13. duben 2005

Martinin Žabák 2005

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13888×, Komentářů: 58, Líbí se Autor: Džon
Na jaře jsme začali opět připravovat Žabáka na srazy

Historii Žabáka najdete v článcích:

Na jaře roku 2005 jsme začali opět připravovat Žabáka na jarní Klatovy. Vláďa mi nechal udělat tvrdší tlumiče, takže jsme oživení spojili s jejich výměnou.

Dále jsme naplánovali předělání chlazení - zapojení přídavného náporového chladiče. Snad to stihneme.

S novými tlumiči auto sedí pěkně, ale motor nějak chrchlá.... a hele teče voda z vodní pumpy! Ona je prasklá! Připravili jsme tedy náhradní a začali se modlit aby motor, který byl celou zimu bez fridexu nebyl v háji taky. Po sundání vodní pumpy jsme usoudili, že v háji je...

odhalení problému

Rychle jsme skoukli blok a hlavu zvenku, jestli na něm nejsou nějaké trhliny, koukli na mrazové zátky na hlavě motoru, ale ty tam byly... tak co teď ? Radek mi sehnal jiný blok motoru, pro případ, že by byl prasklý a Džon s Radkem a se Schwejkem se pustili do rozborky motoru se zlými předtuchami...

hledání závady

Motor byl rozhozen tzv. do šroubku, ale museli jsme pro klid duše najít tu prasklinu. Blok ani po důkladné prohlídce nevypadal prasklý, tak Schwejka napadlo ještě se jednou podívat na ty mrazovky v hlavě, no a hádejte co našel...

...osvícení...

Hurá, závada odhalena a při pohledu na totálně rozebraný motor už nezbylo než se jen smát :-) Alespoň proběhne blok nějakou očistou.

Chlazení

24.4.2005 - Zatímco "se" nám skládá motor, děláme nový systém oběhu vody pro přídavný náporový chladič. V pozadí "se" mezitím tuní nový motor v Red Shadowovi . (Pozn. "se" = Schwejk)

A takhle jsme natahali hadice a začali připravovat zabudování přídavného náporáku...

25.4.2005 - Zástavba je téměř hotova, motor se začíná skládat do auta, Musíme to stihnout dodělat za 3 pracovní dny, včetně STK. :-(

27.4.2005 - Tak nakonec Žabák po úmorných 14-ti dnech jezdí a dokonce i celkem chladí - víc ukážou následující dny. Je na něm ještě pár dodělávek, ale to snad ještě poslední den před odjezdem do Klatov zvládneme.

10.5.2005 - Tak sraz v Klatovech jsme za mnohých technických problémů zvládli, ale chladí to mizerně a jsou s tím problémy...

11.5.2005 - Ještě před uložením autíčka k odpočinku jsme vyměnili brzdy za čtyřpístové s nerezovými pístky od Vládi a propojkami od Radka.

21.5.2005 - Také jsem byla donucena přijmout klasický náporák, hádejte z čehou jsou ty plechy ?

28.7.2005 - Pokročili jsme zastavěním chladiče z felicie 1.6, a na něj jsme dodělali odvzdušnění. Úpravou také prošlo zapojení vody vzadu, úprava domečku termostatu (do budoucna ale dáme 120kový) a přidání expanzky. Ještě zbývá dodělat ventilátor, ale zatím to chladí výborně.

3.8.2005 - No a na lak taky došlo... i když teda to čelo se nám moc nepovedlo, místy steklá barva, místy nedostříknuté... ale není to naštěstí moc vidět... A kdo uhádne co jsme opět zapomněli nalakovat ? :-)

7.8.2005 - Džon vyrazil na závody v Milovicích, kde chlazení dostalo pořádně zabrat. Zpočátku to nebylo bez problémů, stávkoval termostat, ale v ostrých jízdách už nebyly problémy, chladič chladí výborně a i bez ventilátoru držel teplotu. A přinášíme i několik fotek ostatních závodníků.

