11. duben 2005

Tadeáščin heRkule (čili / čti eRkil)

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9947×, Komentářů: 33, Líbí se Autor: Tadeáška

Dneska je 9.dubence O5 a tohle je historie za poslední měsíc dejme tomu.

Tak jsem se nakonec dostala k vytvoření článečku o mém éRovi :) Chtělo by to osnovu ale ... no nevadí. Vlastnila jsem do tohohle roku Trabant 601 Limuzínu, jenž se zove Hugo, ovšem postupem času přemýšlela o obměně vozového parku. A tak po šesti krásných letech měl jeho místo zaujmout nový kamarád. Poohlížela jsem se nenápadně .. rozhodnutí bylo jasné, auto musí mít svůj "xicht". Zvítězila Škoda 110R, prostě sem jí musela mít. A mám. Asi po týdnu sem došla k názoru, že Huga opustit nemohu, takže mi nezbývá, než se zařadit mezi pacienty a nechat si je oba :-)

Kup to v pravdě nebyl nejšťastnější, kšeftovat se známýma se prostě nemá. HeRkule mi stál rovných 30 klokanů, včetně čerstvé technické. Auto bylo rozebraný a majitel ho skládal pro mne. Auto údajně komplet vyvařený, v celolaku. Nějaké díly mu předchozí majitel nedodal, tudíž se kupovala nová potrubí, hadičky a jiné, aspoň že tak. Původní info bylo, že když je to pro mi, tak to bude za nadstandardní peníze nadstandardní auto, na který nebudu muset pět let šáhnout ... velmi záhy jsem pochopila, že je to spíš, jak řekla kamarádka, auto na který nebudu muset za pět let šáhnout.

A to je on

Po prvním prohlédnutí zklamání. Potrhané sedačky, nedolepený interiér, příšerně zpuchřelý těsnění zadního okna, velmi na hrubo vykytovaný dveře, každý nárazník, každá obroučka jiná, ohavný tapecírunky a tak dále..

To jsou ale jen takové optické drobnosti. Při předání nastal první problém, auto nenastartovalo. Inu, tak ho majitel vzal k elektrikáři a alespoň zapojili zásuvku na tažném zařízení. A koupil novou baterku. S autím jsem absolvovala cestu z Prahy do Náchoda a zpět, v pohodě. Jen ty brzdy :-( Hrůza. A začal bouchat tlumič. V Praze náhle zemřely všecky blikny. Spolu s pár dalšíma drobnostma sem poslala éRo zpět majiteli, jako reklamaci. Tlumič byl jen povolenej, přibylo nový těsnění v kufru, novej olej v motoru atd. A éRo se vrátilo dom. A potom jsem objevila tenhle server a na něm spoustu ochotnejch lidiček. Sláva. A tak sem jela za panem KDB. Kafe sem se sice poprvé nedočkala, zato dost podrobného popisu co je co a kde je co a jak je co. Dosti poučné. Karlovo komentář z chatu sem si pak nakopírovala a poslala bývalému majiteli. Pochopitelně se urazil. Tady ho máte.

KDBho popis: Skelet je vařenej nepříliš esteticky, ale zřejmě bez děr a hniloby. Spodek je model 71 a kus střechy s doklady je říjen 80. Plechy pěkný, motor 120 pěkný (jen rozvody), ve skříni je v loji ložisko na hřídeli (možná se i protáčí v uložení). Skoro nový tlumiče, komplet nové rozvody všeho, ale bez kotoučů, brzdí to gumově, možná pomůže odvzdušnit.. P. náprava OK, jen vůle svisláků na hranici, ale velmi zachovalá, stříkaná olejem. Přední OR 34, zadní protektorovaný zimáky, skoro jsem v jedný zatáčce uplaval. Je tam olejovej chladič, 10listá vrtule z UH, chladič z MBčka. Nově ušitá střecha, docela pěkně, zadní boky origo, přední z něčeho jinýho, zbytek koženky chybí, v iteriéru i zvenčí. Zachovalá palubovka (78-80), budíky, až na tank origo. Ale tragédie to není, protože kastle je dobrá a při údržbě vydrží nafurt. To je můj soud taky, za ty peníze bych viděl úplně jinak vypadající auto, nebo cenu 15-20tis. ..jedinej otazník je střecha, protože se na ní tmelilo, a těžko říct, co je pod tím.....

