14. prosinec 2004

Dejv's and Michael's erkos

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13365×, Komentářů: 34, Líbí se Autor:
Toto erko bylo zakoupeno v bazaru roku 1999 za 10tis korun.

Toto erko bylo zakoupeno v bazaru roku 1999 za 10tis korun. Nemělo na sobě jediný kaz, prošlo kompletní g.o. Ta se týkala sundání kapot, blatníků, dveří a kompletní elektroinstalace. Po demontáží všech částí došlo na škrábání až na plech a k našemu potěšení jsme zjistili, že kupátko je naprosto zdravé:-) Celý spodek s natřel základovkou.

Pak nastala chvíle vylepšování, jako první to odnesly zadní blatníky a byly rozšířeny lemy předních blatníků. Pak přišla na řadu M-ková náprava jak vpředu, tak i vzadu. Vpředu hřebenové řízení, posilovač brzd, topení ze škody 1203 s větrákem z favorita (umístěno pod přední kapotu u motorku na stěrače). Původní topení bylo zrušeno. s příchodem motoru z favorita se posunul kousek ven zadní chladič a přidělal náporový v předním nárazníku (trubky natažené v mědi). Samozřejmě byl zrušen originální větrák(meluzín) a nahrazen elektrickým z vozu žiguli 1500. Vzduchový filtr taktéž z 1500 žiguli a držák vlastní výroby. Pak přišlo na řadu zadní křídlo neznámého výrobce, upevněno na plechových můstkách vlastní výroby. V předu je klasická 2oká maska doplněná světelnou rampou vyrobenou ze sanitních lehátek :-) je osazena 2mi přídavnými dálkovkami a 2mi mlhovkami. Interiér Doplnily sedáky Sparco ze škody felicia, žlutá palubní deska, červené semišové boky a nakonec černé koberečky, které jsou nalepené skoro po celém autě. Málem bych zapoměl na kola ARC(dělítka) obuté v zadu 205/55 a vpředu 195/50.

Takže dnes máme 13února 2007, nebyl jsem zde dobré dva roky abych aktualizoval situaci....co se změnilo nezměnilo? budete se divit...vůbec nic se nezměnilo :D:D:D jen bych chtěl popsat co se mi stalo minulý rok na jaře kdy jsem si řekl že už jsem se dlouho nebyl podívat s coupátkem na nějakém tuning srazu.Dohodnul jsem se s kamarády že pojedeme na jarní Mimoňské Války06.

Přišel onen den, 6,5,2006,budíček v 6:00, cesta z Velké Jesenice do Hk a z HK na hořice proběhla naprosto v klidu,předjelo mě pár lidí co mířili žřejmě stejným směrem..., v 7:00 byl dohodnutý sraz s kamarády v HC na parkovišti Pennymarketu... sešli jsme se jak jsme byli dohodnutí... já, jedna moc pěkná 1000covka a Lantra. Bohužel se k nám přidal mladý Tuner s Ibizou... řekl jsem si no tak ať jede s náma..vždyť je to jedno... proběhlo poslední dokoupení potřebných zásob na celý víkend a vyrazili jsme v koloně. Jeli jsme jako spořádaná skupinka aut, bez zbytečného riskování či machírkování, bylo krásné ranní sluníčko, na obloze ani obláček... krásný to den na sraz... bohužel tato nálada neměla dlouhého trvání.

V malé vesničce v údolí pár km od cíle byla vyfrézovaná vozovka... kamarádi předemnou normálně začli brzdit a zastavili aby se mohli frézám vyhnout, bohužel mlaďák zamnou byl zahleděnej do rádia a začal brzdit až na poslední chvíli.... jen sem stačil mrknout do zrcátka a prááásk, rána jako zděla. Ani si nepamatuju jak rychle jsem vylezl s auta, ale vím, že když už sem nadával tomu klukoj tak ještě lítaly střepy vzduchem.

S odstupem času se tomu už jen směju, ale v tu chvílí a následující Xměsícová oprava mi moc k smíchu nepřipadala. Začlo ohledávání... koukám na motor... je celej.... výfuk drží na poloutrženém silentbloku... kapota uhnutá, oba blatníky zlomené, zadní čelo v.... světla v ..... koukám po nosníkách, jestli není vidět deformace...to bylo ok, koukám na střechu, kontroluju dveře jak dovírají... všechno ok.

