo to pořádně vytočit. Karbec upravenej Lekr, zvětšené difuzory, vyleštěno, přetryskováno, bezkontak favorit, chladič oleje, el. pumpa Facet a dozadu příčňák dle 130LA. Výkon motoru ???, ještě to nejede, takže nebylo změřeno ale počítá se zatím s asi 100HP. Můj sen je tak 150HP, ale to půjde asi jenom s přeplňováním nebo NITREM.

V plánu:

Dodělat interiér, vevařit rozdělanej rám , nerezové svody (4-2-2 ? 4-1), předělat brzdy dopředu chlazený, dozadu kotouče, pancéřované hadičky, strmé řízení.

A až to všechno udělám tak se v tom NEZABÍT.

Jaro 2004:

  • Takže rám je hotov, zbývá ho jenom dát do barvy.

  • Kompletně vyškubaná elektrika se začíná zapojovat nová podle plánů z fáčka, včetně fáčkovýho pojistkovýho panelu, čímž bude všechno přes relátka.
  • Zrepasována, upravena a vyztužena přední náprava dle LA, změněn odklon kol do negativu, zastavěno strmé řízení z felície (pěknej vopruz), přední kotouče chlazené od Kábrta (byly trochu ve stylu "Dodělej doma") a pancéřované brzdové hadičky.

  • Na zadek přibyli kotouče místo původních bubnů, s hydraulickou ruční brzdou ovládanou přes bovden, takže válec s nádržkou jsou schovaný pod zadní sedačkou aby nehyzdili vnitřek vozu.

  • Dále osazeny tlumiče SPAX 28 poloh tvrdosti, nové přední a zadní péra (předek Eskort a zadek Mercedes), a prodloužena volantová tyč delší nábou.

Ještě zbejvaj ty výfukový svody, udělat vnitřek, dodělat elektriku a pak už jen TRADÁÁÁ na silnici sponzorovat policajty.

Nový vzhled, a nechci slyšet nic o žádném Bavoráku:o))


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12144×, Komentářů: 65, Líbí se Autor: Tom
Tak změna, ruším prodej a zkusim to dodělat.
Přátelé takže AUTO je na prodej, nejlépe po částech. V případě zájmu kontaktovat na email mr-tomas@seznam.cz
Musím potvrdit, je v tom ženská, ale trochu jinak. Manželka pořád brblala že jsem stále v garáži a že chce taky auto. Tak se koupilo auto, které mělo bejt k okamžitému použití, ale opak byl pravdou. Takže teď ležim už dva roky pod jejím autem a moje stojí pod plachtou na dvoře. :o// Život je pes.
Jakmile to utichne, vždycky je v tom ženská 😀DD
Docela by mně zajímalo, jak se to s tímhle autem vyvinulo dál ... nějak to tady utichlo.


Přeci jenom je v něm kousek mého já a kdysi dávno jsem na něm strávil nemálo hodin.
Kolik stáli už nevím, je to dlouhá doba a naučil jsem se rači ceny zapomínat 🙂)
A co stáli ty kotouče od kábrta?
No, jak bych to řek, nějak neseděli některé díry. Asi jsem chytil špatnou várku. A dneska bych už z principu koupil rači upravené Bremba kde asi bude větší záruka kvality materiálu, tím ale nechci řict že Kábrtovi jsou špatné.
podle me je mari dost drahej....


Ja chci kupovat kotouce od sakyho ten chce 3700,- i se sroubama do naboje a s rozsirovaci sadou a jsou to Brembo
proč od Mari jsou špatné kvality nebo jaký je rozdíl v těch kotoučích
Jo ty kotouče jsou od Kábrta - Mary design, ale spíš ti poradim koupit je od Sakyho na http://skoda-upravy.wz.cz/main/index.php?co=16
Jenom takový drobný dotaz odkud jsou ty chlazené kotouče? Vím, že chlazené dělá MARI design, ale jestli jsou to ony netuším. tak díky za informaci...
Re: Džon Dělal jsem jí u příbuzného v Záběhlicích Autotechnik Horský, ale je kurevsky drahej. Pravda je že parametry na erko v počítači neměl, ale měl tam rapida což je stejný.
Na Kladně. V Barum servisu, nebo Chára (u zimáku).
No k tý laserový gemoetrii - já když jsem jí chtěl udělat na eRko, tak se kroutili, že to nepůjde povolit - říkám, že je to komplet nově udělaný, tak pak že je to starý auto, a že ty přístroje na to nejsou a že by to nebylo přesný a ještě další milion výmluv, až mě to znechutilo tak, že jsme to udělali podle prkna...





