22. srpen 2005

p.b. - hundrtka

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 11646×, Komentářů: 31, Líbí se Autor: p.b.
Vyjede ještě někdy? ;)

Vlastně ani pořádně nevím jak mám tenhle článek začít. Nevím co napsat do povídání o autě, kterému poslední dobou dávám úplně všechno. Všichni začínáte tím jak jste ke svému autíčku přišli, tak tedy i já vám řeknu krátký příběh…

…. Je květen 2004 a můj děda při jedné z našich debat nadhazuje téma auta. Postupně se dostáváme k tomu že dědův známý má na zahradě někde v Plzni stofku, kterou nikdo nechce. Neví prý jak se jí zbavit, takže jí nejspíš odvezou do kovošrotu. No řekněte nezželelo by se vám jí? :) Mě jo, takže se hudnrtka po pár drobný potížích (hlavně s úřady, měla totiž doklady v depozitu a samozřejmě propadlou technickou) ocitla na konci srpna konečně v “mojí“ garáži (tedy né mojí, ale rodinné :))

První setkání

Rok 2004

No a to je konec mini příběhu o pořízení. Mohl bych asi zmínit že hundrtka stála přes dva roky na zahradě vystavena všem povětrnostním vlivů a tak její stav nebyl zrovna uspokojivý. Všudy přítomný zelený sliz a viditelná koroze nevěstili nic dobrého. Hned po převozu se začalo s odstrojováním a někdy na konci září byla z větší části vyvařena. Naštěstí byla karoserie ve velice slušném a zachovalém stavu, takže vaření zabralo vlastně jen dva dny. Vařili se klasický věci jako vanička kufru, části prahů pod blatníky apod. Do konce roku se neudálo zhola nic, krom toho že jsem za nekřesťanskou cenu koupil vytoužený kola - Apolla (jak se říká vše má svou cenu, tahle byla sice trochu vyšší, ale po technické stránce jsou ve 100% stavu nehážou, nejsou omlácený atd. a vzhled se doladí :)). Někdy na začátku ledna jsem se rozhodl vyčistit kufr od do něj vylitého gumoasfaltu a při té příležitosti vyměnit přední nápravu za širokou s hřebenovým řízením. Řízení je teďka daleko přesnější a citlivější (původní už mělo velmi nepříjemnou vůli).

záměna náprav

Rok 2005

Nandal jsem všechny plechy a když konečně po dlouhé zimě oschla silnice vyrazil jsem na projížďku. Z projížďky jsem se vrátil více méně rozhodnutý zastavět do své hudrtky pětikvalt. Nutno podotknout že nemám vzdělání potřebného směru (automechanik), studuju obor který nemá s autama nic společného (elektrotechnika) a zaučuju se svým autě. Všechno co na něm dělám, dělám poprvý, takže to podle toho taky vypadá (prostě mi všechno hrozně dlouho trvá :)) No abych ten pětikvalt nezamluvil na přelomu dubna a května se to prostě událo. Napíše se to jednoduše, ale bylo to hrozný a už bych to nikdy nedělal (čimž nechci nikoho odradit). Nicméně pětka tam je a docela to na ní jede. Další zásadní úpravy se už letos asi konat nebudou, chci si taky trošku užít ježdění.

9.9.2005

Zase o kousek dál:

  • Podlaha v autě byla kompletně zbavena lepkavého gumoasfaltu, odrezena, očištěna a následně nastříkaná bílou barvou
  • nandány gumové koberečky, těsnění kolem dveří, hliníkové lišty na prahy a celkově zkulturněn vnitřek auta
  • přední sedačky vyměněny za sportovnější kousky z Kadetta Gsi
  • příprava na náporové chlazení (RS maska, mřížka v haubně, přepážka v kufru)
  • zakoupeny čtyřpístové brzdiče, jiná přední pera a tlumiče

