25. červen 2004

Budoucí...

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 13125×, Komentářů: 43, Líbí se Autor:
škoda 110L - brzy 1.3

2.9.2004

Tak auto se má tak, že jsme prohlédli chladič a ten je totálně zarostlej. Museli jsme vyndat klapku na okruhy, aby to chladilo a teď to zase mizerně topí. Jsem rozhodnutý tam dát náporák, topení škoda 1xx, motor favorit, plyn, široké nápravy…

Musíme vyvařit zadní podběh, podlahu u řidiče – auto bylo v minulosti bourané a někdo to vyklepal a zalil do oleje a prostě to tam je prorezlé. Jinak zbytek skeletu je moooc OK, takže se budou na celým autě vařit jen dvě místa. Auto půjde do laku. Taková pěkná červená. Nárazníky musím naleštit a zadní se bude nějak rovnat. Už mám za 4000 slíbenou celou aparaturu – rádio s kazetou, repro a měnič na CD. Potom investuju do centrálu s DO a alarmu. S tím souvisí mechanika otvírání a zámky z favorita…

Dotaz, nemá někdo návod, jak udělat dvouvláknový žárovky do zadních světel stovečky?

28.8.2004

proběhla Mimoň a já jsem si poprvé zajezdil s autem po dráze ;-)

JInak mě akce docela zklamala. Čekal jsem lepší atmosféru

15.8.2004

auto se muselo dát do pojízdného stavu. dílna byla zabrána někým jiným a teď jsem potřeboval i jezdit. Čalounění je pryč, ale jinak všechno funkční.

Auto má za sebou první nehodu - nebojte, nejde o bouračku, ale nehodu v interiéru. To jsem si takhle sedl a jak jsem se opřel, už se opírám o zadní sedák. Opěradlo se poroučelo do věčných lovišť.

Praskl držák opěradla a bylo to. Naštěstí mám v autě moc užitečnou věc, která se nazývá rezerva. Tu jsem dal za opěradlo a jelo se. Cestou jsem narazil na š110L - to jsem ještě neviděl. Celá obrostlá jemným zeleným mechem, skla zelený, světla zelený a byla dokonce kolama zarostlá do zahrady.

Neváhal jsem a šel hned do domku, ke kterému zahrada patřila.

Jak jsem předpokládal, byl to vrak, ale sedačky měla. Za stovku jsem vyndal zedačky a získal i znak na auto pro svého možná jednou tchána ;-)))

takkže cesta vlastně úspěšná.

Pro případné zájemce:

Auto je ve vesnici zvané hryzely. Je to u kostelce nad černými lesy. Pán má doma ještě nějaké díly, které mě se vzhledem k přestavbě nehodily, tak jsem je nebral.

Má to celou palubku v černý barvě, motor jsem tam nenašel - asi posloužil do jiného auta i s převodovkou, ale má to skla, tapecírunky OK a haupny taky. Dveře byly zakitovaný a nic moc. Zadní navíc prohnutý. Zadní světla celkem dobrý a ještě to mělo ventilátor k topení. To je asi všechno.

Při výměně sedačky jsem zjistil nemilou věc. Bude se vyvařovat. Auto bylo ťuklý a v den koupě to všechno bylo pevný. Za 2 měsíce začlo moc kvést. Jo holt garáž je garáž. Bude se záplatovat podlaha a zadní podběhy. Pokud se najde ještě něco víc, tak se COčko nezastaví - protože se bude muset vařit i tunel kvůli pětikvaltu...

20.7.2004

Právě jsem se vrátil z pneuservisu. Auto dostalo nový botičky a ráfky ze s120. Sedi jak pribytý, ani pretáčivost a pískání kol v zatáčkách se nekoná. Snad nebudou problémy s polišema. Nevíte někdo, co na to říkaj?

Přišel jsem na šílený nápad. Pokud se to povede, tak dodám fotky. Pokud ne, tak se bude nechávat interiér stejný ;-)

14.7.2004

Tak dneska mě spoluobčani nenechavci fakt naštvali. Ráno jsem přišel k autu a zrcátko u řidiče nikde. Budu muset koupit normální a i to druhé sundám. Pokud někdo máte kontakt na nová zrcátka beskydky, tak mi prosím pošlete maila. Včera jsem viděl na zastávce Bílá labuť v praze nádhernou červenou 110r. Bomba. Bohužel jsem neměl čas poklábosit s majitelem a měl tam takovou hezkou slečnu, takže jsem ani nechtěl rušit. Ale byla fakt užasná - obě holky ;-)

2.7.2004

  • Takže jsem změřil spotřebu. Páááni. 10 na 100 s lehkou nohou na plynu. To by mě zajímalo, co by to udělalo, pokud bych to přišlápl...
  • Dál olej papká na 100 kilometrů půl litru oleje do motoru a na 300 kilometrů půl litr oleje do převodovky. Moc se mi to nezamlouvá.
  • Na přední nápravu už jsem si zvykl. Je to sice trochu náročnější, ale aspoň vím, že řídím. Náprava ale opravdu půjde jiná.
  • Další věc je chlazení. Mám klasický ventilátor poháněný řemenem. Všude na něj slyším chválu a prý to kdykoli uchladí. No moje zkušenost vypadá tak, že neuchladí. Když chci jet stabilně 80 - třeba po dálnici, musím mít puštěné topení. Takže ten náporák tam vážně půjde.
  • Místo klasického starteru tam mám už ze škody 120. Točí bezvadně. Nezdál se mi tento počin tak důležitý, takže fotky jsem nedělal.
  • Zakoupil jsem kopletní 5q převodovku se šablonou řazení. Ještě dozadu dáme tu nápravu, kterou ještě nemám. Auto půjde do laku. Co nejpůvodnějšího, protože se mi líbí.
  • Z předního okna zmizely nápisy NO FEAR a ICE po předchozím majiteli - tedy po jeho následníku trůnu. Koncovka se mi zalíbila, tak jí tam nechám.
  • Dotaz: Má někdo zkušenosti s výfukem na fa motor? Musí se tam dát tlumič z fačka s předělanými svody, nebo tam můžu dát stodvacítkovej, nebo máme něco postavit? Nechci žádnej brumlající nebo řvoucí, jenom chci docílit originálního zvuku stovky, aby mi policajti nelezli pod kapotu když s tím pojedu.

