13. leden 2005

Erko pro radost

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 11654×, Komentářů: 43, Líbí se Autor:
Koroze to odstartovala...

V roce 1999 jsem si jen tak pro radost pořídil erko. Teda spíše dvě auta, ale s tím, že ten druhý vůz měl být v troubkách pod vodou. Dnes již vím, že to bylo obráceně.

Nejdříve jsem musel polozkorodovanou karoserii lehce poopravit, aby vydržela do doby než se na ni dostane. to vše bylo za dva dny hotovo a mohl jsem se pustit do motoru, který dva roky nevrčel. Prý proto, že jsou podpáleny ventily. Takže hlava dolů a tam jsem objevil, že to vůbec nemá s ventilama nic společného, ale je to prostě v pr.... Vůle pístů viditelná i pro laika a tak nezbylo, než go. Nějaké zkušenosti jsem měl z dob, kdy ještě žil můj otec automechanik a tak jsem to dělal ůplně sám. Taky už to nikdy neudělám. Motor jsem po pár dnech měl nachystán na kompletaci a už jsem se dost těšil. Hlava koplet udělaná od odborníků a zbytek jsem chystal sám. Byl to takový hurá styl, Klika přebroušená ( jedno přebroušení nestačilo jak byla vylagrovaná ) nakoupeny nové díly atd. Jen jednu věc jsem trošku podcenil AXIALNÍ ložisko. Na to jsem tak zapoměl, že když jsem pro něj běžel do obchodu, tak mne ani nenapadlo, že je dobré vědět jakou šířku chci. Tak jsem vzal takové, které se mi zdálo byt akorát.

Motor jsem složil a po několika pokusech s nastavením chytnul. Zvuk na to, že jsem vše zvládnul před panelákem, dobrý. Jen to trošku klepalo (axial), ale na to jsem kašlal. Hlavně že jede. nasedl jsem a zkoužka proběhla v pohodě.

Tak jsem jezdil asi dva roky, než jsem trošku našetřil a odhodlal se na těžkou rekonstrukci.

Nyní je již motor osazen Favem na kterém se podíleli mechanici jednoho nejmenovaného okruhového pilota. Tak že odlehčené a leštěné ojnice, kompletní úprava hlavy, mazání kliky prostě tak aby to jelo a nybylo to jen na 5000 km. Odhadovaný výkon 100ps s karburátorem Š130.¨

Motor se osadil a já zase chvilku jezdil. Dosahovaná rychlost byla se čtyřkvaltem poctivých 180. To už se ale chystala u pana Krajanského Rs sada laminátu a u dalších ruzných lidí ostatní věci. Teď je vozidlo v karosárně a v březnu se mám zastavit.

Na prvních dvou fotkách je testovací velikost chladících otvorů a pokusný výfuk který se vešel mezi čelo a motor, není vidět :)

Další dvě fotky jsou před odjezdem ke klempířům.

Nynější práce:

GO karoserie, vyroba výfuku ( zase za čelo, ale nerez ), renovace přední nápravy, čtyřpístky, tvrdší pružiny, kola mtx (nová), a poctivé odhlučnění. Dále již pár měsíců uvažuji o barvě a stále nejsem rozhodnut. Jediné co vím tak určitě ne jednobarevná červená.

Výhledově:

Stavitelný podvozek KONI, Webry, LR náprava s kotoučema, pětikwalt

Právě jsem v PC našel foto pokusného plechového tlumiče. Tak ji posílám na web

26.1.2005:

Dnes jsem si byl pro objednaná zadní světla. (Fota k nahlednutí jsou z katalogu) Jakmile budou v čele, nafotím a pošlu. Jsou sice trošku dražší, ale výsledek snad bude efektní.

Taky jsem navštívil mechaniky s radou ve výběru rozměru kol MTX a jejich reakce byla strohá. Cituji: magore chceš se na těch našich cestách zabít. Po další delší debatě jsem zjistil, že to co se dnes dělá je dobré tak na okruh. Dřív se dělali i ve verzi pro rally, ale ty už není možné sehnat jen nějaké staré a tím pádem i zvětralé. Tak že místo kol budou nové náboje se třemi roztečemi (4x100,4x108,4x130). A tím pádem budu moct požít švagrovy elektrony. A výběr dalších elektronů které vydrží naše cesty se zjednodušil.

