25. listopad 2004

Rozdělení karburátorů

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 42488×, Komentářů: 59, Líbí se Autor:
info o karburátorech

Tak jsem se dostal k tomu a bych napsal článek o rozdělení karburátorů.

Vždy je napsána prvek a za ním dvě čísla (první pro I.komoru a druhé pro II.komoru ; např Difuzér (průměr v mm) 21 22)

Pro nejlepší výsledky je dobré sehnat karburátor s co největšíma difuzorama, protože jen přetryskování nestačí, když je malý difuzor. Proto jsou nejvhodnější pro použití poslední tři modely karburátorů (koncové trojčíslí 100,200,300).

Doufám, že vám to k něčemu pomůže!

  • Označení karburátorů

Model vozidla,

Typ a označení karburátoru, Montován od-do

105S, 105L

JIKOV 32 EDSR 443 751 290 100 VIII/1976-IX/1979

JIKOV 32 EDSR 443 751 292 400 X/1979-VI/1981

JIKOV 32 EDSR 443 751 293 800 VII/1981-II/1982

JIKOV A 32 EDSR 443 751 293 800 III/1982-VII/1984

JIKOV 32 SEDR 443 751 293 100 Od VIII/1984

105GL

JIKOV 32 EDSR 443 751 292 400 III/1981-VI/1981

JIKOV 32 EDSR 443 751 293 800 VII/1981-II/1982

JIKOV A 32 EDSR 443 751 293 800 III/1982-VII/1984

120L

JIKOV 32 EDSR 443 751 319 800 VIII/1976-IX/1979

JIKOV 32 EDSR 443 751 292 500 X/1979-VI/1981

JIKOV 32 EDSR 443 751 293 900 VII/1981-II/1982

JIKOV A 32 EDSR 443 751 293 900 III/1982-VII/1984

JIKOV 32 SEDR 44 751 293 200 Od VIII/1984

120LS, 120GLS

JIKOV 32 EDSR 443 751 290 000 VIII/1976-IX/1979

JIKOV 32 EDSR 443 751 292 600 X/1979-VI/1981

JIKOV 32 EDSR 443 751 294 000 VII/1981-II/1981

JIKOV A 32 EDSR 443 751 294 000 III/1982-VII/1984

JIKOV 32 SEDR 443 751 293 300 Od VIII/1984

130L,135L,135GL,136L,136GL

JIKOV 32 SEDR 443 751 295 100 Od VIII/1984

JIKOV 32 SEDR 443 751 322 200 Od IV/1987

JIKOV 32 SEDR 443 751 322 300 Od IV/1987

  • Karburátor JIKOV 32 EDSR 443 751 290 100

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 21 22

Tryska hlavní 105 120

Vzdušník hlavní 170 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 95 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 90 90

Vzdušník sytiče (průměr v m) 4,5 4,5

Vzdušník regulace membrány 130 80

Tryska obtoku pumpičky 40 40

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 7-9 7-9

  • Karburátor JIKOV 32 EDSR 443 751 292 400

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 21 22

Tryska hlavní 105 120

Vzdušník hlavní 170 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 85 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 90 90

Vzdušník sytiče (průměr v m) 5,5 5,5

Vzdušník regulace membrány 130 80

Tryska obtoku pumpičky 45 -

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 6-8 6-8

  • Karburátor JIKOV 32 EDSR 443 751 293 800

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 21 22

Tryska hlavní 105 120

Vzdušník hlavní 185 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 85 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 90 90

Vzdušník sytiče (průměr v m) 5,5 5,5

Vzdušník regulace membrány 130 80

Tryska obtoku pumpičky 45 -

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 6-8 6-8

  • Karburátor JIKOV A 32 EDSR 443 751 293 800

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 21 22

Tryska hlavní 105 120

Vzdušník hlavní 185 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 85 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 145 145