11.8.2005 - Upravili jsme plech pod karburátorem, protože se o něj zaráželo táhlo akcelerační pumpičky a klapky nešly otevřít naplno. Vyměnili jsme bowden za nový a přidali druhou pružinu na plynový pedál aby nebyl takový "blátivý". Zároveň jsme chtěli na pedálu prodloužit páku aby se rychleji otevíral karburátor, ale bohužel by se pak pedál nevešel do tunelu, je tam jentaktak...

24.8.2005 - Džon přečalounil zadní plato novou koženkou, pod kterou ještě dal odhlučňovací materiál z motorového prostoru ze Š 120. Dále vyměnil termostat za 120kový a upravil (zjednodušil) vedení hadic a trubek chlazení. Výsledek je, že to jede výborně, chladí výborně a řev od motoru již není nepříjemný.

18.10.2005 - Zúčastnili jsme se podzimního srazu u Klatov, který jako vždy dopadl na jedničku. Jako veliké plus vidím časové kontroly, které výrazně přispěly k plynulosti startů bez čekání a technická přejímka již v pátek a jako malé minus se nám zdály utaženější retardéry. A my jsme konečně neměli ani závadu, ani nehodu, ba i chlazení fungovalo výborně. Takže děkujeme pořadatelům http://www.skodateam.cz za další výborný sraz, na kterém jsme se opravdu nenudili.

foto: Laďa Ladič

Sháníme el. ventilátor z Lady i se saharou.

A ještě musíme:

  • repasovat svislé čepy nebo lépe celou přední nápravu
  • nově očalounit volant
  • opravit čalounění sedáku u řidiče
  • dodat el ventilátor k chladiči
  • spasovat odvod vzduchu od chladiče s kapotou
  • zlepšit upevnění výfuku
  • odstranit spoustu vibrací a odhlučnit
  • opravit a ošetřit podlahu kufru, vaničku a podběhy

22.4.2006

Před jarním srazem v Běšinách u Klatov - Jaro 2006 jsme na Žabákovi konečně vyměnili čelní sklo za nové. Bohužel se zřejmě za ta léta deformovalo a v jednom rohu nesedí a do auta teče. Zato výhled je nádherný.

Dále jsme dali na motor klasické zapalování z Favorita a nový startér s reduktorem.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13888×, Komentářů: 58, Líbí se Autor: Džon
... z MkIII je hliníkovej...





- taky bych měl přestat pít... 🙂
Ahoj, chladičů na tyhle auta bylo víc, z MkII je hliníkovej poměrně zajímavý konstrukce, ale zase nemá tak pěkně ty vývody.





Co se týče toho z MkII, je mosaznej někde na úrovni úzký Š120.


A každopádně už ho nemám... Na nějaký takovýhle výkony bych se ho bál dávat.





A nepij tolik 🙂
A do třetice se omlouvám Martině, že jí nazývám Katkou! uplně vožralej...
Omlouvám se Katce, předchozí žádost je samozřejmě zejména adresována jí. Jen jsem nabyl dojmu, že Džon je tu častěji a vzhledem k tomu že správci chladiče můžete oba jsem napsal napřed jemu (zato tak aby zpráva dámě byla výš, on je potom pode mnou takový untermensch, žáno. Dík
Dík Džone, ještě detail: Má ten chladič úzký žebrování - jako moderní vozy (např. stodváca M🙂 nebo má konstrukci typu škoda 100 ??? Potřebuju s nim uchladit 90 koní😕 Na to můj běžný chladič nestačí a pokud ano, za šílenejch otáček. Doufám že tenhle bude lepší. Ještě jedna věc: Neprodal bys ho? Šprtám a tak nemám čas ho shánět. Napiš prosím na mejl, pokud bys to nechtěl řešit tady. Dík
Jo je to z FIATa 127 MkII.
Je to z nějakýho benzinu, nevim presne, proste mi to na vrakovisti padlo do oka. Uprava se tykala pouze preletovani a mirne upraveni spodniho drzaku z puvodniho chladice a navareni uchytnych matic na boky.
Můžete někdo, koho se to týká, upřesnit "decentnost" úpravy toho chladiče z fiatu? potřebuju něco lépechladícího do Fau Cvaj.A z jakýho to je přesně typu, nebo aspoň dýzl či benzín? Dík
Je tam výfukové potrubí z Rapida a i tak je dost natěsno. Na potrubí z Favorita s chladičem vzadu rovnou zapomeň.
ahoj,


máš tam výfukové potrubí z Rapidu nebo Favoritu ?


