8. červenec 2004

BOHOUŠ

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 9699×, Komentářů: 29, Líbí se Autor:
Zmrtvýchvstání aneb story hundrťáka

Na Stanleyho (Beruška ) naléhání jsem se konečně dokopal sepsat příběh mého hundrtíka Bohouše. Credits se obvykle uvádějí na konci, ale porušíme tradici:

  • Petr - bez něj by nikdy neproběhlo vyvaření a lak
  • Standa - nehynoucí dík za psychickou podporu, shánění ND, odvozy na vrakárnu, k Petrovi ...
  • Petra (moje žena) - velký dík za pochopení a omluva za to, že dlouhé zimní jsem trávil u Petra v garáži a ne s ní...
  • Fajfka - i když je to šejdíř, tak nastřelit smyky na zadní blatníky z bomoráka umí dobře.
  • s110r.cz - dík za inspiraci, rady a prostě za existenci...

Hundrta jsem koupil v roce 2001 od kamarádova otce, který ho koupil od známých z vesnice. Měl nalítáno 42.000 km, ale byl trochu sežranej, nicméně jsem to nějakou dobu neřešil. Pojmenování Bohouš vymyslela moje přítelkyně, protože auto v té době mělo opravdu "vesnický" vzhled a občas jsem z recese vozil za zadním sklem plato s vejci.

Proč hundrta? Protože jsme ho v rodině měli vždycky, takže o jiném autu jsem snad ani neuvažoval. Sloužil nám dobře a věrně přes 30 let (1970), a s velmi těžkým srdcem ho otec dával pryč (vylomené domečky s šavlemi a celkově brutální koroze podlahy a nosných částí).

Poté, co Standa hodil do lesku své éro, velmi mě tím nahlodal, zviklal a tak vůbec... Následoval tedy výlet do Bílé Skály za Petrem, u kterého se odehrávalo vše podstatné, dohodli jsme si termín a rozsah prací, které udělám já. Bohužel se nám plán trochu protáhl, takže Bohouš byl u Petra v garáži více než půl roku, ale aspoň byl na všechno čas.

Zhruba v srpnu 2003 jsem auto odstrojil a čekalo mě zhruba toto:

Prostě klasika - lemy, podběhy=>podlaha (než trochu), čelo. Petr se pustil do vaření, já jsem se mu průběžně motal pod nohy - odstraňoval jsem z podběhů staré vrstvy asfaltu a tlumexu, brousil vše až na čistý kov a natíral odrezovačem.

Čelo jsem dal nové (zánovní), taktéž blatníky jsem nandal nové a zánovní (po důkladném odrezení, obroušení a nátěru 3x tlumex plast). Na fotkách je snad vidět, jakou péči tomu Petr (i já) věnoval.

Pak následovalo oplechování - zjistili jsme, že byl Bohouš kdysi zřejmě trochu picnut a museli jsme trošku "deformovat" pásem přední čelo (resp. podběhy). Nakonec jsem si u Petra prosadil, aby se udělaly i prahy, které jsem měl nové připravené. Následná pitva původních prahů prokázala moji jasnozřivost - zvenku téměř netknuté, zevnitř počínající koroze, která by tak cca za 2 roky prorazila. Jinak slícování dopadlo celkem hodně dobře, fotky opět mluví lépe:

Pak následoval lak, zařekl jsem se, že auto nechci vidět, dokud nebude komplet stříknuté, takže jsem jednoho zimního dne přijel, otevřel garáž a koukla na mě krásná červená prdelka - začlo nastrojování. Bez Standy bych tam ty skla v životě nedal :). Bohouš už je v současné době aktuálnější - má už i mřížky na sání, příští týden dodám aktuální foto.

V nedávné době prošel rekonstrukcí strojních částí - generálka přední nápravy - nová převodovka řízení, kuláky atd..., výměna převodovky (repasovaná š120) a spojky, výměna zadní pružiny. Tenhle týden ještě přibudou všechny nové tlumiče, generálka brzd, a snad originální kola + nové pneu (zvažuju 165/70 R14 nebo 175/65 R14).

UPDATE: Tady přidávám aktuální fotky, byli jsme se Standou na chalupě tak tam je i Beruška. Povšimněte si zejména prosím odrazu Berušky v chromu zpětného zrcátka :)

UPDATE II: Aktuální fotky s novými koly

Hundrtům a érům zdar!