Vzdušník sytiče (průměr v m) 7 7

Vzdušník regulace membrány 130 80

Tryska obtoku pumpičky 45 -

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 6-8 6-8

  • Karburátor JIKOV 32 SEDR 443 751 293 100

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 20 23

Tryska hlavní 108 125

Vzdušník hlavní 190 140

Tryska běhu naprázdno 50 0

Vzdušník běhu naprázdno 130 -

Tryska přídavného běhu naprázdno 90 -

Tryska paliva ekonostatu - -

Tryska směsi ekonostatu - -

Vzdušník ekonostatu - -

Tryska sytiče 130 130

Vzdušník sytiče (průměr v m) 7 7

Vzdušník regulace membrány 130 80

Tryska obtoku pumpičky 50 -

Injektor 60 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 5-7 5-7

  • Karburátor JIKOV 32 EDSR 443 751 319 800

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 23

Tryska hlavní 112 125

Vzdušník hlavní 170 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 110 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 100 100

Vzdušník sytiče (průměr v m) 4,5 4,5

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 40 40

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 7-9 7-9

  • Karburátor JIKOV 32 EDSR 443 751 292 500

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 23

Tryska hlavní 110 125

Vzdušník hlavní 170 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 110 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 100 100

Vzdušník sytiče (průměr v m) 5,5 5,5

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 45 45

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 6-8 6-8

  • Karburátor JIKOV 32 EDSR 443 751 293 900

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 23

Tryska hlavní 110 125

Vzdušník hlavní 185 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 110 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 90 90

Vzdušník sytiče (průměr v m) 5,5 5,5

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 45 45

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 6-8 6-8

  • Karburátor JIKOV A 32 EDSR 443 751 293 900

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 23

Tryska hlavní 110 125

Vzdušník hlavní 185 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 110 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 145 145

Vzdušník sytiče (průměr v m) 7 7

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 45 45

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 6-8 6-8

  • Karburátor JIKOV 32 SEDR 443 751 293 200

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 20 24

Tryska hlavní 108 130

Vzdušník hlavní 190 140

Tryska běhu naprázdno 50 -

Vzdušník běhu naprázdno 130 -

Tryska přídavného běhu naprázdno 90 -

Tryska paliva ekonostatu - -

Tryska směsi ekonostatu - -

Vzdušník ekonostatu - -

Tryska sytiče 130 130

Vzdušník sytiče (průměr v m) 7 7

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 50 50

Tryska obtoku pumpičky 60 60

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 5-7 5-7

  • Karburátor JIKOV 32 EDSR 443 751 290 000

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 23

Tryska hlavní 112 130

Vzdušník hlavní 170 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 70 -

Tryska směsi ekonostatu 110 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 100 100

Vzdušník sytiče (průměr v m) 4,5 4,5

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 40 40

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 7-9 7-9

  • Karburátor JIKOV 32 EDSR 443 751 292 600

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 23

Tryska hlavní 110 130

Vzdušník hlavní 170 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 70 -

Tryska směsi ekonostatu 110 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 100 100

Vzdušník sytiče (průměr v m) 5,5 5,5

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 45 45

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 6-8 6-8

  • Karburátor JIKOV 32 EDSR 443 751 294 000

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 23

Tryska hlavní 110 130

Vzdušník hlavní 185 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 70 -

Tryska směsi ekonostatu 110 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 90 90

Vzdušník sytiče (průměr v m) 5,5 5,5

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 45 45

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 6-8 6-8

  • Karburátor JIKOV A 32 EDSR 443 751 294 000

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 23

Tryska hlavní 110 130

Vzdušník hlavní 185 160

Tryska běhu naprázdno 50 40

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - 80

Tryska paliva ekonostatu 70 -

Tryska směsi ekonostatu 110 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 145 145