Tak jsem se v neděli 20.6.2004 stal šťastným majitelem hundertzehnky - 110 L. Kolem půl dvanácté jsem se vydal společně se dvěma již zkušenými škodovkáři na cestu praha pardubice pro tuhle krasavici. Rok narození v technickém průkazu je 1975. Na takové stáří je velice zachovalá díky třicetiletému garážování ze strany majitele. Motor má nalítáno nněco prý přes 130.000 ale můj názor je, že tto bude spíš těch 30.000 - je v bezvadné kondici, o čemže se nedá říct o přední nápravě a starteru. Takže první opravy a úpravy na sebe nenechají dlouho čekat. Cesta proběhla bez problémů a dokonce jsem se s ní účastnil 2 hodiny po koupi lokálního tuningového srazu v Chrášťanech u Českého Brodu. No dlouho jsem se tam nezdržel a už uháněl ku praze.

No jak vypadá je vidět na fotkách. Budu muset měnit čelo a LP blatník, ale to je v pohodě. Brzy dopředu přijdou úpravy, které mi ukradnou celý kufr - jssem zvědav, kam dám rezervu. Čeká mě výměna nápravy za eMkovou. Když už budeme dělat ten předek, tak se udělá i náporák, no a když to už potáhneme dopředu, tak u toho sfouknem i topení z fava a posilovač brzd. No a protože to takhle bude trvat dost dlouho, prodloužím si období bez auta i tím, že tam kopneme 5q převodovku a motor z fava. Toho motoru je mi trošku líto, ale ustoupí mým potřebám (snad mě tu nikdo nenazve barbarem). Nehodlám dělat žádný brutální tuning, protože seriový motor z favorita takhle lehké autíčko pěkně rozhýbe a pětikvalt tam půjde jen kvůli tomu, že se s tím dá cestovat na delší vzdálenost opravdu jen v krizi - asi jsem zhýčkaný. NO nevadí. Už mám nakoupeno odhlučnění a půjde do dveří - budu o této operaci informovat - také do motorového prostoru všude tam, akm to půjde - motor pak nebude slyšet skoro vůbec a do prostoru za zadní sedačky. O výsledku budu informovat dost jistě.

Na fotkách je stav, v jakém byla koupena. Nálepky na čelním skle půjdou pryč a o koncovce budu ještě přemýšlet

Můj prvotní cíl, je udělat z tohohle designově hezkého auta vůz, který zůstane napovrh beze změn, leč kromě karoserie na něm spousta změn nastane. Jak jsem zjistil, tak se to některým čtenářům tohoto serveru nelíbí. Hledal jsem dost dlouho auto, který nebude mít sežraný skelet. No po pár měsících jsem prodal formana a koupit tuhle škodovku. Je hezkká, ale zdaleka ne podle mých představ. Rád se svezu na delší vzdálenost a možná jsem zhýčkaný, takže po pár pročtených článcích na tomto serveru padla volba na 5q převodovku. Po několika delších jízdách jsem se rozhodl udělat něco s tím vysavačem vzadu, v podobě větráku na chladič. To také není problém. Udělá se náporák. Ve stodváce taky byl a nikdy jsem ji neuvařil. Byl tam termostat a ještě vypínač na větrák. Takže stání v koloně mě rozhodit nemohlo. Přední náprava vykazuje vůle.

Další rozhodnutí na repasi přední nápravy padlo, a budu dávat jednu zachovalou ze 120. a protože by to pak vypadalo blbě mít vpředu širokou a vzadu úzkou, tak se bude měnit i zadní, za cenu rozšíření blatníků na každé straně vzadu o 2 cm. Teď v létě to není aktuální, ale rád bych tam měl topení nějaké výkonnější. Protože co si budeme namlouvat, to originální moc účinné není. Takže volba padla buď na stodvacítkovej, nebo favo. To také ještě není rozhodnuté. Kvůli bezpečnosti a taky kvůli mojí pohodlnosti jsem aplikoval samonavíjecí pásy. Můžu doporučit, je to hned změna k lepšímu. Asi dám apola a nebo dělítka. Líbí se mi oboje. Takže se auto taky o něco sníží a bude mít i lepší stabilitu. Ale musím na to šetřit a postupovat se bude postupně.

Vím že někomu to přijde jako barbarství, ale i tohle je stránka jakýž takž o tuningu aut a já ho přece ladím. Laddím ho poddle svého svědomí a potřeb.

