9. únor 2006

Renovace erka za 10 let, 6 měsíců a 1 den

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 16996×, Komentářů: 51, Líbí se Autor: zbyňa
aneb další nakažený erkománií

2015 -"anglické" plecháče

V květnu jsem absolvoval Klubovou veteránskou testaci u ostravského Tatra veteran sport clubu.

Prohlídka byla důkladná, komisař si pod auto skoro lehl, když dokumentoval stav vozu.

Na konci srpna jsem překvapil původního majitele erka. Auto mezi ním a mnou vlastnil necelý rok ještě jeden klučina a ten ho před koncem technické strčil do bazaru.Takže původní majitel neměl ponětí kde auto skončilo.

Ještě když jsem byl na začátku renovace zahlédl jsem na webu foto divných ráfků zvaných "anglické plecháče". Hodně se mi líbily, ale neřešil jsem to, chtěl jsem postavit originál. Při svém prvním erkařském srazu v r. 2013 jsem ale už pokukoval jaké mají Al ráfky ostatní. Za pravou dobovou alternativní ráfky jsem měl lokotě, nechtěl jsem ale měnit štefty kvůli zachování možnosti použití origo ráfku i s chrom poklicí.

Mladší Apola,Meteory,Jupitery se už dávaly na řady 105/120 v 80 tých letech a na veteránských srazech už by to nebylo ono. Jako kompromis se mi jevily Kopretiny, které sice byly schváleny až na užovku, ale už koncem 70 let. Pak se ale na Mártyho stránkách objevily německé prospekty erka a já si je spojil se starými foty s divnými ráfky.

Před 10 a více lety se inzeráty na tyto ráfky občas vyskytly, a nestály moc, ale v r 2013 jako by se po nich slehla zem. No trvalo dva roky pátrání, než se mi podařilo jednu sadu koupit. A já začal zjišťovat co jsou zač a jestli na erko opravdu patří.

V dodatku německého schválení Š110R pro povoz na pozemních komunikacích jsou uvedeny:

  • -4,5Jx14 ET37,5 výrobce Kovohutě Ostrava,
  • -5,5Jx13 ET20 výrobce Ronal Mannheim typ 3554.151
  • -5,5Jx13 ET32 výrobce Costruzioni Milano typ Ri-563

Ronaly typ 3554.151 jsou známy, v německém katalogu na Martyho stránkách jsou uvedeny pod kódem 630-355415, kde posledních šest čísel kódu tvoří typ kola. Taktéž Škodovka se vyjádřila kladně k použití těchto Ronalů na erku.

Poslední typ v něm. schválení k provozu mi nic neříkal ale s anglickými plecháči má stejný rozměr.

Jelikož na nich nemám vyraženo ET tak jsem ho měřil a shoduje se.Později do potvrdila fotka na m8rinkově webu kde bylo ET32 vyraženo.

Po té pomohl web který spojil písmena CMR(na ráfku) název Borrani(v katalogu) a výrobce Costruzioni Milano(ve schválení k provozu).

To že je to pokaždé uvedeno jinak vysvětluje historie výrobce, pro nás plyne v kostce toto:

Borrani je historický výrobce kol s drátěným výpletem jak pro motocykly tak pro auta. Historii do r. 1955 pominu. V roce 1955 se fabrika stěhuje do lokality Rho - severozápadní předměstí Milána. Oficiální název se mění na Costruzioni Meccaniche Rho S.p.A. Výroba se rozšiřuje o ocelové ráfky a později i bimetalické ráfky. Používá také dvě obchodní značky - pro drátěné kola je to Borrani (kód RW-XXX), pro ocelové CMR (kód R1-XXX).

To že Škodovka v prospektech používá tu "slavnější" značku Borrani je v té době normální, stejně tak BMW (pro typ 2002), Alfa-Romeo či Lancia používají v prospektech název Borrani i pro plechové disky tohoto výrobce.

Samotný výrobce však označuje plech ráfky vyražením "CMR" a drátěnné vyražením "BORRANI". Taktéž má dvě sady nálepek na kola - s červenou rukou pro drátěné a s písmeny pro CMR. Takže by jsme si na ráfky měli nalepit ty správné samolepky .-)Obě značky jsou také prezentované na autosalonech v r 1968 a 1972.

logo a umístění nálepky s logem

Výrobce byl tedy jasný, neseděl ale typ. Na ráfcích je R1-503, ve schválení je R1-563. RST mě ponoukl že kód v něm.katalogu 630-001503 obsahuje číslo typu vyražené na ráfku.

Takže jsem začal uvažovat že němečtí soudruzi se v protokolu uklepli. Napsal jsem do dnešní firmy Borrani, ale to se ukázalo jako slepá ulička.

Odepsali mi že v roce 2004 firma Route Milano odkoupila výrobu, archiv a značku Borrani od firmy CMR Rho. Tento odkup se ale týkal pouze drátěných kol, plechová kola zůstala v původní firmě CMR Rho. Sdělili mi že tato firma už ale neexistuje a že je jim líto že mi víc nepomůžou.

Na poslední adrese CMR Rho v lokalitě Rho severozápadně od Milána jsem v Google street Wiev opravdu našel opuštěnou fabriku.

Takže jsem pátral dále a v jednom deset let starému katalogu firmy Magnetto Whells jsem našel kód kola stejný jako používala firma CMR Rho pro plechové disky R1-XXXX. Po té sem se dopídil že Magnetto Whells už také neexistuje, ale že ji převzala firma CLN GROUP jako sou divizi MW. No a na jejich stránkách je malá poznámka že vlastní značku CMR.

