8. duben 2005

Petkarovic Smaragd

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 7953×, Komentářů: 53, Líbí se Autor: Petkar
Náš nový přírůstek do škodovkářské rodiny

Vzhledem k tomu, že pořád ještě nemám dokončené erko a i když se snažím, aby jezdilo už tento podzim (rok 2005:-)) asi se to nestihne:-( rozhodl jsem se pořídit nějaké jiné vozidlo, s kterým bych jezdil na srazy.

To jsem ještě netušil, jaký skvost se nám dostane do rukou. V pondělí 4.4.2005 jsem objevil inzerát:

Soused se chce zbavit Skody 100, r. 1969, prvni majitel, najeto asi 95tis. skutecnych, naprosto seriovy stav, STK do 11/05,necha pry za symbolickou cenu, nejradsi fandovi.

Po chvíli komunikací a pár vyměněných e-mailů jsem nakonec s Evou (moje lepší já:-) jinak taky moje paní:-)) vyrazil se na to auto ve středu (6.4.2005) podívat. Moc jsem si od toho nesliboval, ale to co jsem uviděl, předčilo moje najfantastičtější představy. Lak byl sice po 15 letém parkování zašlý, ale ostatní (chromy, lišty) jsou ve fantatické kondici a přístup majitele nás okamžitě přesvědčil, toto auto bylo "MAZLÍKEM". Fotky z první obhlídky:

Sice cena (5 000 Kč) mi v první chvíli přišla vyšší než jsem byl ochoten za auto dát, ale nakonec jsem se ho po diskuzici a Evou a ostatníma rozhodl koupit.

Dneska už vím, že jsem udělal dobře a taky jsem si jistý, že toto auto už od nás nikdy nepůjde:-)

Popis:

Podle předchozího majitele:

Smaragd byl vyroben v roce 1969 a určen pro Anglii, kvůli nedostřikům laku byl vrácen, ve fabrice opraven a předělán na levostranné, následně ho koupil jako nové předchozí majitel, kterému bylo v době prodeje 82 let a slušně se o něj staral...

Skutečnost

Smaragd byl, podle záznamů AZNP Mladá Boleslav, vyroben 3.10.1969 a ještě ten den expedován do Mototechny, kde si ho 14.10.1969 koupil předchozí majitel. Přihlášen do provozu byl 16.10.1969. Žádná Anglie se nekonala a ani nikdy nebyl určen pro jiný trh než ČR. Předchozí majitel žil 35 let v omylu, ale nebudu ho z něj vyvracet... nic to nemění na skutečnosti, že neznám starší hundertku než je můj Smaragd:-))

Bratranec předchozího majitele dělal ve vývoji v MB a auto jezdilo na seřízení vždy tam, jinak STK a emise do 11/2005 s tím, že poctivý a vždy jezdil na STK v Praze do DEKRY. Najeto 109000 km.

Je to Škoda 100. Barva tmavě zelená, zašlá, pomůže rozleštění. Je v naprosto originál stavu a je to mezityp mezi 1000 a 100. Auto nebylo bourané a ani nikdy opravované a vařené. Velice zachovalé jsou chromové nárazníky a poklice na kolech, vyleštěné jak psí kulky:-)) (dámy prominou)

Pán auto dvakrát do roka natíral kompletně podvozek rubelou (barva ředěná toluenem a odpuzující vodu). Jinak vanička a přední kufr netknutý, vše vyloženo novinami, aby snad nedošlo k nežádoucímu doteku rezervy a lakovaných dílů karoserie, prahy OK, podlaha,alespoň co jsem zatím viděl a proklepl, taky, v autě je nová baterka. Při předvádění předchozí majitel auto startoval klikou (aby ušetřil baterku) a auto chytlo na první nášup. Sám jsem zatím startování klikou nezkoušel, přece jenom to chce grif, jinak vám klika celkem snadno dokáže přerazit zápěstí... Zamykání řadící páky:-))

Co je špatné - chycené rohy blatníků a přední čelo u prostupů držáku nárazníků, ale není to krizové, předchozí majitel to opravil a "nalakoval":-)) - viz fotky, stejně tak je na dvou místech opravená střecha...