Vzdušník sytiče (průměr v m) 7 7

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 45 45

Injektor 50 -

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 6-8 6-8

  • Karburátor JIKOV 32 SEDR 443 751 293 300

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 20 24

Tryska hlavní 110 135

Vzdušník hlavní 190 140

Tryska běhu naprázdno 50 -

Vzdušník běhu naprázdno 130 -

Tryska přídavného běhu naprázdno 90 -

Tryska paliva ekonostatu - -

Tryska směsi ekonostatu - -

Vzdušník ekonostatu - -

Tryska sytiče 130 130

Vzdušník sytiče (průměr v m) 7 7

Vzdušník regulace membrány 160 80

Tryska obtoku pumpičky 50 50

Tryska obtoku pumpičky 60 60

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 5-7 5-7

  • Karburátor JIKOV 32 SEDR 443 751 295 100

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 24

Tryska hlavní 115 135

Vzdušník hlavní 200 160

Tryska běhu naprázdno 50 -

Vzdušník běhu naprázdno 140 -

Tryska přídavného běhu naprázdno - -

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 95 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 145 145

Vzdušník sytiče (průměr v m) 7 7

Vzdušník regulace membrány 160 60

Tryska obtoku pumpičky 50 50

Tryska obtoku pumpičky 60 60

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 5-7 5-7

  • Karburátor JIKOV 32 SEDR 443 751 322 200

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 24

Tryska hlavní 112 130

Vzdušník hlavní 190 160

Tryska běhu naprázdno 50 -

Tryska přechodové soustavy - 50

Vzdušník běhu naprázdno 130 -

Vzdušník přechodové soustavy - 120

Přídavná tryska běhu naprázdno 100 100

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 95 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 140 140

Vzdušník sytiče (průměr v m) 7 7

Vzdušník regulace membrány 130 80

Tryska pumpičky 60 60

Tryska obtoku pumpičky 50 50

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 5-7 5-7

  • Karburátor JIKOV 32 SEDR 443 751 322 300

Seřizovací prvek I.stupeň II.stupeň

Difuzér (průměr v mm) 22 24

Tryska hlavní 115 135

Vzdušník hlavní 210 160

Tryska běhu naprázdno 50 -

Tryska přechodové soustavy - 50

Vzdušník běhu naprázdno 130 -

Vzdušník přechodové soustavy - 120

Přídavná tryska běhu naprázdno 100 100

Tryska paliva ekonostatu 60 -

Tryska směsi ekonostatu 95 -

Vzdušník ekonostatu 70 -

Tryska sytiče 140 140

Vzdušník sytiče (průměr v m) 7 7

Vzdušník regulace membrány 130 80

Tryska pumpičky 60 60

Tryska obtoku pumpičky 50 50

Jehlový ventil (průměr v mm) 1,5 1,5

Nástřik akcelerační pumpičky (na 10 zdvihů) v cm3 5-7 5-7


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 42488×, Komentářů: 59, Líbí se Autor:
ahojte..... ja mam sedr 293 300 LR .... neviete co to je???? podla cisla je to 120LS alebo GLS... to sedi.... ale to LR????? vdaka
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
...to čo je popisane "hore" to plati pre beznú prevadzku.Ak chces tuning karburatora tak si klikni na moju stranku,alebo sa ozvi mailom....SKODE ZDAR!
Ahoj chtěl bych se zeptat, v téhle uvedené parametry a velikosti trysek jsou původní uváděné od výrobce. Nebo už to je nějak natuníno?


Potřebuju seřídit jeden motor ve 105, potřebuju od něj jen běžné ježdění, s nízkou spotřebou.


Dáte mi nějaké dobré rady? Či odkazy?


díky.
Aku vacku ma klasicka 130?