díky


jestli z rapidu ,tak navíš jestli by tam šlo i z favoritu? myslim jestli by se vešlo vedle původního chladiče?
petřík: Martiny Žabák je zvláštní a ojedinělý model, který víčko nádrže už neměl z výroby.
Možná si mě Martino neměla psát pod ty dvě fotky, teď se budu muset Výskovi veřejně omluvit za to, že jeho věčný úsměv se mi nevešel do formátu 🙂)


Ale hruď tam má pěknou, né?
zdá se mi to nebo tam není víčko nádrže?
Juro, moc přemejšlíš ! 🙂)))
By mě zajímalo, jesti příspěvky \"Džon vyrazil na závody...\" nebo \"Džon přečalounil...\" píše Martina nebo Džon.🙂
Aha dík, zkusim se zeptat. Ten z Lady se mi líbil, že má plechovou saharu a můžu si jí upravit...
Džone zkus sehnat na vrakáči ? ? ? ventilátor z Octávky ten menší z klimy, má stejný průměr jako Lada... 105-130 a favo, ale má víc listů.
Pěkné, dost se toho změnilo od té doby, co jsem to viděl naposledy!
Jé, Shadow a Žabák jsou skoro jak jednovaječný dvojčata, až na barvu pleti..)))
Mě se za přepážku nakonec vejde 165/65R13 i s topením, ostřikovačem a dalším bordelem. Kufr už nekufruje, je to pojízdná dílna....
Džone mám tam 165/70-13 kapku ojetou asi tak na 3mm...na dojetí někam ti ten menší rozměr stačí..... ty 185/60 co jsem tam měl byly veliké jako ta 165/70 a teď budu mít 175/60-14 a 195/45-15 a to je to samé jako ta 165/70
No jo zase ty vrátka od nádrže... ale třeba je dolakujem po dalších Klatovech, kdo ví... 🙂 Celou dobu se mi pletou v dílně pod ruce a když je potřebuju, tak jsou někde velmi dobře uklizený...





Laďo - jakou máš rezervu - myslím rozměr - s touhletou kapsou na chladič? Nám se tam sjetá 165/80 R 13 moc vejít nechce...
No já myslím, že kdyby všechna nepovedená erka byla takhle nepovedená, svět by byl opět krásnější 🙂)


Ale o té nálepce určitě uvažujte, Žabák by získal výrazně agresivnější vzezření 🙂)
no parada...žabak opet v cele sve krase...maly rypavy dotaz?..pojedete RZtu Velhartice?🙂...delam samozrejme legraci a preji uz jen radost a zadne starosti..a tesim se az se potkame a zabaku uvidim opet nazivo😉
HU, ta posledni fotka je wostraaaa! Takovejhle litej drak na mne vybafnout ze zatacky, tak sbiram houby ve skarpe 🙂
Martino: Darovanému koni na zuby nehleď 😉... a to víčko se dá lehce napravit....v tuzingové prodejně koupit takovou tu stříbrnou samolebku s imitací rychlozavíracího víčka a hned přibude stádo tuzingových klokanů 🙂))(hlasitý smích)
Btw ta formulace \"Moc se nám to nepovedlo\" je moc krásná. Určitě by se našla taková, která by řekla \"Džon to pěkně zmršil!\". Ale ještě že nikdo nic takového neřek🙂
Ale to jsem přece přece měl říct já!
Že by vrátka od nádrže?
Nene.. tyhle věci jsem tam sice dal, ale mám je ještě jednou... nebo je nechci použít (např 136kové výfukové svody). Brzdiče taky nejsou ty moje, jen jsou stejně udělané 🙂
Já bych ještě přidal. Sací paroží, brzdiče - nebo ty ne ? - a možná další drobnosti.... 😋
Džon: Nebude jednodušší do Žabáka dát vlečku a stříknout ho na žluto? Stejně je už z poloviny (přední) žlutý🙂) a Žluťáka nechat v klidu odpočívat?
No zatim kola, světla, a teď ty plechy... ale jsem rád, že je to aspoň k užitku... 🙂
Ach jooo.... ten žluťák se snad zdárného zakončení nedočká, nebo spíše my zvědavci se nedočkáme.. 🙂)) Co všechno z něj už skončilo na Žabákovi....
Tak tomuhle se říká : Koloběh života - myslím tím tu plechařinu !!!!





