Erko pro radost
V roce 1999 jsem si jen tak pro radost pořídil erko. Teda spíše dvě auta, ale s tím, že ten druhý vůz měl být v troubkách pod vodou. Dnes již vím, že to bylo obráceně.
Nejdříve jsem musel polozkorodovanou karoserii lehce poopravit, aby vydržela do doby než se na ni dostane. to vše bylo za dva dny hotovo a mohl jsem se pustit do motoru, který dva roky nevrčel. Prý proto, že jsou podpáleny ventily. Takže hlava dolů a tam jsem objevil, že to vůbec nemá s ventilama nic společného, ale je to prostě v pr.... Vůle pístů viditelná i pro laika a tak nezbylo, než go. Nějaké zkušenosti jsem měl z dob, kdy ještě žil můj otec automechanik a tak jsem to dělal ůplně sám. Taky už to nikdy neudělám. Motor jsem po pár dnech měl nachystán na kompletaci a už jsem se dost těšil. Hlava koplet udělaná od odborníků a zbytek jsem chystal sám. Byl to takový hurá styl, Klika přebroušená ( jedno přebroušení nestačilo jak byla vylagrovaná ) nakoupeny nové díly atd. Jen jednu věc jsem trošku podcenil AXIALNÍ ložisko. Na to jsem tak zapoměl, že když jsem pro něj běžel do obchodu, tak mne ani nenapadlo, že je dobré vědět jakou šířku chci. Tak jsem vzal takové, které se mi zdálo byt akorát.
Motor jsem složil a po několika pokusech s nastavením chytnul. Zvuk na to, že jsem vše zvládnul před panelákem, dobrý. Jen to trošku klepalo (axial), ale na to jsem kašlal. Hlavně že jede. nasedl jsem a zkoužka proběhla v pohodě.
Tak jsem jezdil asi dva roky, než jsem trošku našetřil a odhodlal se na těžkou rekonstrukci.
Nyní je již motor osazen Favem na kterém se podíleli mechanici jednoho nejmenovaného okruhového pilota. Tak že odlehčené a leštěné ojnice, kompletní úprava hlavy, mazání kliky prostě tak aby to jelo a nybylo to jen na 5000 km. Odhadovaný výkon 100ps s karburátorem Š130.¨
Motor se osadil a já zase chvilku jezdil. Dosahovaná rychlost byla se čtyřkvaltem poctivých 180. To už se ale chystala u pana Krajanského Rs sada laminátu a u dalších ruzných lidí ostatní věci. Teď je vozidlo v karosárně a v březnu se mám zastavit.
Na prvních dvou fotkách je testovací velikost chladících otvorů a pokusný výfuk který se vešel mezi čelo a motor, není vidět :)
Další dvě fotky jsou před odjezdem ke klempířům.
Nynější práce:
GO karoserie, vyroba výfuku ( zase za čelo, ale nerez ), renovace přední nápravy, čtyřpístky, tvrdší pružiny, kola mtx (nová), a poctivé odhlučnění. Dále již pár měsíců uvažuji o barvě a stále nejsem rozhodnut. Jediné co vím tak určitě ne jednobarevná červená.
Výhledově:
Stavitelný podvozek KONI, Webry, LR náprava s kotoučema, pětikwalt
Právě jsem v PC našel foto pokusného plechového tlumiče. Tak ji posílám na web
26.1.2005:
Dnes jsem si byl pro objednaná zadní světla. (Fota k nahlednutí jsou z katalogu) Jakmile budou v čele, nafotím a pošlu. Jsou sice trošku dražší, ale výsledek snad bude efektní.
Taky jsem navštívil mechaniky s radou ve výběru rozměru kol MTX a jejich reakce byla strohá. Cituji: magore chceš se na těch našich cestách zabít. Po další delší debatě jsem zjistil, že to co se dnes dělá je dobré tak na okruh. Dřív se dělali i ve verzi pro rally, ale ty už není možné sehnat jen nějaké staré a tím pádem i zvětralé. Tak že místo kol budou nové náboje se třemi roztečemi (4x100,4x108,4x130). A tím pádem budu moct požít švagrovy elektrony. A výběr dalších elektronů které vydrží naše cesty se zjednodušil.
20.2.2005
Včera jsem zase po delší době viděl svoje autí. Práce pokračují pomalu ale jistě. Je hotova podlaha (plech 1,5) prahy, přední sloupky... Prostě všechny velké opravy hotovy. Teď se dopasovávají lamináty a moc přesně to nechce sedět. Taky mi bylo sděleno, že bych potřeboval jiné dveře. Ty moje už asi nějakou úpravu dřív zažily a jsou "krátké". Takže jestli se vám někde válí na půdě, tak bych je bral. Fotky jsem měl v plánu udělat, ale jelikož foták není jen mým vlastnictvím, tak jsem se strapnil s vybitými baterkami. Takže fotky budou až bude auto komplet, protože tak zhruba za čtrnáct dní by mohlo být hotovo.
27.2.2005
Posílám rychlofotky z garáže klempířů. Prý za týden si mám přijít pro auto. Teď se už dodělávají jen zadní podběhy. A zbytek už bude na mě. Ale v naší garáži se netopí tak bude asi chvilku pauza.
6.8.2006
Erko je po laku a velmi pomalu se kompletuje.
11.1.2007
Dnes jsem zase něco málo udělal na autě, mám nové čalounění na stropě, sloupcích a jen čekám na ojednaný materiál na zbytek. Plaubovka je na flockování a jsou nasazena nová světla ve předu. Ještě nasadím blikače a předek bude komplet.
16. srpen 2006
16. srpen 2006
16. prosinec 2005
6. září 2005
9. červen 2005
5. červen 2005
23. duben 2005
23. únor 2005
21. únor 2005
18. únor 2005
15. únor 2005
28. leden 2005
28. leden 2005
25. leden 2005
25. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
24. leden 2005
23. leden 2005
23. leden 2005
23. leden 2005
23. leden 2005
22. leden 2005
21. leden 2005
21. leden 2005
16. leden 2005
15. leden 2005
14. leden 2005
14. leden 2005
14. leden 2005
14. leden 2005
13. leden 2005
13. leden 2005
12. leden 2007