8. srpen 2005

Žluťák

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9339×, Komentářů: 22, Líbí se Autor: Tátomechanük
Jak jsme kupovali žluté eRko

Při prohlížení inzerátů na tomto Webu, jsem zabrousil i do rubriky "Stovky na prodej". Objevil jsem tam inzerát na prodej eRka bez dokladů, v lehkém tuningu,

za 6 000,-. K dispozici byly i fotky, a jelikož jsme uvažovali o nějakém dalším eRku do rodiny, (mladšímu synovi /Jakubovi/ bude za dva roky osmnáct), začal jsem uvažovat o jeho koupi.

Každý z Vás uzná, že dva roky je na repasi eRka je tak akorát!

Navíc doklady na eRko,s odpovídající barvou čekaly doma na zužitkování. Dokonce i peníze byly zrovna náhodou k dispozici!

Spojil jsem se s prodávajícím e-mailem, dohodl jsem termín návštěv, a jedné horké červnové neděle jsme já, Ondra a Alice vyrazili do Liberce, kde mělo být eRko k vidění.

Na smluveném místě, u jakési zahradní restaurace, stálo, lesklo se a přímo se na nás smálo. Přesto, že nejsme žádní velcí zastánci laminátových nástavců a křídel, tohle autíčko nás docela oslovilo. Každý má jiný vkus, já bych takhle eRko asi nepostavil, ale když už to někdo udělal za mě...

Majitel seděl v zahradní restauraci u piva, jako kdyby si byl jistý, že domů už s tím nepojede!

Po nutných zdvořilostech, nastalo velké prohlížení a vyptávání, proč je auto bez dokladů, ale má značky /Doklady se údajně ztratily při stěhování/.Byli jsme ujištěni, že nejde o "čórku". Prodávající ochotně předložil OP a podepsal připravenou kupní smlouvu. Dokonce slíbil, že doma vyhledá ještě nějaké papíry co od auta má, a pošle nám je poštou (tomu jsem moc nevěřil, přesto slib splnil). Zaplatil jsem smluvenou sumu, rozloučili jsme se a vyrazili směr Praha – do domovského přístavu v Nehvizdech.

Rozhodli jsme se, že pojedeme po dálnici s přesvědčením, že v tomhle vedru snad čerti na dálnici strašit nebudou.

Byli jsme upozorněni, že auto dva roky nejelo a skoro v něm není benzín, ale že po nabití aku chytlo na poprvé. Takže první zastávka - benzinová pumpa na nájezdu na dálnici směr Praha. Dotankováno! Následný marný pokus o zakoupení dálniční známky (neměli) vyústil v hádku, jelikož sem upozornil obsluhu, že v případě pokuty ji bude platit ona. Co prý je jim do toho, že jedeme po dálnici bez známky!

Tak a jedeme! Ondra s Alicí ve Žluťaku (tak jsme eRko nazvali pracovně, ale asi mu to už zůstane!) Já za nimi s Feldou. Asi po dvou kilometrech, jen co Ondra zařadil poslední rychlost, stojíme!!!!!!!!

Poslal jsem Ondru postavit trojúhelník a ponořil se do motoru. Vypadalo to, že zaschla AC pumpa a nedává benzín.

Lano a rychle pryč z dálnice! Stát na dálnici v místech, kde je tak úzký odstavný pruh, že ani nejdou otevřít dveře, aby nepřesahovaly do pravého pruhu, s autem bez dokladů, se značkami na kterých je dva roky propadlá STK, to by asi neprošlo!

Takže zase jednou pro změnu domů na laně. Já s autem, které jsem řídil poprvé v životě, vepředu s Alicí, Ondra vzadu sám a sám. Mimochodem, Alice se projevila jako velice schopný "mitfára" i když Ondra tvrdí opak.

Cesta vedla přes hory a doly, (kdo to tam zná, ví, o čem mluvím). Sjížděli jsme kopec u obce Vyskeř, kde jsem si zavzpomínal na kdysi slavný závod do vrchu.