20.2.2005

Včera jsem zase po delší době viděl svoje autí. Práce pokračují pomalu ale jistě. Je hotova podlaha (plech 1,5) prahy, přední sloupky... Prostě všechny velké opravy hotovy. Teď se dopasovávají lamináty a moc přesně to nechce sedět. Taky mi bylo sděleno, že bych potřeboval jiné dveře. Ty moje už asi nějakou úpravu dřív zažily a jsou "krátké". Takže jestli se vám někde válí na půdě, tak bych je bral. Fotky jsem měl v plánu udělat, ale jelikož foták není jen mým vlastnictvím, tak jsem se strapnil s vybitými baterkami. Takže fotky budou až bude auto komplet, protože tak zhruba za čtrnáct dní by mohlo být hotovo.

27.2.2005

Posílám rychlofotky z garáže klempířů. Prý za týden si mám přijít pro auto. Teď se už dodělávají jen zadní podběhy. A zbytek už bude na mě. Ale v naší garáži se netopí tak bude asi chvilku pauza.

6.8.2006

Erko je po laku a velmi pomalu se kompletuje.

11.1.2007

Dnes jsem zase něco málo udělal na autě, mám nové čalounění na stropě, sloupcích a jen čekám na ojednaný materiál na zbytek. Plaubovka je na flockování a jsou nasazena nová světla ve předu. Ještě nasadím blikače a předek bude komplet.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 11654×, Komentářů: 43, Líbí se Autor:
Vypadá to slibně, a co nový fotky?
Paráda, mám taky jedno erko v garáži a chtěl bych na to lamináty, jenom pořád nevím, jak to pořešit na technické kontrole.
Wow, tak ta barevná kombinace je zajímavá, akorát mi ten předek připadá takovej prázdnej, nebude tam ještě něco? Nějaká nálepka?
pekny erko a mas predstavy jako ja.budu mit ho taky ale ne z okruhovymi laminaty ale rally.posli novy foto.dost by me zajimalo jak to vypada.
ahoj zajimava prace muzes mi napsat kde jsi sehnal okruhove laminaty a zadni svetla jsou moooc zajimave dik david
Čauky pošli mi prosím kontakt na člověka co dělal ten RS kit ...moc díky...
K clanku nemam ziadne pripomienky,ale zatial to vyzera super.Cital som tie komentare k clanku a tu diskusiu o turbe a vykonoch okolo 150k.Ja som zacal uvazovat o variante škoda 100 az 130 ale z motorom Lada 1600,je podla mna vhodnejsi na upravy takych vykonov.Potreboval by som niekoho kto by mi spravil medzikus agregat LADA - prevodovka ŠKODA a budem vdacny za akekolvek informacie okolo toho.Nechcem zachadzat az do nejakych extremov ako bola Škoda MTX 160 RS mne zatial postaci aj seriovy vykon morota LADA 1600.Za rady vam vopred dakujem a pridavam svoj e-mail: vircikpm@stonline.sk
prosím ta pošli mi cislo na toho chlapíka co si od neho kupil tie laminaty Dikes
Já tam nárazník nedám žádný, nejsem blázen takhle ku.... pěkné tvary RS laminátu. Viděl jsem to na jednom udělaném erku s RS blatníkama na jižní moravě a je to děs.
Hele a ako to myslis s naraznikami. ja som neska nahodil dozado naraznik a som sa skoro rozplakal taky je to otras ten M-kovy naraznik.Asi si musim kupit laminovaci sadu a carovat.
O momentálních pracech v dílně klempířů nic nevím. Bydlím v Prostějově a auto se dělá v Šumperku. Navíc jezdím na týden do práce. Když jsem se tam chtěl minulý týden mrknout, tak nebyli doma, ale zítra jedu zase za přítelkyní tak se tam chci zastavit. Snad vše probíhá dle plánu a v březnu bude venku s dílny a pomalu se bude chystat lak. Taky pomalu makám na zadním čele, ale opravdu pomalu. Je toho na mne momentálně moc.
No čo, ako pokračuješ s prestvbou?
O světlech nic víc nepovím, dokud nebudou komplet v čele a na autě. Zatím sdělím jen cenu jeden kus (ať kroužek nebo světlo) zhruba 600kč. Dost jsem se nalítal než jsem našel ochotného člověka v obchodě který se mnou prolezl všechny katalogy co tam měl. A že jich bylo!
ahoj...tie svetla su paradne...jaky katalog...jaka firma...jaka cena???🙂zatim caf...
Petkar: Zle si ma pochopil. Ja som nemyslel zrovna na šprinty, ale na komplet spravené auto. Samozrejme že všetko nie je len o koňoch a ja to velmi dobre viem. Keď už spomínaš trate, tak si myslím, že aj na tie bude auto pripravené.