Interiér původní akorát nějací zloději mu roztrhli čalounění palubky v délce cca 8 cm, jinak v super stavu...

Co bude dál?

Pokud čekáte na nějaké přestavby a podobné věci, budete zklamaní.

Smaragd zůstane v původním stavu a po dostavbě erka bude rozebrán a zrekonstruován do stavu v jakém vyjel z fabriky. Bude to veterán se vším všudy. Maximálně se vymění porouchané nebo nefunkční díly, nic víc a nic míň.

Jakákoliv přestavba by byla zradou a to předchozímu majiteli nemůžu udělat...

Proč Smaragd?

Protože auto je (bude po vlyeštění laku) nádherně tmavě zelené a smaragd je vzácný nerost, kterých je poměrně málo. Stejně tak takových to škodovek v tomto stavu...

Jedna fotka po příjezdu domů...

18.4.2005

Smaragd po přivezení domů nechtěl pořád jezdit, tak jak by měl. Diagnostikovali jsme na R-chatu, že bude problém v zašpiněné nádrži, tak jsem to všelijak čistil, ale k ničemu to nevedlo...

Celá anabáze vyvrcholila v sobotu 16.4. kdy jsem byl domluven s Petrem Houškou, že zajedeme k lakýrovi a vyleštím Smaragda, jenže problém se stále opakoval dokola... Nakonec předtím Petr dorazil ke mně a po opravě jsme vyjeli.... Smaragd jel stejně špatně. Ujet 50 km z lehkou nohou a stát každých cca 5 km není žádná slast:-) K lakýrovi jsme přijeli pozdě:-( Takže jsem obdržel leštěnku a návod co a jak 9 litrovou "náhradní nádrž":-) Tímto způsobem jsem byl schopen v pohodě dojet domů... Zde je moje náhradní nádrž:

V neděli jsem uklidil garáž a rozhodl se vyndat nádrž a vyčistit... Myslel jsem si, že nádrž lze vyndat, aniž bych musel demontovat přední nápravu. NEJDE!!! Takže náprava ven, nádrž ven a ejhle zhrkám nádrží a něco v ní hrká:-) Co se z ní vysypalo? Upadlý plast plováku...

Hned mi bylo jasné, co se asi stalo:

Předchozí majitel dá auto do servisu. Nějaký mechanik upustí do nádrže kousek plastu a okamžitě běží za mistrem:

"Šéfe, spadnul mi tam kus plastu..."

"Tak ho tam nech, udělej náhradu z plýšku, ať to starý nepozná... V nádrži je stejně sítko a o to se to zachytí..."

Jenže chyba lávky, v této nádrži sítko není! Takže plast se při silnějším průtoku pokaždé přisaje na trubku a uzavře přívod paliva... Zde pár fotek, aby jste věděli, o čem žvatlám:

Autí dostalo jinou nádrž (se sítkem:-)) a jak vypadá teď dokumentují fotečky:

Tímto ještě jednou veřejně děkuji Petrovi Houškovi, který nejenom, že jel za mnou 50 km, ale strávil nad řešením záhady půl dne:-) Díky a v Klatovech se srovnáme:-))

21.4.2005

Smaragd je opět na kolech:-) Spolu s výměnou nádrže se vyměnila i hardyspojka... Slíbil jsem, že nafotím moje nouzové řešení hadice do nádrže a jak to vypadá s odvzdušněním a víčkem nádrže u starších modelů škodovky. Zde dvě fotky:

Na prvním obrázku je vidět moje nouzová oprava trubky od nádrže k víčku a částečně náhradní řešení průchodky v podběhu. Druhý snímek ukazuje stranu u víčka v blatníku. Je tam vidět odvětrávání nádrže - nová hadice a odvod bokem do blatníku. Je to zanešené, neboť jsem to nerozebíral....

25.4.2005

Dvě fotky ze sobotního leštění laku a pohled na podlahu a zadní sedačky. Autí je více než zachovalé (na svůj věk).