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 9699×, Komentářů: 29, Líbí se Autor:
Moc pěkné. Barva, styl a hlavně žádné tunění. Fakt perfektní. Zdeněk
Krásnej veteránek.
>strny: Gumy jsou tam nakonec 165/70 R14, abych byl aspoň trochu stylovej, tak jsou tam barum...
To ALES:





ty puklice - chrom a to mezikruzi jde jeste sehnat... Chce to mit podany inzerat na novy veci na hundrtku a taky odpovidat na inzeraty, ktery takovy veci nabizej... Proste, chce to cas a sehnat se da jeste spousty veci 🙂





Ale ne inzerat tady na strankach, ale v regionalnich novinach, ktery ctou duhcodci... A i ty ceny nejsou nikterak zavratny 🙂))
Áno, aj ja sa pripájam. Je to naozaj pekná stovka. Najviac sa mi na tom páči ten lak a to , že je to v origináli.
jj, dedku, mas to proste moooooooooc pekny 🙂





...vzdyt vis...
No to je boží!
Nádhera. Škoda že takých aut už je málo. Ale paráda, klobúk dolu.
Hmm. Moooc krásná kilárna. Skutečně.
A co je to tedy nakonec presne za gumovky?
parada, vypada to jak kdyby to vyjelo z fabriky 🙂
MAs to krasny...nemam slov...Uz nejakou dobu se snazim o neco podobneho...akorat vice podrobne...ted mi muj milacek stoji na spalkach po opiskovani a striknuti zakladem... 🙁(
MAs to krasny...nemam slov...Uz nejakou dobu se snazim o neco podobneho...akorat vice podrobne...ted mi muj milacek stoji na spalkach po opiskovani a striknuti zakladem... 🙁(
můžeš prosím prozradit, jak dlouho ti zabralo vyvařování?
ALES - bohužel, taky bych potřeboval - na fotkách nárazníky vypadaj líp než ve skutečnosti...


VSICHNI - díky za chválu, mám nový kola hozený do origoše + nový puklice, tak brzy přibydou fotky...
Ahoj, chtel jsem se zeptat, kde jsi sehnal originál chromované nárazníky? Nebo nemozes dat tip na nejakou firmu, ktera pochromovava? Diky
Tak to je nadhera takhle pěkně udělana stovečka a origoš.dneska samej tunning a často nevkusnej.ale tohle je moc pěkny autičko si machr a a všichni kdo se na tom opravě auta podileli.tak ti přeju tisice šťastně najetejch kilometrů
čau, je to nádherný. Mám jeden dotázek co to je za barvu (číslo,typ)? bohoušovi moc sluší...
Jo, delal 🙂
pěkný kilčo, ta barva sedne a chromy jsou hezký.





Nedělal si zvukaře ve starým C?
Jo jo, loukotě by mu sekly, ale když už jsem (dobře, Standa) sehnal původní fungl nové puklice i ty hliníkové podložky, nemůžu je tam nedat. Btw. už se pískují a lakují disky - barva nakonec originální béžová. Byli jsme se Standou o víkendu na chalupě, tak co nejdříve přidám pár fotek. Díky všem za pochvalu.
Krása, zejména na první fotce v garáži ten lak vypadá úchvatně. Držím palce. Jo a rozmysli si to s těma originálníma kolama, takový loukotě by mu určitě sekly😉
Moc moc moc pěkněj hundrt!!!


Gratuluju 🙂
Pokud budeš pokračovat s takovýmto nadšením, jinak nežli dobře to nemůže dopadnout. Už teďka to vypadá moc dobře.Škodě Zdar.
Hmmmmmmm je vidět velký kus práce
Je to dost bombice 😉


Vymněním ty tvoje stodvacítkový kola za 14\" který mám na svým hundrtovi - moje Budoucí...


Auto se ti moc povedlo. Maj sa
krasne na tom je ze je to poctivy kus roboty... hezky
Tak jsem druhej 🙁 No, nevadí...


óóóóóóó tolik chváli na mou hlavu... To snad ne... To si fakt nezasloužím... Já bych si bez Tebe zase nekoupil nikdy eRko, ale nějakýho Rapida 🙂


Tomovo hundrt je fakt super poctivě udělaný autíčko. A hlavně s citem a láskou... 🙂
Krásná kára. Jen tak dál.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253