22. prosinec 2001

Honzova Ferrarita

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9142×, Komentářů: 26, Líbí se Autor: RST
jak Ferrarita na svět přišla

Moje eRko bylo po koupi (říjen 2000) modré, kompletně zrezivělé blatníky, zadřený motor z Š100, nefunkční brzdy a elektroinstalace v dezolátním stavu. A navíc s pochybnými doklady.

Tak takhle to vypadalo i původně, avšak na fotografii je již pojízdné

Původní zjištěné vady:

  • zcela prorezivělé blatníky
  • zadřený motor Š100
  • převodovka dobrá už pouze do sběrných surovin
  • zcela urezlý závěs levého kola
  • nefunkční jakákoliv brzda, utočené odvzdušňovací šrouby
  • nefunkční elektroinstalace

Zde se může zdát, že by bylo kratší napsat, co tam bylo v pořádku - ano, je tomu tak. Ale já byl rád za to, co mám. V té době byla zima, ale přesto jsem musel udělat alespoň něco, aby to nebyl nepojízdný vrak - tedy pojízdný vrak.

Následovaly proto tyto nezbytné úkony:

(listopad - prosinec 2000)

  • odstavit dosud plně funkční Š100 a určit ji na díly....
  • oprava přední brzdové soustavy - trubičky, rozvodka, odvzdušňováky, kompletní přední třmeny z Š120, brzdová kapalina Castrol
  • zástavba (bohužel už tenkrát v desolátním stavu) motoru z mojí hundrtky - motor Š120, který měl už tak max. 30kW
  • velmi provizorní zprovoznění elektroinstalace, zástavba alternátoru a elektronického regulátoru

Po tomto všem se éRo poprvé rozjelo jinak než vlečené na laně - max. rychlost na testovacím úseku 70km/h - 1x sláva!

Jelikož nešlo dělat nic pořádného (zima, mráz), udělal jsem následující:

(leden - únor 2001)

  • "přesun interiéru" z Š100 - tzn. zadní sedačky pryč, na jejich místo dřevěná -deska s velkým reproduktorem, po stranách výškové repro
  • provizorní spoiler dopředu - auto dostalo jiný nádech
  • instalace hliníkového volantu (opět vyrván z Š100)
  • vyspravení mechanismu otvírání okna u řidiče

Od té doby jsem velmi pracně zařizoval doklady - zatím jen to, aby vůbec bylo vozidlo registrované a bylo přihlášené na mě a také jsem šetřil peníze a sháněl komponenty.

Vše, co jsem sehnal "nového", co půjde na výměnu:

(březen - červenec 2001)

  • všechny blatníky
  • přední kapota
  • přední čelo
  • převodovka
  • motor
  • zadní polonápravy

Předmaturitní období - i přesto jsem nelenil:

(duben - květen 2001 - kompletní výměna pohonné jednotky)

  • výměna převodovky za zcela perfektní - avšak 4,44 (ale byla jistota, že je v pořádku - také vymontovaná z Š100)
  • výměna motoru - 742.10, převrtaný na 1200ccm, eRková vačka, vahátka, zarovnaná hlava, hliníková vana, hliníkové víko hlavy, zatím karburátor SEDR
  • výměna polonáprav (původní propouštěly olej) a brzdových válců a obložení

kola a pneu: vepředu 165/70 R13 a vzadu 175/70 R13

  • generálka řízení - kontrola vůlí, seřízení, nová náplň převodky řízení

Zde nastal výrazný zvrat v jízdních vlastnostech, auto sedí jak přibité - max. rychlost na testovacím úseku 90km/h - 2x sláva!

Vydělávání peněz:

(červen - červenec 2001)

dřina, práce, dřina, práce, dř.... atd.

Konečně se pouštím do exteriéru!

