18. duben 2005

Nádrž

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 7720×, Komentářů: 5, Líbí se Autor: Petkar
Malé povídání o nádržích

Vzhledem k problémům s mým Smaragdem a k tomu, že zde bylo pár fám a pověr ohledně nádrží u vozů řady Škoda 100/110, rozhodl jsem se jím udělat průtrž a obětovat jednu starou nádrž.:-)

Než mně začnete kamenovat, podotýkám, že nádrž měla stržený vypouštěcí šroub, šlo by to sice opravit, ale po rozdělání, jsem zjistitl, že by to bylo skoro zbytečné...

Co oči nevídí...

Po rozříznutí nádrže zjistíte, že se v ní nachází dvě přepážky, které jí dělí zhruba na třetiny. Podle mého mínění jsou tam zejména kvůli zabránění přelejvání benzínu při rychlých průjezdech zatáčkami. Tvar přepážek a jejich umístění:

Dále je viditelný výpustný otvor.

Nejvíce fám a pověr bylo kolem toho, jak je nasáván benzín k AC pumpě.

Jak je vidět, od průtokového šroubu vede trubička do sítka ve spod nádrže. Zde může být kámen úrazu, neboť trubička může zreznout a upadnout, pak nebudete nasávat benzín ze spoda nádrže, ale např od poloviny, včetně všeho bordelu, který máte v nádrži.... a dříve nebo později ucpete průtokový šroub.

Taky se může stát, že dojde k ucpání sítka. Bohužel sítko se nedá vyčistit bez rozřezání nádrže a opětovného svaření. I pak je sítko ke dnu nádrže přiletováno, takže ho nelze bez destrukce oddělat.

Rada na závěr:

Pokud budete od někoho kupovat novou nebo zánovní nádrž, posviťte si do ní a zkontrolujte stav sítka a trubičky, možná budete překvapeni....

P.S.

Zde zničená nádrž je z erka z roku 1971. Jak je vidět, stav trubičky byl neutěšený... Podle informací, které jsem dostal by nádrže měly být pozinkované, případně starší pocínované, nicméně, nádrž, kterou jsem nastěhoval do Smaragda je zevnitř mírně orezlá....

Původní nádrž použitá od výroby ve Smaragdu zase neměla sítko...


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 7720×, Komentářů: 5, Líbí se Autor: Petkar
Ja jsem mel zase takovy problem, ze mi nesel povolit sroub, ktery spojuje benzinovou hadicku, ktera vede k motoru. Nakonec to samozrejme dopadlo tak, ze se mi hlava sroubu ukroutila a zavit tam zustal. Resil jsem to sundanim nadrze a zavarenim male trubicky ze zadni strany nadrze (tam kde byl puvodne prutokovy sroub). Ted mam nadrz spojenou s puvodni kovovou hadickou hadickou umelou, kterou jsem opatril objimkami. Ty nadrze jsou opravdu dost velkym problemem.
Každopádně dík za odhalení jednoho tajemství, které nás opět posouvá o něco dál v našich znalostech vozu.
Je možné, že tato trubička byla v posledním tažení proto, že nádrž byla cca 3 roky na \"suchu\"... Snad Vám to trošku pomůže objasnit, jak se ten benzín vlastně z nádrže dostává🙂
nepocopil sem proc do oleje kdyz by ho benzin hned smyl a jeste by auto smrdelo. jinak ke clanku ,je to dost poucny a asi se do svi nadrze taky podivam(baterkou)
Tak tá trubička bola naozaj poriadne zhnitá. Ale ma napadlo, či by ako prevencia nebolo lepšie tú nádrž vložiť do oleja. Myslím si, že by to nehrdzavelo tak často.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253