28. duben 2004

Zlepšení bočního vedení sedadel.

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 9058×, Komentářů: 16, Líbí se Autor: wlad
Jak téměř zadarmo zlepšit boční vedení originálních sedadel.

Proč:

Mám ve svém Éru původní sedadla. Jsou sice pěkná, ale při ostřejší jízdě zatáčkou vás nepodrží. To je celkem problém. Prolejzal jsem proto vrakáč u mé rodné Kutné Hory a poohlížel se po nějakých anatomičtějších sedadlech. Mezi dvěma tisíci vozy bych si jistě vybral,ale cena minimálně 3000 Kč mi v té chvíli přišla dost a tak jsem si to prozatím vyhodil z hlavy. O víkendu dělám pořádek v autě a k těm sedákům jsem se vrátil a zajímavě si s tím poradil.

Co budete potřebovat:

  • vázací drát
  • háček z tvrdého drátu

Jak na to:

Sundáte zadní kryt. Je uchycen dvěma šroubky. Je celkem problém ho vyndat a nezničit.

Já ho kousek povytáhl, strčil pod něj(do sedadla) ruku a prohnul ho ven.Uvnitř uvidíte 6 děr.

Tyto díry vedou skrz pěnovou výplň sedadla až na předek čalounění. V dírách je vidět drát, který „tvaruje sedadlo“ . Vašim úkolem je drát přitáhnout co nejvíce k sobě. Čím více drát přitáhnete tím více vystoupí bočnice. Já drát zachytil háčkem, přitáhl ho a přivázal vázacím drátkem k pružinám sedačky.

Závěr:

Boční vedení se zlepšilo…i když jsem s úpravou najezdil zatím jen 20 km. Dále by se dalo laborovat s výplní sedačky a s čalouněním, ale to už by byl moc velký zásah do sedadla. Myslím, že řešení jež jsem provedl je levné…snadné…efektivní a sedadlo i lépe vypadá.

PS:Úpravu jsem spojil s opravou čalounění.