Díky Eiffel


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 13125×, Komentářů: 43, Líbí se Autor:
Tak sem koukal že vyrážíš do Klatov já taky co to že nejedeš hundrtem?
Čau Eifele, to je fajn že bydlíme tak blízko sebe můžem se dohodnout a někde se sejít a pokecat.
Jo eRkovej spoiler ti schvaluju, ten je super, tyhlety autíčka se spoilerama (myslím originálníma) dostanou druhou mízu a vypadají moc hezky...
plasty? Fakt ne 😉))


neznám nic hezčího, než čistou linii bez falešných nádechů, výdechů, zdechů a jiných chů-jovin 😉 Prostě to bude jenom červená a chrom. Jedinej plast který tam dám, je přední spoiler replika originál na eRko. Prostě se mi líbí. Ale tím, že tam zůstane nárazník, tak to bude mít takový čistčí tvar 😉
No, koukám že se z toho stane možná víc, než je Favorit 🙂 Hlavně tam zvenku nedávej plasty, to bych ti je musel přijet servat 🙂) S náporákem teda jo, no, když už to děláš takhle \"pořádně od podlahy\" 🙂
Tak auto se má tak, že jsme prohlédli chladič a ten je totálně zarostlej. Museli jsme vyndat klapku na okruhy, aby to chladilo a teď to zase mizerně topí. Jsem rozhodnutý tam dát náporák, topení škoda 1xx, motor favorit, plyn, široké nápravy…


Musíme vyvařit zadní podběh, podlahu u řidiče – auto bylo v minulosti bourané a někdo to vyklepal a zalil do oleje a prostě to tam je prorezlé. Jinak zbytek skeletu je moooc OK, takže se budou na celým autě vařit jen dvě místa. Auto půjde do laku. Taková pěkná červená. Nárazníky musím naleštit a zadní se bude nějak rovnat. Už mám za 4000 slíbenou celou aparaturu – rádio s kazetou, repro a měnič na CD. Potom investuju do centrálu s DO a alarmu. S tím souvisí mechanika otvírání a zámky z favorita…


Dotaz, nemá někdo návod, jak udělat dvouvláknový žárovky do zadních světel stovečky?
Pouze si dovolím opět zareagovat na náporák, cituji: \"Dál olej papká na 100 kilometrů půl litru oleje do motoru a na 300 kilometrů půl litr oleje do převodovky. Moc se mi to nezamlouvá.\" ---> Myslím, že se to nechladí právě kvůli tomuhle, to jsou jediné známé případy, kdy vrtule selže - motor není OK. Jinak se těším na další novinky!
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
malá aktualizace. víkendová nehoda sedačky a nález stovečky
Na hundrtgang jsem se chystal, ale auto by tu cestu asi nezvládlo. Takže se přestavuje a fotí. Jelikož nemám digitál, tak až dofotím, tak půjdu na scaner a fotky sem doházím. Zatím to jezdí, ale při jízdě delší jak 10 km to začne dělat bláznivý věci. A taky nejsou peníze na palivo. Jo jo, přestavba není legrace...
Odkud jsi? Jedeš příští týden na Hundertgang?
No já to tam rozšířím tak o 1,5 cm. Já vím, že by se to vejít mělo, ale jistota je jistota. Zadní blatníky koupím nový a táta dělá ve strojírnách, tak se pokusím vyjednat pozinky a rovnou by se to trošku vyboulilo. Na podběh navařím oblouček plechu a tím by to mělo být vyřešené.


JInak k těm změnám, který chci dělat v interiéru, tak mám z fava celej ten kus na stínítka proti sluníčku i s lampou a hodinama. Takže pokud vymyslím, jak to přidělat, budu mít:


1: Větší stínítka


2: zrcátko favo s přepínačem na noc


3: světlo vepředu


To je docela dobrý, ne?
jestli budeš dávat do zadu emkový poloosy s kolama 165/80 R13 tak se to dozadu do lemů vejde mě to ani neškrtá je tam tak 0,5cm místa možná méně koukni na Fidovu 110l, ale mám tam plecháče takže nevim jak s litýma. Jinak hodně zdaru při práci.
PO kontrole webmasterem bude článek publikován 😉))