Září - Prosinec 2005

Někdy na začátku září jsem zakoupil čtyřpístové brzdiče včetně zánovních svisláků a celkem slušných kotoučů. Třmeny jsem se rozhodl kompletně zrepasovat, obrousil jsem je až na holý kov, následně natřel základovkou a navrch červnenou barvou. Těsnění i prachovky jsem dal nové, stejně tak i samotné pístky. Po smontování obou třmenu jsem zjistil že mi ještě dvě nová těsnění zbyli. Totálně vyčerpán jsem již neměl sílu třmeny sundavat a vysouvat pístky, abych zkontroloval jestli někde těsnění chybí. Vykašlal jsem se na to se slovy, že se při odvzdušňování uvidí jestli jsem udělal chybu já nebo ten týpek v mototechně. Destičky už měli něco za sebou a v jednom brzdiči ani nebyli, proto jsem sehnal nové (Ferodo Premium). Aby se mohli zakusovat do kotoučů s větší vervou a já při tom nemusel křečovat za volantem, rozhodl jsem se zastavět posilovač s pedálovou konzolí z eMka. Na přední nápravě se změnily pružiny. Teď jsou 210mm dlouhé (nebo spíš krátké :)), nejspíš sem to s tím snížením přehnal... Taky jsem hodil auto na kolíbku, omlátil jsem popraskanej gumoasfalt, zbytek obrousil a natřel základovkou. Na ní jsem napatlal několik vrstev Tlumex Plastu. To samý jsem udělal i s podběhy. Při téhle operace se samozřejmě objevilo několik děr, některé docela nečekaně :) Ve chvílích volna jsem si začal pohrávat se zadními světly a přemejšlet nad čirou optikou, kterou jsem po zhodnocení výsledku hodil do popelnice. Taky jsem sehnal nový motůrek. Je to 120LS z užovky GLS, deset let nejel a nejsem si jistej jestli ještě někdy pojede. Abych ho tam mohl dát musel jít ven ten starý stofkový, kterému bych tímto chtěl poděkovat za to, že mě nikdy nenechal ve štychu a omluvit se, že jsem ho tak trápil :) Po vyndání začala další část úprav vedoucí k náporovému chlazení. Vyřezal jsem zadní část dvojité motorové stěny a za ní se objevila důvěrně známá.... koroze :) Pořád spekuluju nad tím kudy vlastně povedu trubky k náporáku a nemůžu nic kloudnýho vymyslet a taky pomalu přestávám věřit, že to do jara dodělám.

Rok 2006

26.1.2006

Na autě dělám čím dál míň a míň a občas mám chuť se všim praštit. Prostě krize co zažil asi každej z těch co stavěj auto od začátku znova... Ale přece jen i v tomhle ne moc šťastným období se pár věcí hnulo kupředu. Tak předně vyndal jsem všechny trubičky co vedou pod autem, abych náseldně zjistil že musím sundat přední nápravu abych je tam mohl nandat nové... Taky se mi stále nedaří usadit pravý třmen, který není souosý s kotoučem, ať dávám podložek kolik chci. Chci do jara udělat alespoň rám, ale všechno závisí na přístupu k ohybačce, k materiálu a hlavně na penězích. Kažodpádně je jistý že letošní sezóna je další kterou, při troše štěstí, odjezdím s rozdělaným autem...

22.4.2006

Takže od poslední aktualizace se neudálo skoro nic, až na to že hundrtka byla dovyvařena. Snad už to konečně bude všechno :) Když už byl svářeč a svářečka přítomní, tak se do auta nastěhovali vzpěry mezi tlumiče jak vpředu tak vzadu. Auto už zase stojí na kolech a v motorovém prostoru trůní new motůrek - 120LS (to LS je důležitý :)) Kdyby nezačal platit od července bodovej systém a na technickej to nebylo čím dál tvrdší tak bych nejspíš šel do motoru z felicie nebo něšeho podobnýho, ale chci s autíčkem jedit občas po silnicích, takže LSo je kompromis. Rovněž začali práce na vedení vody k náporovému chladiči. Nejspíš prodám apolla, protože jsem sehnal dvě pneu 205/60 R13 a tak potřebuju trošku širší kolečka. Asi převařáky ze dvou disků, ale zdá se mi to trošku prasárna, musím si to ještě nechat projít hlavou... Ale v chromu by nemuseli vypadat špatně :) Sehnal jsem jinou palubku (seat ibiza/cordoba r.v. 2000), takže se jí tam ve volných chvílích snažím nacpat.