Tak se ptám: KDE vám udělali laserem geometrii včetně souososti ?
Původně jsem chtěl napsat sbíhavost 3+-2mm.Ideál na serii je 1 , v případě úprav je nutné laborovat zhruba v rozpětí 1-5 mm. Na digitální (\"laserové\") geometrii Ti změří vše, vč. souososti, takže tam by chyba být neměla.Nejspíš je to prostě nevhodná sbíhavost z. nápravy.
Re:KDB tak tohle přesně teďka řešim, auto nad 100km/h vůbec nedrží směr.
Překvapilo mne, že máš sbíhavost ve stupních, obvykle je v milimetrech. Podle mne sbíhavost 0 na zadní nápravě se Ti musí nervozitou a nestabilností auta, obvzvášt u vlečky z rapida. Doporučil bych 3-5 mm.
Re: Climber, ty pancéřovaný hadičky na brzdy jsem koupil u Křenka Praha Měšice, je to od ISA Racing a stály asi 35OOKč i s hadičkama na hydraulickou ručku, jinak to přijde s bubnama o 1000Kč méně. Ty na olej, chladící kapalinu a benzín si už nepamatuju, ale zhruba 2000Kč a jsou od fa. Hanzaflex z Prahy Hostivaře. Ale co se týče funkčnosti tak jsou potřeba jen ty brzdový, ostatní jsou kvůli vzhledu.
Čau


Hele kde jsi koupil ty pancerovany hadice jak na benzin, na olej i k brzdam a co to asi stojí?


Dík
Re:Jano, koupil jsem ho s autem. Ale prodává ho http://www.ks-motorsport.cz/index1.htm
kde si presne zohnalto predne lizatko
Už jsem to taky slyšel, ale to prej platí o starym Dlouhým, já jednal s mladým a nemohu o spolupráci s ním říct jediné špatné slovo. Naopak velmi vstřícnej a ochotnej. Jeho tel. je 604554412.
Čau


Hele ten rám ti vážně naohybal Dlouhý z Boleslavy za tyhle penize???


Ten člověk totiž nema moc dobrou povest, co se tyce cen jeho rámu...hlavne prej rekne predbeznou cenu a konecna je treba 2x tak vysoká!!!!
Pěknej bavorák to neni, je to pěkný eRko se škaredou maskou z bavoráku 🙂
Re: Vlado, díky dělám co můžu, ale furt nevim co s tou maskou, pořád slyšim že je to pěnej bavorák 🙂)
No Tome, musim uznat žes to vzal jaxe říká z gruntu a že se ti dílo povedlo. ERko je nadupaný moderní technikou, výkoné brzdy a motor i na bezpečnost se myslelo. Opravdu moc pěkné eRko!
No Tome, musim uznat žes to vzal jaxe říká z gruntu a že se ti dílo povedlo. ERko je nadupaný moderní technikou, výkoné brzdy a motor i na bezpečnost se myslelo. Opravdu moc pěkné eRko!
Stejně jako u bicyklu, z obvodu kola a snímače na polose.
Tome koukám, že ten sdružený přístroj ukazuje i rychlost, podle čeho to měří, z čeho to bere informace ?
Tohle bude auto jenom na léto, takže to topení ani nebude moc potřeba.
No tak tomu bych až tak nevěřil, že to bude topit, jednak ti termostat i po ohřátí propustí jen tolik vody kolik potřebuje k udržení teploty motoru on a ne ty na topení, a mám pochyby, že se do toho okruhu topení dostane tolik teplé vody aby to topilo, stačilo v pohodě natáhnout dvě hadice a bylo by po problému. Zajímavé řešení, jsem zvědav, jestli to opravdu bude fungovat. Už to někdo má ? Hydraulika je věc ošidná ...nevím. Taky tedy...ehm zaláží na tom, jestli s tím budeš jezdit v zimě, že jo 🙂
Máš pravdu, bude to topit až když to pustí termostat, ale ten motor bude docela hodně hřát takže to nebude tak dlouho trvat.
Tome všim sem si že máš topení ve předu ?? a natažený přívod z trubek ke chladiči, jen by mne zajímalo jak ti to bude topit ??? vždyť do chladiče jde voda až po té když ji tam pustí po ohřátí na 80-83 st. termostat. Nebo tak máš nějakou jinou technickou finesu ?? 🙂 např. termostat ze žigula apod. ?
Ty lišty jsou udělaný z takovýho ozdobýho Uprofilu kterej je na to jenom nasunutej a uvnitř je samolepka která se k tomu plechu přilepí.
Diky za odpoved, mam taky ctyroko v laku a budu to rezat, puvodne jsem mel chladic vzadu, ale zacal jsem preplnovat a prestalo to chladit. Muzes mi jeste prosim prozradit z ceho jsou ty listy na okrajich řezu? Petr
Tak to jsem neměl, ale i tak to celkem šlo.
Na to prostřihování plechu jsou i speciální prostřihovací nůžky: Jso to v podstatě dvě čelisti mezi který zajíždí nůž silný tak 2 mm a ten potlačí ten plech mezi ty čelisti. Dají se s tím dělat i menší zatáčky a pokud se stříhá zevnitř tak žádný lak to nepoškodí a stačí zatřít hrany.
Nůžkama by se to rozžvejkalo, já to řezal flexou s milimetrovým kotoučem a hezky pomalu aby se ten plech nevyhřál. Byla to trochu piplačka ale lak nedošel úhony.
chci se zeptat jestli jsi pouzil na vystrizeni der v masce specialni nastroj nebo to slo nuzkama, kdyz uz je to v laku. Jestli to neni tajny. dik Petr
Pánové děte do pr.... s tím BMW, podobnost je čistě náhodná :O)