Tímto Karlovi opět, už asi postý, děkuju :)

motůůůůrek ... vrtulu nedám, fakt ne :-)

Došlo na první nákupy. A s tím přišli první kostlivci. Další návštěva u Karla, přezout na 175/65/14 Goodyear, při mém stylu jízdy sou ty čtyři pět milimetrů do zimy sliky :-) Autí nahoru, kola dolů. Pohleďte

Tenhle vetřelčí sliz urputně se tvářící jako vazelína byl rozpatlanej úplně všude. Takže náboje dolů, vyčistit, vyvazelínit. Jako bonus dostal eRkil nový destičky (myslím, že je Kajl ukradl Bílý). A odvzdušnit. Původně odvzdušnit.

Celý rozvody nový, ale starou pumpu majitele vypláchnout nenapadlo .. to je opravdu brzdovka v tý flašce... Pak už jen kola nahoru, eRkil dolů. Světe div se, auto sedí jako přibitý a brzdíííí!!! A jezdila sem celkem spokojeně. O týden později, nebo tak nějak, šel eRkil na špalky a začla sem jarní úklid. System co povolí pod kladivem musí dolů, ověřenej na trabantovi. Několik hnilotin se našlo. Auto mělo být komplet vyvařený!!! ..

to jen na ukázku, je toho mnohem víc, ale jeden ze čtyř podběhů je čistej :-)

Stihla sem všecky ráfky a všecky podběhy. Při té příležitosti sem zjistila, že to je nastříkaný na původní lak ... ale už se nerozčiluju, trabiho sem si stříkala sama, proč bych nemohla časem i eRkila. Ve středu sem ho rychle hodila na kola, abych u KDB stihla Petra. Přivezl mi lízátko a lištičky do okna :-) A jako bonus, štítek na prdelku :-) Další dílčí úspěch. No, a v noci mi odvezla sanita do nemocnice s ledvinama, takže si teď pěknou dobu pod eRkila nelehnu :-( Vize do budoucna tu psát nebudu, raděj budu aktualizovat "renovaci štětkou". Až bude základ hotovej, napíšu co dál a můžu začít snít :-)

-----------------------------------------------------------------------

Je 4.září 2005 a už mi to nedalo, abych nepřipsala, co se za těch několik měsíců změnilo. Chronologii nečekejte, mám v časech drobet zmatek.

  • V Praze mi nějaký nečestný občan ukradl obě kapky. Docela smutek.
  • Jednu kapku jsem koupila jetou na Felicia srazu od Ledra a druhou funglovou jsem vyzískala s pár dílama od bývalého majitele.
  • Od jednoho nejmenovaného slovenského kolegy Martina z K. jsem vyzískala parádní tapecírungy do předních dvěří, takže se stav interieru posunul o level výše. Chlupaťáky šli konečně dolů.