24.5.2006

Dneska se kilo znovu naučilo brzdit, padnul na to litr a půl brzdovky, starej brzdovej válec odešel do věčných lovišť a na jeho místo přišel fungl nový. Odvzdušňování trvalo dva dny, ale nakonec se to úspěšně povedlo. Doufám že to je poslední operace která má něco spolčenýho z brzdama. Všechny vedení a součásti, který šli vyměnit jsou nový, takže doufám že to za ty prachy bude alespoň trochu brzit :)

26.5.2006

Jiskry lítají, benzín teče a motor ne a ne naskočit. Předstih 10x seřízen a prostě nic. Polorozebraná hundrtka se zapřahuje za jezdící autí a táhne se asi 50metrů než začne motor prskat a nakonec chytí. Protože nemam vejfuk tak se ozval šílenej řev .)) Zjištění první: brdy brzdí až úplně dole, bude se muset trošku štelovat. Zjištění druhé: letité těsnění pod hlavou odvyklo své práci a vytýkal z pod něj olej. Takže budu muset dát nový. Nicméně odjela po vlastní ose asi 200 metrů což je obrovskej dílčí úspěch.

27.5.2006

Hlava sundaná, těsnění nevydrželo (nebo spíš nebyla pořádně dotáhlá hlava :/) okolo zdvihátek a vytekal olej skoro po cely dýlce.

30.5.2006

Hlava nandaná zpět, těsnění vyměněno. Láďa mi vyrobil nábu na taliánskej volant s pěkně čalouněným věncem. bohužel je o trochu větší než by bylo záhodno, ale asi si ho nechám, drží se totiž opravdu nádherně .) Zkusmo jsem nasadil podložky na zadní nápravu a zjistil jsem že už je to prostě trochu moc, kola jsou skoro vedle auta .) Taky jsem se pustil do vymýšlení náporového chlazení..

31.5.2006

Nákupy všeho potřebného k chlazení (stejně jsme postupně zjistili že spousta věcí chybí) a tahání a svařování plastových trubek. Trubky vedou bývalou chladičovou mezistěnou doprava, cestou bývalého tubusu na vzduch od ventilátoru topení pod zadní pravou sedačku a odtud přímo pod sedačkou spolujezdce do kufru. Spoje které nešli realizovat pomocí plastu se budou dělat z hadic. Ještě se musí umístit a dozapojit expanzka a pár drobností a pak by to snad mohlo i chladit.

1.6.2006

Umisťování expanzky a výroba držáku. Natření motorového prostory další vrstvou barvy (nechci aby to zase někdy zrezlo :)). Doladěn volant a zdokumentování stavu.

9.6.2006

Opět pln nových dojmů .) Voda už je kompletně natahaná a zapojená, nalil jsem do soustavy vodu a nikde nic neteklo což považuju za úspěch ;) Koupil jsem hadici k posilovači brzd a dalši hadice k filtrboxu. Odpoledne jsme koušeli namontovat plně průchozí tlumič výfuku což se nakonec myslim si velice pěkně podařilo (vím, samochvála smrdí :)), ale bohužel se při testovací jízdě ukázalo, že auto šíleně kouří a navíc vůbec nejede. Jde vytočit v tahu tak do 2500 otáček, pak začne kuckat a chcípat, při přeřazení na vyšší stupeň se zase chytne. Nevím co s tím, docela mě to naštvalo a navíc nám v závěru pokusu skoro upadlo kolo (ty bogovi podložky jsou snad prokletý). Zvuk výfuku nic moc, přeřve to rachot jak se motor hádá a škytá. Dělám si u hundrtky další tlustou černou čáru, už mě moc dlouho štvát nebude, potvora. Navíc má jít za 14 dní na lak, ale to si teda ještě pořádně rozmyslím... Závěr z dnešního dne: Nejradši bych to hodil ze skály!

10.6.2006

Na místo neuvěřitelně složitého zařízení, který se nazývá dvoukomorový karburátor jsem hned ráno namontoval jednokomorový z bývalého motoru. Při zkušební jízdě se ukázalo že problém je skutečně v karburátoru, protože se stofkovým to jelo naprosto normálně. Akorát ten řev moc nepolevil :))

14.6.2006

Celý den jsem strávil otáčením silentbloků (tzv želv) v zadních ramenech a těšil se že konečně nebudu mít kola do V... leč marně :( Bohužel jsou véčka asi přece jen způsobený tvrdýma pružinama ze 120tky. Sice jsou vyndaný kratší než stofkový, ale tolik se potom nezmáčknou. Řezat se mi je nechce, myslím že by se dali dobře použít na vlečce, nebo na nějakej těžší motor :) Asi tam dám zpátky originální pružiny a bude pokoj.

