8. leden 2006

Eddieho Rubín

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 10984×, Komentářů: 39, Líbí se Autor: Eddie
...smutný konec nadějného veterána...

Abyste věděli, s kým máte tu čest

Rubín sjel z mladoboleslavské výrobní linky 19. června 1972, tudíž je to i model 72’ s dvířky nádrže dole na blatníku, plastovými výdechy větrání na sloupcích. Má starší provedení dveří (kliky ven), rakvičku na předním čele, má ještě dynamo a nemá výdechy větrání na palubní desce…tak to by bylo něco málo teorie ;-)

Omluvte kvalitu fotek, byly foceny "za pochodu" foťákem za dvě kila. Určitě sem dám lepší, ale až na jaře, až si auto přivezu ze stodoly a začne se na něm pracovat.

Těsně po koupi na cestě z Jihlavy do stodoly

Jak jsem se k němu dostal?

Přes velmi nízký stav tachometru (23 430km) jsem už třetí majitel. První majitel, pán z Jihlavy měl Rubína od července roku 1972, náležitě se o něj staral a jezdil s ním pouze příležitostně a to ještě jenom za pěkného počasí.

Když zemřel stál několik let v garáži, odkud jej v roce 2004 vysvobodila jeho dcera. Doma mám papír z TK, který dokazuje, že když ho před rokem znovuevidovala, měl najeto neuvěřitelných 14 984km.

U ní pak rok a půl sloužil jako rodinný ekonomický vůz vysokých kvalit, jež charakterizuje výkonný motor a prostorný interiér, jak hlásá prospekt.

Bohužel stání na parkovišti mu příliš neprospívalo, což se podepsalo především na laku a na chromech, největší škody však paradoxně napáchala špatně zvolená autoleštěnka - matné a hlavně neodstranitelné fleky po celé karoserii.

Krátká zastávečka ve stínu lesa, po níž následovalo zjištění, že teče chladič...

V září letošního roku jsem si ho všiml na parkovišti beze značek, neváhal jsem a přes papírek za stěračem jsem kontaktoval majitelku. Během týdne jsme se domluvili na ceně a auto putovalo k nám.

Ačkoli už mám doma eRko, prostě jsem nemohl odolat neobvyklému modelu 72' a novotou zářícímu interiéru, ve kterém se cítím, jako šťastný soudruh, který si právě přivezl nový vůz z Mototechny.

A co teprve motor! Je poznat že má najeto opravdu 23tis. km, jede jako z praku.

K Rubínovi jsem dostal ještě bedýnku ND, a čtyři zimní protektory z Obnovy Brno, takže vlastně dobové:)

Vyzvedli jsme si značky z depozitu, absolvovali evidenční kontrolu, pár hodin na úřadě a je můj - teda - jelikož mi ještě není osmnáct, je napsaný na tátu.

Auto jsem stihl akorát promazat, vyčistit (pod sedadly jsem našel skoro padesát korun ve drobnejch:) a zjistit, jaké díly bude potřeba přes zimu poshánět.

Koncem září jsem sehnal místo pod střechou ve stodole kus za Jihlavou, kde přezimuje.

To už jsme na zimním stanovišti, kde Rubín stráví zimu

Stručně!

Typ: Škoda 100

Rok výroby: 19.června 1972 (model 72’)

Najeto: 23 430km

Motor: Originál Š100 (988cm3 ; 35,3kW)

Barva: červená rubínová (8220), lak hooodně vybledlý a matný

Brzdy, tlumiče, interiér: sériové, původní

Přední náprava, řízení: měněna spojovací tyč řízení za originální díl, jinak původní

Zadní náprava: bez úprav

Další plány

  • výměna všech náplní
  • oškrábání spodku, promazání a natření antikorozním sajrajtem
  • opískování disků, komaxit, nové poklice (mám)
  • debordelizace a seřízení karburátoru, výměna pryžových hadiček (palivo) a hadic (chlazení)
  • nejspíš výměna spojky
  • výměna parabol, zadních světel, rakvičky na přední čelo a pokud seženu i osvětlení SPZ
  • nové chromované obroučky světel (už mám) a chromované nárazníky (ty už taky budou)
  • když budou peňáze, tak nový lak, originální rubínová červeň (8220), aby Rubín vzhledem dostál své přezdívce ;-)
  • A HLAVNĚ: Nebudu ho tuzit

Aktualizace 22.února 2oo6

Spadla stodola v Rychnově, kde byla umístěna převážná

většina aut členů Stinger clubu včetně mého Rubína.