Tak sem se s ním dohodnul, že dojedeme tam a tam se dohodnem co dál... vyrazili jsme tedy k cíli...v posledním kopečku to ale zakuckalo a erko zdechlo, já stále vytočenej do maxima letím k motoru co je... koukám po přívodu paliva, všechno tam bylo... tak sem se lekl že tou ránou se oklepala nádrž a spadnul mi bordel do trubičky a ucpal jí... (napadlo mě to protože první 3srazy které jsme podnikli vždy skončily na laně kůli ucpané trubičce od nádrže k motoru.:-) ) to se nepotvrdilo, tak hejbu s káblema od rozdělovače a vida...bylo to ono... povyskočený konektorek... příjezd na plochu... ostuda ostuda, byl jsem rudý hanbou až na zadku.... výlevy typu: "čum hééle podivej to je káára...jéé co to má vzadu jééé on to má nabouraný hihihihihi"

Zaplatil jsem vstupné a porád jsem pádil to skovat někam dořady.... našťestí sem tam byl brzo tak bylo místa dost, zaparkuju a nervní obšlapuju kolem auta a čekám na toho kuka.....půl hodiny nic, hodina nic..najednou telefon... ufňukanej mi volá jestli bych pro něj nepřijel za bránu, že tu ibizu uvařil jak makarony. (aspoň jedna dobrá zpráva..taková ta škodolibá) tak jsem teda s nechutí vyrazil... snad nemusím komentovat tu vlnu obdivu když sem kroužil po letištní ploše s ibizou na laně zamnou...tím v podstatě ta story končí...:-)

Opravu mi zaplatil a ještě mi něco zbylo....opravoval jsem to až do 3. září :D nejdříve nebyl čas, pak zas šla práce pomalu... jak by také ne, když se všechno muselo vyrobit skoro znova, dopasování, a pak měsíc stál v lakovně... aby vytvrdnul kit, to mi tvrdil lakýra...ale moc dobře vím, že nemohl sehnat barvu :D:D:D:D:D tak snad jen poučení pro ostatní... nikdy nejezděte v koloně... a když už... tak jako ty poslední ;-)


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13365×, Komentářů: 34, Líbí se Autor:
Dejve, to máš svatou pravdu... Plech je vždy jenom plech, ale život... Do dnes si pamatuji, jak jsem seděl ve 125ce vzádu nepřipoután a po nárazu (a to jsme jeli v koloně kolem 30 km/h) jsem hlavou brzdil o šaltrpáku...





Zažil jsem pár bouraček, pár fotek viděl a mluvil s lidma, kteří se podruhý narodili, takže přesně vím, o čem mluvíš...
Štěpáne jednoduše, budu poslední😀
Bohužel tomu se nedá vyhnout..bohužel..... i když si člověk dáva sebevětšího majzla....prostě to je osud a když se to má stát, tak se to stane. Ale nejpodstatnější je že se nikdo při téhle mé nehodě nikdo nezranil ani nezmrzačil... ať to auto mám seberadši furt je to jen kousek plechu který se dá nějakým způsobem nahradit..pochybuju že třeba život mé přítelkyně která jela semnou by šel nahradit
A jak to udelas Petkare????????
Po té, co jsem v jednom týdnu byl 2x účasten podobné nehody (jednou jako spolujezdec a jednou jako nabouraný) je to to, čeho se strašlivě bojím a proto si za prdel v koleně budu pouštět jenom někoho, komu 100% věřím...
Tak pánové(dámy) přidal jsem aktualizaci..tka se pokochejte smutně veselým příběhem 🙂
Prosím tě kde jsi sehnal ty trojůhelníčky pod zadní blatníky? Co tě stály? Kdyžtak písní na mail. dík
Tohle je moc povedené autíčko. Fakt hezký!
Skvělí skvělí a ještě lepší! nejhezčí eRko co sem kdy viděl!
Chvala....., velmi pekne. Ked som sa zacal zaujimat o erko tak toto bolo z tych prvych na ktore som \"cumel\". Precizna praca.
🙂 tak slava to je dost ze to tu konecne je .... cus robajs
Tak mě ten 130motor neklapnul🙁(( co se dá dělat. No jo no,tak pár úprav dám do tohodle favoritskýho motoru, odlehčím setrvák a udělám druhou mech. komoru a seženu rozdělovač z 1000mbx a nebo orig. Bosch co se dával do škody 130rs.
to si piš!!pokud bude čas tak určitě zas pojedu do týniště a rozhodně si nenechám ujít hradeckou tuning párty(ale tam to není tak pohodový jako erkaři.-), tam si nikdo erka nevšimne,pokud teda v tom člověk nemá aspoň vr6 s turbem a vstřikováním nos.
No s teba by bol slovak jak remeň.Dúfam že sa na niejakom zraze stretneme.
TOŽ ĎAKUJEM MARTIN!!! i já si na tebe pamtuju, pokud se nemýlím, tak si měl červené erko a byl jsi tam eště se svím kamarádem s dalším erkem. řikal jsi myslim že jsi z košic?
Dejv:Tak ja ťa poznám z Tíništi. Vtedy si tam bol asi s otcom aj s mamou.Krajší darček asi fakt neexistuje. Každopádne mal som možnosť to autíčko vidieť naživo. A v skutočnosti je ešte krajšie ako na fotkách. Nech sa ti darí.
ladič:óóó,to potěší!!!Určitě změn nastane mnoho,už se na kupátko moc těším. Abych vše uvedl na správnou míru,mě není eště 18. To mi bude až v květnu kdy bych měl žluŤáka oficiálně převzit jako dar.Lepší dárek snad neexistuje.
Obrázek týhle káry jsem si stáhnul z internetu už před léty a troufám si říci, že patří k těm nejvydařenějším a v mých očích takřka legendárním. Je to sympatická a hlavně vkusná záležitost. Určitě je ještě co ladit, ale to na každém erku, tak dílu zdar!