  • Lízátko mi stálo několik hodin práce, ale vypadá "skoro" jako nový :o)))
  • Přes několik barevných pokusů, jsme se s eRkilem dopracovali ke kombinaci žlutá-žlutá. Půjčila jsem kompresor a začala si hrát. Nárazníky do chromové žluti, lízátko do barvy kastle (namíchaný na koleně z chromové a sluneční žluti), kapky jako nárazníky. Ty nárazníky byly docela zlo, blbec jsem koupila stříkací tmel a tím si přidělala dost práce. Chybama se ... bla bla bla ... Práce nakonec docela dost pěkná, jen přední nárazník je nedostříknutej, neb už musel na auto. Bez bliken se jezdí špatně.
  • Taky tažný šlo nakonec dolů.
  • Čtrnáct dní (hele, mám jeden časovej :o) z7 se mi podařilo věnovat část víkendu podběhům a spodku autíka po vanu. Odrbáno, objevila se nová díra v podběhu zapláclá medvědím ehm .. no ... hen tím oním, odrezeno, nazákladováno, natřeno TlumexPlastem. Trochu se lekám, co najdu na podlaze. Ale eRkila brutálně zvedám za střed prahu, tak to nebude tak zlý.
  • Přesklené zadní okno do novýho těsnění. Jenže pořád tam teče.
  • Lišty nastříkaný do šedýho hliníku .. jsou nevyleštitelný.
  • Získány nějaký díly od bývalého majitele, na srazech a z vraku kila, co se nám válí vedle zahrady. Děkuji kilíčku za krásně čistou saharu.
  • Zlikvidováno, doufám víc než pevně, soukromé eRkomraveniště. Nerada bych skrz mravence musela rozebírat celý auto.
  • Komplet odrbán a ošetřen prostor za zadním sezením, plato a spol.

  • Drobné opravy .. opustil mě postupně kohout topeního, startér, alternátor, hodně vody, nějaký trubky a rozdělovač. Děkuji jednomu nejmenovanému plzeňskému démonovi za dílenskou základnu a něco pomoci O:)

nezkoušejte uzemňovat plusový pól startéru trubkou od topení přímo na kastli ;o)

Co bych ráda do podzimních Klatov ještě stihla:

  • Dostříknout druhou kapku.
  • Vyřešit, proč teploměr ukazuje pitomosti. Asi je někde na zemích kontakt ing. Vakla.
  • Překlapnou chladič, přehadicovat, naimplantovat a zapojit topení.
  • Předělat rozvody vzduchu pod palubkou a přidat druhej větrák topení.
  • Nechat zavařit díru v podběhu a dodělat tu podlahu. Ještě že majstro Gotreko dobetonoval jámu!!! Tímto mu pionýrky srdečně děkují!!!
  • Překytovat na čisto dveře, když už né stříknout.
  • Přesklít obě okna. Zadní "načisto" a přední do nestodvacítkového těsnění. A zapojit spirálu.
  • Zkrášlit zadeček znáčkem od RST.
  • Dodělat interiér.
  • Sehnat lištu se znakem na přední čelo, koženky na podběhy, rámečky přídavných světlometů, funkční držáky předního nárazníku, aby se nekroutil jak HKuN, sametky, nějaký ty LEDiody, pár plastů, pořádnou lopatu .. no tak néé, teda ;o)
  • Nacvakat šusplechy (díky hundretko) a pár drobností ...
  • Jo a eMkovej stabilizátor.
  • Rozmístit na strategická místa v autě světýlka, nadrátovat lampičky ve dveřích, repráky a zapalovač.

V téhle chvíli to vypadá v eRku jako ve skladišti, zadní sedáky vyndaný a všude naházený díly obraný z toho kila a nářadí. Smrad odrezovače, barev a odhmyzovače. Asi pojedu na Běšiny s patnácti stromečkama. Ale práce se daří, mám z autíčka velikou radost, ze sebe taky a snad většinu práce do srazu opravdu stihnu.

Za ten půl rok jsme společnými silami objezdili pár velko i miniakcí, ač někde eRkila hrdě zastoupila motorečka Tereska.

Tereska

alespoň dvě fotky z HG 2005

--------------------------------------------------------------------

2. listopad. Zdaleka jsem nestihla vše naplánované, ale v rámci možností až až a za pomoci Lucinky a jejích leštících schopností, se z eRkila před Běšinským srazem stal, skoro si dovolím říct, plnohodnotný krasavec, takže jsem si konečně mohla vychutnat naší přítomnost na sraze včetně obdivných pohledů početných fotografů.

eRkil se rozhodně stydět nemusí

a první malé úspěchy

Postupně přibývají další a další plánované maličkosti. Především konečně zavařená ona obří jáma v podběhu. Nastal další problém v elektroinstalaci, tentokrát nějaké nesrovnalosti ohledně kabelů varovných světel. U eRkila mi asi budou ty dráty pronásledovat pořád ..

