2. leden 2006

Bosorka Anička

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 7340×, Komentářů: 41, Líbí se Autor:
Vánoční dárek... Škoda 110L

Cesta k Aničce byla složitá. Měla jsem Fridricha - Škodu 105 a držet dvě auta pro mne nebylo únosné. Navíc jsem toužila po eRku, asi po vzoru své sestřičky. Ale shánění eRka byl jeden průšvih za druhým, takže jsem to vzdala. A pak se to seběhlo všechno ráz na ráz.

Volal kamarád, že zdědil krásnou Škodu 110L, kterou ale nemůže držet a jestli bych nevěděla o někom, kdo by si ji vzal. Do toho mi někdo v Praze naboural Fridricha a já se rozhodla Škodovku adoptovat. Jak stárnu já, stárnou i moje vozy, jen značce jsem stále věrná.. nejdřív Felicie, Favorit, 105ka a teď 110ka.

Jela jsem na čtení poesie do Brna, kde majitel Škodovky Aničky bydlí a poprvé ji v garáži viděla. Byla jsem fascinována. Prostě krása. Snad bych si ji byla hned odvezla, kdyby si majitel nechtěl udělat ještě "rozlučkovou jízdu". A tak jsem se vrátila domů sama. Bohužel jsem v Brně s sebou neměla foťák, takže jsem nepřivezla žádnou dokumentaci... a všichni na ni tak čekali !!!

Byla jsem nervozní a natěšená, jak malé dítě, ale musela jsem to ještě tři týdny vydržet. Převoz Aničky se čím dál více oddaloval, tu neměl majitel čas, jindy byly cesty nesjízdné. Konečně víkend před Vánoci přišel ten pravý čas. Škodovka byla úspěšně, vzdor počasí, převezena z Brna do Kralup nad Vltavou, kde bydlím.

Chystala jsem se fotit a psát, ale skolil mne bacil a já jen trpně koukala z okna. Anička byla tou dobou už převezena k tátovi na pozemek, kde bude spinkat do jara. Sice ne v garáži, kterou nemám, ale v čistém prostředí a pod bedlivým dozorem. Mezi svátky se konečně podařilo nafotit pár snímků a tady jsou.

Anička je Škoda 110L typ 717, rok výroby 1973

Má modrou barvu, dvouoké čelo. Až na drobnosti je v původním stavu. Má červený interiér a černou palubní desku. Koženka v celém vnitřku je ve stoprocentním stavu, palubka je na vrchním dílu popraskaná. Volant je původní, bohužel prasklý.

Lak je bohužel trochu horší, místy je proleštěný, místy přestříkávaný a na dveřích u řidiče je kytováno.

Pravý zadní blatník je ve špatném stavu, u dveří je silně zkorodovaný, bude ho třeba vyměnit. K autu jsem dostala oba nové zadní blatníky takže to nebude problém.

Kola jsou origo, 155/14, momentálně s pneumatikami OR6. Na kolech jsou krásné poklice Škoda.

Chromy na celém autě jsou udržované, až se přeleští budou blízko dokonalosti.

Motor je čistý a v bezvadném stavu, má pár drobných odchylek od originálního stavu, které se ale časem dají dokopy.

Anička se nebude nijak tunit, bude udržována jako originál.

Anička je ten nejkrásnější Vánoční dárek jaký jsem mohla dostat !!!


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 7340×, Komentářů: 41, Líbí se Autor:
Š 100/110 měly od začátku vpředu kotouče
Zdravím majitelku Bosorky Aničky. Je tedy hodně zajímavé, že já jsem si svou stovečku přivezl a koupil taky v prosinciloňského roku. A převezl od Kamýku nad Vltavou do KV. Až budu mít volnější chvilku musím sem taky dát nějaké fotky🙂 Přeju hodně příjemných chvil přo šlechtění krásky🙂) Zdeněk
Všechny 100/110 měly od základy vpředu kotouče. Tak je to na Smaragdovi a ten je rv. 1969, čili jeden z prvních a 100% to nebylo předěláváno...