Nápravy sa dajú vystužiť, pôjdu športové pružiny a tlmiče, dozadu kotúče, do auta pôjde rám a pod. Len tá prevodovka🙂 Niečo budem musieť vymyslieť.
Unregistred: A ty si myslíš, že na srazech se vyhrává díky 170 koním a turbu?🙂





Ve skutečnosti, je to pouze jedna disciplína, kde by jsi měl na výhru šanci (a to pouze za předpokladu, že vydrží převodovka🙂) a to je sprint. Pro jakékoliv jiné závody je to auto nepoužitelné. Lidi, kteří mají takto udělané auto jezdi stylem rovina plny plyn brzda, zatáčka, plný plyn. Výkon motoru téměř nepoužitelný, neboť např. v Klatovech je trať stavěná tak, aby měly šanci i sériové auta a není to moc o výkonu, ale té \"součástce\" mezi sedačkou, volantem a pedály....
To neviem, či sa dá v Polsku kúpiť Turbo na Škodu, ale viem, že u nás to vedia spraviť, samozrejme na favo motor so vstrekovaním. Ale vieš ako je to s polskými výrobkami. 1 je fakt super a ďaľších 10 na houby. Nič proti poliakom, ale mám taký dojem, že tuningu sa moc nerozumejú. I keď sem tam vídu aj s niečim ozaj našlahaním.
Hosi ja som pocul ze v polsku sa da kupit turbo na skodu .Vraj na klasicke potrubia a vraj 50% vykonu? Neni to blbost?
Hosi ja som pocul ze v polsku sa da kupit turbo na skodu .Vraj na klasicke potrubia a vraj 50% vykonu? Neni to blbost?
Petkar má pravdu, že tých 170 k je na škodovácku prevodovku vela, ale všetko sa dá vyriešiť, pokiaľ sa chce. Ten 1.8 T z Octavie by mi asi neschválili.


Lukymu: Ja som aj rozmýšlal nad tým, že komplet upravím favo motor, len kto by stále šteloval karburátory, a kto by to auto potom kŕmil. Tých 150 k je maximum na favo motor s karburátorom. Lenže keď dám favo so vstrekovaním, u nás na Slovensku mi tam jeden pán vie spraviť Turbo. Stálo by to okolo 30 000 Sk (cca 23 000 Kč), malo by to okolo 120-130k a to pri sériovom príslušenstve motora. Ak by sa dala upraviť kľuka, vačka, piesty, sanie, zvody a podobne, tak by to tých 160-170k malo. A to bez srandy. Ja viem, že karburátory sú klasika, ale Turbo by bolo také menšie osvieženie a s Erkou by som chcel aj na zrazoch niečo vyhrať.
sto koní v erku je dle mého tak akorát na normální provoz, Mám v plánu stavět motor z fava, do něj dát kliku z fabie, zvětšit obsah na 1500-1600 a někde tam vykrmit 150ps, ale lidi co do toho vidí mě připravují na častou opravu převodovky, tak nevím. Kolega z práce má octavku 1.8 20V (bez turba) 125ps a do kila jsem před ním, do stopade vedle a nad stopade mi ujíždí. Ono to prostě není jen o koních, ale dost důležitý je krouťák a převody. Origo motor 130Rs měl něco kolem 130Nm při 5000 otačkách a octavka má něco kolem 200Nm.


Ale jinak jízda se stadéčkem sta šimlů je dost slušná. Jen by ten 100 oktanovej shell mohl stát tak 8 kaček.
S.D.Gotrek: Fakt??? Jestli je to vtip, tak se chovám jako lama, na druhou stranu poté co vyrobili věc RS s ropákem motorem, věřim všemu... Pokud to bude benzín 1L turbo, bude to MOC zajímavej motorek... BTW napadlo někdy někoho zastavět na originální motor nějaké slabší turbo? Např. Smart v nejlevnější verzi má mechanicky ovládaný turbo s tlakem 0,4...
Ve škodovce teď chystaj motor 1L turbo...
A co takhle 3x proudový motor Pratt & Whitney? 36 000 koní - neni co řešit (nevýhodou je spotřeba 455 litrů paliva na 400 metrů 🙂)


Teď vážně, já osobně bych tam turbo necpal. Viděl bych to na favorita 1400 -1500 ccm, komplet upravit, a ono to taky těch 140 - 150 koní mít bude... A věř tomu že to bude vypadat líp
A co takhle 3x proudový motor Pratt & Whitney? 36 000 koní - neni co řešit (nevýhodou je spotřeba 455 litrů paliva na 400 metrů 🙂)


Teď vážně, já osobně bych tam turbo necpal. Viděl bych to na favorita 1400 -1500 ccm, komplet upravit, a ono to taky těch 140 - 150 koní mít bude... A věř tomu že to bude vypadat líp
A co takhle dát tam moutr z Octavie 1.8 Turbo. Slyšel sem že se tam akorát vejde...
160-170 koní a nejlíp nechat tam původní převodovku...