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 9058×, Komentářů: 16, Líbí se Autor: wlad
Vraj k tomu posunutiu dochadza pri razantnej manipulacii (posuvani) sedaciek na doraz dopredu ci dozadu pripadne nárazom, tiez ked dobre nedrzia zaistovacie packy a sedadlo sa brzdenim , alebo rozbiehanim posunie (preskoci za dorazy). Tiez som sa natrapil pri jednom sedadle, pracne som skrutku malym sekacikom odtahoval, ale podarilo sa.
To Falcon: Měl jsem podobný problém, šrouby u středových panelů jsem uřezal, abych sedadla vůbec dostal ven. Problém je v tom, že v kolejnicích jsou dva válečky (nebo kolečka, jak kdo chce), na kterých se ty kolejničky posunují, jejichž poloha je určena dvěma výstupky. Jeden váleček se nejakým zvláštním způsobem přes ten výstupek dostane a tím pádem nejde využít plného pojezdu sedadla a ani ho vymontovat ven z auta. Je potřeba ten váleček dostat tam kde má být. Já jsem ten výstupek odpiloval, váleček tak dostal do určené polohy a znovu tam výstupek pomocí kladiva a šroubováku vytvořil. Teď už můžu sedadla krásně posunovat, skoro nadotyk k zadním sedadlům.
Riesil som davnejsie podobny problem, ale inym sposobom. Viazal som to nie dratom, ale som pouzil \"O\" kruzky priemeru priblizne 50mm o priereze 4mm.Spravil slucku na drate v operadle a hacikom na hackovanie prevliekol skrz dieru, potom len prehodil cez tu vlnovkovu pruzinu.
Docela tu chybí rubrika \"Tipy a Triky\", kam by patřil můj příspěvek trošku víc - řešil jsem demontáž originálních sedaček, u kterých se nešlo dostat k předním šroubům blíž k středovému panelu (obě přední sedačky stejný problém zrcadlově). Na maximální posun byl šroub stále bytelně ukrytý mezi kolejnicemi asi 2cm od okraje. Vzhledem k místu celkem neřešitelné i zahnutým šroubovákem. Řešení \"nějak jsem to udělal\" mi moc nepomohlo, násilí taky ne, nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem vyšrouboval šroub co v přibližně stejném místě drží kolejnici (horní polovinu) na sedačce - k matce se lze dostat odhrnutím spodního polštáře sedadla. Vzniklou dírou se potom protáhl šroubovák sice naprosto nevhodného rozměru a šrouboval jsem pod dost mizerným úhlem, ale podle mě je to asi stejně nejjednodušší cesta.
Taky mě čeká tenhle problém řešit, páč bydlím v kraji mnoha serpentin a zvláště při levotočivé zatáčce se mě vůz snaží občas dostat na sedadlo spolujezdce. Tento nápad je dobrej, Eidy dokonce vyžezal materiál výplně a učinil tak molitan opěradla hlubším. Zatím jen zbírám nápady, ale co je zásadní a i na tomto příspěvku sympatické, že ve voze zůstávají zachována původní sedadla, páč mimo sportovních skořepin mi sedadla z jiných vozů v erku připadaj \"nechci nikoho urazit\" jako zoufalost.
Je to levný je to chytrý, možná to taky zkusím když ten článek napsal krajan.Dlouhej život bez koroze všem v kraji i jinde.
No to se ta diskuse zase zvrátila...z mý strany to byla jenom taková průpovídka a ejhle ta debata 🙂 Koneckonců, o víkendu jsem po dlouhý době jezdil v eRku (na srazu v Klatovech) a tak mě večer bolely záda...🙂 Takže dobře, že se někdo zabývá úpravou sedadel a ještě spíš, že o tom napíše (díky Wlade)
S tou opěrkou máte sice pravdu, nicméně je nutné si uvědomit, že opěrka musí zasahovat alespoň do poloviny hlavy (můj odhad🙂) protože jinak jsi stejně adeptem na krkov. Pokud ti opěrka končí pod hlavou, jsi na tom skoro stejně špatně jako bez opěrky...
S tou opěrkou máte sice pravdu, nicméně je nutné siuvědomit, že opěrka musí zasahovat alespoň do poloviny hlavy (můj odhad🙂) protože jinak jsi stejně adeptem na krkov. Pokud ti opěrka končí pod hlavou, jsi na tom skoro stejně špatně jako bez opěrky...
Jo, opěrka je fakt kvůli bezpečnosti - aby sis nezvrátil hlavu a nezlimil vaz - hlavně při nárazu zezadu 🙂)) Už jsem to zažil (naštěstí ne v erku) a jsem rád, že jsem ji tam měl...
Počkaj, mám pocit, že ta opěrka je tam spíš kvůli nárazu než kvůli opírání hlavy... Hlavu si většinou neopřeš ani v novým autě.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ony ty opěradla vůbec stojí za prd, jsou tak divně prohnutý, že při delší jízdě mi z toho vždycky bolely záda...tak jsem jednoduše ty péra vzádu natáh a zase vrátil zpátky. Tvar opěradla sice naoko zůstal stejný, ale je to měkčí a líp se o to opírá. PS: už jste si někdy zkoušeli za jízdy opřít hlavu o opěrku? Mě se to nepovedlo a myslím, že to není jenom tím, že měřím 196 cm...
Tuto \"opravu\" jsem uz take praktikoval. Problem vsak byva ze drat ( nebo provazek ) case molitan v sedacce prerizne takze nezbyde stejne nic nezli rohodit sedacku a min. doplnit material.
Je to dobrý nápad. Ja som zas urobil to že namiesto molitanovej výplňe som dal výplň z tou gumožínenou výztuhou zo sedadla z úplne prvých eRiek kde ešte neboli hlavové opierky. Táto vystuha je omnoho tvrdšia. V prostrednej časti operadla, tam kde je perforovaná koženka je aj nadalej molitan. Potom som tie oceľové drôty trocha natiahol a ku nim som potom tak ako ty pritiahol cez tie diery prednú koženku. A výsledok je ten že sedačka je anatomickejšia ak ked si sadnem tak sa perfektne stiahne a tým perfektne drží telo kvôli práve tým tvrdým bokom.A na tú zadnú stranu sedačky, tam kde si to lepil tú koženku je dobré dať lemovku akú tiež orig. prvé sedačky mali. Ja ked to porovnám zo svojou druhou eRkou kde mám už tie novšie sedačky iba z molitanovou výztuhou je to rozdiel jak sviňa. Jak tak pozorujem tak prvé eRky boli prepracovanejšie jak tie novšie. Ale zasa zadné sedadla mali tie prvé eRky až nepríjemne tvrdé.
Sedáky jsou dobrý, ale nenapadlo mě to udělat vzadu.Dík RST
Jé, tak to já si při přečalounění sedaček vlastně zlepšil i boční vedení!?-)) Já to místo drátku dělal čalounickým provázkem, ale to je asi jedno. Můžu jen potvrdit, že to funguje, když nic jinýho, tak ty sedačky mají aspoň zase lepší tvar. Totéž i u sedáků a zadních sedaček.