26.6.2006

Zavařeny okapničky a C sloupky. U okapniček si to bohužel vyžádala situace, protože byly jednoduše řečeno ko. Hundrtka stála ty dva roky na dešti bez hliníkových lišt a déšť a mráz udělal své. Okapničky se rozšklebily a zrezly, zřejmě je chycená i střecha, ale ta to snad ještě pár let vydrží. Kvůli širší nápravě a hlavně kvůli širším kolům byly navařeny kulaté zadní lemy. Znovu jsem zkulturnil kufr, Ondra H. mi vyndal palubovku, abych se mohl pustit do pasování palubní desky ze seata. Taky jsme vyndali okna kvůli vaření okapniček a jednoho růžku pod předním sklem který byl skrz a muselo se řezat nebezpečně blízko těsnící gumy.

29.7.2006

Zahozena palubka ze seatu, dopasovat to tam se ukázalo jako nemožný. Dodělalo se náporové chlazení, ale pořád to není podle mých představ bude se muset předělávat. Taky jsem přetěsnil palivovou pumpu, preventivně vyčistil karburátor a úspěšně nastartoval :)

2.8.2006

Zase proběhla aféra s prodejem, ale po nabídce 7mi tisíc za komplet jsem se rozhod že to radši nechám v tý garáži shnít. Prostě a jednoduše toho mám plný zuby. Chodím na tyhle stránky už nějaký 4 roky, všechny ty články o přestavbách a upravenejch erkach, stofkách ve mně probudili touho po tuningu. Chtěl jsem mít to co všichni, široký, nízký, silný auto... z 30 let starý babičky která je ráda že se drží ve svým pruhu udělat mladou divokou holku, krasavici co si to ráda rozdá s každým kdo si jen troufne. Když jsem dostal tuhle stofku bylo rozhodnuto, žádný ježdění, prostě jen tuning, hurá to rozebrat, rozkuchat, upravit. Ze začátko to šlo, bavilo mě to, dělal jsem věci celkem jednoduchý a vratný. Loni byla hundrtka s origo motorem, 5 stupňovou převodovkou a s širokejma nápravama. Její nejšťastnější období řekl bych. Nebo naše společné určitě, všechno fungovalo jak mělo a byla sranda jet v levým pruhu z mírnýho kopce a předjíždět ty mladý kolegy a kolegyně. Jenže mě to nestačilo, chtěl jsem víc. A proto mám dneska v garáži jakousi trosku bez vlastní identity, nebrzdící, nesvítící, nechladící a hlavně nejezdící. Kdo udělal takovýhle zásahy do auta jako já a dotáh jste to do vychytanýho konce, máte můj bezmeznej obdiv. Já to nedokázal, člověk se asi vyvýjí, nebo to je možná nostalgie, nevím. Ale když si vzpomenu kde hundrtka byla před rokem a kde je teď, tak si říkám jestli nejsem blázen. Nechci tu někoho poučovat jak co má dělat a pod., to vůbec ne. Jen chci říct že méně je někdy více a než se do toho skutečně pustíte, nekoukejte s nadšením na fotky z renovací, není to romantika, je to dřina, pokud to chcete dělat pořádně samozřejmě. A nesnažte se dělat tuning za každou cenu (podobně jako já), ale popřemejšlete nad tím jestli to má cenu, zvlášť v našem krásném státě a přítomnosti bodů a xtisícových pokut. Tak konečně jsem to ze sebe dostal, ale on to stejně nikdo nečte a moje slova si k srdci nevezme, takže je to fuk. Každopádně já jdu zase bojovat, protože život je boj a škodovkaření zvlášť.