Pak to přišlo! Po dlouhém sjezdu zmiňovaného kopce jsem musel zastavit na křižovatce a najednou Ondra vedle mně! „Co děláš, chceš obě auta zrušit najednou!?“, byla moje vzteklá reakce. Ale když jsem viděl, že Ondra leze z eRka bledý jako stěna, pochopil jsem, že něco nebude v pořádku. „Ty vole, vono to nebrzdí!“

„Tak a je to v p..... !! Jak tohle dostaneme domů, to teda nevím!

Následovala porada s nezbytným cigárem. I když Alice nerada vidí, když Ondra

kouří, tentokrát ani neprotestovala.

Koho známe poblíž, zněla zásadní otázka. Petr Houška v Dobrovicích je naše spása!!!!

Domluva s Petrem mobilem proběhla úspěšně, je doma! No jo ale do Dobrovic je to ještě pěkný kus cesty. Ondru napadlo šlápnout v eRku na brzdu a on je pedál najednou zase nahoře?! Brzdy vystydly a brzdí, jedeme! Bude tam stará kapalina, která vaří.

Po dalších třech zastávkách na vychladnutí kapaliny jsme byli u Petra na dvoře před garáží, plné slunce, vedro jako v pekle. Následuje breefing, co s tím.

Já jsem usoudil, že brzdy asi neopravíme (usoudil jsem správně, jak se později doma ukázalo) a že když zprovozníme motor, mohlo by to domů vydržet, brzdy nebudou tak namáhaný. Snaha o nastartování skončila vždy na tom, že motor naskočil a ihned chcípl. Po velkém mudrování jsem se rozhodl zkusit seřídit karburátor. A ejhle!! On tam není seřizovací šroubek bohatosti směsi, někde na dálnici jsme ho asi ztratili.

Vracet se nám nechtělo a tak Petr našel v garáži jeden kousek naštěstí i s O kroužkem. Ale šroubek nedržel, asi byl 0 kroužek už unavený. Ale já i Petr jsme

elektrikáři, takže řešení bylo nasnadě: isolačka to spraví!! A už to vrčí!!!!!!

U Petra doma jsme se umyli, napili a to by nebylo ono, kdybychom nepokecali

a nakonec shlédli ještě nějaké video s haváriemi ze závodů.

Domů už jsme dojeli bez větších problému, jenom Ondra mi s eRkem ujížděl i přes to, že jsem za ním kočíroval Feldu 16tku. Můj syn je prosím cvok.

Pak mi tvrdil, že to tak jede, že s tím nejde jet pomalu. A to jsem karburátor ani neseřizoval, ten šroubek jsem jenom od oka zašrouboval tam, kam patří a zafixoval ho tou isolačkou.

Po krátké zastávce v restauraci U PAŠI v Nehvizdech, kde jsme se chtěli najíst

a nenajedli, (protože už bylo přeci 20,15 a kuchař taky chce jít domů), jsme zaparkovali na dvoře a byli jsme rádi, že to máme za sebou.

Přesto jsme na Žluťaka nezanevřeli, i když se mě v příštích dnech pokusil

zranit. Spadl na mě z heveru a utrhnul si laminátový práh, ale naštěstí jsem byl rychlejší a utekl mu. Po této zkušenosti jsem pořídil mechanicko-historický hever který je stabilnější než dnešní hydraulické hevírky.

Teď ho krotím a představíme ho přátelům a veřejnosti na HundertGangu 2005.

S omluvami pokračuji až po absolvování skělého Hundertgangu 2005.

Mezitím totiž nastalo hektické období /každý to znáte/ příprav na zmíněnou akci.

Nikoho jistě nepřekvapí, že jsem Žluťáka mněl na heveru ještě v den odjezdu

v 17.45. Sraz byl u nás na náměstí /Nehvizdy/ v 18.00.No ale vyšlo to na "hadr"

jak říkají soutěžáci!

Následující tři dny proběhly v pohodě ,jen jsem pro jistotu dotáhl kopretiny

momentovým klíčem. A také jsme zjistili,že někde trochu ubývá voda. Jinak fungovalo bezvadně, na neznámé a nevyzkoušené auto až podezřele. Dokonce i v tom vedru bezvadně chladilo ,až na okamžiky kdy bylo málo vody,stačilo dolít cca 1/2L vody /jednou za tři dny/ a pohoda.

Jedinou nevýhodou je nízko posazený přední nárazník, neustále se s ním mlátí o zem.