Dnešní malá aktualizace, abyste si nříkali, že jsem už usnul 😉))
to je fakt. Trošku mám obavu z toho, že až to bude hotový, tak se mi do toho někdo podívá zas...
Jsou to šmejdi, já mám na autě vlajky \"mého\" Stinger clubu (notně oprýskané a nečitelné) a stejně si ty lidi nedaj pokoj a teď za poslední dva dny ohnuto až pomalu někam k nárazníku. Ne že by mě to nějak štvalo, vezmu za ní a je zpátky, ale nechápu, co ty pitomečky na tom tolik baví... Mimochodem, taky parkuju u paneláku...
No tak jsem si objednal nový beskydy, ale nejsou pochromovaný. Je to dost škoda. Ale snad se už nebudou k autu stahovat divný živly a nechaj ho být. Černý nebudou vzbuzovat tolik pozornosti...
tak a někdo mi ukradl zrcátko u řidiče. Hrůůza... Parkování na ulici je děs...
Eiffelxxx:Abys rozumněl, já nejsem proti přestavbám škodovek, nebo tak. Chraň Bůh, když se pokouším postavit 110LS v originále. Ale jen mi vadí komentáře lidí, kteří se mermomocí snaží tvrdit něco o naprosté spolehlivosti Škodovek-zejména když nic v životě není stoprocentní🙂 Jak už jsem řekl, dělat násilím ze Škodovky něco co není je blbost. Prostě i když si ji postavíš na běžný provoz, tak na ní budeš pořád muset něco dělat. Samo že normálně pojede, ale občas do ní budeš muset hrábnout. Taky mě štvou lidi, kteří bez důvodu urážejí ostatní, co si staví jen tak pro radost-jak se bohužel děje i tady na stránkách. Příklad-kluk si chce postavit Erko, je mu 18 a tak tam chce široký nápravy, favorita, 5q, spoilery atd. Já vím, časem možná pozná že je to blbost, ale proč mu brát jeho názor. A nadávat mu kvůli tomu do volů a idiotů je už trochu moc. Mě taky vadí, když mě nějakej trotl, co má BMW plný plastů poučuje o tom, že za \"mým za mým starým krámem se ohlídne leda senilní bába\". Prostě má jinej názor, ale jsou i mírnější prostředky, jak ho sdělit. To samý platí i o škodovkářích, kteří o ostatních typech aut mluví jako o paštikách a hajzlech plnejch plastů a nic z toho...
-->> Unregistered - prostě pro neregistrovaného: Jasně, rozumím ti. Prostě pro hodně lidí je škodovka auto, se kterým se musí umět žít. A proto ta přestavba, kterou budu provádět. Ten motor už mám připravenej, takže vím, že olej nežere, nepoteče z něj. Převodovka je taky už na dílně - škoda že ne i moje auto - a je prohlídnutá a dokonce vypadá, že nepoteče taky. Až se bude dělat tohle, vyměníme věechny věci jako je spojka, spojkový ložisko a tak, aby to dobře běhalo. Prostě to opravdu hodlám udělat od základu, aby se do toho opravdu lil pouze benzín, plyn, po měsíci trošku oleje a do expanzky trošku vody. Tím že se to udělá, tak se dostanu na úroveň auta, do kterýho rok nebudu muset vynaložit ohromná částka za opravu, která by pak převyšovala hodnotu auta...
Andrew:Jenže mi si asi nerozumíme. Já za spolehlivé auto považuju takové, do kterého leju jen benzín a vodu do ostřikovačů. Krom toho nevím, nevím, ale znám pár známých, kteří taky říkali že to počká a končilo to upadlým kolem atp. Já jen prostě nemám rád, když se ze škodovek dělají násilím nějaká super auta, kterými být nemohou a nejsou. Jejich kouzlo a důvod, proč s nimi většina jezdí je někde jinde.
Lidičkové prosba. Naši spoluobčané jsou dost nenechavý, takže mému nastávajícímu tchánovi ukradli z víka motoru štítek škoda 100L. Pokud se vám nějaký aspoň trošku čitelný válí doma, odkoupil bych ho. Mail tady mam a telefon je 737425056. Thanx Eiffel
no je fakt, že i když mám na volantu vůli jak pr.se, není to důvod, proč bych s tím autem nemohl někam vyjet. Teď se snažím vymámit ze strejdy za pár stovek jeho starou 105 typ M, má jí zbouranou na zadek a mě by se hodily jak kola, tak nápravy. Snad se to povede. Držte palce 😉


Jinak by tam samozřejmě byl i ten chladič na náporák a spousta důležitejch jinejch věcí 😉
Jen si moji stránku pořádně přečti - naprostá většina záležitostí rozhodně počká na později... A věci jako jiná barva nebo výměna přístrojovky zrovna jako opravy neberu. První téměř nutností byla výměna převodky řízení a kloubů, a to bylo až rok poté, co jsem auto koupil. Klidně by se s tím ale dalo jezdit dál, rozhodně to nebylo něco, kvůli čemu by auto nebylo provozuschopné.
2 Eiffel: No podle toho, co jsi napsal s tebou souhlasím, když už to budeš dělat takhle od základu a plánuješ s autem jezdit všude a hlavně spolehlivě, musí v tom být nějaký komfort, že. Mě sice na škůdce baví, že motor řve, vydává zvuky jako když jedeš 350 a přitom drtíš trojku na 80 🙂, ale při každodenním ježdění delších tras by mě to asi pěkně sr*lo. Ostatně, na dojíždění do práce si asi taky pořídím něco jako Favorit apod. (ještě studuju), ona ta škůdka toho v původním stavu taky moc nevydrží (myslím bez oprav) a proto asi tak. Každopádně se těším, až to budeš mít hotové, akorát pozor na tu elektriku, ona vypadá OK, ale většinou se rozhasí... Doufám, že se taky ukážeš na nějakém z našich srazů, teď sice jeden bude (9.-11.7.2004), ale to asi nestihneš, co? 🙂
Andrew:Ale nepovídej. A že si protiřečíš to ti neva?🙂 Stačí se jen podívat na tvojí stránku, kde píšeš, co všechno jsi musel na autě měnit aby jezdilo slušně. Tak mi neříkej, že jediný bylo palivo...


Ale jak jsem řekl, je v tom svým způsobem i styl života. Prostě není problém si koupit něco novýho a dobře jezdícího, jenže lepší pocit má člověk z toho, když z 30 let starýho auta udělá něco hezkýho. Ať už veterána v původním stavu, nebo něco upravenýho.
2 Unregistered - Stovka JE extrémně spolehlivé vozidlo. Když nekoupíš totální papriku, není problém s ní vyjet kamkoliv. Já jsem svoji koupil za 5000,- a během roku jediná oprava byla ohledně paliva - prostě to auto nechtělo jezdit na LPG. Takže jsem si ho musel nechat v servise namontovat 🙂 Za rok a dva měsíce jsem najel cca 40 000 a to i za hranice republiky. A v srpnu spolehlivost těchto vozů hodláme vyzkoušet na expedici do Istanbulu...
Boubík😀ovolil bych si menší poznámku. Stovka není spolehlivé vozidlo-to bys ji musel rozebrat do posledního šroubku a zase složit. A i tak bys asi neuspěl. Ale myslím, že budu mluvit za více lidí, když řeknu, že tahle vlastnost je přesně to, co nás na tom autě přitahuje🙂
-->>Jura: Nárazníků se zbavovat rozhodně nebudu 😉


Mě se líbí kombinace červená a chrom. Jenom budu muset nechat vyspravit ten zadní. Je nějaký ohnutý. Můj prvotní cíl je, aby se auto neodlišovalo až moc od serie, protože se mi to opravdu líbí. Jenom nejsem spokojený s pár věcma, tak je změním.