Lidi uvědomte si, že škodovácké \"seriové\" převodovky jsou stavěné na max. výkon kolem 130 koní...
Dík za názor. Agresívnejšie bude asi to správne slovo. Ešte by som sa ťa chcel opýtať, čo robí 100 koňoví motor s 800 kilovým autom. Aj to trošku tlačí do sedačky? Musí to byť kladivo. Ja plánujem Favorit alebo Felicia motor a spraviť naň Turbo. Chcel by som z neho dostať nejakých 160-170 k, ale neviem, či to nebude trošku vela. Samozrejme, že by tam potom išiel aj rám, lebo asi by sa mi pokrútila karoséria.
Ano, je to okruhová verze. Dle mého názoru vypadá auto agresivněji a tím se mi víc líbí.
Aj ja si myslím, že sa oplatia viac ako PascalPlast. Ja som zo Slovenska, ale myslím, že sa oplatí pre ne ísť do Čiech. To máš okruhovú verziu? Ja som totiž okruhové ešte naživo nevidel, rally už áno. Zaujímal by ma tvoj názor, že či sú krajšie okruhové alebo rallyové.
Výfuk: Omlouvám se, ale zapoměl jsem si sebou vzít foták a tak foto nebude 🙁


Momentálně mám koplet celý obal tlumiče již vyroben z nerezu a nachystán na sestavení, ale bez fotek to nebudu komentovat.
Blatníky jsem já na auto nasadil jen tak bez šroubů, tak že nemůžu posuzovat kvalitu provedení. Ale podle toho, jak jsem je tam ladně nasadil a kontroloval, kde to jak sedí, tak jsou v pohodě. Víc budu vědět až pojedu v sobotu do klempírny a zeptám se kluků co to dávají do hromady. Ale jinak co tak čtu a vidím, tak si myslím, že se to rozhodně vyplatí víc, než PascalPlast.
Si spokojny s tymi rs blatnikmy? Ako sedia a kolko si sa trapil s nahadzovanim.


Mal si pritom nejaky vecsi problem? Za odpoved dakujem.
Výfuk: Mám auto v Šumperku a jsem z Prostějova, tak to zítra nafotím a v neděli to dám na web. Ale jinak to není nic extra. To víš, jsem prodavač a navrhoval jsem to sám. Prototyp jsem zvládl za hodinu 🙂
Pust do světa něco víc o tom výfuku ;O)
dle mího názoru jsou originální pochromovaný nárazníky nejhezčí!Tyhle plasťáky s ektomu autu nehodí.🙁
Tak jsem dneska velmi pečlivě prozkoumal svoje nárazníky (před tím mě to ještě nenapadlo) a přišel jsem tomu na kloub: Ten lidový tvořitel-majitel přede mnou na to dal nárazníky z eMka a VYŘEZAL tam díry pro blinkry :-O Hrozný, tak to asi půjde dolů.
Já jen že jsou o dost hezčí než ty plasťáky co mám já - taky s blinkrama, ale černý a dvojdílný. A moc nesedící 🙁
ty narazníky jsou tzv.(prepegi) z poslední úzké verze
Nárazníky navím přesně z jakého typu Škody jsou, ale jsou třídílné (hlavní část a dva boky). Myslím, že to bylo z takového toho mezitypu ( užovka s plastovými nárazníky a Mkovýmy zadnímy světly) Úprava byla dost jednoduchá, jen jsem trošku probrousil boky, aby to na erko krásně sedlo. škoda, že jsem článek nenapsal dřív. Mohl jsem ti je nechat. Teď se válí někde ve šrotě.
Chtěl jsem se zeptat, z čeho jsou ty nárazníky na prvních dvou fotografiích? Musely být nějak upravené před montáží?
Peněz už to stálo dost, ale nic není zadarmo. Zatím to bylo něco kolem kila, ale raději to přesně nepočítám.


Adresa na lamináty:


Karel Krajanský


Kynice 26


584 01 Ledeč n. Sázavou


Tel: 607 661 986


26.3.2004 Byla komplet cena 14000
no predstavu mas peknou jen tak dal a priprav hodne penizku .... jo a mas cislo na ty laminaty

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253