Plánujeme nějaké to přezutí na zimu, neb budem asi jediné eRko na českých silnicích.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9947×, Komentářů: 33, Líbí se Autor: Tadeáška
Já se moc omlouvám, válčím s časem a ačkoli bych ráda aktualizovala, nějak mi nezbývá ani na to "podstatnější". Nějaké to pokračování najdete na http://tadeaska.skodateam.cz =-) Ono se toho vlastně stejně moc neudálo. Děkuju a nezlobte se na mě ani na nás.


Tad
Tadeáško nechceš do svého vyprávění na konec dopsat link, kde lze příběh Tvého vozu číst dál?


Přecijen brzy oslavíme 1. výročí Tvé poslední zdejší aktualizace a Herkule už od té doby prodělal mnoho pozitivních změn 😉
great pics, shame i cant speak your language, can you speak english?


email me if you can
Jak jediné erko....tak s mými dvěmi erky nepočítáš....no počkej, pomsta bude krutá 🙂 K.
Hvězdná posádka.
Tak ten polštář nemá chybu... 🙂))))
:-> ...eRkil je uzasny stroj...a pujde vys...😉
J.: o brzdový trubičky dřely, ale stačilo je trochu naohejbat a je to dobrý 😉
Ty kola co Ti drřou o podběh, nedřou Ti i o brzdový trubičky, nebo si je tahala jinak, já jsem si pořídil zimáky na 14\" a dřou fakt hrozně, tak v zimě nejezdím 🙂
koukam ze ti chybej ramecky na pridavny dalkovy !? mozna mam doma jedny navic tak kdyby jsi chtela tak se podivat a vezmu ti je na HG.
ty jo...koukam, ze jsem te nepoctila svym komentarem..fuj, ja se stydim...promines?..no snad jo...a kdyz ne, tak moje minus 🙁 ...je to pekny auticko se spoustou prace...ostatne jako u vsech, a uz se moc tesim az si ho prosmejdim😜 jen tak dal😉eRkum zdar a kilum taky🙂
Šikovná holka, jen tak dál🙂Za těch pět let se nechám povozit🙂
tadeaska.. veeelmi pekna erka.. aj ked ta hrdza..ale celkovo super.. lak vyzera fakt fajn 🙂) uz sa tesim na vysledok ked popracujes.. a ten trabik v pozadi na jednej fotky vyzera teiz good 🙂 vela stastia...🙂
about kola: me 175/70 R13 drhne taky na origo napravach.. Chci tam 14tky, ale mozna 175/60
Ahoj vela kilometrov bez problemov....Konecne su tu dalsie eRkarky 🙂
Kachnis: jistěže, ty 175/65 jsou na klasickejch 14kovejch ráfkách .... při plným rejdu to sice trochu zabírá o podběh, ale na silnici drží jak přibitý 🙂
Tadeasko, jen by me zajimalo jesli ty 175/65 R14 jsi nasadila na klasicky disky..jinak pekna slecna s peknym erem 🙂
Buci2: já bych si zrovna tady nebyla tak jistá, kdo komu vesměs slouží 🙂





All: jen abyste nepřechválili, nezapomínejte, že dvoutakt znám do šroubku, ale těch \"zbytečností\" co má éRo!!! ... to bude chvíli trvat, než si o tom s někým adekvátně pokecám 🙂 Takže .. učit se, učit se, učit se /Komenskej nebo Marx??/
No uznania sa ti dostalo vážne dosť /oprávnene/. Ja to vidím asy takto.Musý to byť skvelý pocit sadnúť niekde na kávu, s nežnejšou polovicou ľudstva a s chuti si pokecať o tejto GO-GO chorobe, a nie len viesť prázdne reči.🙂