-->>Boubik: Původně jsem myslel, že to v originálu nechám, ale když se objevilo pár věcí hned druhý den po zakoupení, začal jsem to probírat se svým bývalým spolužákem, který po základce šel dělat mechanika a už má s tuningem nějaké zkušenosti. Tak mi poradil pár věcí, něco jsem si už dřív vyčetl tady na webu a i na jiných stránkách a tak jsem se rozhodl jednat. Je možné, že chladič je zarostlý kamenem a i něčím jiným, je možné, že se neotvírá klapka na průtok vody, nebo je špatné čerpadlo. Ale já potřtebuju něco, na co se můžu spolehnout, že mě to doveze klidně na druhý konec republiky a nebude problém vůbec v ničem. Když jsem kupoval svoje první auto (š120), věděl jsem, že budu mít problémy takové a takové. Ale po vyřešení (výměna chladiče, který nepoznal destilku, vodní pumpa, zadní poloosy) tak to auto jezdilo, sloužilo a já se nebál s ním vyrazit třeba do ostravy. Vím, že tady je spousta lidí, kteří to mají vychytané, vědí co kde je a můžou si to třeba na cestě opravit - taky už jsem zprovozňoval zdánlivě mrtvou škůdku a povedlo se mi to. Ale i když motor hezky šlape a jede, tak u tohodle auta nevím, kdy si rozmyslí, že nepojede, protože se uvaří a už nebude stačit jenom pustit topení a otevřít víko motoru. Budu se snažit to od základu postavit celé, odstrojím karoserii - kromě elektřiny - ta je zdravá, celou jí ošetřím, nastříkám nějakým hnusem proti rezu - nechám si poradit, plechy vezmu, co bude zdravé zakytuju, nastříkám základovkou, potom červenou barvičkou a ono to bude potom zvenku sice série, ale bude ošetřená proti rzi. Pak nastoupí nápravy a motor s převodovkou. Převodovku nechám odborníkovi, protože nechci něco pokonit. Ale u veho budu asistovat, abych věděl jak to tam vypadá a jakým způsobem se co dělá. Motor z fáčka tam půjde sériový, protože nemám rád experimenty s výkonem a charakteristikami motoru. Láďa (to je můj mechanik) postavil do svého eRka motor z favorita, kompresi to mělo jako svině, ale vydržel jenom 6000. Sice byl schopný to naklepat čtyrkovému golfu, ale co z toho, když musíš měnit motor po vyjetí oleje? Tak nějak takhle to budu dělat. Série se silnějším sériovým motorem a nakonec to bude auto, který po dálnici pojede 120 bez nadměrného hluku, nízkou spotřebou a uchladí se, takže komfort z toho, že nemusím topit...





To jsem se rozepsal. Sorry 😉))
Ahoj, přeju hodně sil do úprav, kdyby ses chtěl v rámci tuningu zbavit těch chromovaných nárazníků, tak je beru😉
Ahoj Eiffele,





já si myslím že jsi jeden z mála, který si stojí za svým názorem a dokáže ho obhájit, to je super. Prakticky nemám vůbec nic proti tvým úpravám, jsem sice skoro(! - taky mám sedačky ze Š120 apod. 🙂 100% originalista, ale chápu tvoje potřeby. Nicméně rád bych se vyjádřil ke dvěma poznámkám ze tvé strany - stovka je spolehlivé vozidlo, pokud je pohromadě. Tvoje problémy s chlazením jsou ojedinělé, asi to má motor už trochu za sebou a jak sám říkáš náprava asi taky. Tím chci jenom říct, že mít tyhle věci v cajku, na chlazení si nikdy nestěžuješ, tzn. nenapadne tě dávat tam náporák. Já osobně jsem proti němu, je to zbytečně komplikované a ta vrtule ti (když tam dáš to fávo) neubere z výkonu prakticky nic, ale pokud chceš, klidně si zabuduj tekutej dusík, proti gustu... 🙂 Přeju hodně trpělivosti a hlavně času!
Díky za dopis...