3.7.2006

Dobrousil jsem sváry na okapničkách, překitoval a nahrubo obrousil. Vlny jsou tam krásný jako na móóři a jsem zvědav jestli mi poteče dovnitř nebo ne. Ale vypadá to celkem hezky :)

30.9.2006

Po roce hundrtka vyjela, odvážil jsem se jet na sraz škodovek z okolí do Želiva, příjezd tam opravdu impozantní, protože mi dřeli přední kola o lemy při větším zatočení .( Škoda že jsme tam nevydrželi až do konce, měl jsem řádně našlápnuto na pohár plechovky srazu .) Mno ale pozitivní je že dojela tam i zpět a ukázalo se co se všechno musí dodělat, což byl vlastně účel cesty. Předně, při zátěži se motor nedokáže uchladit (nejspíše způsobeno malým průtokem vody v jedné hadici, která se nejspíš při větší teplotě zaškrtí), musí se předělat vedení vody v interiéru, nejlepší by to bylo narvat do tunelu, snad se mi to povede, jinak kromě odstávající haubny (kterou jsem musel přivázat drátem) a nesvítícímu světlu žádné podstatné závady, motor jede hezky, brzdí to super, sedí to super, prostě po dlouhý době jsem z toho auta měl radost a ještě večer jsme s kámošem nasadili jeden rychloupínák haubny .)

V tomhle stavu se jelo do Želiva .)

Říjen 2006

Rozebral jsem, vyčistil a opět zázračně složil motor fiat 1.6 DOHC, který se možná časem do hundrtky nastěhuje, pokud tedy někdy nebudu mít opravdu co na práci. Zároveň proběhla i jeho jakási barevná úprava do decentní černo stříbrné kombinace.

17.11.2006

Dnes jsme sundali zadní blatníky a dveře. dveře jsou v celkem solidním stavu, ale pár míst přece jen bude chtít poopravit. Zase se kitovali a brousily okapničky.

25.11.2006

Broušení a kitování zadní blatníků. Ty kulatý lemy teda stojí zato :)

26.11.2006

Další odstrojování, tentokrát motoru. Sundal jsem karburátor a svody s výfukem. Svody jsem natřel vypalovací stříbrnou barvou. Odpoledne jsem věnoval čištění lskového motoru o nánosů bahna, prachu a oleje. Po očištění přišla na řadu barva, blok, řemeničky a víko ventilů budou černé, zbytek stříbrný.

7.1.2006

Takže LS motor jde na prodej, místo něj se prozatimně nastěhuje motor škoda 130. Na auto mám bohužel čím dál m=ně času, takže podle toho práce postupujou (nebo spíš nepostupujou).

Shrnutí provedených úprav:

  • přední náprava z typu M, hřebenové řízení
  • pružiny o délce 205mm, přitvrzené tlumiče a odstraněné dorazy
  • čtyřpístové brzdy
  • pětistupňová převodovka - SP 4,22
  • široké poloosy
  • tlumiče Koni + kratší sportovní pružiny
  • podtlakový posilovač brzd + pedálová konzola z eMka
  • sportovní volant
  • sedadla Recaro s Kadetta GSi
  • náporové chlazení, chladič Š120, plastové trubky vedené vnitřkem, přepážka v kufru
  • litá kola Apollo, vzadu s pneu 205/60, předek 165/70
  • motor 742. 12 X (120LS), karburátor JIKOV 32 SEDR 443 751 293 300
  • zavařené C sloupky a okapničky
  • rychloupínáky přední kapoty
  • lízátko pod předním čelem
  • laminátové čelo s otvorem pro přívod vzduchu k náporáku alá RS
  • mřížka ze 100vky v přední haubně
  • vzpěry mezi domečky tlumičů vpředu i vzadu

Poděkování:

Láďovi (za vaření .))

Bogovi (za psychickou podporu a zásobování díly)

Součkovi (za to že mi s autem pomáhá aniž bych ho o to žádal)

Zemíkovi (za občasnou výpomoc)

Ondrovi H. (za pomoc s náporákem a vyndání palubky :))