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 7953×, Komentářů: 53, Líbí se Autor: Petkar
Přátelé, to je dobře, jen více stovek rv. 1969🙂 My, se Smaragdem, se konkurence nebojíme🙂 Jsme původní🙂
Ještě doplním, že nejen brášku, ale i sestru. Kromě naší Škody 100, kterou kupuje Jarda.R, měl ještě děda stejnou Škodu 100L ve stejné barvě, kupovanou tuším v říjnu 1969. Bohužel nebyla v tak dobrém stavu a už před 20 lety byla prodána na náhradní díly.
To já jen tak aby bylo jasno že smaragd má brášku🙂
Jenom aby Ti z toho neprdly kšandy ty jeden vejtaho 🙂
Drahý Petkare, v nejbližší době se stanu majitelem stovečky 69" stejné barvy vyrobené 18.9.69.
Asi takhle, možná to jde, možná ne, ale já když jsem to viděl, přišlo, mi že to nemůže jít... proto šla náprava ven. Mimo to se s tím svezla výměna hardy spojky, pro jistotu...
Za svůj dlouholetý Škodovácký život jsem vyndaval nádrž z mnoha Škodovek od


1000 MB po 110 R a mohu zodpovědně prohlásit : z některé jde vyndat v pohodě,


u jiné stačí nápravu popustit o několik CM dolů jinndy jsem musel nápravu téměř


vyndat jinak nádrž ven nešla a nešla !


To jenom potvrzuje můj zásadní názor na Škodovky této řady :Co auto to originál !


/Snad proto je všichni tady tak milujeme! nebo ne !/
ja jsen taky menil nadrz ale napravu jsem vyndat nemusel
jarda.r: Fotky jsou vždy o něco milosrdnější než realita. Je fakt, že Smaragd je celkem slušně zachovalý, ale je na něm pár míst, které budou chtít opravu.
Krásně zachovalá.
Jó to chápu... Asi jsi už četl i tu mojí reakci.....Souhlasím s Tebou - měly by to být jen opravdoví veteráni(pokud možno 100% původní) a nebo repliky velmi vzácných ( počtem kusů ) a nebo nedochovaných vozů.
Nee, moje bylo rok 70.
Medvěd: Taky bylo vyrobeno 3.10.1969🙂
Jezevec: Článek jsem jako admin stáhl, neboť po zralé úvaze jsem dospěl k názoru, že může napáchat více škody než úžitku, zejména po tom, co se začaly objevovat poslední komentáře, na to na jaké auto se dá dostat historická testace.





Kdo chce, ten si to najde a ostatní nebudu raději navádět, neboť v reálu by to mohlo dopadnout špatně pro všechny veteránisty, kteří to se starými auty myslí vážně a nestávají se \"veteránistou\" pouze kvůli povinnému ručení.
Přesné identické dvojče včetně barev auta, interiéru i kulatého teploměru mého prvního Hundrta, ze kterého jsem postavil Pistáciové. Jen mu chybí panel s autorádiem \"Spider\". Máš hezkýho hundrta a držím palce aby vydržel co nejdéle.
Ještě jednou díky za ty fota, ale něco se mi na webu ztratilo - tvůj poslední článek článek - kam se poděl ?
Je priam neuveriteľné, že po toľkých desaťročiach, Smaragd vyzerá a je v tak skvelom stave. Toto je sen, každého priaznivca originálnych kilečiek!! Držím palce a pekne sa o neho staraj, zaslúži si to. 🙂 Ak by si potreboval palivový uzáver, tak sa ozvi, mám ešte nejaký ten nový aj s mechanizmom
No to je lesk, jako blesk 🙂) Hlavně bacha ať ty plechy neprošoupeš... 😉
Tu Myšák ) Omluvit bych se měl spíš já !!!! Měl jsem to vědět, už když jsem Ti prvně psal !!! Jinak já také dělám erko, ale s předkem jako má tady Petkar – a proto potřebuji také tu starou….