P.S. Ty díly od Tebe nepůjdou na žluťáka že ne ??? Tam přijdou jednou, někdy... jiný - nový !!! Jo to znám také ....
Nenadávej Martino...Džon ti věnoval skoro půlku svého dochovaného autíčka, tak by jsi mohla projevit více vděku 😉no jo ženským se jeden nikdy nezavděčí 🙂)Laďa-Ladis ne Láďa-Ladič
žeby tie plechy boli zo železa??? 🙂))
Jéééé ty jsou héééézkýýýý...
No já jen Džone, jestli si moc netroufáš? Klasickou-jak jinak, agresívní-no budiž, ale ještě k tomu i závodní?!
Dzon:


Jo, tak Ty chces klasickou agresivni zavodni diru jo? No, ze jsi mi nic nerekl? 🙂 Co takhle smerovat pozvolna svuj um a talent na toho sveho Zlutaska? Stale spinka s pavouky ve stodole na chalupe a o sve byvale slave si muze uz jen zdat.


Ja bych to videla takhle: ze Zabaka bude jednou pekny dravy zavodak s ramem a vymazleneho Zlutaska pak budu hamtat zase ja🙂


Asi bych to s tou praci nemela tolik prehanet a mela bych sem chodit casteji. No jo, ale nekdo to eRko financovat musi, kdyz ten druhy jen reze, svaruje a dela jine podobne blbovinky.... 🙂)) chi chi chi... vid Ty muj Dzone? Ba ne...jen pro ty, kdo by si prispevek snad vysvetlil spatne. Dzon ma zlate ruce a velke srdce! Vdecim mu za vse co mam a co znam o skodovkach - v zivote znamena pro me vse!


PS: Vim, ze me doma za to co jsem ted napsala zardousi, ale je to pravda - a to nezmenis! A az mi budes zase doma zacpavat pusu - budu si zvandat tady vis? 🙂))
To nechci, já chci klasickou agresivní závodní díru 🙂
Láďa-Ľadič: 4oko nedám a anichladič🙂) ALe mám tam jedno horší 4 oko, které by šlo použít - vyříznou vnitřní oči....
a co vytáhnout z Karla to jeho 4oko i z tím chladičem 😉...když ho budeš dlouho přesvědčovat 🙂...nebo spíše to jednodušší a vyzkoušené řešení 2oko...
U toho topení je zdvojnásobenej průtok.... původně mělo oba vývody na jedný straně - tedy průtok tam a zpátky - a já to nechal předělat tak aby to teklo jen jedním směrem... už to neřeším a sháním dvouoko.... 🙂
osobně si myslím že je to tím chladičem udělaným z toho topení... možná má menší průtočnost a škrtí okruh a možná i ty trubkojekly, voda navíc nesnáší ostré zlomy... dále pak nevím jestli jde ten přídavný chladič pořádně odvzdušnit...
Díky, tak to tam nechám ten starej🙂
Těžko říct, moc jsme s tím toho nenajeli, ale asi o moc ne... Dávali jsme ho tam spíš proto, že by menší, měl lépe umístěný vtok kapaliny, čidlo na teplotu vody a el. ventlátor, kterej tam teď přešel s přídavným náporákem.
Ten chladič z fiata 127 (bez náporáku) byl o hodně výkonější než původní?
á tak vystužení skeletu a lyžina zároveň ...hmm...to musím poradit Šeníkovi 🙂))

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253