Výsledky Hundertgangu nás celkem potěšily, 4 místo ve sprintu na 400m mezi eRky

není na poprvé tak špatné.

Po této akci padlo v našem rodiném teamu Škoda team-Nehvizdy /Ondra,Alice,Jakub a já-Ondrův tátomechanik/ rozhodnutí : Žluťák, když už vypadá tak jak vypadá, tak tak zůstane/možná se ještě doladí vzhled a určitě dostane silnější motor.

Červené Ondrovo ÉRo se vrátí do originálního stavu,/moc se zatím od něj neliší/

Jenom asi dostane Kopretiny, když už jsou koupené. A dostane motor ze Žluťáka,

až ten dostane 136tku

Zatím odpočívá na zahradě, má prázdniny.

Technický popis:

R. V. 1977

Motor: 110 R víc o něm nikdo neví, podle toho jak jede a jak se chová, musí být upravený. Já to typuji na sníženou hlavu a nějakou vačku (260nebo 280)

Určitě ho dělal nějaký šikula (nikde ani stopa po oleji, všechno je na silikon)

Víko ventilů: AVON, lité

Karburátor: SEDR, co je v něm zatím nevím (mám zákaz ho otevřít, dokud tak jede!)

Chlazení : originál,vrtule 9 lopatek

Převodovka: 4 kvalt

Stálý převod: ?

Spojka: průměr 180 - normální přítlačňák, ale funguje vypnuto-zapnuto.

Nápravy: úzké, přední nic moc, vůle na svislých čepech a pomocném čepu

Tlumiče : ?, ale pěkně tvrdé

Pera: vypadá to na sériové

Brzdy: sériové, teď už brzdí (kapalina byla určitě z roku 1977)

Kola: kopretiny, stříbrno-zlaté

Pneu:175/70x13 vpředu Uniroyal Rallye/mokré, vzadu Continental Contact/suché

Palubní deska: v barvě vozu

Volant: průměr 310 mm potažený imitací kůže

Přední sedadla: RECARO záplatované, hodně starý model, úzká, tvrdá, prostě závodní

Pásy:samonavíjecí Moravan

Zatmavená okna, přední méně, zadní víc.

Zrcátka: Beskyd sport

Celkem 6 reproduktorů, ale hudba tam určitě nebude, (nejlepší hudba v eRku je přece zvuk motoru!!!)

Střešní okno Škoda

Nárazníky z Feldy, docela pěkně dopasované

Prahové nástavce: laminátové

Zadní křídlo "bumerang" s věstavěným brzdovým světlem

Karoserie bez viditelné koroze (jediné orezlé místo jsem zatím našel jenom pod

kobercem před řidičem)

A nakonec "perla!" :vzadu koukají z auta 4 (slovy čtyři) koncovky !!!

Teplo jde ale jenom z jedné, ostatní jsou falešné! Nekouří ani studené, proto neříkám kouř.

Zatím jsem mu udělal:

Výměna brzdové kapaliny místo toho mazutu co tam byl

Výměna destiček

Repase zatuhlých brzdičů

Výměna zadních prasátek - dodavatelem byla Alice, ze své Hundrtky kterou likviduje

Výměna brzdových čelistí-dtto

Výměna Gufer zadních polonáprav

Výměna olejů

Výměna plynové struny

Výměna pedálu plynu za "Hladík tuning"

Výměna tygrovaných potahů sedadel za civilnější

Výměna akumulátoru

Výměna stěračů

Výměna zámků dveří (Fabky - byla každá jiná a jenom k jedné - levé byl klíč)

Oprava stahování pravého okna (zatím nic moc)

Oprava mechanizmu pravých dveří (nešly otevírat zevnitř)

"Otevřené sání"

Plány do budoucna:

Oprava přední nápravy

Výměna LZ polonápravy - poloosa má axiální vůli (nestihl jsem to do HundrtGangu)

Čtyřpístové brzdiče

Demontáž reproduktorů - ale co s těma dírama do čalounění?

Výměna stahovačky okna PP dveří

Výměna výfuku za ?

Oprava laku

Motor 136

Mkový nápravy, úprava zadních límců

A dál ????

A budeme mu muset postavit domeček, aby na něj nepršelo, do naší garáže se

chudák už nevejde !