podla vsetkeho by to nemal byt problem zabudovat ten motor do erka,





kolko sa da ziskat z o 130 motoru s odlahcenym zotrvacnikom, a s ostrejsou vackou? erkovou? este ostrejsou? kompr. pomer by mal byt rovnaky..
SEDR 2935(číslo na konci označení) je ze Š 1203.má difuzory 21/22
Já tam mám 293500 LR.
Já jsem se těď koukal a mám na svém napsaný 443 751 293 500 bv. Taky netuším co to je...
Asi jsem trotl ale nikde jsem nenašel svůj karburátor ze Š 110R! Je to 443 751 293 500 TW. A taky vůbec nevím co znamená ta zkratka TW!
dik aspon niečo na začiatok....
Paťo co tohle - to by ti pro začátek nestačilo http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2006030101
jo a to moje ma krbec jikov32-edsr 443 751 291 200..neviete o nom niekto niečo..dik..
nazdarek...ako by som mohol trochu znižit spotrebu na erku(edsr) abysom moc neubral z vykonu? poradte.diky.
co je lepší ? ddsr alebo edsr(dvojkomorový)? ja si myslim že logicky je lepší edsr ale neviem presne, dik.
Neviete niekto co je to za karburator BZ 3169 DIF - 23? Vdaka!
Mám karbec SEDR 443751 293 600RS.Má to fabricky dělaný mechanický ovládání druhýho stupně, difuzory 23/23,vzdušníky 210/210,trysky 122/130. Ještě jsem ho netestoval až tak provedu tak napíšu.Vypadá to že to bude dělo.
Ahoj chlapi, tak jsem se díval co to mám doma zač a je to karburátor 32 EDSR 443751291200 SH. Mohl by mi někdo říci co to je zač? Toto číslo jsem ve výše uvedeném článku vůbec totiž nenašel. Auto mám z roku 1977. Děkuji
Muj tady neni, nevi nekdo z čeho přesně to je? SEDR 32 443 751 293 500 BU? Předem dik za každou odpověď.
Moc pěkný, může někdo napsat parametry karbece z eRka?Jinak super článek i komentáře.
vento --> podle toho co vím já, to nejde, jsou tam některé komory trochu jinak, takže by to nesedělo
nevie niekto, ci mozem dat viko karburatora SEDR na karburator EDSR?
Nejvýhodnější je na 120/130 pokud není upravená dát karbec z 1203. Z 613 má moc velký difuzory a seriovej motor to nevyužije, jen to chlastá a jede to úplně stejně.
Na vrakárně jsem si splašil karbík kterej ma číslo 443 751 3255 00 NV je to sedr32 ale nevim z čeho nezná to náhodou někdo?
-> Petr


Nikdy nedosáhneš vyššího výkonu za cenu stejné spotřeby...


Ten výkon se musí někde vzít a prostě to bude z benzínu.





Nejlepší (i mnou otestované) je sehnat 130tkový (popř 136tkový) SEDR. Spotřeba vzroste o 0,5-1L (závislé na seřízení, může to být klidně i 3 L)


A bude to jezdit lépe.





Kdysi jsem měl na 100vkovém motoru 130tkový SEDR a jezdilo to 150 Km/h ale žralo to 12-13l /100Km.


Potom jsem to příškrtil, nejezdilo to už tak rychle, ale spotřeba 7-8 L
Líbí se mi, jak je to tu pěkně srovnaný a přehledný. Scháním nějaké info o tom jak díky karburátoru jednoduše pozvednout výkon mé š120 aza co nejmíň peněz. Chtěl bych něco udělat se svým SEDRem,ale vůbecnetuším co si můžu dovolit a hlavně jakou cestou se vydat. Poraďte. díky
musim pochvalit autora za super clanok, na stole mam rozobraty karbec


JIKOV 32 ESDR 443751 2935 00 S0


nejako som ho v clanku nenasiel, takze neviem parametre...chystam sa experimentovat s tryskami a vzdusnikmi....kamosi to skusali na zavodnej skodovke (original a tuneni karbec), vysledky vo vykone boli ohromujuce, merali cas medzi 2000-5000 ot/m na 2. prev. stupni , a namerali zlepsenie akceleracie az o 30 % (vykon asi tak 5-10 koni)
Údaje ke karburátoru 32 DDSR 3159 jsem našel v Baťovi 100-110R na straně


426.Až mi půjde scaner,mohu oskenovat a pošlu je džonovi.