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 11646×, Komentářů: 31, Líbí se Autor: p.b.
Čau borče..hele je škoda že ti to nevyšlo...já dělám taky 100,zatim vypadá vše v poho jen motor z fáva tam zatim není...uvidim jak to pude...každopádně pokud nechceš už kilčo dělat,tak bych od tebe koupil to lízátko...dík
Skorpion7: Podobnou vzpěru mám i v kufru, navařenou mezi domečky tlumičů. Tlumiče jsem naštěstí řešit nemusel, sehnat slušné tlumiče za přijatelný peníz je skoro neřešitelnej problém .) A k řízení: moje matice měla vůli cca půl otáčky volantu na každou stranu, tohle hřebenový řízení je skoro funglovka, vůle veškerá žádná, řídit se dá jedním prstem... takže já jsem pro hřeben .)
a ozaj kedže som čerstvy vodič vela skúseností ešte nemám ale za tú chvíľu mi príde to šnekové riadenie fakt lepšie ako hrebenové sice to ide tažšie ale mam s tim akoby viac citu a bezpečia ked mam v rukach taky volant ako daky posilovač v autoškole
fakt pekné. môžem sa opytať ta výstuha medzi zadnymi tlmičmi vyzera jednoducho myslyš že by sa dalo dačo take aj dopredu vymyslieť? či to nevyzera pekne navarena v kufri je to predsa len viac vidiet. a ozaj ak neviete zohnat dobre podvozky tak niečo ako hp sporting ma jedna cz firma www.speedpro.cz ale to je asi už známe ale sú to fakt slušné tlmiče
jj, Petre, je to tak 🙂





...proste, nesmi to bejt moc jednoduchy, protoze potom by nas to prestalo bavit, ze? 😉





...jako s zenami 🙂 he he he





...jinak doufam, ze se potkame brzy nekde na sraziku...





jooo, a mas to fakt pekny, jj, je na tom videt hroooozne velkej kus poctivy prace! Takze at se dari a pres dilci neuspechy lehce HOP 🙂





Stanley
Stanley: Díky tobě taky, koukal jsem že máš z Beruškou taky docela lapálie, ale musíme vydržet, kdyby šlo všechno hladce, tak by měl vymazlený autíčko každej 🙂
Láďa Ladič: Ten volantík není české výroby, je tuším (ale jistej si nejsem) z Lancie nebo něčeho podobného, dělal jsem na něj novou nábu. A čalounění má opravdu nádherný, krásně se drží, už se nemůžu dočkat až s ním budu jezdit .)
sakra, miiisty husteee sebezrcadleniii...





hm, no, co rict - mas pravdu, jj jj jj





...no ale odvaznymu stesti preje, takze ... at se Ti jen a jen dari a hodne pozitivnich myslenek!!!





Stanley
No vidím, že jsi taky popojel kupředu.


Konečně vidim na vlastní oči, že tam někdo udělal rozvod vody z plastu, což má mnoho výhod.





Co je to za volant, co tam máš? Zdá se mi podle některých detailů (věnec a velká díra uprostřed), že to neni ten českej produkce Nymburk nebo se pletu? Každopádně má dobře očalouněnej věnec.
Peto: Je dobře že jí nikdo nechce...byla by strašná škoda jí prodat a neříkej že až by si pro ní přijel nějakej mladej ,,blbeček,, bys mu jí bez zamyšlení nechal.Mám taky krizi... 🙁( Ale zoufalý škodovkáři spolu musí držet...takže v H.K.🙂
MichalK: No vypadá to, že ho nikdo nechce, takže mi asi nezbyde nic jinýho než to dodělat...
Škoda, že to autíčko prodáváš.


http://skoda.stable.cz/cz/index.php?action=show&id=8&id2=2&id3=28199&offset=0


Ještě si to pořádně rozmysli 🙂
Moc moc pekna stovecka.Preji hodne stesti a at se ti dari pri dalsich pracich.Je to nekdy zdlouhave a nekoncici,ale je to pak super jak nikam vyjedes 🙂
To Ondrův Tátomechanik: ty zadní pera jsou pro mě velká neznámá, ale jsem rád že je mám 🙂 K těm tlumičům: když se dostali ke mě už byli červený, já je obrousil a natřel zaes na červeno, jak vypadali v originále nevim, ale myslim si že byli červený...
ozaj velmi pekne... ten interier sa posunul k niecomu zavodnemu... pekne...)))
jen pracuj, jen pracuj...vypada to dobre🙂
Tak teď teprve jsem si přečetl všechny komentáře, a už vím,že nevíš co to je za pera.Škoda !
Tlumiče Koni-sport se dělaly skutečně v provedení pro Škoda Rallye.Byly seřiditelné,podle povrchu trati.Byly ale v originále žluté,nëjsou tyhle


načerveno přebarvené?


Mně by zajímalo co to máš vzadu za pera ? Vypadají sympaticky.