Fotky a info na http://hundertgang.spc-net.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=703&postdays=0

No a takhle to dopadlo :(

Poslední aktualizace 29.června 2oo6

Koncem února jsme Rubína dopravili do Jihlavy. Upozorňuji, že jsme cestu absolvovali bez jakéhokoli doprovodného vozidla, a přesto to Rubín zvládl na jedničku. Trošičku táhl na jednu stranu, později se však ukázalo, že to způsobil ráfek prohnutý pod tíhou sněhu.

Na dvoře strávil pod plachtou něco málo přes měsíc, kdy se rozhodovalo o jeho dalším osudu. Na autě bez poškození nepřežil ani jediný plech - zázračně snad pouze přední kapota. Všechny dveře jsou hnuté.

Po odházení sněhu to vypadá ještě hůř.

Počátkem dubna jsem začal rozebírat.

V současnosti už je Rubín plně odstrojen, je uřízlá střecha, motor je venku, teď vyndávám nápravy a převodovku. Velké části skeletu použiji na eRko. Ještě dodám pár fotek a tím uzavírám historii Rubína...

Alespoň že jeho podstatné části budou nadále žít v eRku.

Zatím pouze jedna fotka.


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 10984×, Komentářů: 39, Líbí se Autor: Eddie
Není, ale jeden 72\' už mám v merku. Byl by to více než důstojný nástupce Rubína...Uvidíme.
Je to na tobě, střechu bych ti pochopiletně věnoval i se sloupky, nech si to ještě projít hlavou. Když to tak vemeš kolem a kolem, rozhodně by si tou výměnou nic neriskoval. Pokud by to dělal někdo zručný, a karoserie se dobře podložila a zafixovala, neměl by to být problém. Popřemýšlej ještě o tom, modelů 72 není mnoho.
Původně jsem uvažoval o výměně střechy, ale musela by se měnit i se sloupkama a to je dost velký riziko z hlediska jízdních vlastností, kroucení apod.


Proto přistoupím k výměně kastle. Bez kompromisů 🙂


O tom kile vím, nepodceňuj mě, jsem častým návštěvníkem tvého webu. 😉


Už jsem dokonce uvažoval, že ti kvůli té střeše napíšu, ale nakonec zvítězila kastle a implantáty z Rubína poslouží na mé eRko. Z Rubína tudíž zbyde motor, TP a značky, část nepoškozené plechařiny, interiér atd. Prostě vše, co se dalo zachránit. Zatím uvažuju, co s tím.
Jo a ještě jedna technická, mam teď doma na rozebrání jednu Š 100 1972, pokud by ti pomohla střecha (kastle je jak cedník, ale střecha dobrá), bude mi ctí, ti jí věnovat.
Je to škoda, takový hezký auto, upřímnou soustrast...
Čest jeho památce ...
Eddieho kilo už není....🙁
No tak to jseš celkem klikař. Prvních modelů je jako šafránu.
Vážení, nevím zda se to sem hodí, jsem na tomhle webu poprvé, ale když to tak všechno pročítám, říkám, že se taky podělím o svou radost. Stal jsem se v loňském roce taktéž majitelem vozu Škoda 100 L, který mi darovala moje švagrová, která jej zdědila po svých rodičích. To autíčko má v TP rok narození 1969 a je prokazatelně v originálním stavu. Já sám to auto znám snad 15 let. Nejenže má kliky venku, ale má ještě klasické tankování přes vyskakovací znak, takže žádné odklopné víčko. To auto ještě voní vevnitř jako nové, ono to má vskutku 40.000 km, žádný přetočený tachometr, motor to je šepot květin. Má to všechny lišty, i ozdobná meikruží na kolech. Jedinou vadou je koroze předních blatníků a předního čela. Pokud by to snad někoho zajímalo, můžu poslat víc informací.
Dobrýýýý, za pár let při slušné péči bude tohle auto dělat nejen radost majiteli, ale bude vyvolávat velké vášně u příslušných sběratelů. Už dneska, když potkám na silnici nějakou hundrtku, tak se po ní ohlídnu a hodnotím. Je to s nimi ale jako s vrabcem domácím - dříve hojné, dnes vzácné. Držím palce!!! 🙂)
Jj na šluknov webu skutečně chybí správný pohled, ale pan inženýr jistě pošle nějaký ty aktualizovaný fotečky a jistě z těch správných úhlů.
to Eddie:





...jinak se vice citim jako clen clubu eRek nez hundrtu - viz. Beruska 🙂





...ale vztah k nim mam samozrejme taky 🙂
Eddie: Vis, vcera jsme o tom vedli debatu na "pokecu"...