Víš, je to diskuze, takže lidé vyjadřují svůj názor - nesypou ti na hlavu hromy blesky 🙂 Vím přesně o čem mluvíš. Také jsem se dostal ke stovce... A s eRkem jsem udělal prakticky to samé... S autem jsem chtěl jezdit na srazy, ale i do práce a na výlety. Takže praktické věci - fólie na sklo, protože jinak je to skleník. Pětikvalt, aby to jelo rychleji a méně žralo. Motor a by utáhl pětikvalt a méně žral. Široké nápravy a by to lépe sedělo, posilovač aby se nechalo zastavit... Cetral, alarm, imobilizer pro pohodlí a bezpečnost. A pak jsem si prostě to auto přizpůsobil sobě... Bohužel čím více si ho šperkuješ, tím více se o něj budeš bát a tím více budou mít ostatní lidi nutkání ti auto zlikvidovat. Například já už s eRkem nemůžu parkovat nikde venku a ani neparkuju. Hrozně to láká všechny ty blbečky co jdou zrovna v náladě z hospůdky... Na názory ostatních \"snažíš se z toho udělat něco co to nikdy nebude\" jsem hrozně nadával a byl alergický. Ale oni mají pravdu. Asi jsem časem jaksi \"vyzrál\", navštěvováním srazů, kontakty se škodovkáři a tak... Je to pravda, Pokud auto na ježděním tak třeba feldu. Jde sehnat relativně za malé peníze a jezdí to... A to je důvod, proč ostatní nemají rádi, když se do takových aut nějak zasahuje a ničí se \"další z posledních\" dosud žijících vozů. Protože jsem své eRko už celkem dost upravil, těžko se vrátím k originálu. Ale alespoň z něj udělám jakousi repliku 130RS Monte Carlo... A to auto bude dál v garáži a bude jezdit pouze jen závody a srazy. Mimochodem za peníze investované do přestavby bych si mohl koupit ojetou fábii. Pravda je, že oba dáváme to toho auta kus sebe, už třetím rokem mu věnuji veškerou svou dovolenou a peníze, místo toho abys vyrazil s nějakou buchtou k moři 🙂





Takže hodně zdaru a kdybys měl při úpravách nějaký dotaz, ptej se...
Ahoj Davesi,





S tím autem je problém v tom, že ačkoli bylo garážované, najeto má relativně málo, skelet je bomba, tak blatníky vepředu jsou shnilý, přední náprava je před smrtí – nevím jak to. Zadní jí brzy bude následovat, motor je děsná olejnička, kape to ze všech stran, takže se mi zdá, že lepší než motor přetěsňovat vyměnit za novější a spolehlivější. Taky papká vodičku a olejíček, takže je hustý s tím někam vyrazit. Taky jak jsi psal, jde o místo. To nemám. Líbí se mi to auto, ale nelíbí se mi jeho jízdní vlastnosti, dočasná nespolehlivost, související s chlazením (jedu 80 po dálnici a motor se hřeje a musím pouštět topení, aby to chladilo aspoň v rámci zeleného pole – vyřeším náporem), hluk je další věc. Dále musím vyměnit přední haupnu, LP blatník, čelo, hrnce, rámečky kolem světel. S kamarádem automechanikem to budeme intenzivně stavět u něj na dílně. Důležitá je pro mě nejdřív spolehlivost. Tu to nesplňuje. Pohodlí, to není až tak strašné, ale při nárazu zezadu by mi asi nebylo moc příjemně. Takže se tam zase dají sedačky z konstručního hlediska bezpečnější.


Vím, že nestavím supersport. Stavím auto, který mi nikdo neukradne (snad), bude zábavné (určitě) a já se o něj budu starat.


Na veterána nemám místo a ani jsem o tomto autě jako o veteránovi neuvažoval. Nehodlám to prznit spoilery, mračítky a ani ničím jiným. Hledám určitý kompromis mezi skutečně hezkým autem – čímž bezesporu je už teď, a mezi autem, se kterým se nebudu hrozit vyjet na silnici a nebudu ho muset držet ve svém pruhu vší silou a když foukne vítr, tak ho na těch úzkejch kolech udržet zase v pruhu.


Ono se to těžko popisuje. Prostě mám rád tu karoserii, ten prostor uvnitř, ale v tom stavu, v jakém to je teď, se s tím dá jet tak maximálně na výlet a ne na sraz na druhým konci republiky. No jsem asi v tom stadiu, kdy potřebuju mnohaúčelný auto a abych si koupil káru, která bude zábavná, bude mě vozit denně do práce, potom na dovolenou, na tuningy, na srazy a hobby soutěže pro nadšence do škodovek, tak na octávku nemám peníze, ale do tohodle auta můžu dát kousek sebe. Dát mu individualitu, ne ve vzhledu, ale ve funkcích. V možnostech toho auta. To auto je miláček a jako k takovému se k němu budu chovat.


Jediné co nechápu je, že hned jak jsem napsal, že to budu chtít lehce stavět do něčeho jiného, tak se mi na hlavu nahrnuly hromy a blesky… Někdo nalepí folie, dá hlasitej výfuk a audio, někdo leští krásnou felicii doma v garáži a nevyjede jinam, než na sraz, někdo tou škodovkou jezdí v originálu, protože jí má rád, ale jezdí s ní denně a někdo jako já se z ní pokusí sestavit něco hezkýho, funčního a za co se nebude muset stydět… Tak takhle se vidím já…
Samozřejmě ti nechci názor vyvracet - je to komentář 🙂


Pokud bys chtěl stavět repliku 120S, je to hlavně o prostorách, kde může být auto delší dobu rozebrané, kde ho budeš dávat dohromady. Dále je to o vybavení a v neposlední řadě o penězích. Repliku, či závodní auto se sice můžeš snažit stavět sebelevněji, ale nakonec narazíš na nedostupné díly, za které budeš muset dát celkem velký peníze. I já budu rád, když se dostanu s přestavbou pod 200t. Navíc jezdíš pro díly po celé ČR.


Pokud chceš auto na ježdění, měl sis nechat toho formana. Jestli je opravdu neshnilé (no známe to - na první pohled nic a když odlopneš gumoasfalt tak tam chybí plech. Takže jedině píchat šroubovákem kde se dá - jakmile projdeš, začíná to být plečka.), je škoda s tím jezdit každý den a likvidovat to na českých silnicích. A to nemluvím o ježdění v zimě. Tohle auto není na ježdění, to je historické vozidlo. Na ježdění bych si koupil nějakou felinu nebo fávo.