No a zde byli velmi ochotní a prolezli archív a dali nám erkařům konečné rozhřešení ohledně "anglických" plecháčů z itálie

zde je vyjádřen právního nástupce výrobce kol:

Dear Mr Bjacek,

CMR produced for the After Market the wheel R1-503 used on Skoda vehicles (approx. since 1978).This wheel is a 5½Jx13H2 et32 with 12 almost triangular vent holes as per pictures you sent.The fixing on hub was guaranteed by 4 bolt holes on PCD 130 mm, the central hole was ø85 mm.

You mention also CMR reference R1-563, this wheel is 5½Jx14 et7 for Alfa Romeo (approx. since 1971).The offset (et) is strongly different between the two wheels, but it’s not the only difference: the central part is totally different.The Alfa Romeo wheel has 4 bolt holes on ø107.95 mm with a central hole of ø70.5 mm.The wheel R1-563 had 14 circular ventilation holes.

The fixing holes are also very different: ø20 mm for Skoda, ø15 mm on Alfa Romeo.

I hope that these information will be useful for you.

Best regards

MW Italia S.r.l.

Gruppo C.L.N.

Daniela Converso

Sales Assistant

Via Pavia, 72 10098 Rivoli (TO) Italy

Tel. +39 011 950 19 72 ; Fax: +39 011 950 19 74

Skype: mw.daniela.converso

Email: d.converso@it.mw.gruppocln.com

Web Pages: www.gruppocln.com

Da: Zbyněk Bjaček [mailto:Zbynek.Bjacek@seznam.cz]

Inviato: giovedì 5 febbraio 2015 15:59

A: info@it.mw.gruppocln.com

Oggetto: CMR Rho Milano steel wheels used for car SKODA 110R

Dear Sir/Madam,

I would be grateful, if you could search informations or documents in your archives:

Company Skoda used your steel wheels CMR(Borrani) -size 5,5x13, hub 4x130 for car Skoda 110R in the 70th years.Please take a look at the attached documents (catalogues from the year 1975).I would appreciate some informations or documents about the wheels, that were used to install for the car Skoda 110R.And can i also ask for technical informations of these wheels: R1-503 and R1-563 (Rim width,Diameter,ET,hub,KBA).

Thank you for your reply.

Best regards.

Zbynek Bjacek

Takže je po záhadě, R1-503 patří na Škodu a R1-563 na Alfu a němečtí soudruzi se fakt uklepli a nulu zaměnili za šestku.

.

.

2014 - Vozíček

Asi to znáte všichni,kteří jste dokončili renovaci. Najednou trpíte deficitem času stráveného v montérkách, chybí důvod jít aspoň na chvilku do dílny či garáže. Léků je na to několik. Mnoho to z Vás to vyřeší dalším erkem či jinou starou škodovkou. Pak je tu silná skupina co si k erku pořídí jednostopého veterána samozřejmě značky JAWA či ČZ. Jednou stopou nejsem moc políben, další erko se mi do garáže nevejde. Přesto jsem si vyšetřil prostor 1x2m kde by se dalo "NĚCO" zaparkovat.

Z toho "NĚCO" se nakonec vyklubal dobový přívěsný vozík. Pokukoval jsem Kempíku ze 70 let (ještě na malých kolech), nebo po JACHT SPORTu 207N s kovovou korbou.

Nakonec jsem narazil na tento vozík.No spíše vozíček. Se svou celkovou vnější šířkou 90cm, délkou korbičky 118cm a pohotovostní hmotností 50kg je to přesně to pravé co se mi ještě vejde do garáže. Rok výroby 1977, max rychlost 80km, malé 8 palcové ráfky,původní SPZ, prostě dobová originální hodobóží stylovka.

Takže mě opět čeká celková rekonstrukce, lak bude v odstínu erka, dozadu chromované osvětlení SPZ ze staré Octavie/Spartaka. Zatím stále vybírám jaké použít dobová zadní světla, ty původní jsou totiž nepoužitelné.No vše začne až příští rok, erko i vozíček jsem pro letošek zazimoval,ale už se těším.

2013 - používání erka

Plánoval jsem si, že budu s erkem obrážet srazu co 14 dní. Ale realita je nakonec jiná. Na jaře jsem ze zůčastnil Jízdy okolo Hradce a Rychvaldu plného veteránů. V termínu HG2013 jsem opět nemohl, a tak první opravdu škodovácký sraz byl ten Mátryho v Litomyšli/V.Mýtě. A opravdu stál za to. Pojali jsme ho jako třídenní výlet. Nejlepším vysvědčením pro Mártyho je prohlášení mé drahé antimotoristické polovičky na zpáteční cestě, že se příští rok musíme opět zůčastnit.

Sraz Š110R Litomyšl / Vysoké Mýto

Okolo Hradce

Rychvald plný veteránů

Zimu přežilo erko pěkně na špalcích, navoskované a pod prostěradly.Přes zimu jsem dělal pořádky v garáži, třídil a rozebíral náhradní díly.Na jaře (kalendářním,ještě byl sníh) jsem už to nevydržel a pustil jsem se do dodělávek. Moc jich nebylo. Pouze jsem olemoval zadní koberečky, udělal jsem připojení mp3 přehrávače (či mobilu) na mgf vstup dobového autorádia.Samozřejmě přední mlhovky. Na kouli tažného patří dobová gumová hračka - v mém případě myška.