Pro hundrtkáře : jsou tam i údaje o jednokomorových karburátorech.
Díky ondrovotátomechanikovi. Nemáte někdo skušenosti s karburátorem z Talbota. Je to Weber s průměrem difuzoru myslim 36.
AD karbec T613, ve škrtící klapce jsou otvory tři. přesně nechápu, k čemu jsou, ale nechal jsem je být a volnoběch se tváří, jako by tam nebyly. mám ten karbec kvůli plynu, aby zvýšil výkon. předtim jsem měl karbec ze 130 přetryskovanej 125/200 a 145/160 teď mam sériové osazení t613 a na benzín to neni ono. ale lpg si dá říct...
Postup při amatérském zkoušení výsledků úprav provedených na motoru :


VLADOVI a ostatním zájemcům





1/vybrat vhodnou silnici/nejlépe málo frekventovanou/rovný úsek do kopce


2/najít místo startu a cíle zkoušky /sloup,značku,strom/úsek nemusí být nijak zvlášť dlouhý,nám se osvědčila taková délka aby na konci byla dotočena trojka


na max.otáčky.


2/Každou zkušební jízdu musí řídit stejný řidič a v autě je stejný spolujezdec/časoměřič/POZOR ! ani jeden nesmí během doby radikálně přibrat na váze!/Pardon to byl fór/


3/Každou jízdu opakovat 3x eliminujeme tak výkyvy ve výkonu řidiče při pevném startu,vypočítáme průměrný výsledný čas,nebo škrtneme nejlepší a nejhorší.


Pilotuje-li auto zkušený pilot měly by být rozdíly v časech minimální/v desetinách/


4/Založíme sešit,blok kam zapisujeme tyto parametry zkoušek:


Datum


Počasí/neboť jak víme i to má u Škodovek vliv na výkon/


Jaká úprava byla před zkouškou provedena





Doporučuji testy provádět po každé provedené úpravě ne po souboru úprav


Je nezbytné používat při testech stejné pneumatiky,alespoň rozměrově


Počítat se musí také s tím,že pilot opakovanými pevnými starty vlastně trénuje


čili některá zlepšení mohou být i jeho zásluhou.





Není to určitě nic světoborného,ani jsem to nevymyslel sám,dělali jsme to


takhle skoro všichi až na \"fabriku\" a několik šťastlivců kteří měli přístup na motorovou brzdu.Já sám jsem se na ní dostal jednou a z měření vychází údaje


které uvádím v rubrice Nostalgie ze 70 let.





Připravte se na různé problémy které mohou nastat,např.porazí strom který je


Vaším orientační bodem.Vhodné je mít toto místo označeno ještě nějak jinak.





Nám například tehdy silničáři posunuli dopravní značku o několik metrů


a výsledky testů nás šokovali než nám došlo co se vlastně stalo !





Jestli tohle někomu pomůže budu rád.


Další dotazy rád zodpovím
No já si myslím, že taková dobrá, byť stará rada není nikdy od věci. Takže bych se za to uveřejnění tehdejších fíglů přimlouval
Ještě jsem si vzpoměl : Sovětský WEBER má mezi tělem karburátoru a potrubí vložku


do které jde připojit voda z chladícího okruhu a předehřívat směs před vstupem do potrubí/jako je to u Favorita/ Může ale nemusí se to připojit.
Pro BLUE FALCON


já jsem v době kdy Jikov uměl jenom DDSR který se neskutečně odléval v dlouhých


zatáčkách zkoušel na 120s Rallye /nostalgie ze 70 let/ WEBER made in CCCP


ze Žigula.Z jakého modelu nevím,ale tehdy to mohla být jedině 2001 nebo


2103 čili 1200 nebo 1500stovka.Odjezdil jsem s tím jednu sezonu než se sehnaly peníze na 40 DCOE 2.Jelo to o dost víc než Jikov. Bez problémů pasuje na Škodovácký potrubí/delší štefty/ Výhodou je i jednoduchá ůprava převodu plynové struny /má kuličku shodnou z eRkem/ Filtr originál Žiguli s odřezanými bočnicemi.