Jako Mysak neni zadna lestenka, ac funkcne ve skvelym stavu (za rok s nim najedu cca 12 tisic km)... Puvodne jsem z nech chtel stavet 120S, ale nakonec to vypada, ze to opravdu bude auto na "cistou spotrebu"... Takze se o nej staram tak, aby dobre a dlouho slouzil, ale fakt nemam potrebu se s nim chlubit nebo rikat co ze je to za skvost...





...je to normalni spotrebni auto 🙂


...o ktere je relativne dobre postarano 🙂





Veteranisti neodsuzujte me!!! 🙂
To Stanley: Tak to tě vítám do klubu 😉 Nahoď taky nějakou fotku tvého vozidle, moc by mě to zajímalo (a myslím, že nejen mě).


Já osobně znám jediné kilo model 72\' (které má ještě původní blatníky s víčkem dole) - mého Rubína, takže rád uvidím další.


Na Šluknov webu je sice článek i fotky, ale není žádná není ze správnýho úhlu.
To Jakuza: Původní majitel Rubína, byl podle jeho dcery sváteční řidič a bylo mi řečeno, že nejdelší jízdy, které konal byly na STK. Po jeho smrti na začátku devadesátých let stálo auto 10 let v garáži, odkud bylo v r.2oo4 vyloveno a záhadně znovuevidováno. Potrvrzení z STK v tomto roce mluví o asi 14tis najetých km.


Myslím si, že auto (respektive motor) s najetými 23tkm a 123tkm se výrazně liší dynamickými vlastnostmi a dalšími parametry. To auto je v perfektním stavu, až na lak, který těžce utrpěl nějakou "euroleštěnkou" z tržiště.
...mezityp...





Je to zvlastni, sam mam taky model 72, mezityp, kliky ven, vicko dole a vzadu ofuky... No a tak obcas koukam po ostatnich kilech... Sice je fakt, ze techhle modelu se moc nevyrobilo, ale presto je vidam skoro castejc nez modely 73 a mladsi!!! Asi to vypada, ze v te dobe sou soudruzi jeste snazili...





🙂





At se dari,





Stanley
Nechci ti kazit náladu, ale Tvoje radost z stavu tachometru na 23 000 může býti i dosti zavádějící. Auto může mít najeto 123 ale 223 000. Já na své Berušce škodě 1000 Mb mám momentálně najeto podle tachometru 6369 km - ale bohužel to neznamená 6 369 ale 306 369 - takže bych se možná zeptal majitele kolik to má vlastně najeto
Oprava: To Petr T, nějak nekoukám🙂
To Výska: Nemysli si, já spravedlivě dělím pozornost mezi eRko a Rubína, i když je pravda, že Rubínovi se jí poslední dobou dostává víc. Přece jenom na něm není ani náhodou tolik práce jako na eRku.





To PetrH: S tím vytékajícím benzínem můžu potvrdit, u mě je to teda ale způsobeno spíš tím, že je tam naimplantováno zamykací víčko z užovky a ůplně přesně tam nepasuje, ale to nebude problém, šroubovací bez zámku už mám připravený doma, přesto si myslím, že to potíže s vytékáním benzínu nevyřeší.


S Rubínem budu stejně vplouvat do zatáček zvolna 😉
Až sem dám ty lepší fotky bude zas vidět o kus líp. U mě je ale ten rozdíl, že Rubín byl leštěn nevhodnou leštěnkou, která zanechala po celé karosérii šedé fleky. Sluníčko narozdíl od toho si slušný lak zachovalo, takže stačil "vyzdvihnout" nějakým voskem. Na Rubína bude opravdu potřeba nějaká žíravina typu TEMPO ... nebo nový lak 😉
ted koukam na tu tvou zadni kapotu, myslim, ze to jde videt trosku vic 😉
no ja na podzim poprve lestila teflonovym ohrannym rozlestovacim voskem od turtle...a jako Sluneti hodne pomohl a porad jde citit, ze tam ta vrstva je, ma to vadrzet az 12 mesicu...jinak ale zadni kapota byla zazrana a na to pomohlo jedine tempo a az pak todle...takze neviem ti pomoct 🙁
Já už jsem zkoušel, jak je ta špína zažraná, koupil jsem si tubu Tempa a hodinu jsem "mydlil" zadní kapotu (na fotce je to trochu vidět). Samozřejmně to vypadá o 100% líp, ale pořád to není úplně ono. Co používáte a co mi doporučíte za leštěnku? Díky.
Edie...výborný počin. A neboj , když strávíš několik odpolední s leštěnkou, budeš si myslet, žes ho včera koupil...🙂
Paráda, těhle mezitypů se moc nevyrobilo, protože to víčko nádrže bylo příliš