2012

Letos jsem se do toho opřel, zjara bylo vzpruhou to že se motor už točil, na konci srpna jsem se byl s rodinou podívat na sraz v Náchodě a když holky prohlásily - "tati příští rok už pojedem v erku" nezbývalo než erko dodělat. No a dnes jsem do dotáhl k absolvování STK beze ztráty kytičky a vyzvednutí SPZ z depozitu.

po návratu z STK

návštěva motivační akce

2011

Pracoval jsem na kompletním rozebrání a vyčištěni motoru. Motor jsem potom postupně poskládal jako originálu - přebroučená klika, zúhlovanné ojnice,nová spojka... V hlavě jsou nová sedla ventilů na bezolovo, nové vodítka ventilů. Vodní pumpu jsem skládal natřikrát než jsem řišel na to proč prosakuje.Karburátor je zatím nový SEDR, původní EDSR budu později repasovat. Manželka měla supr zážitek,když jsem proplachoval chladič a topení ve vaně..

2009

V tomto roce se erko začlo promněnovat ze stavu holé karoserie do stavu polorozebraného, či poloposkládaného vozu

Zkomletoval jsem náboje, samozřejmě s novými ložisky a brzdovými kotouči a nápravu jsem implementoval do vozu.

Po té jsem pokračoval na karosérii.Rozleštil jsem lišty, vytáhl nasyslené okenní gumy a vypulíroval skla a zasklívalo se.

Zadní okno, to byl porod, ale přední už šlo skoro samo.

Následovalo natažení elektriky,bovdenů, zrepasování pedálů. Pak jsem se pustil do čalounění a nakonec instalací přístrojovky.

volant samozřejmě půjde zrenovovat a vyleštit

Podařilo se mi nasyslit skoro všechny díly do převodovky, převodovku jsem pořádně umyl a s dílama poslal do na poskládání do M.Boleslavi.

Naleštil jsem hliníkovou bižuterii kolem oken a poté jsem to celé seskládal.Našroubovat vodicí trn na vyklápěcí mechanismus dalo zabrat, ale povedlo se.

V motorovém prostoru se stále prohání průvan, ale jde to stále správným směrem.

2008

Období od léta 2007 do léta 2008 bylo snad nejhluchší období co se erka týče.Postup skoro žádný, jenom snad sehnání nějakých prudce nedostatkových drobností.

V garáži se přece jenom nezahálelo. Po dovolené 2007 jsme usoudili že jsme s rodinou z Fábie vyrostli. Takže vloni na podzim proběhla výměna za něco většího no opět jedině škodovku.Tentokrát Octavii I. která se jednou doufám stane stejnou škodováckou legendou jako naše erka. Vždyť se už vyrábí třináctým rokem a minimálně další dva roky se bude dělat. Tím se stane nejdéle vyráběným modelem a předstihne i řadu 105/120.

Podmínkou od manželky byl liftback, další podmínkou byla klimatizace, no a já jsem chtěl nějaký kompromisní motor 1,6. Naskytla se mi tahle těsně předfaceliftová,(takže novější interiér a starší exteriér), což bylo mínus, ale plusem byla výbava a excelentní dvacetiventilový motor 1.8T. Takže jsem neodolal.

Není nová, takže se jí musela věnovat nějaká ta péče - výměna prasklého zadního nárazníku a světel - při tom nalakovat i páté dveře, pěkný originální spojlérek :-), nové kotouče a obložení vzadu,tažné, drobné opravy antikor. nátěrů a celková očista interiéru a exteriéru.Za odměnu o dobrou péči mě letos mých nových stopadesát kobylek pěkně povozilo na chorvatských dálnicích.

No ale práce na erku se zase začínají hýbat správným směrem:

Přední náprava je už zkompletovaná chybí jenom zrepasovat převodku řízení. Dovolil jsem si jenom malou frajeřinku - pružiny v barvě vozu. Takhle nastrojená z nových dílů vypadá parádně,

Celá je šroubovaná na rezistin a má celkem šest vrstev nástřiku

-2 x základ

-1 x syntetika vrchní

-1x Rezistin Car

-2x lehce syntetika vrchní.

Pro snadnou rozebiratelnost ji možná jako celek přestříkám Rezistinem CAR (až na ty pružiny)

Dále jsem natahal rozvody a nainstaloval nátrž s šustplechem.Nový plech pod nádrží mi dal pěkně zabrat - napasovat tam nádrž a pěkně ji stáhnout mi trvalo celý věčer.

No a poslední akce byla proměna erka v pěkného dikobraza.Nakoupil jsem manželce nové kolíčky na prádlo a šlo se na to. Nejprve očalounit sloupky a nalepit molitan. Pak jsem celou stropnici trochu vypnul, lehce našrouboval madla, světla a zrcátko. Potom si se stropnicí pěkně pohrát tak aby nebylo nikde nic shrnuté,dotáhdout všechny madla,světla a nechat přes noc "vyšponované".No a druhý den jsem to pěkně po kouscích přilepil a teď to do soboty bude schnout.

duben 2007

Tak mi začala asi ta atraktivnější část renovace - odteď co zrenovuju už můžu namontovat na kastli a pokochat se, jak to vypadá.První akce po vytvrzení laku je namontování zadní kapoty a jejich pryžových dorazů.Pak následuje usazení těsnění (hříbku) mezi blatníky a skelet.Aby do těchto exponovaných míst nezatékalo je to třeba dobře utěsnit tmelem - i když se bude jezdit jenom za slunečného počasí s minimálně třídenním výhledem na bezoblačnost :-)

Trvá mi to celý víkend, protože nechci nic a upatlat a polepit.