Takže díky moc za snahu a sorry….
Michal: V pohodě, nic se neděje, naopak snaha se cení. Takže alespoň díky za snahu, pokud by jsi sehnal tu obyč hadici, bylo by to super...
Ahojda všichni zájemci o hadice k nadrži 🙂 omlouvám se,ale ja netušil že jsou dva druhy těch hadic.Sám mám eRko a tam jsem měl tu novější hadici s odvzdušněním.A ty jsem taky sehnal v mototechně,prej jich tam maj ještě dost a za jednu chtěj 148,-.Na ten starší typ se mam zeptat v pátek,ale pry mi moc šancí nedávaj,...
No právě, já chci také tu starou a jsme u toho : Jakou šel vlastně Myšák koupit, starou nebo novou ????????
Samozřejmě, že chci tu starou🙂 původní. Co s novou, tu už jednu na erko mám...
Taky jsem si u Myšáka objednal hadici (dva kousky), předpokládám, že se jedná o tu novou, tu starou bych nechtěl.
Tak to tu čtu znovu a koukám, že v tom mám pěknej hokej...





Tu Myšák) Vůbec netuším jakou hadici jsi mi šel vlastně kupovat..předpokládám, že ten novější tip...ozvi se prosím Tě ať to uvedeme na pravou míru ..dnes do 17 hod pak až ráno po 6 hod ...





Tu Petkar) A jakou hadici chceš vlastně ty - tu na 69 nebo tu novější ????
Tu Petkar) Já to tušil, že to nebude tak jednoduché !!!! Ty fota by mi moc pomohly... Dík.





Tu Myšák ) Pokud jsi ji ještě nekoupil, tak ji pro mne prosím nekupuj !!!! A pokud jsi ji již koupil – tak mi ji pošli a já ji pak snad někomu prodám dál ….


Promiň, ale já to nevěděl, že mi tam nejde a zbytečně Tě honím po mototechnách….. Z fotek jsem totiž mylně usoudil, že tu starou hadici nahradili tou novou a nepřemýšlel jsem už nad tím …až když mi napsal Láďa a upozornil mě na to tak mi to začalo vrtat hlavou ......





Tu Láďa) – Dík za upozornění !!! Jak říká KDB - je třeba: učit se, učist se, učit se ...
Jezevec: Ještě jedna věc, ta originál hadice z roku 1969 je pouze hladka, žádné výstupy na odvětrávání, nic. Odvětrávání je řešeno samostatnou hadičkou, která je nasazená na nádrž a víčko v blatníku, nafotím a ukážu. Bohužel už nikde v Práglu tuto hladkou, obyč hadici nemají.
Taky bych poprosil jednu hadici🙂





To Jezevec: Novější hadice nejde použít, neboť je na konci u víčka rozšířená a má tam jednu malinkou dirku navíc, je na ní odvětrávání nádrže a v neposlední řadě je cca o 3 cm kratší🙁





Já jsem to vyřešil nouzově tak, že jsem použil novější hadici, kterou jsem rozřízl pod odbočkou na odvětrávání a prodloužil \"vložkou\" z palivové trubky ze škody 120. Je to provizorní řešení, než seženu originál hadici, snad bude nějakou chvilku fungovat. Ono pumpaři nevidí moc rádi když tankuješ a zároveň ten benzin teče na zem🙂) nafotím to a přidám k článku.





Dále shání 2 ks průchodky podběhem kolem palivové trubky - i tu jsem musel nouzově nahradit🙁
Jezevec:Jo,klidně ti ji pošlu.Dnes se tam stavím a kouknu jestli jí ještě maj,..zatím čau
Mám možná hloupý dotaz :


Díky Láďovi jsem \"zjistil\", že na fotce jsou dvě různé \"hadice\" na nádrž... Tak se raději zeptám : Vy jste tam dávali jakou ? A lze vůbec použít novější variantu hadice pro hrdlo se znakem ??????


Na fotce totiž není vidět na té původní ( předpokládám, že je to ta na obrázku dole ) odvzdušnění - tu trubičku do boku. Mělo originální provedení odvzdušněné tak, jak jsme zvyklí od pozdějších modelů ? A jak je to s délkou po případné úpravě ?