nízko a z nádrže občas vytékal benzín. Dochovaných v tomto stavu jich bude hodně málo. To auto má cenu už dnes, pro toho kdo ví o co jde. Gratuluji.PT
ono co sa poctu vyrobenych vozidiel tyka, tak potom ani ford t nebude nejake vzacne auto...)))
Gratulace Eddiemu ke koupi skvělého vozu, model 1972, nebo tzv. přechodový model, má své nesporné krásy. Nakonec mi nedá abych nevyjádřil svojí spokojenost s tím, jak se nám tu pomalu, ale jistě rozrůstá naše hundrtí základna. Jen tak dál chlapci a děvčata, jen tak dál...
Vždycky když čtu podobný sračky nepodepsanejch, vaří se mi krev v žilách, ale pak si říkám, že je to asi jen taková zkouška tolerantnosti, zda v sobě najdu soucit k ničemné zamindrákované osobě. Autor měl možná fakt hnusný dětství, rodiče na něj kašlali, strejda co měl shodou náhody také stovku ho zneužíval, spolužáci ho šikanovali, do toho ty uhry ve xichtě, prostě nic, z čeho by se dala čerpat radost a pozitivní energie. Nedivte se proto, že když vidí i teď po letech čento, chce se mu řvát, utíkat, kopat. Všechny by je nejraději dal sešrotovat. Prostě neměl kliku jako my ostatní.
JE to morm, hundrtky v tomto stadiu vývoje jely z pásu po statisících, takže ani nemůžou mít sběratelskou hodnotu. Jinak tyhle auta největší rychlost dokázaly vyvinout na výrobním pásu a jsou pro posádku takovou pojízdnou rakví... přeji ti aby jsi se dožil ve zdraví aspoň dvaceti... a aby tě nějakej vůl nesestřelil ze silnice... GOOD LUCK
no kila su krasne a vdacne... a je ich cim dalej tym menej.. hlavne v peknom povodnom stave... auticko je to pekne, blahozelam...)))
Teď jsem zrovna přišel od učení...a hned mi to zvedlo náladu! Všem vám moc děkuju za kladné ohlasy.


To MichalK : Jo, kdyby mě to pokoušelo, tak se určitě ozvu. Ale to si nechám až na eRko, ale maximálně to, co není vidět - hlavně motor, brzdy...Ale stejně ještě pořád nejsem rozhodnutej, kdežto kilo bude jasně origo.





Hyde: Kup to teda nebyl úplně plánovanej ale nelituju...


Mě ho bylo totiž líto beze značek, tam na parkovišti 😉


U toho víčka jsem si taky zpočátku říkal, že si to nějakej děda "votunil" , ale, když jsem se ponořil do knih bylo jasno. Jak píšu v článku je to jedinej blatník bez koroze - asi původní majitel věděl, jak je vzácnej a matlal ho Tlumexem důkladněji 🙂
Tomuto hovorím pěknej vůz. Tvoje rozhodnutie o netuzení auta je to najlepšie, čo môžeš pre to auto urobiť. Tak zase moje klasické: Čo najviac šťastných km a hlavne BEZ NEHôD.
Paráda, a na tento model sa tá rubínová červeň zvlášť hodí.
to víčko nádrže je fakt mazec, to sem snad ani netušil že je takhle nízko. Taky přemýšlím že bych si vzal ještě kilo, ale nemám ho kam dát tak by mi zbytečně stálo venku. Ale dost řečí, udělal\'s dobrej kauf. Gratulace.
Krásnej, nálezovej stav, to prostě nemá chybu, dostává mě ro víčko nádrže, mimo prospektů to vidím takhle "živě" poprvé, doufám, že ty diskuze čte i čerstvý majitel - táta a pokud přeci jen by Tě pokoušelo tunerství, pořádně Ti domlví🙂, moc pěkný, myslím, že při troše práce i ten zašlý lak by šel zvelebit. Takže hodně radosti a práce originalisto 🙂)
Pěkný, to bude kousek jedna báseň 🙂)
děkujem za poklonu a budem se těšit...snad se nám to povede opět dorazit🙂
Samozřejmně, Sluníčko bude těžkým soupeřem 😉 Už jsem měl tu čest ho vidět na vlastní oči na Hundertgangu 2oo5.


No, Rubín zatím ničím nevyniká, možná jen tím "tuningově" umístěným víčkem nádrže dole na blatníku 🙂


...ale o prázdninách se na Gangu rádi předvedeme...
bomba...hodně štestí a pouze suché a rovné cesty bez jakýchkoli problémů přeje Lucinka a Sluníčko...





PS: doufám, že mezi ty další počítáš i nás...moc se těšíme až Rubína uvidíme na živo🙂





eRkům zdar a Kilům zvlášť...