(srpen - září 2001)

  • všechno co jde - sundat!
  • všechno vyspravit, odkorodovat, ochránit před korozí
  • všechno obrousit
  • všechno tmelit, brousit, tmelit, brousit, tmelit, brousit - už z toho blbnete? Já taky blbnul...
  • co můžu dát nové, dám nové - zbylé vyhodit (blatníky, kapota, čela)
  • zadní čelo s kulatými světly - celkem prácička...
  • laminátové rozšířené prahy, laminátový přední spoiler
  • nový akrylátový lak, barva "Škoda Rally Rot"

Auto vypadá parádně! A zjistil jsem, že mi dřel přední kotouč, to jsem opravil a na testovacím úseku 105km/h - 3x sláva!

Zástavba karburátoru WEBER 32 DARA:

(září 2001)

SEDR pryč, WEBER tam!

Super, eRko přestává mít vlastnosti škodovky, na testovacím úseku neuvěřitelných 120km/h - 4x sláva!

Závěr:

Ač jsem občas dostal pesimistické nálady, že to všechno nemá cenu, nakonec jsem rád, že sem vše překousl a dospěl k nějakému cíli. Vždyť o to přece kráčí snad všude - klást si cíle a na cestě za nimi překonávat překážky!

Fotky:

a zde jsem vytvořil zajímavý graf, jak se vyvíjela rychlost, spotřeba a okamžité náklady na renovaci během času.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9142×, Komentářů: 26, Líbí se Autor: RST
Psal jsem to uz k memu clanku k zastavbe karbece z Fuega. Erko uz tri roky stoji v garazi a kuny mi na nem sezraly co se dalo... ani jsem si poradne nestihl uzit sirokych naprav a 175 sirokych pneu. Nicmene mam ted dve 5q prevodovky z 125 a po statnicich (ktere mam za tyden) budu doufat, ze se k erkü opet dostanu.
Zdarec,


Sem sice fiatář,ale erko je krásné autíčko.


Ty světla jsou povedené.Dnes jsem viděl oranžové erko/chromované tyče u prahů jako na jeepu,spojlery,sedačky sparco, výfuk remus, SPECIALITA 1.vyřezaný vodicí sloupek stahovacího okénka ve dveřích-čímž vznikla mezera velikosti cca 2.5cm kterou dovnitř minimálně prší,ale s její pomocí auto odemkneš za dvě vteřiny,SPECIALITA 2.zadní 4 světla z fiatu 850 jaksi šizeně stříklá načerno(spíš na šedo),které naprosto nesedí,ale ne proto že jsou kulaté,ale proto že trčí ven/auto počítám tak za 80.000kč a přitom takový trapas.(Zdravím ten Zlínský oranžový děs)


Ale světla snad z Avie,ale hlavně zapuštěné vypadají fakt dobře.
To: Erkař


Díky díky. Jeden kamarád mi řekl že prej je to hnus a že hranatý ze škodovky by tam byly super... jsou i lidé bez citu 🙂


Jinak na tenhle web už jsem dlouho nic neaktualizoval, teď už mám široký nápravy a budou jiná kola (asi nachromuju plecháče).
Nazdar Honzo. Ty kulaté zadní světla tam opravdu sedí. Stejně, když je celé éRo takové zakulatené, tak hranaté světla se tam vůbec nehodí.
Zdar ¨honzo,fakt super erko,chtel jsem se zeptat kde si sehnal ten přední spoiler a na kolik te vyšel?Nevíš o nějakých stránkách kde jsou spoilery i na erko, nemuzu je uz nikde sehnat.Dík můj E-mail lennox.louis@centrum.cz
Hm, no jo, ale me se to tak libi a nikdo me nepresvedci o necem jinem 😉 Ale Lany sou super, ja tam jel uz podruhy.
Dneska sem parkoval vedle tvýho éra v lánech. Máš to na můj vkus trošičku přeplácaný - sundej ty nálepky a ty strašný potahy s americkym kamiónem a taky ty světla z avie nebo z fiata 850? se tam vůbec nehoděj jinak O.K. 🙂)
To Jura: eMkový nápravy mám na stole... zatím, komplet generálkovaný, jen mě zdržují finance a nemoc...
No, chtělo by to aspoň Mkový nápravy, nějaký hlíny a je to supr kára. Takhle to vypadá divně, ty kola jsou tam tak nějak zapadlý.
pro mikulás: Čau čínskej papeši srandy, nauč se psát, neš sem vrazíš zase nějakej slovní průjem!
Esi tohle je Ferrarita tak já sem čínskej papeš srandy.
No nazdar,ten styl smrt,tos mel teda pravdu!!!!!
Ano, jenže tvůj styl jízdy je smrt... a to já se zase bojím. Pokud vezmeš esíčka s plnym plynem, jde to, ale já to vždycky rozjížděl až za esíčkama, vo tom to je.
Ahoj honziku, vzpominas si ze moje 120, dala do březovaku (to je mirny kopecek u nas na vesnici - TESTOVACI TRAŤ) 115 km/h ??? je to měřeny ve feldě 🙂))