Pouštím se do přední nápravy,rozebírám svou druhou přední nápravu (transportní) a rozvažuju co s nápravnicí (J.T. ví) V jedné mám díru pod převodkou řízení, ta druhá je zdravá,(rezistin :-) ale upadly jí zase držáky na dorazy.Takže se bude amputovat a implantovat.Jako základ beru nápravnici "babičku" z otcovy 100vky z 71, na které se najelo 231000 km a nějaké drobné.A doufám že na ni ještě v erku nějaký ten stotisíc dám.

zleva:po implataci,po nátěru odrezovačem,hromádka rzi co zbyla

Jelikož mám ročník 1977,tak mám přední/zadní nápravu a převodovku totožnou s prvníma 120cítkama.Do teď jsem teda díly které jsou s touto modelovou řadou totožné neřešil.No a teď na ně došlo, a já s hrůzou zjištuji že nejenom "mýdlo končí, ručník končí" ale že taky 105/120 končí, a v mnoha případech skončila definitivně. Ve svém dvorním obchodě se dovídám že spodní ramena na užovku "nejsou a nebudou,.....a už nepříjdou" ale že skoro cokoliv se mi podaří koupit tak jsou to poslední kusy ve skladu toho-kterého obchodu a objednat se už nedají.

Dovídám se divoké zvěsti o tureckých šavlích(na zadní nápravu),o šikmookých synchronech a kulových čepech a o polských ozubených kolečkách-brrrr

Takže obvolávám a objíždím okolí a vykupuju poslední kusy některých dílů.Postupně se mi daří nahromadit celou bižuterii na přední nápravu,některé věci ale prostě už nejsou.(např. misky horní a spodní osy ramene)

Nechávám si usadit pouzdra svislých čepů a silentblok hlavice a při tom zjištuji že na místo 120kového levého spodního ramene mám 100vkové, Je na něm sice nalepeno čílo ND ze stodvácy, ale výstředný čep usvědčuje toho, kdo tam ve skladu lepil popisky s čísly dílů.A shánění u přední nápravy začíná nanovo:-(

Poslední úlovek z veterán burzy jsou předražené, ale originální, českým bůčkem krmené vzpěry zadní nápravy. Sice stály :-( ale podvyživené turecké šavle se nebudou konat:-) Hurá!! Ještě tak sehnat domácí synchrony místo čínských z bláta, to by bylo:-))

2007

Jeden večer na přelomu ledna a února dostávám mobilní, dlouze očekávanou zprávu o pouhých třech slovech: Je to hotovo.

Do této strohé věty je vložen dlouho očekávaný okamžik.

V neděli se jdu jenom mrknout,a v duchu se ptám.Povedlo se? Zvolil jsem ten správný odstín?

Je to nádhera,a výběrem odstinu jsem nemohl chybit.Neb tímto odstínem který byl schválen a požehnán soudruhy v Mladé Boleslavi i Kvasinách se honosily sportovní vozy z Kvasin po celou dobu výroby.

Ano jedná se o červeń závodní 8134

Domlouvám se na dopravě a přesunu a už se nemohu dočkat čtvtka.

V den D hypnotizuju počasí, dopoledne to trochu straší s deštěm,ale odpoledne nám už i chvílema svítí sluníčko.

No a nyní už jsem se svým "pokladem" doma a jenom se kochám .

Co se dělo v roce 2006 ?

Kromě pár nepodstatných domácích událostí (volby, setavování vlády) a pár mezinárodních prkotin (kde umístit radar a kam s raketama), nadále pokračuje práce na mém erku.Sice tempem pomalým (co manželka,děti a finance dovolí),ale stále směrem vysněným a postupně realizovaným.

V květnu se přesouvám sedíc na malé židličce místo sedadla, s brzdou pouze ruční a tažen na laně, do dílny k autolakýrníkovi.A poté ještě jednou s vozíkem plným plechařiny.

Nejprve slícováváme všechno nahrubo - tu se vrtá a tam se piluje. Vrtám všechny díry na blinkry na blatnících, pro zrcátko vpravo, anténu a zástěrky.Nechávám si stáhnout starý chrom z mřížek chlazení a mřížek "c" sloupku a následně je opískovat.

[

Zjištujeme že originál nová erková přední kapota co jsem ji koupil v Hradci Králové a 250km ji vezl domů s pootevřeným kufrem je v lemech pěkně rezavá.Přichází tedy na řadu stovková, co jsem ji měl do zásoby.Na ní je třeba navařit úchyty automatické vzpěry.Tady se podruhé odchyluju od originálu.(i když i ta kapota není origoš erko) Připravuju úchyty na levou i pravou stranu.Pak ještě přesně vyměřit a navrtat díry na ostřikovače.

Nyní je na řadě povrchová ůprava vnitřních stran plechařiny.Část věcí si odvážím zpět domů a nastupuje opět kartáč na flexce špachtle a smirek.Dveře jsou vevnitř vylité nějakým mastným sajrajtem, ale díky němu jsou perfektně zdravé.