Co se týče mě, tak pokud by se mi dostalo do ruky třicet let garážované auto, vůbec bych do něj nijak nezasahoval. Jen bych opravil nutnosti, naleštil ho, schoval do garáže a radoval se z něj, vyrazil s ním ven když je nádherně a navštěvoval bych srazy, kde to bude každý obdivovat daleko více než auto s úpravami. Navíc cena poroste nahoru. Mimochodem když jsi narazil na střešní okno - kolem to opravdu nerezne a pevnost se nahradí rámem okna. Pokud tě však trápí střešní okno, co teprv pětikvalt ???


A poslední věc - potřeba 5 rychlostí přinese potřebu silnějšího motoru. To přinese potřebu lepšího chlazení a větší stability podvozku. To znamená širší nápravy a širší gumy, nové tlumiče a pružiny. Samozřejmě posilovač brzd s čtyřpístovými brzdami. Auto bude sice dosahovat rychlosti přes 160km/h, ale zdaleka nebude dosahovat bezpečnosti. Samonavíjecí pásy jsou sice skvělé, nicméně naprosto bezpředmětné už při nárazu v předepsané 90km rychlosti, kdy se na tebe přijde podívat čelní maska.


Měl jsem to štěstí, že jsem také dostal auto, které bylo 30 let garážované a najelo 80tisíc km. Jenže bylo úplně shnilé... Takže ono garážování není vše, záleží na počtu kilometrů a na jízdách v zimě atp...


A na závěr... znova chci říct, že se tě nesnažím nikterak přesvědčit či urazit. Je správné, že máš svůj názor a držíš se ho. Také jsem ho dříve měl a na podobné příspěvky do diskuze jsem moc nedal. Pravděpodobně musíš navštívit pár škodováckých srazů, popovídat si s lidmi a do toho auta se opravdu zamilovat.


Tak či onak, jsem zvědav 🙂
Můj prvotní cíl, je udělat z tohohle designově hezkého auta vůz, který zůstane napovrh beze změn, leč kromě karoserie na něm spousta změn nastane. Jak jsem zjistil, tak se to některým čtenářům tohoto serveru nelíbí. Hledal jsem dost dlouho auto, který nebude mít sežraný skelet. No po pár měsících jsem prodal formana a koupit tuhle škodovku. Je hezkká, ale zdaleka ne podle mých představ. Rád se svezu na delší vzdálenost a možná jsem zhýčkaný, takže po pár pročtených článcích na tomto serveru padla volba na 5q převodovku. Po několika delších jízdách jsem se rozhodl udělat něco s tím vysavačem vzadu, v podobě větráku na chladič. To také není problém. Udělá se náporák. Ve stodváce taky byl a nikdy jsem ji neuvařil. Byl tam termostat a ještě vypínač na větrák. Takže stání v koloně mě rozhodit nemohlo. Přední náprava vykazuje vůle.


Další rozhodnutí na repasi přední nápravy padlo, a budu dávat jednu zachovalou ze 120. a protože by to pak vypadalo blbě mít vpředu širokou a vzadu úzkou, tak se bude měnit i zadní, za cenu rozšíření blatníků na každé straně vzadu o 2 cm. Teď v létě to není aktuální, ale rád bych tam měl topení nějaké výkonnější. Protože co si budeme namlouvat, to originální moc účinné není. Takže volab paddla buď na stodvaccítkovej, nebo favo. To také ještě není rozhodnuté. Kvůli bezpečnosti a taky kvůli mojí pohodlnosti jsem aplikoval samonavíjecí pásy. Můžu doporučit, je to hned změna k lepšímu. Asi dám apola a nebo dělítka. Líbí se mi oboje. Takže se auto taky o něco sníží a bude mít i lepší stabilitu. Ale musím na to šetřit a postupovat se bude postupně.





Vím že někomu to přijde jako barbarství, ale i tohle je stránka jakýž takž o tuningu aut a já ho přece ladím. Laddím ho poddle svého svědomí a potřeb.





Eiffel
Chtěl jsem původně repliku 120 s, ale nějak mi nevyhovovalo, že by to auto už nebylo moc na ježdění. Střešní okno dávat nebudu, protože s tuhostí karoserie to asi není valný, takže takhle vydrží víc a taky nevím, aby to náhodou nezačlo kolem toho otvoru reznout. Já vím, že když je to zdravý, měl bych to nechat, ale zase kdybych koupil rezatou plečku, která by nedržela pohromadě, rval bycch do toho snad širší nápravy? Pětikvalt? Vždyť by se mi to zatáčce někde zlomilo. Náporák tam chci dát hlavně kvůli tomu větráku. Vím že se to takhle neuvaří, ale zase se ten motor bude ochotněji vytáčet, když tam nebude další těleso, který se při přidání plynu bude muset rozbíhat. Stodvacítka je hnusná a hranatá a taky jsem ji měl. Ale nikdy jsem jí neuvařil, skoro nikdy se nenechala utrhnout - bylo to eMko a taky ten podvozek byl jistej. Takže teď, když je potřeba udělat vůli na řízení, svisláky a i zbytek čepů, tak vezmu celou nápravu a nechám jí opravit a bude tam širší. Hned to bude dobře sedět. Každej má právo na svůj názor, já vám ho nevyvracím. Rozhodně bych urazil pracky blbovi, kterej vzal tatru 603 a navěšel na ní spoustu laminátu. Ale já ten vzhled zachovám a pokusím se zlepšit trochu jízdní vlastnosti. Chci prostě hezký auto, který bude dělat parádu, bude hezky sloužit a nebude sloužit jenom pro ježdění na víkendy. Asi to neumím dost dobře vyjádřit...
Jesli myslíš koncovku výfuku,tak tu tam klidně nech-chrom k chromu(nárazníky)


celkem pasuje.Motor favo ti tiše závidím-chtěl bych motor z rapida a 5Q,leč


nejsou prachy...Ale pokusim se ti rozmluvit ten náporák,stejně jako kolegové.