Největší výhoda byla že se nedléval,otvírání druhé komory je mechanické,nikoliv podtlakové,to znamená,že si komoru otevřu plynovým pedálem kdy chci já a ne kdy si vzpomene podlak v sacím potrubí.Dá se tak regulovat spotřeba.Otevření druhé komory je totiž při citu v noze cítit na pedálu plynu.


Momentálně se chystáme s Ondrou zkoušet tento východní zázrak na motoru 130


s litinovou hlavou a až budou výsledky dáme vědět.


Už se chci dlouho zeptat všech kdo zkoušejí různé úpravy motorů/vačky,karburátory,rozdělovače,svíčky výfuky a podobně/jak si ověřujete zda je úprava k lepšímu nebo ne.Subjektivní dojmy jsou totiž často zavádějící.


Obyvlašť výměna výfuku za hlučnější vede často k mylnému dojmu.že auto jede víc


a ono je to často naopak.


Bde-li mít někbo zájem mohu popsat jak jsme totehdy v amatérských podmínkách


dělali myslím celkem spolehlivě i bez motorové brzdy na kterou má těžko z nás někdo přístup
To už jsem taky viděl a pěkně mi to zamotalo hlavu.


Studovali jsme s Ondrou chytý knížky dost dlouho,co že je to za karburátor,


až nám došlo,že se na tom někdo pěkně vyřádil !
Popřípadě podle velikostí trysek se dá poznat, jestli náhodou někdo na karburátoru nevyměnil pouze víko (z důvodů jeho ohnutí) a mohl tak složit 105tkový SEDR s víkem ze 130tkového SEDRu...
Tento článek je pouze o rozdělení a pro orientaci v číslech na víčkách karburátoru.


Pro příklad: najdu někde na autoburze karburátor, a kouknu na víčko, vidím číslo a podle toho poznám o co se jedná, jestli má smysl ho kupovat (130tkový SEDR) a nebo ne (105tkový SEDR) k ničemu jinému tento článek sloužit nemá.


Takže se tu nehádejte...
Bidlas: Super, další co se do mě pouští když jen trochu pozitivně kritizuju. Jen tak dál.





A propo, jestli Scheni chceš, tak se mi tu válí jeden SEDR z Rapida k vyčištění, klidně ho nafotím a pošlu Ti to. Možná, že bych v garáži ve šrotu našel i nějáký to EDSR, takže možná pro porovnání.





Další co bych chtěl podotknout, poměrně často se stává, že nějáký koumák si přečte něco na webu, protože mu něco nefunguje. Následně rozebere půlku auta, aby zjistil, že závada byla něco naprosto banálního, na což se nemuselo rozebírat půlku auta! Co z toho vyplývá? Buď dát všechno na net, co je v \"mých\" chytrých knížkách nebo si je prostě lidi pořídí. Jinak pokuď vím, tak kniha od jednoho Poláka o stodvacítkách (tam určitě Scheni našel i tyto informace stojí do 200) a Andrti se dají sehnat v inzerci do 50kč! Jinak Andrt k Fáčku se ještě stále prodává, myslím, že už 6. vydání. Mě stálo asi 250kč.