Makej,makej, až na plech !!

No a co jsem si obrousil to si i nastříkám :-)

Motorový prostor se stříká nejprve bodyčkem a pak finálně lakem.

No a následuje definitívní skládání a k tomu přece patří upatlané ruce od polyuretanového tmelu.

A pak už nastupuje odborná lakýrnická: Tmelit,brousit,tmelit,brousit,tmelit,brousit,tmelit,brousit.Ale toho já se už neúčastním, to nechávám na odborníkovi.

Pouštím se do přístrojovky:Rozebrat budíky,vyčistit je, vypulírovat plasty a dát tomu nádech luxusních 70tých let.Přidávám dodatečně dvě kontrolky.Je to třetí prohřešek proti originálu,ale bez zadní mlhovky mně dneska na cesty nepustí.Výběr té správné luxusní tapety imitující dřevo mi vychází až napodruhé.(Až na manželčiny poznámky co s tolika tapetami hodlám dělat).Ale výsledek je hodobóži palubka z reklamních plakátů sportovního vozu mého dětství.

Jaro 2006

I když to nevypadá na autě - teda spíše skeletu pokračuju dále.Dodělávám motorový prostor a PZ podběh do základovky/akrylkombinační barvy, tmelím spáry polyuretanem a následuje nátěr podběhů tlumexplastem. Stavím skelet na kola a přesouvám k autolakýrníkovi. Za ním následujou vnější plechy a bižuterie v podobě pantů, zámků kapot a dvou pytlíků šroubků a dalších prkotin nutných k

spasování plechů. Objednáván novou kufrovku a hříbek mezi blatníky a skelet u p. Svobody.A teď nezbývá než se těšit až dojdena mé erko u lakýrníka řada.

No a když byla chvilka volná pustil jsem se do rozborky přední nápravy

A toto je můj zatím poslední úlovek - nové koně

Podzim 2004 - Jaro 2005

V listopadu opět pokračujeme, stavíme skelet na rovnací rám a začínáme s flexkou v ruce.

Postupně stavíme od předu dozadu nové auto, prahy skládáme z stovkových, ale největší problém se stává střecha. Zjišťujeme že jsou v háji okapy včetně kusu střechy.Po kouscích se střecha odřezává a já jenom čumím jak z kousků plechu s kladívkem vyklepávají klempíři nové okapy a kousky nové střechy.Fakt klobouk dolů. Nakonec zkoušíme nasadit Al lištu na okap a sedne na první nasazení včetně dírek na šroubky vpředu a vzadu.

Následuje přesun zpět domů ošetření dutin resistinem.Auto jde na kolíbku a následuje čtyřkombinace - základovka, akrylkombinační,polyuretanový tmel na spáry a svary a tlumex plast.

V tomto stavu zatím končím na skeletu a přes zimu 2005-2006 se pouštím do rekonstrukce elektroinstalace.

Klaksony - Chromované ?originál? poklice

Tak, rekonstrukce elektroinstalace se blíží k závěru a při té příležitosti se musím pochlubit svými dobovými /nevím jestli originálními/ klaksony. Je to dvojice klaksonů FANFÁR výrovce PAL Autobrzdy, jeden nízký a jeden vysoký tón.Je to pozůstatek z mé nebožky Š110L kde byly namontovány v pravém a levém předním rohu prostoru pro rezervu.Nevím jestli tam byly už z výroby nebo jsou namontovány dodatečně, ale nenašel jsem nic co by nasvědčovalo že by tam byl původně namontovaný normální klakson pod nárazníkem.I přes zavřený kufr troubí nádherně.

Pořídil jsem si chromované police z kotaktu který uvádí Láďa Ladič. Jsou parádní ale zjistil jsem že na nich něco nesedí.Okřídlený šíp znaku Škoda jak známo standartně míří zleva doprava. Pouze vyjímečně je tomu naopak(Např levá strana lokomotiv Škoda má znak zrcadlově otočený aby šíp mířil dopředu)

A tak tomu je i na těchto nových poklicích. Zatím jsem se vždy setkal pouze se standartním znakem, tyto nové vypadají opravdu originálě až na tu orientaci znaku.Nevím odkud se vzaly (nějaký nově objevený sklad?), ale já mám na těch nových všechny znaky opačně a jak se koukám na fotky tak Láďa Ladič je má taky.

Že by se z výroby dávaly jiné police na levou a jiné na pravou stranu aby šíp mířil vždy dopředu? Jedině proto by se snad dělaly dvě různé raznice na poklice.

Vlevo starý dobrý originál,vpravo nová z Láďova zdroje.

2004

Klempíři se postupně posouvají až na srpen ale nic mě nehoní a jinam to nechci dávat.V srpnu se dělá podlaha a padá rozhodnutí že je třeba sehnat poslední chybějící podběh aby ten výsledek odpovídal námaze.Takže přerušujeme práce a já sháním a sháním....

Nezbývá než se obrátit na pana Lédra (ten ho samozřejmě vykouzlí včetně obou zadních blatníků) a já se loučím s rezervou na neočekávané erkařské výdaje.

Zima 2003-2004

Abych se nenudil pouštím se do oprav čalounění sedaček.Vždy pěkně vypárat potrhaný díl obkreslit, nastříhat a ručně všít nový.Manželka nevěří, ale výsledek je k nerozeznání od originálu.