PS: jinak pekny!


Karel.hydro@seznam.cz





Karel.hydro@seznam.cz
Jo tak at y toho neceho hroznyho mas co nevidet neco hrozne hezkyho.. 🙂
Jo koupil sem presne neco takovyho za 3500,-Kc.Zatim to je hruza ale uz ma par uprav za sebou a lita to 140.Na jaro se chystam na brutalnejsi upravy.Jeste ze tu sou takovy nadsenci jako vy.
Vasek.Ladislav@seznam.cz
A další drobnůstka, odpor vzduchu roste se čtvercem rychlosti... 10km/h třeba přes 60km/h je asi 4 krát lehčí překonat než o 10km/h překonat 110km/h 🙂, někde sem dokonce měl vzorec, kolik kW potřebuješ k dosažení té a té rychosti s tak a tak těžkym autem.. docela to bylo zajmavý, jestli máš mejla napiš ho sem abych tu nemusel takhle datlit do komentářů 🙂 Jinak motor je po zdejším webmasterovi Džonovi.. ten by ti dal, srovnávat to se 105kou...
Jo ještě něco, tak přijeď a já tě svezu a poznáš rozdíl...!!!!
Škoda že ji už nemáš, protože by se to dalo porovnat, ale fakt sorry, ale nevěřim tomu... pokud tedy nemáš to srdce to točit přes 6 klacků... pak jde skoro všechno, ale i po úpravách cos udělal budeš mít nákejch 36kw? A to by bylo pak proti přírodě.... stejně jako když Zelí jezdil na fichlu 90km/h... ech echm
Čau Honzo,tak ta moje chrchla 105 dala nahoru do Březový 110Km/h.Jenom upravený sání,jinej rozdělovač a trochu obohacený.Rychlost je měřená spolehlivě.Bohužel,musim ji dat pryč kvůli papirům.
No, ono to ještě jeden rok chce, 5kvalt a široký nápravy mě čekaj letos, když bude čas a peníze...
Fakt pěknej kousek, je na tom vidět moře práce, ani nevíš, jak ti závidim, že to máš za rok komplet :c) Jen tak dál !
Svetla jsou koncova kulata svetla u nas kdysi vyrabena. Jsou na Aviích, bagrech, vozících atd. Já je mám z vrakoviště a skla jsem sehnal nová. Zapojená jsou paralelně, čili dohormady brzdy 4x21W, blinkry 4x21W atd. Jen se bojim policajtu.


Kolik to žere uvidím, já totiž až včera "dodělal" doklady, takže téstování asi začne na jaře, neb v zimě s tím jezdit nechci.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Gratuluji. Moc pekny kousek. Kolik to nakonec "zere"? A jeste jednu malou otazku. Z ceho jsou ty svetla a jak jsou zapojene? Pripadne nebyla by detailnejsi fotka? Dik Honza
Omluvte prosím kvalitu těch fotek, ale jinak to nešlo...