Carlosova Popelka
Popelku jsem si pořídil v únoru 2003. Vždycky se mi líbily Škodovky, zejména hundrtky a eRka. Tak po asi 14-ti denním pročítání inzerátů moje oko padlo na: Š 100, r.v. 69, po 1. majiteli, STK 10/03, v dobrém tech. stavu. Cena dohodou. Chtěl jsem sice kilovku mladšího data narození, ale nakonec jsem na inzerát zavolal a jel se s tátou na to podívat.
Stovka byla opravdu v dobrém technickém stavu, nové přední blatníky a čelo, prahy OK, podlaha OK, zadní blatníky prorezlé, děravé. Předek natřený štětkou, zbytek originál šedý lak, za ta léta už zašlý. Motor naskočil napoprvé. Majitel se dušoval že auto má najeto opravdu jen 90000 km jak ukazuje tachometr. Po chvilce smlouvání o ceně jsem odjížděl k domovu se svým prvním autem. Za 4000 Kč jsem pořídil auto ve slušném stavu, úplně nové zadní blatníky a navrch vrak Š 110 L na náhradní díly.
Nejprve jsem s autem jezdil jen tak. Kámoši se mi smáli, když mě viděli jak jezdním napasovanej za volantem (měřím 190 cm) a o autě řekli, že je to taková Popelka. Po týdnu ježdění mi vytekla z Popelky všechna voda i s nově koupeným fridexem na ulici. Bylo na čase pustit se do oprav a úprav.
Tak jsme se s tátou pustili do výměny všech hadic a trubek. Trubka která vede od vodní pumpy kolem hlavy válců byla děravá, prý už se na hundrtku nedá sehnat, tak jsem ji nechal naohýbat u topenáře z mědi. Když už jsme byli v tom tak jsme mrkli i na vodní pumpu. Lopatky totálně sežraný, nastoupila vrtulka ze Š120 (užovka) - lopatky jsou větší, líp proudí voda.
Dál jsem musel vyměnit vzduchovej filtr (úplně černej) a výfuk (úplně děravej). Pak už jsem se pouštěl pouze do úprav.
V Popelce bylo namontováno ještě dynamo. To v nízkých otáčkách skoro vůbec nedobíjí, tak jsem ho vyhodil a vyměnil za alternátor ze stodvácy. Malej rozdělovač se mi na autě taky nelíbil, tak jsem ho prohodil za velkej. S výměnou oleje přišlo i přetěsnění vany. Kola jsem zatím nechával původní (155-14) ale pokukoval jsem po stodvacítkových. Přední kola nebyly vůbec vyvážený, po jízdě jsem si připadal jako po práci se zbíječkou. Auto v zatáčkách moc nesedělo a při ostřejší jízdě každou chvíli kvičely gumy. Tak jsem sehnal použitý kola 165/13 a nasadil je na Popelku. Rozdíl byl ohromující! Volant se ani nehnul i při 120 km/h a auto v zatáčkách ani nekvíkne.
Z interiéru jsem nejdřív vyhodil to obrovské kormidlo co tam sériově montovali a dal tam docela hezký sportovní tříramenný volant. Zabudoval jsem rádio, abych si při jízdě poslechnul nějakou muziku. Změn doznala i přístrojovka. Pořád jsem chtěl mít v autě otáčkoměr a když jsem ho pak sehnal, zařezal jsem do palubky i ostatní stodvácové přístroje. (Alespoň mám i denní počítadlo ujetých km :o) Do konce roku jsem už jenom jezdil.
Tohle je moje Popelka
S prvními jarními květinami však vykvetla i moje Popelka :-). Ledabyle zakytovaný díry v zadních blatnících se zvětšily a předek vypadal, jako by se o něj otřela ta nejzrzavější liška. Tak jsem se pustil do práce. Nové zadní blatníky mi táta obrousil a natřel základovkou. Na autě jsem je vyměnil za jedno odpoledne. Předek jsem taky přebrousil a přemýšlel co s tím. Nechat to celý nalakovat je věc docela nákladná (student). Tak jsem zvolil levnější variantu – plechovka šedé barvy pro venkovní použití a malej molitanovej váleček. Vypadá to docela dobře, ale není to ono. Nárazníky musely jít na černo kvůli oprýskanému chromu. Před lakováním jsem ještě napletl na střechu anténu, vyměnil poškrabané přední okno, do předních blatníků opasoval boční blinkry z Felicie a zadní mlhovky zařezal do mřížky v zadním čele. Víčko od nádrže (ještě špunt s logem Škoda) bylo dost olezlý a nešlo ani zaklapnout. Tak jsem ho dal pryč a zbylou díru zalepil nějakým dvousložkovým tmelem, který vytvrdnul jako kamen. Hrdlo do nádrže mám v kufru. (Lidi u benzínky si klepou na čelo proč si leju benzin do kufru :o)
Jako zatím poslední úpravu jsem do motoru zabudoval tranzistorový zapalování. Svíčky dávaji silnější jiskru, motor líp drží volnoběžný otáčky, při studeným motoru auto necuká a můžu dřív vypnout sytič. Motor jde lépe do otáček. V neposlední řadě to šetří kladívko a nemusim furt štelovat předstih :o)
Pár technických dat:
Motor: Š 100, bez úprav
Převodovka: Š 100, 4q
Max rychlost: 130 km/h
Nápravy: Š 100, úzké
Kola: plecháče 165/13
Topení: Těleso ze Š 120
Plány do budoucna:
Motor: Š 120
Převodovka: 4q z eMka
Nápravy: eMkový nápravy
Kola: ?
Nový lak (teď už opravdový :o)
Muzika
Škodě zdar!
Carlos
P.S. Fotky jsou z léta 2003, aktuální dodám co nevidět :-)
Nejnovější fotky Popelky
Fotky jsou z 27.3.2005 :-)
29. březen 2005
16. březen 2005
24. únor 2005
24. únor 2005
24. únor 2005
24. únor 2005
24. únor 2005
23. únor 2005
23. únor 2005
23. únor 2005
23. únor 2005
23. únor 2005
22. únor 2005
22. únor 2005
22. únor 2005
30. březen 2005