2003

Dodělávám poslední odstraňování nátěrů na skeletu a v průběhu roku se mi daří sehnat oba přední podběhy, podlahu v kufru včetně vaničky, a pedálovou podlahu.Kupuji skelet dalšího erka kvůli sklům a posledního zadního podběhu který nemůžu sehnat nový.Má taky lepší torpédo. Rozhoduji se který skelet použiju, oba jsou na tom podobně, ale nakonec se rozhoduju červený rozřezat na implantáty.Stavím skelet na kola, cvičně zkusím spasovat plechy a jsem připraven do klempírny.Do garáže stavěné původně pro erko a nějaké to rodinné přibližovadlo se mi daří na centimetr naštosovat červený skelet,pod nej přívěsný vozík(parkujeme na patro)dále erko a fabku(a do ní jsem ještě schopen vystoupit nastoupit)

2002

Začal jsem asi jako každý, rozebral jsem auto na úplný skelet.Špachtle a flexka s kartáčem a věčně ulepené boty od kousků gumoasfaltu byla každodenní realita. Zjištuji že vše od předních sloupků dopředu je k.o. a taky že je zázrak že mi neupadl ještě motor

Všechny staré škodovky jsou holt průsvitné a průhledné na stejných místech a já začínám shánět novou plechařinu Ještě toto léto se mi daří první kousek a z dovolené se vracíme s levým zadním podběhem ( 200Kč !!) nejlepší kup jaký se mi zatím povedl

Jak to začalo

Vše začalo na jaře 2002. Tou dobou už má 110L(DRAK I.) prošla vysokou pecí a nově pořízené rodinné přibližovadlo bylo nudně funkční a v záruce. Na půdě mi leželo nové čtyřoké čelo a já si k němu chtěl pořídit ten zbytek.Mou drahou polovičku nechávaly občasné zastávky u autobazarů v klidu, o erku jsem básnil již deset let,(a deset let obhlížel v bazarech) a tak nevěřila že si ho kdy pořídím.

Ale toho dubnového dne jsem se rozhodl - teď nebo nikdy. Stálo tam, nejstarší popelka v bazaru, na první pohled bez větších děr, žádné střešní okno, solidní dveře,měsíc platnou technickou, ale na moji prosbu ať mi ji natočí ani necvakla.Je středa, domlouvám se že pro ni přijedu v sobotu ať mi tam dají nabitou baterku a dofouknou kola. V autě manželce sděluji že pro ni mám konečně odpověď na její otázku "proč stavíš tak širokou garáž ?". Nevěří, bodejť by ne po deseti letech básnění o erku.

V pátek večer ji lehce znejistím když si chystám bágl s nářadím, pumpou, lékarničkou.Je to sice jen 12km ale pojedu po vlastní ose bez asistence s autem které kdoví jak dlouho stálo.

V sobotu ráno vyrážím na autobus. V bazaru mi sdělují že je tam nabitá baterka, přesto nestartuje, ale než si vyřídím povinné ručení ve městě že ji roztáhnou.Když se vracím, už stojí u krajnice a podezřele pobublává.Vyrážím tedy směr domů a zjištuji že jenom na tři válce. No nic snad mi po cestě nezdechne.

Doma stačí vyměnit kabely ke svíčkám, vyčistit rozdělovač, vyměnit startér a hle už to startuje i na klíček. Během posledního zbývajícího měsíce platné stk ještě montuju a legalizuji tažné zařízení, procházím tehdy povinnou evidenční kontrolou a ukládám erko do garáže a značky do depozitu.

Toto je stav jak jem ji dovezl jenom ty chromavané poklice jsou z mé již neexistující 110L.

Je mi jasné že tohle bude běh na dlouhou trať ale mám připravený prostor takže mě nic netlačí a můžu si s ním vyhrát dle svých představ.

Takže cíl je postavit pokud možno co nejlépe originál s pouze pár dobovými doplňky.

Co se liší od originálu

1)V prazích jsou vypuštěny trubky pro hever

2)Použita přední kapota ze Š100 a je připravena pro dvě vzpěry (aby nebyla časem do vrtule)

3)Na přístrojovce jsou přidané dvě kontrolky (pro přední a zadní mlhovky)

Klempířské a karosářské práce provedli

pánové

Chrobok&Buchta

Dolní Domaslavice

Kde umí tak pěkně lakovat? (Hlavně pro ostravaky)

Alois Moravec & Milan Moravec - ALMI

Dolní Domaslavice 59

739 38 CZ

http://almi.wz.cz/pages/home.htm


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 16996×, Komentářů: 51, Líbí se Autor: zbyňa
Perfektní doplnění info ke kolům CML sám jim říkám stále Borrani!
No tyto doboba požívaná na naklaďacích a vlečkách jsou poměrně velká, vzhledem k rozměrům vozíku. Chtělo by to něco menšího...
Tak jsem si vozíček taky prohlíd. V čem jsou dobová světla nepoužitelná? Pro případ, že jen hledáš podobná dobrá, mám tu jeden pár podobných, fungl nová, nepoužitá, dříve používaná na náklaďácích a vlecích. Jedno má dokonce průzor na osvětlení SPZ, ale to by šlo zakrýt.
Je to plech, pěkná klempířská práce. Proto jsem ho taky bral...
Chtěl bych se zaptat na ten vozíček . Koukal jsem na tu korbičku a podle fotek to není úplně poznat je plechová nebo laminátová.Ono to s těch fotek není až tak poznat.
Noo,pekna prace klouboucek smekam 🙂.Doufam ze te nepredbehnu v tom casu te renovace 😉.Mam jeste 5 let 😀
Moc pěkný. Respekt a gratulace.
Gratulace k dokončení.