Ta 110 musela být nějaká přestavba, stejně tak jako Petrovo modrometalizované kilo, taky je to přestavba z litra a má to oficiálně kotouče vepředu. Ono před 20-30 lety se při výměně karoserie z litra na stovku jaksi takové "drobnosti" jako kotouče vs. bubny na přední nápravě neřešily😀
Že má kilo vepředu bubny bych i věřil když to co sem teď pořídil má z litra TP originál z fabriky přepsán na 100. Jó když zbyla náprava šup tam s ní.....
papouch: mal si 110ku z roku 1970, a mala vpredu bubny? ved 100/110 mali od začiatku vpredu kotúčové brzdy.
K tej barvě - Hele, můj tata ji neustále leštil, až se mu podařilo na jednom fleku ten lak proleštit na základovku...


A za druhý - před Aničkou jsem měl Máňu - 110tka z r.1970, takovej ten mezityp po tisícovce (kliky ven, hrdlo nádrže v chromovaný liště se škodováckým znakem, vpředu bubny, atd) a ta měla taky unikátní barvu - taková pískově žlutá, přesně mezi dvouma sehnatelnejma odstínama... a byl to originál!


Takže ta modrá origoš bejt může, ale křídlo do hovně bych za to nedal... 🙂
Další pěknej kousek v dobrých rukou, přeji hodně štěstí
hráškově zelenou tipuju podle strany zadního podběhu vedle cívky a přepážky za motorem..Bok obložení palubky a guma dveří jsou fouklý modrou, takže palubka venku nebyla... a ventilátor taky ne, je taky fouklej modrou - přívodní kus hadice z přepážky.
Taky si myslím, že nikdo zpravidla neudělá novej celolak tak, aby někde nezbylo místečko s původním nástřikem. Buď na něj v budoucnosti narazíte nebo halt máš nějakej vzorkovej exponát 🙂))))


Původní hnědá barva mého GD také nefiguruje ve vzornících pro 110R, tu a tam někdo řekne, že takovou barvu na erku viděl, já mluvil s prvním majitelem, kterej to prostě takhle koupil, ale s numerem a obchodním názvem odstínu se zatím nikdo zdejší nevytasil.
Kdekoliv rýpnout kde je modrá ale není to vidět....např pod sedačkama, za sedačkama, pod tapecírunkem dveří atd. atd...takových míst kde se to dá zjistit aniž by se Moth musela děsit rýpanců od klíčů nebo šroubováku na Aničce je 🙂
Lee: raděj šroubovákem?? 😉)) no tak néé, nooo, bych mu neublížila, ale na těch přetřenejch místech nebo jestli se to někde zbrousí se to pak možná i uvidí. Jináč by to snad mohlo jít zjistit přímo ve fabrice, nebo se mýlím??
Kdyby se měnila kastle tak by musely být jiné čísla ... ale je to přestříkané o tom svědčí ten štítek. V lakovně nebyl ani v té době problém přestříkat celé auto sakumprdum i zevnitř 🙂...taky mi to dělali.
Tak nevím, prohlédl jsem si Aničku ještě jednou podrobně a můj názor je, že:


1) auto mohlo mít měněnou celou karoserii po nehodě (nebo z jiného důvodu), ale pozor! již je tomu hodně dávno a bylo to udělané profi v servisu. Je vidět, že je lakováno vše tak, jak to jde z fabriky - vnitřky dveří, spodky kapot...


2) původní barva, ono se mohlo dělat ledascos😀
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Kdo je u tebe dědek, Atiláku jeden atilákovatej??? .-)
4RST: proč zrovna hráškově zelená ? 😮





4Tad: klíčkem néééé, prosííííím.... !!!!!!!
😀 😀 😀 origo neorigo, dyt je to tri no ne? Ale je fakt, ze takovydle odstin se nedelal a kdyz uz jsme u toho..navrhuju tipovaci soutez a Tad to pak tim klickem objede 😀 ja tipuju i vzhledem k interieru zenit modr 4085...co vy dalsi?😀
Ji objedu klíčem a uvidíme, nééé???? 😀
Podle různých indicií to je přelakovaný a původní barvu tipuju na hráškově zelenou.
4Voita : na tom něco bude... bohužel ani v TP ani nikde jinde není žádný záznam... takže pužívám informaci, kterou jsem obdržela s autem...
jsem asi četl nějak rychle.... se stydím.... sorrrrrry