Originál jsem totiž ještě z blízka neviděl a tak nevím co přeně sháním....
Tu Myšák) Pokud mi ji budeš ohotný koupit a na dobírku poslat tak určitě !!! Díky moc.
Jezevec: Ahojda,u nás v Pardubicích jsem tu hadici viděl asi před 14.ti dny v mototechně,mam se tam zajít podívat jestli jí ještě maj?!
Mám dotaz :


Kde jsi sehnal tu hadici od hrdla k nádrži ? Tu bych také chtěl.....
Taky jsem už dvakrát nandal nádrž bez vyndání nápravy, ale byl to pokaždé porod. 🙂))))
Tak jsem asi nešikovný, nicméně jsem se taky bál tam něco páčit...
Sláva, a přece jezdí..🙂


P.S. Nádrž lze vyndat bez demontáže nápravy. Nedůvěřivcům nabízím návštěvu Škoda centra v Dolním Bezděkově a předvedení v praxi..🙂
:-O Tedy takhle se připravit o takový krásny spořič paliva........ 😀
Tak jsem přesvědčil smaragd, aby opět jezdil🙂 Tímto bude k vidění v Klatovech...
v Klatovech bych to naživo viděl moc rád veteráni se mi začínájí líbit čím dál víc
Dyť víš ... prostě paráda , buď na něho hodnej, ostatně to ty budeš 🙂
Ještě poslední dodatek k Mansfredovi: Samozřejmě, že si můžu udělat zrenovované auto z jakéhokoliv vraku, ale jeho cenu nezvýší to, že je po prvním majiteli, jasného původu, nikdy nebourané a nevařené.





Myslím, že jako naleštěný veterán bude mít brzo docela zajímavou cenu🙂
Manfred: NEchci ho apriori rozebírat, bylo to myšleno tak, že až bude erko v cajku, budou se muset sundat blatniky a případně poopravit věci, které jsou chycené. Opravené místa se pak přelakují. Auto se nebude lakovat celé, pouze opravené části.





Vůz je velice zachoválý, akorát, jak je vidět z fotek, na pár místech (blatníky, sem tam nějaký škrábanec) se již na něm podepsal čas. Předchozí majitel se o něj výborně staral, a jakokouliv odřeninku okamžitě opravil, jenže je to natřeno štetcem a dost neuměle🙂).





Navíc, je potřeba vyměnit vše gumové, neboť veškeré těsnění jsou spuchřelá a popraskaná... V tuto chvíli auto ani pořádně nejede, mam podezření na špatnou AC pumpu.





Jinak, kdzž to zprovozním, autí bude k vidění v Klatovech.
Chris: Ano, auto je ze Spořilova🙂
nechapu proc ho chces rozebrat a renovovat.


Kdyz pises ze je vzacne zachovaly tak by se mel udrzovat v tom


puvodnim osahanem stavu tzn.vycistit,vylestit,nakonyervovat.


tak si udrzi patinu vice jak 35 let pouzivani.


jinak to vpodstate bude jen renovovany autak jaky si muzes


pri dostatku penez udelat y kazdyho vraku.


zdar manfred
Skutočne pekná stovka. Ja by som tiež chcel eRku, ktorá by mala to nalievacie hrdlo také ako máš ty.
Fakt boží, krásný, mám na hundrty slabost a vážím si lidí, který je chtějí nechávat v origo stavu.
Krásnej hundrt
todle automyslim znam, ze parkovalo na Sporilove v Praze?🙂
Také gratuluju,super kára.Mě se něco podobnýho povedlo v loni na podzim(erko,1 majitel,ale po GO kastle a laku)Přeju hodně síly do renovace
Mrkni na mou stránku, mám tam k vidění naprodej nový a kompletní to co potřebuješ na přední čelo tohodle krasavce. Udělám Ti price. Pro tyhle první ročníky s šipkama a naléváním ve znaku mám slabost. Moc pěknej kousek sis pořídil!!!

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253