Jinak pěkně udělaná stovka.
To Hyde: ty Koni se asi dělali přímo na škodovky, maj stejnej držák jako série (nebo ho tam někdo přidělal?) a jsou plynokapalinový. Každopádně už na ně moc nenarazíš, nový se sehnat nedaj, jedině koupit na tlumiče na jiný auto a předělat uchycení. Já jsem je sehnal náhodou společně s celou zadní nápravou a pětikvaltem...
kdes sehnal ty koni tlumice, sednou tam nebo si s tim měl problémy, na kolik tě vyšli, víš na jaký auto jsou původně dělaný? Spousta otázek co?
a-ja-ja-j nějak se mí míchnul text do kolonky e-mail sorry
motor favorit do škody 1000-110r povolenej !není! (ani rapid 136) a tudíž všichni co ho tam mají ,mají buď přeražený číslo nebo \"známý\" na STK . 5Q taky povolenej není ale většinou (tak z 90 procenet) si taho na STK nevšimnou a když, tak jim to neva ,ale může se stát že prostě narazíš na prudiče a máš prroblém... já se osobně snažim radši mít věci na autě buď legálně nabo tak aby se na to nepřišlo (motor 120LS převrtanej na 1289 postavenej do bloku 110R ,jinak bez úprav -> trochu zmatek ale jede to 🙂 :: sprint na 400metrů já a favorit 135LS (43kw) a dostal na pr..del. ,pak jsem závodil ještě s kadetem 1,4 (výkon nevim) a taky jsem vyhrál. popřemejšlej nad tím měl bys to legál. ahoj Petřík
Jo a auto PĚKNÝ!!!!
Myslim, že s tou STK by to nemělo být tak horký, ta náprava a ten 5q sou bez problémů, akorát nevim jak s tím motorem, ale když slyším, kdo všechno má ve stovkách a v dalších kárách favoriťáckej motor, tak si myslim, že to takovej problém není. Jo a taky se přikláním ke šneku, je to těžší, ale kratší!!!!
teda myslim stání nebo co jsem to tam psal s tím kroucením 🙂.
Ferdo neprojde 🙂. Jinak dobrá stouka, taky bych nechal to 130 čelo, i když mám sám čtyři oči na erku 🙂.A může mi někdo říct jak to je s tím hřebenem a šnekem, někde jsem čet, že hřeben je na doraz 3,75 otáček a šnek jen 2,75 což bych řek že je pravda protože jsem řídil s obojím, a musím se přiznat že mě vyhovuje víc šnek, je to tužší a to mám rád, ale třeba mi někdo řekne v čem je výhoda hřebenu, kromě toho že se při stání nemusím super moc namáhat při kroucení při stání.
Celkom pekná stovka. Síce, možno by jej sedel viac originál, ale nakoniec je to tvoje auto, a aké si ho poskladáš, také budeš mať. Ale ináč moc pekné. Akorát mi môžete dakto vysvetliť, čo na ten 5q + hrebenáč + fávo motor + M nápravy hovoria policajti a STK. Ja by som totoižto chcel do eRky dať to isté čo p.b. až na ten motor, ja chcem motor Rapid 136. Prejde mi to STK?
pekne... ja by som asi nechal rs celo... je to take agresivnejsie... inac velmi pekne.. drzim palce a vela km...)))
to Lucinka: Děkuju 🙂 Podle mě se 5q vyplatí i na originál motor, ten můj s tím nemá nějakej velkej problém. Je fakt že předjíždět se s tím moc nedá, ale na rovince to docela upaluje 🙂 Motor plánuju jinej, fávo. A lak bude zase bílá.





to Jura: Vůbec netušim co jsou ty pružiny zač. Sehnal jsem je společně s tlumičema, takže možná jsou to Koni? nevim, každopádně drát je silnější než u eMkovejch a měli jeden mrtvej závit (ten jsem musel ufiknout, protože jsem měl kola do V.
Velice slibný začátek, je to trochu jiný směr než origo, ale pořád jsou to úpravy dle mého vkusu. Zajímalo by mně převelice, co máš vzadu za sportovní pružiny. Totiž dopředu bych taky rád dal ty od sakyho, ale dozadu nevím co.
a motor zamyslis nechat original?...vyplati se 5Q pri original motoru?...je to pekny kousek...jakou das barvu kdyz budes lakovat,uz vis?..mno tak at se dari a mnoho stastnych kilometru bez nehod...😉