Re: Petr


Ta kapalinová ručka je ovládaní bovdenem, a je zkovaná pod zadní sedačkou aby nehyzdila vnitřek auta. Tu konzoli nikde nekoupíš, je to vlastní výroba. Vlastně Kábrt podává to samé, ale jnak dělané. Má to nastojato za zadníma sedačkama, a chce za to 3086 + DPH.


Re:Stanley


Ten filtr je prodávanej přímo pro tento účel, ale pravda je, že auto ještě nevyjelo a je zatim na špalkách, takže čas ukáže. Do flašy to můžu udělat vdycky. Plánky na rám nemám, mě to naohybala firma Dlouhý která se tím živí, a dělá to pro Škodovku. Míry už maj napsaný, takže stačí říct do jakýho auta, a stálo mě to 2500 naohybání včetně materiálu, plus dokoupení zbytku mat. kerej se neohybá tak to přišlo asi na 4000. A Bešiny nevim, dodělání éRa je v nedohlednu, páč si pořád něco vymejšlim nového a předělávám už udělané, protože se mi to pořád nezdá dost dobrý.


Re: Láďa


Jenže já tam nemám sériovej motor, bude trošku více naduplej, takže předpokládám že to bude více hřát. Tu rozteč 130 jsem zachoval schválně, páč mám na tukle velikost kola, a ty podložky jsou jen kvůli většímu rozchodu.


Ten samosvor jsem sehnal přes Nikyho co má tu pěknou 130tku LR, byl za super cenu 12500, je planetovej a novej se pohybuje okolo 25000. Nebo se dá sehnat kolíkovej od 7000, ale od toho mě každej odrazoval, že prej když se sekne tak tak tu převodovku rozmlátí.
Jo a ještě jeden dotaz, kde jsi vzal ten samosvor a nač tě přišel ???
Ještě jeden postřeh. Když máš komplet brzdy od Kábrta, proč jsi si od něj nevzal zadní náboje na 4x100, přední by ti převrtal taky a nemusel jsi dělat podložky na změnu rozteče a použít pak jen obyč podložky pod kola ?
Taky musím pochválit technickou stránku. Ale ta stokrát omílaná maska ...no je to tvoje auto... Já měl na svým Pepinovi od 1982 -1985 (můžeš to omrknout a zhodnotit) jen jednu díru s tahokovem ala Škoda pro Supersalons a chladič ze 120 za světly a v pohodě to uchladilo seriový 110R i bez větráku. Laďa
Zdravím, eRko je pěkný, bez nárazníků to tomu dává úplně jinej výraz 🙂 Přední maska se mi sice nelíbí, ale možná to vypadá v reálu trochu jinak než na foto... K odvětrání motorové skříně: Nevím z čeho máš ten filtr, ale já jsem dělal na svým úru něco podobnýho a asi po 500 km se ten filtr tak zanes olejem, že se stal nepropustnej... Takže to možná bude časem i Tvůj případ... Asi lepší je to vést to nějaký nádoby (bez filtru, on si motor stejně okolní vzduch nemůže nasát). Ale fakt super technika!!!





Nemáš nějaký plánky na ten rám??? A jedeš do Běšin?
Zajimala by me jedna vec.Ta konzole se spojkovou pumpou je urcite na kapalinovou rucni brzdu.Jak to funguje a da se to nekde sehnat?????Diky za odpoved


Jinak to mas po technicky strance dost vymazleny!!!Pekny erko.
Technicky hodně dobrý Ero!!!!!!!.....až na tu masku ala BMW.Jinak super!!!!
Re: Jura


Ok. Tvou omluvu přijímám. 🙂





Re: Hombré


Ty Spaxi jsou na š130tku, koupil jsem je u Riegera v Praze a stojej zhruba (teď se posaď) 12.500Kč.
Tom: OK omlouvám se, nechal jsem se unést. Však znáš to mládí, občas dřív mluví, než myslí, což bývá občas můj případ.





Takže čelo se mi nelíbí, ale technicky zmáklý to máš perfektně. Poučení pro příště.
Po technický stránce dobře řešený a precizně zpracovaný, takže jenom gratulace. Zajímají mě ty SPAXY, typ cena a kdes je sehnal. Dík za odpověď.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253