Ta fotka s NB na zadním platě a otevřeným tímto webem je výborná. Já ve své době tisknul a lepil po dílně 😀
Krásná práce a gratuluji k dokončení renovace. Kyž tady na to tak koukám, docela i závidím. Vzhledem k pracovnímu vytížení a částečně i kvůli financím je dostavba mého erka v nedohlednu. Potřeboval bych tak rok placené dovolené, nebo pár ukrajinců, kteří by mi na tom makali, zatím co já bych budoval kapitalismus v práci 😀


Přeji hodně pěkných kilometrů za volantem tohoto nádherného vozu.
No snažím se...🙂
Krásná práce🙂
oprava poslední věty😋rávě podle nepřítomnosti maznic na spodním vodorovném čepu se pozná provedení po konstrukční změně
Rozdíl je nejen ve spodím ramenu, ale i v hlavici rejdového čepu.


Š100/110 a eRka do 76 mají vložku v rejdové hlavici svislého čepu která je excentrická a maže se normálně mazničkou Čep je normálně souosý.K tomu přísluší spodní rameno které má obě díry stejné(možná je tam mezi nimi 1mm rozdíl.Odklon kola se seřizuje otáčením excentrickou vložkou (otáčí se sice čepem,ale ten je přes tisícihran spojen s excentrickou vložkou a ta mění odklon)


Škoda 105/120 ale také eRka od 4/1976 a co se málo ví taky všechny Š100/110 od 4/1976 mají vložku rejdové hlavice souosou (obdobná konstrukce jako u horního ramene) Excentrický je čep kterým se seřizuje odklon kola.Spodní rameno je jiné, díry na čep mají rozdílné průměry.Toto provedení se již maznicí nemaže.Právě podle nepřítomnosti maznic na spodním svislém čepu se pozná provedení po konstrukční změně
Laďo: rozdiel v spodných ramenách je, v diere, kde ide exenter na rejdovú hlavicu. Jedne mali priemer 14mm a druhé tuším 16mm z jednej strany. Ale už si to presne nepametám.
Ta sbírka dílů na přední nápravu vypadá opravdu neskutečně!!! A jak se všechny ty věci lesknou 😀DD





Prosim Vás, jakej je rozdíl mezi úzkejma spodníma ramenama Š100 a Š120? Teď mám jedny nově v komaxitu, tak ať se mohu děsit 😕 A ty teda sháníš ty na 120? Předvčírem na burze jsem se na jedny ptal, byla tam kompletní úzká sada, zajímal jsem se kvůli Jardovi R., ale jak prodejce vyřkl cenu 500 za vše, chlap vedle mě začal volat jak pominutej: "Beru! Beru!", tak jsem se s ním nepral.
Tyčky horních a spodních ramen jsem kupoval tady v Op a jinak kolega kupoval 2páry těch tyček v Ove. A ty držáky horních nebo spodních tyček tam taky koupil v nějaké mototechně.
No nevím, okresy FM a KI jsem vykoupil.Tyhle poslední zbytky jsem kupoval,v prodejnách co se zabývaly 105/120ítkami pokud jim ještě zbyly zapomenuté v regálu.Objednat je už není kde.Mně se je dařilo kupoval po jednom po dvou kusech.(Tu osičku,tam držáček🙂 Už to poždvižení na prodejně když vytáhnu katalog ND a chci "tady tohle a támhle to" 🙂)


Taky jsem měl asi celkem kliku že se mi podařilo dva páry (2xL a 2xP) držáků osy horního ramene zkompletovat.Ale spodní ramena úzké je taky horor, Zatím mi levé chybí, obchody už mám všechny objeté a obtelefonované takže zbývají inzeráty a burzy.
Krásne pokračuješ. Pripomína mi to jedno auto. No nemôžem si spomenúť ktoré😀
Zbyňo kde jse dají sehnat nové spodní a horní držáky tyček na přední nápravu????
Zbyňo parada...nekdy v kvetnu se zase sjedem na hrabyni, tak co, stihas? pa a at se dari..Lu
Je to nádhera. Už sa nemôžem dočkať, až to bude hotové. Krása!!!
Je to červeň závodní odstín ČSN 8134
Omlouvám se, už sem i ten článek pořádně přečetl, sem moc zvědavý jak to bude vypadat "na živo" o této barvě sem také uvažoval, nakonec to je 8125, tak uvidíma, zda jsem dobře udělal.
Precizní a čistá práce, krásný lak, jen tak dál, tak se mi to líbí 😀 Co je to prosím za odstín barvy - číslo?
kezky pracuj s chuti usilovnou, jsem zvedava a to celkem hodne 🙂 a at se dari🙂
Ahoj, máš můj obdiv - jenom koukám jak moc se dá eRko rozebrat 🙂).





Ty fanfarky nejsou na 99,5% z eRka, tam byli jiný i když výrobce je stejný. Záleží jaký máš rok výroby.


Koukni na http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2005111002


tam je něco málo o tom.