Ještě něco. Nedávno se jeden na virtu ptal, co je to uprostřed karburátoru, našroubovaný s těma dírkama? Odpověď absolutně jasná (vzdušník), avšak to zde v článku není, proto bych ho jistě o něco takového doplnil.
A nedávaly se náhodou ty DDSR do Škody 120S? Já myslim že jo-tak by měly trochu jet...
Schwejk má svatou pravdu!To sem zaperlil....A to sem chtěl říct,že Tatra nemá kaburátor,ale dva karburátory.Ach jo...
Karburátor na tatru 613 existuje a je to sedr,který má větší klapku II stupně a to 34mm má též i větší difuzér průměr 27mm.Dá se velmi jednoduše identifikovat má totiž v I klapce vyvrtané dva otvory.Ty se ale pro použití na motory škoda musí zaslepit jinak se Vám bude houpat volnoběh.
Možná se pletu,ale karburator s T 613 neexistuje,přesněji řečeno není to karburátor,ale karburátory,a nejsou žádné moc \"exotické\",ale staré známé dvoukomorové Jikov,tuším DDSR.Jinak super článek,chybí tam akorát typ mého karburatoru-Jikov JKH(jednokomorový hnusný),přesto,resp právě proto moc díky.
Scheni: Fakt pěknej článek, hned si půjdu ověřit co PŘESNĚ tam mám 🙂 Jen bych v další aktualizaci poprosil o DDSR a co takhle nějaké oblíbené alternativy? Třeba karburátor z T613, Webery, Solex atd. Takovej pěknej přehled co se do eRka dá s úspěchem namontovat. A možná s malou poznámkou kde by mohl být problém, plusy a mínusy... ale to už fakt přehánim 😉
Obrázky by možná nebyly špatné, ale udělal jsem jen přehled, takže když někomu doma leží na stole karbec a neví co to je, tak koukne sem a už to ví.





čerpal jsem z literatury, která je pro š120-š136, takže tam o starších karburátorech nic nebylo, jinak bych to samozřejmě uvedl také.
Jó, kdyby měl každej stohy chytrejch knížek, na co by pak byly tyhle stránky, že jo? Díky, Scheni.
Noo huráááá, výborná práce Scheni. Tenhle clánek u uz byl potreba jako hrom. Ono je pravda ze v nizkach se da najit dost, ale knizku nemaji vsichni a tady je moznost pristupu pro Fšechny.





SEDR jsem kupoval letos na podzim. Cena necele 2tis. Má to být na 136tku (podle ciselniku Jikov), ale rozchazime se s Schenim v poslednich 3 cisle oznaceni, takze az budu delat jarni pripravu tak ho prozkouma a opisu velikosti vzdusniku a trisek a dam vedet.
To J.: Víš, když si dá někdo práci, aby napsal článek, tak to nekomentuj takovejma debilníma řečma. Jsou lidi, který opravdu nemají ty knížky, co máš Ty, proto ten článek Scheni napsal! Je pravda, že naskenovat ty obrázky by nebylo od věci, ale určitě to nemusíš hned pohanit... (no, to jsem si teda vypleskal játra...) Je pravda, že by stálo za to, zmínit ještě ty DDSR, protože právě v eRkách bývaly. A tůty stránky jsou o eRkách !!! Takže ladění motorů ZDAR!
Problém knížek je ten, že je pořád s sebou nenosím. Kdežto internet je všude, kde je mikrovlna, kabelová televize, pevná linka nebo aspoň signál na mobil.


Navíc knížky se opotřebují, Džonovy stránky asi ne 🙂





Ale s těmi obrázky je to dobrý nápad. Ne každý tuší, kde se co šteluje 🙂
Výborný u DDSR je, že jde druhá klapka \"natvrdo\". Měli jsme ho na autě, ale na závodech se nám odlejval.
->eifellxxx


No, neexistuje auto, které by málo žralo a zároveň jelo jak pila.


Buď to, nebo to, musíš si vybrat.


Ale já mám na fávomotoru LEKR (fávokarburátor) je vyleštěnej, mám L/A výfuk a odkryté sání, a po dálnici mi to taky žralo cca 6,5l a když jezdím slušně tak po městě mám i 7,5l spotřebu (na 100km) ale jak tomu šlapu, tak jezdím kolem 8-9l i více, záleží hodně na stylu jízdy!
Mám prosbu, chci dát na motor favorit nějakej karburátor, se kterým to bude živý, ale zároveň pokud tomu nebudu šlapat na krk, tak aby to žralo jako ta dědkovská stodvacítka, kterou jsem měl před tím. Jenže na tu jsem mohl dupat jak jsem chtěl a nejela. Teď mám v hundrtovi jednokomorovej karburátor a když jedu slušně, tak to bere kolem šesti litrů. Když to vytáčím a jedu \"nadoraz\", tak si vezme 8-10. Kdo mi prosím poradí?