jsem nějak přetaženej
moment, moment. Ať mi tady nikdo nepovídá, že je ten lak origo! Stačí se podívat, jak je zapatlán typový štítek, navíc takovýhle odstí se nedělal.
4Atila : ale ale... tentokrát se šeredně pleteš... majitel Aničky zvaný Papouch je skvělý člověk a auta miluje. Jiná věc je, že nemůže držet aut víc, jinak by si Aničku nechal. Takže pozor na unáhlené závěry.
Tad: jen ať to slyší 🙂 Jsem jedině rád že na takovýhle skvosty narážej dobrý lidičky. A ne naši spoluobčané či vesnický vidláci co si daj s důchodcem pívo v reštyce a za pár šlupek od něj vemou zachovalýho veteránka a pak ho někde na poli rozstřelej
No já jsem si s tím přesedláváním ze 105 do 110 myslel s velkou nadsázkou. Po pravdě jízda v těchto vozech v dnešních podmínkách je spíš asi o tom veteránství a vůni retra než o kobylkách. Obávám se, že výkonový rozdíl mezi 105 a 110 hravě spolkne větrák chladiče, 14ky kola a tak.
Atilo, kdyby to Papouch čtl! Prý od dědka 🙂)))
4Tad : já netvrdím, že by byl Fridrich živější, jen tolik, že s Aničkou to tak jako s Fridrichem valit nebudu. 🙂)) i když má víc koníků.. a tolik, abych mohla porovnávat jsem toho s Ani ještě nenajela... takže... na jaře !!!
fešné, je to paráda mít štestí na kilo od "dědka"
Moth, moc kecáš, Fridrych je sporák a nejede mu to vůbec 😋 to i Anča bude živější 🙂))
Pěkné, moc pěkné !!! Ten červený interiér je parádní....





Co se srovnání se 105 týče nevím, ale asi časem změníš názor - hundert je podle mne lepší - pocitovější !!!!!! Ale nechám to na tobě....
4Láďa Ladič : přesednout není až takový rozdíl, ostatně jsou to koncepčně stejné vozy. Zatím jsem se v Aničce moc neprojela, ale i ten kousek byla krása. Nicméně Aňulka je zvyklá na decentní jízdu, Fridricha jsem točila víc. Takže rozdíl pěti kW není tak zřejmý 🙂





4Laďa-Ladis : jo tak to nevím... každý vůz mi vydrží pár let, takže si ještě budu muset počkat 🙂))





4Joska : barva je origo... což mne samotnou překvapuje, protože jsem takovou barvu na škůdce snad nikdy neviděla
a já v ňom sedíla a je to paráda 🙂))
Móc pěkný modráček s kombinaci s červeným interiérem je fakt krásný 🙂))))
Krásné autíčko za kterým se jistě otočí nejeden škodovkář. Stovečku v takové pěkné modré jsem ještě neviděl. Ta barva je originál?
no kilo je nadherne... potichu zavidim.. take fotky ma dost drazdia (kilo sa im totiz nesmierne paci ak je v peknom zachovalom stave)... budem musiet casom nieco poridit..))) nadrerne auto v nadhernej modrej ... a ako bolo spominane kombinacia s cervenou .. proste amerika..)))
Pevné nervy a neutuchající nadšení ti přeju 🙂...jak jsem četl, tak jdeš se Škodovkama sestupně. Kdy bude Litr ? 🙂
Moc pěkný kilíčko, a ten interiér....luxus...🙂
výborný čalounění, k tý barvě to nemá chybu. Užívej ho ve zdraví.
jj, krasny, MOTH, krasny...





drzim palecky at z nej mas dlouho radost 🙂





S.
No vida, to bude mazel, móóóc gratuluji k nabití nového klenotu!!!


Hele Moth a popiš jaký to je přesednout z hranaté 105 do kulaté 110? Udržíš v rukou opratě těm nově nabytým koníkům? 🙂))))
anicka je opravdu nadherna, ani nevite co me to stalo usili udrzet to v tajnosti, ze uz jsem fotecky videla drive...Slunicko ma novou kamaradku a nase hunderti rodina se rozrusta a mozna se na jaro jeste vice rozroste 😉 nechme se prekvapit🙂 tak at jezdi dobre a tesime se na spolecne foto 🙂 Lu a Slu
Gratulace, kilíčko vypadá hodně slušně.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253