Čauko držím palec.


ps:A pripájam sa k tomu že pozor na to zdravie, predsa len auto by malo slúžiť nám nie mi jemu.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ja si tak isto vážim také slečny ako Tadeáška. Máš moje najväčšie uznanie.
.....co dodat.....že od Tadeášky se většina z nás může učit, pánové.
Jak tady už psal Ladič je to fakt bomba,když ta druhá lepší polovina lidstva ví co se jak a kde v té škatulce z plechu odehrává.A umí přiložit ruku k dílu a nebojí se všech možných následků z toho plynoucích.Přeju mnoho šťastně najetých kilometů a ať se do každé zatáčky vždycky vejdeš.Máš můj obdiv 🙂
Zrovna o víkendu jsem psal Jurovi, jak mi výroba triček poodhalila, že se rapidně rozrůstá fenomén \"Erkařky\". Co mě vždycky dostane, když tyhle holky nemluvěj o autu jako, že \"v zádu to má takový to co vrčí a někam se tam prý má lejt volej\", ale naopak vcelku fundovaně a s očividnou znalostí věci dokážou to, co jsme si mysleli, že je dáno jen nám samcům. Ale dost filosifie. Máš to pěkný a s Tvým přístupem to bude do budoucna ještě lepší.


Gotreku, jestli jsi to fotil, zaujala mě ta fotka v garážích. Je to výborné prostředí pro focení vozu. Většinou postrádá dostatek světla, ale má to svou gangsterskou atmosféru, která k divokému vozu jako je erko patří. Fakt oceňuji!
Děkuju vám za podporu 🙂 všem 🙂


Úplně sem se vykašlala na jednoho tůůůůze úúúžasného místňáka, který nezatížen zištností, vytvořil většinu z těchto krásných fotek (dlužno podotknout, že si nejsem jistá, jestli opravdu fotil eRkila 😉 ) Jmenovat ho tu nebudu, na to je pan Gotrek příliš skromný 🙂


Fotky ve formátu 2000x3000 ráda vyměním za naturálie 😋
Chcelo by to náporák. Ale ináč pekné auto.
jo jo, když se spojí ladné křivky kvasinského stíhacího speciálu s ladnými křivkami české dívky, vzniknou opravdu zajímavé snímky zasluhující si zaplacení placeného přístupu a následné plné vychutnání všech krás🙂
Hustý, ale hlavně fakt ultrašpílmegamastítkovskej volant ve formě jak turbopes!


Ale zbytek má taky celkem formu, až teda na odlehčení několika snad nenosnejch dílů a sedačky taky nic moc... A nezapomeň že peníze nejsou všechno, hlavně zdraví!
Určitě ti nejde o fotky erka a rezavých podběhů🙂... Ale jen si ho zařiď, budeme jenom rádi.🙂
Tak ať se ti vše podaří podle tvých představ. Přeju hodně úspěchů!





Asi si budu muset zařídit placený přístup,některý fotky bych docela rád viděl i ve větším formátu...
Jo, jo, taky držím palce a bacha na tzo zdraví...
Krásnej článeček, to se hnedka pozná jemná ruka křehké dívky..... 🙂


Auto nevypadá až tak hrozně, trocha poctivé údržby a bude to v pohodě. Jenom mě zarazila ta věta jezdit a 5 let nešáhnout..., já sice po 5ti letech šahání už jezdím, ale pořád je dělat a opravovat....


Přeji ti stále dostatek elénu, ostatní už jde s tímhle autem samo. 😉





Na ty ledviny pozor.... meze jsou ještě studený ( nebo že by to bylo z ležení pod eRkem?? 😉 )
Obdivuju jak se do toho pouštíš a hlavně s jakym zápalem 🙂 Tak ať se ti daří a na to zdraví je fakt potřeba dávat větší pozor.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253