Ty tvoje budou z něčeho staršího - nevím ale co stará Felicie??
Já neobdivuji klempíře, že ti byli schopni udělat nové okapnice, ale obdivuji jak si dokážeš doma prosadit tak velkou lásku jako je erko, taky jedno dávám dohromady sice né do originálu jako ty, ale moc dobře vím, že je daleko jednoduší bojovat s totálně rezatým skeletem než s nechápajíci manželkou 🙂Přeju ti hodně štěstí Miras
Lucinka: Taky tě rád poznávám,zatím alespoň přes web😉


Jo jsem to já co jsem psal do tvého fóra na hundertgangu a sháněl se po někom z ostravska.Doufám že se tedy zjara všichni "ostraváci" poznáme osobně na první místní slezině.
Chlapi a me vemete s sebou, chci poznat dalsiho nadsence....a Zbyno: nepsal jsi ty nahodou prispevek na hundertforu do moravskoslezske sekce?Jen se ujistuju, jestli jsi to Ty...rada te alespon po pismenkach poznavam...😉


a drzim palecky at se dari 😉
Zbyňa: hej, vo Vojkoviciach. Ked najbližšie prídem, tak sa musíme stretnúť🙂
To Martin z K máš pravdu brázdím silnice Frýdecko-Místecka, nemáš to rodinu náhodou ve Vojkovicích?
To je dílo! Furt procházím fotky a přeju si abych už měl tohle za sebou se stejným výsledkem...


Práce skvělá - nezbývá než ti pogratulovat.
Pěkné, krásné, parádní .. obdivuju všechny kterým autíčko akorát nehnije na zahradě jako mi a dělají práci opravdu pořádně 🙂 Tady je opravdu, díky bláznovství, fandovství atd., "výsledek zaručenej" 🙂))
Moc pěkná práce. Jen tak dál!
Zbyňa: no krása. fakt nieje čo dodať. Odkiaľ si? Podľa SPZ som si všimol že z okolia Frýdku Místku? Mám tam rodinu.
K tomuto není co dodat,těším se až to budeš mít hotový.Original erko se neokouká.Jakou na to dáš barvu?Jo a co se týká originál koberců,tak vím,že je měl pan Lédr za 1000,-kč(cca před rokem,rád zdražuje,protože jsme pacoši a stejně koupíme vše,nehleďe na cenu 🙂))
Krásná práce, přímo příkladný přístup a jistě tolerantní manželka 🙂))))))
hmmmmmm, krasa, krasa, krasa...





...vitej mezi "pacientama", i kdyz... ...vlastne jsi mezi nami uz hodne dlouho 😉





...drzet palce je asi zbytecny, kdyz clovek vi, odkud prichazi, kde stoji a kam smeruje...





...je cesta jasna a vysledek je zarucenej 🙂
Všechna čest-k zachránění takového skeletu je opravdu potřeba víc než čisté fandovství(že by to bláznovství?🙂))Byl jsem na tom hodně podobně...
Pajk : blázen, magor a cvok to už jsem někde slyšel 🙂 že by manželka ? 🙂)
Erka se mi líbily od začátku take půjde do originálu kromě nějakých maličkostí


(na prazích jsem vypustil trubky na hever), nevím jestli seženu originál koberec na podlahy (líbilo se mi požití zátěžového koberce u některých zde prezentovaných erek)





Co se týče rovnacího rámu tak ten někde sehnali klempíři a když jme skončili tak ho někam vrátili. Byl udělaný z lešenářských trubek pro Š105/120 takže rozměrově seděla přední nápravnice,příčka motoru a domečky polonáprav. Dodělali jsme uchycení převodovky a vaničky kufru vpředu, podlahu jsme ještě na čtyřech místech přivařili k rámu.Největší odbornou práci odvedli klempíři, já jsem dělal hlavně bourací,brousící,odvrtávací a natěračské práce.


Měl jsem dilema jestli pořídit COčko nebo to zadat odborníkům ale myslím že i když si udělám hodně věcí sám tak v tomto případě jsem si v průběhu vyvařování nekolikrát blahopřál že jsem to dal odborníkům co umí než se na tom autoklempířinu učit.
Fakt suprová prácička, ať vše dobře dopadne. A optám se taky (ne že bych to potřeboval, mám už v laku, ale v budoucnu mě čeká podobně shnilá brambora): Rovnací rám jsi si vyráběl, přímo na míru? Ještě než jsi to poprvé rozřezal?
Vážně precizní práce na opravě toho skeletu.Takhle nějak to dělám i já.Žádné záplaty,ale nové díly.Buď origoš,nebo udělat.Držím palce ať to dotáhneš do finiše.Jinak ten rám na kterém máš usazený auto je vlastní výroby?
perfektne.....pojde do originalu?...alebo mensie upravy?...
Jedním slovem: MAZEC!!!
hezky... krasna praca...)))
To snad ani není pravda ! Když mně říkají blázen, magor a cvok, co jsi potom Ty?🙂:-) Gratuluju, fandím, závidím. Je to krásný.
dost dobrý, přeju ti ať se ti daří v další práci. Hele, co kdybys fabku parkoval čumákem napřed, pak do ní můžeš lozit kufrem 😀.
...klobouk dolu pred tou klempirinou, fakt hodne dobra prace, obdivuju vsechny, co do toho takhle jdou... Tak jen vydrz, at se to cele zdari!
Na půdě mi leželo nové čtyřoké čelo a já si k němu chtěl pořídit ten zbytek. 🙂)





Fandim o 106, taky mam jednu takovou karoserii doma. Hodně zdaru Výska

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253