Přírůstek do rodiny
Můj dlouholetý přítel, bývalý mechanik a svého času i jezdec Škody 120 S Rallye
/Nostalgie ze 70 let-dobová soutěžní Škodovka/
se po dlouhých letech velkým obloukem přez různé Golfy,Pasaty,Favority,Felicie,
Siery atd. vrátil k vozidlu našeho mládí a to Škodě 100/110.
Nejdřív si pořídil Škodu 100 neurčité zelenkavé barvy, vylepšil ji "M" nápravami
a dobovýmí soutěžními pružinami A2. Protože nikdy nebyl fanda leštěnek, auto zůstalo v původním nevábném laku.
Momentálně stojí na zahradě polorozebraném stavu, má upravený tunel na 5tikvalt
a Jirka kutí na MOTORU. /Jak ho znám, nebude to žádný šnek,to si pište!/
Fotografie zatím nejsou k dispozici nafotím něco až se počasí umoudří.
A pak nastal zlom! Z Jirky se stal "pacient"
Jednoho mrazivého dne mi zazvonil mobil, Jirka volal jestli bych neměl čas s ním zajet pro autu kamsi na venkov.
Okamžitě jsem pojal podezření, že to asi nebude nic novotu vonícího !
Vyrazili jsme samorozebírajícím se Favoritem kamsi na Jihovýchod. Cestou jsme se
zabrali do debaty o čem jiném než o autech, až najednou Jirka zjistil, že jsme úplně někde jinde, než kde jsme měli být.
Pikantnost situace ještě zpestřilo to, že se v autě nevyskytoval jiný autotlas
než Rakouský a ještě nějaký cizojazyčný, již si nepamatuji jaký, ale kdyby byl třeba Turecký, moc by nám to na Jičínsku stejně nepomohlo.
Nakonec Jirka díky svému talentu najít hledané místo i bez mapy cílovou vesničku
skutečně našel,/Já bych tam asi kroužil ještě teď !/
A tam na jedné zahradě pod sněhem stála.
Červená Š 110 !
Vypadala velice slušně. Nešla ale nastartovat, protože jak stála dlouhá předchozí léta ve stodole a spala spánkem spravedlivým, hráli si v ní vnoučata majitele
a přestřihala dráty vedoucí ke spínací skříňce /asi 6 stejnobarevných, žlutých neočíslovaných vodičů/. Dráty jsme zapojili/Baťa byl s námi/ a stejně motor
nenaskočil.Zahrada byla na kopci tak jsme udělali drc a běžel.
Trochu se dusil a kuckal, Jirka poladil BS karburátor a šel auto zaplatit.
Stálo 1/ láhev Griotky pro babičku
2/ pytlík čokoládových bonbonu pro ta nezvedená vnoučata.
/Jirka jednu chvíli váhal, jestli těm ničitelům ty bonbony má dát/
převzali se doklady a vyrazili jsme /STK a EM propadlé tak rok./
Šťastně jsme dojeli k Jirkovi na chatu a zaparkovali na zahradě.
Když mi Jirka po pár dnech přivezl auto ukázat, nevěřil jsem svým očím.
Viz foto
Originálisti prominou, ale tohle je Jirkova představa auta pro zábavu,
auto pro zábavu totiž podle něj má jezdit a ne se leštit, to není ta správná zábava.
Auto prošlo EM a STK v podstatě bez problémů !
/Na STK byly origo disky a výfuk/
Na Srazu v Poděbradech (HundertGang 2006) jsem byl s tímto autem já a Jake, protože s naším Žlutákem jela Světlana a Lucka, (pro nezasvěcené = manželka a dcera.)
Obsadilo ve sprintu 2 místo v kategorii speciálů, kam nás pořadatel zařadil omylem, přestože v autě je seriový motor 110L. Porazilo nás jenom eRko Petra Houšky se Schwejkomotorem pod kapotou !
Dokonce je schopné (to auto) zajet ve sprintu rychlejší časy než náš Žluťák s lehce poladěným motorem 110R !
25.12.2006
Po dlouhé době jsem se dostal k pokračování, a není radostné !
V předvánočním období mi volal Jirka, že mu ukradli kombíka, Fiata Mareu a že v kufru měl motor z tohoto kila.
Takže mu lupiči zlikvidovali vlastně dvě auta najednou !
(mimochodem to bylo 7dmé auto které mu za jeho život bylo ukradeno !!!)
Ale to by nebyl Jirka, dnes má skoro hotový motor 130, který koupil v dezolátním stavu. Z mého "příručního skladu" dostal tento motor jednu vložku válce (původní byla přidřená) a olejové čerpadlo, které bylo ve stavu, jaký jsme z Jirkou viděli poprvé v životě !
Na kastli Jirka moc nepracuje, u něj mají auta jiné priority !
10.1.2007.
Včera se přijel Jirka pochlubit jak mu vrčí jeho "nový" motor Š 130.
Koupil ho někde na vesnici od maníků, kteří mu tvrdily: "namontuješ ho a jedeš". Stalo se však co se stát muselo, motor byl zralý do šrotu !
Takže dostal nové kroužky, jednu vložku válce, olejové čerpadlo (z mého příručního skladu), byl kompletně přetěsněn a samozřejmě dekarbonizován a vyčištěn.
Teď už jede a má docela pěkný zvuk.
21.8.2007.
Po dlouhém čase, z nedostatku času, opět nějaký upgrade :
Předminulý týden přijel Jirka a vyzval mě, abych se jel jeho kilem projet.
Nechtěl mi ale říct proč, co je na něm nového.
Po projetí našeho zkušebního okruhu (Nehvizdy-Mochov-Kozovazy-Horoušany-Nehvizdy, Petkar asi bude vědět o čem je řeč) se mě zeptal na dojmy.
Můj dojem byl ten, že auto nejede nijak zvlášť víc než předtím,kromě toho, že má větší zátah odspoda, ale má kultivovanější projev, něco jako favorit, nebo tak něco.
Jirka otevřel kapotu a na motoru seděl na upraveném potrubí karburátor LEKR z Favorita.
Moc se mi to líbilo, takže jsem se s Jirkou dohodl, že mi něco podobného udělá do HG 07 kila, na motor z Fe 1,3 kde zatím je Sedr z Rapida.
Při další návštěvě si Jirka ode mne odvezl nějaký materiál a setinový
úchylkoměr, že něco vymýšlí.
Za pár dnů se opakovala situace z předminulého týdne, Jirka zazvonila vyzval mě k projížďce.
Po projetí známého okruhu povídám : od minule se nic nezměnilo !
No právě, řekl Jirka a otevřel kapotu a na motoru trůnil opět SEDR !
Jak jsi to dokázal, zněla moje otázka.
Vyrobil jsem přípravek na seřízení klapek karburátoru (za pomoci mé pertinaxové destičky a mého úchylkoměru) a ten SEDR jsem na něm seřídil !
Takže to seřízení opravdu stojí za to !
A dnes, poslední novinka : na Jirkově kile je nové obutí :
Dunlop SP sport 195/45, auto na nich prý sedí jako přibité, konečně, až Jirka odjede v pátek na dovolenou, budu tady jeho kilo hlídat, tak si to vyzkouším a budu referovat !
27. květen 2007
11. leden 2007
30. prosinec 2006
26. prosinec 2006
25. prosinec 2006
27. květen 2007