Speciální poděkování Petrovi Houškovi a /jeho manželce/ z Dobrovic za azyl

(v nouzi poznáš PŘÍTELE !!!)

Ondrův tátomechanik - Vláďa

Srpen 2005

Tak jsem si "udělal" dovolenou na dva týdny a mimo jiné jsem se věnoval

přípravě na Běšiny v Říjnu.

Na Žluťáku jsem vyztužil přední nárazník, ktrý se tímzvedl asi o 3 cm /spodní hrana/ takže doufám, že už ho nebudeme tahat po zemi jako na HG.Posekanou trávu jsem z něj taky vytahal.Dostal lepší houkačky, zvuk té púvodní mi

připadal ostudný!

Pak přišlo na řadu rozebírání auta které jsem koupil na náhradní díly.

Je to zvláštní hybrid : podle papírů Š 105 a nabídl mi ji jeden známý,

který ví,že dělám do Škodovek za 6 000.Nejdřív jsem ho odehnal, s tím, že ze stopětky opravdu nic nepotřebuji. Chtěl se jí zbavit, tak slevoval až na 2500,-

Tak jsem se nechak přemluvit, že ae tady na ní podívám /šel jsem tam s přesvědčením, že to stejně nechci.

Na zahradě stála 105,barva neurčitá, kastle až na pravý zadní límec slušná.

Zatím mi stále nic nepřesvědčilo. Až jsem pod auto na naléhání známeho zalehl

a stěží zadržel citoslovce překvapení/aby majitel nezvedl cenu!/.

Co jsem tam uviděl : vlečka,pětikvalt. Po otevření kapoty : motor 136/nebo

možná 135/ ale ne fáčkový blok originál do zadu! Rozjela se mi v hlavě kalkulačka a výsledek : na tomhle nemůžu přeci prodělat !

Každý kdo ví kolik stojí jenom sací a výfukové potrubí, ví o čem mluvím.

No až tak bezvadný kup to nebyl,už když jsme to vezli s Ondrou na chatu k babičce/ domů už jsem to dát opravdu nemohl/ vytekla všechna voda.

Takře kdo uhádne? Ano správně opět lano !

Babička byla ráda,že nás vidí a zajásala, že nás teď uvidí častěji, když u ní

na chatě máme auto.

Vzácná to žena ! /Původně jsem si myslel, že nás s tím vyžene!/

Před týdnem jsem si tedy udělal "dovolenou" a zajel s Kubou na chatu

a vyndali jsme motor.Malou komplikací byl "jenom" totálně zaoxidovaný šteft

mezi motorem a převodovkou. /ten nejdelší u výfuku/.

Musel jsem ho přeříznout asi 2mm mezírkou mezi blokem a převodovkou, kterou

jsem vytvořil mohutným páčením.

Naložili jsme motor do pracovní 105 ze které jsem předtím vyndal zadní sedadla.

Nějaký olej v motoru přeci jenom zbyl a tak je vylepšená antikorozní ochrana

interiéru 105! /A mám to zadarmo!/

Doma jsem motor začal mýt a čisti a mýt a čistit. Takovou kouli šmíru a

bláta jsem snad ještě neviděl !!!!!!!!!!!

Ještě, že mi vydatně pomáhal náš jezevčík Mates !/viz foto/

Víc to už Arvou a benzínem opravdu nejde !

Jestli někdo máte nějaký zaručený recept jak a čím to udělat líp a rychleji,

rád se poučím !

8.2.2010

Jelikož eRko jezdí a není v podstatě třeba nic opravovat, tak i aktualizace článku usnuly. Takže co se stalo do dnešního dne :

Vyměněny nápravy za "M"kový,

Mezitím se Lucce narodil syn,(můj první vnuk) namontoval jsem do eRka zadní pás, aby mohla být do zadu namontovaná dětská autosedačka.