V životě se mi nestalo,že bych takový auto uvařil,chladič s vrtulí(ne elektrickou!!)nemá chybu.Náporový chladič sem měl ve stodváce a s hrůzou na něj


vzpomínám dodnes!!!Podle mého je to drahá,pracná a naprosto zbytečná úprava.


Když už do toho chceš řezat,skus dvouchladič(Davovo lamino)


Ať tak,nebo tak,sem zvědavej,co s toho uděláš.A foť,protože já a jiní kok..i


fotky pořád jen slibujeme a asi to někoho se.....
Souhlas s Davesem...Škoda řezat do takovýho auta... Něco jiného by bylo, kdybys chtel stavet kopii ostrého auta ze 70 let... Ale to bys do kastle zas tak řezat nemohl... Takže? Já bych byl pro originál - a tomu autu stačí fakt docela málo... Ale je to můj názor a chápu, že se Ti nemusí líbit, protože představa svižného svezení díky motoru Favo je lákavá... Každopádně ať už se rozhodneš jakkoli držím palce ale hlavně - ať máš z toho auta pořád radost!!!
Taky nechápu proč se článek jmenuje budoucí závoďák a přikláním se k prvnímu názoru. Pokud je auto 30 let garážované v super stavu, nechal bych ho tak a vůbec žádné změny nedělal. Opravil poškozené součásti a dal do laku. Pokud je to ale plečka, pak klidně. Každý si musí projít svým vývojem, také jsem tak začínal. Navěsit na to všechno, udělat mraky úprav... ale co z toho. Na ježdění to není. Hádat se nebudu, asi těžko budeme srovnávat jízdní komfort fabie s hudnrtou. Je to o vztahu k tomu autu a o nějakým snu. Před dvěma lety jsem se chlubil jak jsem krásně vyřízl střešní okno. Ano, ono je super. Ale dneska bych si za to nafackoval a budu ho zase zavařovat... Jsem zvědav jak pokročíš s úpravami, jak budeš dokumentovat a jakým to nakonec půjde směrem...
No jasně. Závoďák z toho asi nebude, ale prostě jsem tomu nevymyslel jiné jméno. Takže mě se to auto líbí designově, jenže teď na léto to bude vyhovovat dostatečně, ale na zimu už míň. Budu se tedz snažit to s ohledem na bezpečnost přestavět na auto, který pojede tak, aby stačilo dnešnímu provozu, aby bylo funkční a taky aby sedělo na silnici. Článek potom asi přejmenuju, ale jelikož ho mám krátce - to auto - tak nevím, jak se bude jmenovat.
Myslim, ze to je vcelku rozumny souhrn uprav - ne kazdemu jde o original, nekdo bere 100 a ji podobne jen jako designovy koncept s kterym se da pracovat a udelat lepe vyhovujici kus k normalnímu jezdeni. Vzhledem k tomu z momentalne vrakuju 2x S130 mel bych nektere dily na prodej ceny mirne hlavne se toho chci zbavit (napravy -predni, vlecka asi ne a 4pisty si taky necham,5 kvalt je taktez volnej) cili hodi-li se ti neco dej vedet. Jo a sem z Berouna takze z praglu koosek
Ja jsem tedy nepochopil, proc se clanek jmenuje budouci zavodak. Peclive jsem si to precetl a na zavody to tedy nevypada. ????
Ahoj Neregistrovaný. Spíš by to chtělo nějakou konstruktivní kritiku. Protože mám rád sebe, tak se to auto budu snažit udělat co nejvíc podle svých potřeb a podle svého svědomí. Podložky jsou prasárna. Proto tam půjdou nápravy jiné. Auto bude širší, ale bude stát na nápravách, které jsou odzkoušené na jiném autě a fungují. Nějaké extrémní snižování se taky nebude konat, protože nechci \"šoukár\" ale funkční auto, se kterým nebudu jezdit 30 po okreskách, páč se budu bát o spoilery, podvozek a svoje plomby. Neříkám, že 110 motor je nespolehlivý, ale mladší tam budu dávat i proto, že je silnější. Náporák dám, aby se v pohodě uchladil a já nemusel mít vzadu brzdu v podobě větráku chladiče. A protože nemám rádd zimu, dám si tam i topení. Buď favorit, nebo stodvacítka. Tohle jsou hezký auta a tak uvažuju, že sundám i tu koncovku, kterou tam nacpal původní majitel. Nemá žádnou funkci. Jssem zástánce technickýho tuningu, který je funkční.





Takže co ti na tom vlastně vadí? Pokus se mi přiblížit, co bych měl udělat jinak a proč? A nebo mi ukaž svoje auto, napiš mi o něm nějakou informaci, svoje úpravy a třeba se poučím. Ale nadávat na někoho umí každej. A ještě se ani nepodepíše... EIFFEL
hlavně mračítka, bez nich to vůbec není ono. jo a taky nezapomenout vepředu maximálně uřezat pružiny až si auto lehne na zem a vzadu zase podložit do vysoka a co tam cpát jenom emkové nápravy to tam skoro jezdí už každej to není vůbec originální - podložky a pěkně železný a aspoň pěticentimetrové. Vždyť zkurvit auto jde daleko levněji.