Láďa Ladič
Tu rampu bych tam nechal, vypadá to celkem hezky a náporák se ti za ní bez problémů vejde.
tak čtařoký čelo tam rozhodně dávat nebudu,to se zas nelíbí mě,ale asi ta rampa půjde pryč kůli náporovému chladiči. Jednám o originálním motoru ze škody 130RS i s příslušenstvím. Tak doufám že to klapne.
Velice pěkný přední nárazník, ale na100% bych zrušil tu rampu a místo toho dal čtyřoký čelo. Křidýlko bych vynechal.
Museli jsme trošku ten tunel zužit a pedáli na maximum k podběhu!Je to tam masakrální!Není tam skoro žádný místo. Ten materiál nevím co to přesně je,ale na povrchu to je semišový a zdruhý strany to je jako molitan, tak si můžeš hodit korunou😉 Je to dost dobře podajný. Na kapotu a podlahu se dával zátěžák a podběhy jemným koberečkem podobnýmu jako je ve felici na podlaze,ale je to jen slaboučká vrstvička a dobře se to tvarovalo. Ale i tak ten interier byl hrozná jeb....!!ale rozhodně stála za to.
Jojo pěkná kárka! Chtěl bych se tě zeptat jak máš udělaný ty pedály a ten tunel, protože já sem to dělal podobně a teď skoro neprotahnu nohu mezi brzdou a tunelem a docela mi to vadí...
jakým materiálem oblepujete interier/připadně kapotu?
Jinak ten červený interier půjde pryč a bude se měnit na žlutý.Snad přibydou i skořepiny.
No,kola škrtaj a jsme z hořic😉 Dělítka jsou nakomaxitovaný,ale snad je čeká menší renovace(z blízka jsou takový horší)4oveče ty zámky moc do podrobna neznám,ale jsou prostě LUXUS🙂 plastový návleky to dost stišili.
no mate to pekny. Ty kola asi fakt skrtaj co? Ale nic se nedeje ne? U bily krysy se zatim nic nestalo.
Je to nádhera , ale není předek moc nízko?Neškrtaj Ti kola o blatníky při


průjezdu zatáčkou?Mě jo...🙁
Ja som tú eRku videl minulý rok v Tíniští. Ten pán čo tam vtedy z tou eRkou bol mi ukazoval ako sa mu ticho zatvárajú dvere.To je myslím model 72 a ešte tam nemal zámky BOMORO.
Já mám pocit, že tohle auto jsem zahlédl v Hořicích v podkrkonoší. Je to možné?
Je to moc pěkná kárka.Ty dělítka vypadaj velice zánovně!!!Kolik stáli???
Pěknéé, hezké a přitom decentní úpravy, výborně zvolená barva, navíc Jičínská značka..... Kde tě najdu???
velmi pekne... ale to je len subjektivne teraz dal by som prec cerveny tapacirung dveri, farba sa mi moc nehodi, a odstranil by som narazniky a mozno i to kridlo... inac velmi pekne...
dost dobrý akorat bych vic vytahnul ty zadní blatníky