135 tkový motor nebyl nakonec použit, origo eRkový stále jezdí a jezdí

V roce 2009 jsme se nezůčastnili ani jednoho srazu, z rodino-finančně zdravotních důvodů.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9339×, Komentářů: 22, Líbí se Autor: Tátomechanük
Ahoj, to teda koukam kdo to tady jezdi s "mym" eRkem😀 Mel jsem ho mozna dva roky a do Liberce sem ho prodal za 30 tisic!!! Takze na nem museli docela tratit🙂Kdyby nekoho zajimalo kde se vylouplo, kdo ho daval dokupy atd...tak se ozvete😉
HÉZKÝ ,ale ty Feldovský nárazníky bych radši neviděl😀
Jasně,že tři sekundy je strašnej kus,ale řekni sám,co by nás jinak hnalo


dopředu, než snaha se zrychlit,zlepšit atd./prostě výše, dále, radostněji/


Takže máme ještě dalšího soupeře,inu dobrá těšte se oba !


Mně osobně potěší, když na podzim nebudeme o 0,3 s čtvrtí !


Teď jsem strašně sebevědomej, že, ale doufám, chápeš, že rejpu, letos toho


s motorem asi moc neuděláme,je spoustu jiný práce a hlavně je to o penězích !
3 sekundy by se mohlo zdát málo, ale víš sám nejlépe, že při závodech to je přeukrutně dlouhá doba a na 400 m dvojnásob... To budete muset řádně \"přikrmit\" 🙂) A to nemluvím o tom, že já v říjnu vyjedu taky s novými koňmi pod kapotou, a že jich tam tentokrát bude pěkný stádo, takže....


Jinak s tím šmírem máš pravdu, to by nebylo eRko, potažmo škodovka, aby jsi se čas od času nemusel zamazat. Já to myslel spíš tak, ať se to co nejmíň s..e
PETR :


Tak na to jsem to auto nekupoval,abych se ani nezašmíroval,no fuj to by byla nuda!


Navíc máme motivaci : 3 sec. na 400m ve sprintu co jsme dostali od Radka


na HG ! Nic Radkovi neříkej, ale zbrojíme na něj !
Hmmm... hmmmm... až se za ta slova díků červenám 🙂)


Nicméně v tom nevidím nic neobvyklého mezi přáteli a považuji to celkem za normální. Takže ať to jde tak jak má a co nejméně ruce od šmíru 🙂
No vida! 🙂:)🙂
Za šest litrů, to je kup, to by nebral jenom hňup. 🙂)
Za šest litrů, to je kup jak /něco co se rýmuje na kup a hodí se sem/.
Za šest litrů, to je kup jak /něco se se rýmuje na kup a hodí se sem/.
Prkotina vypadlý táhlo.Byl prasklá taková, jak bych to řek,no taková ta plastová


přídržka táhýlka.A promazat,to bývá základní zádrhel,leta nemazaný zámky.
Teda za ty prachy.. No nekup to🙂 Co bylo s těma dveřma jak nešly otvírat zevnitř? Já totiž mam stejnej problém a zatim nebyl čas to rozdělat tak jen sonduju co na mě čeká.🙂Díky
Fíha, za ty prachy... To jste spíš koupili kopretiny a k nim zadarmo dostalo auto 🙂
Bezva kup ,bezva cena, no prostě paráda.Zase o jednoho krasavce víc.Hodně šťastných km.
Jo nato ze ste ho kupili len kratko pred HG ......vyzeralo na zraze celkom dobre🙂.. Hodne stesti🙂
Jo Jo, samozřejmě přeju ať to pěkně jezdí.
Medvěde,to nesmíš spát zimním spánkem /žertuji/ to víš že u takovýchle koupí


hraje roli štestí !
No tak po pravdě jsou tři,Žluťák, ten je teď jedinej pojízdnej,Ondrovo Éro


/v dočastném částečném invalidním důdhodu/,a ještě máme v plném invalidním


důchodu jedno oranžové.ale to zatím je v domově důchodců /ve stodole v Zápech


u RST ve spanilé společnosti jeho REDSHADOWS./Čeká až na něj přijde řada.
To jsi měl štěstí, mně se neozvali na E-Mail, jinak jsi měl prd.
Tak teď nevím kolik jich máte asi dvě že, no ale třeba časem...víc..
Pěknej článek, krásný eRko a skvělá cena. Jo, taková koupě se naskytne třeba jen jen jednou za život. A tři eRka v jedné rodině, to se hned tak nevidí 🙂
Krááásne eRko. Tak za 6000 Kč, paráda. Veď na tom eRku snaď ani neni čo renovovať.