13. březen 2006

Žlutej Ďáblík

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 17290×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: J.T.
Ďáblík podle moji přítelkyně:o))

Historie:

Auto sem koupil 19.12.2004 za 6000 z Těrlicka. Tvrdil že je vyvařené a připravené na sezonu. Po menších komplikacích sem si ho dovezl domu. Bylo v celkem zachovalém ale ubohém stavu. Stálo pod stromem všude pavučiny jak v motorovém prostoru tak i interieru a dokonce bylo po domácku stříkané ve stodole na žluto:o))))

Menší problémy sem měl s našima Technikami v Opavě. Na motoru bylo přidělené číslo a nikde nebylo ani číslo karoserie. Nakonec sem ho objevil pod nalepeným kobercem na pravém podběhu zase bylo přidělené. Takže buď majitel boural na zadek nebo koupil vrak a snažil se ho opravit. Taky sem měl problém se zápisem 13ctek, ale nakonec to zapsali.

24.12.04

Dostalo pod stromeček zrepasovaný 5Q, M-kové nápravy s hřebenem které byly nachystané dlouho do Kila.

29.12.04

Se motor konečně poprvé zatočil. Po vyměně rozdělovače, svíček, kabelů a vyčištění jiného Karburátoru. Proto že ve vzduchovém filtru co tam byl se uhnízdily vosy. Po naletí vody a trochu benzínu auto začalo vrčet. nalil sem brzdovku a jel ho kolem baráku zkusit. Vše celkem fungovalo v normálu. Radost veliká ale nezvyk z Tatíkova upraveného Kila. Pomalu sem odstrojoval a nacházel díry.

Na inzerát sem koupil: přední 2oké čelo, laminátové přední blatníky a před. A zad. Okno, všechny podběhy ale nepoužil sem je. Mezitím sem dostal Kliky z Felicie a gumy do oken.

15-22.1.05

Se zabudovala tyčka řízení ze Š120 na hřeben co sem vrakoval Dědovi.

21.01.06

Karosář dokončil svou asi 2měsíční práci. Udělal nové prahy, zadní podběhy, zavařil díru v podbehu na nalévací hrdlo a heftl kliky z feldy na dveře.

22.01.06

Koupil sem na Inzerát z Bolatic u Opavy fungl nové Mkové nohavice.

Momentalní stav po vyvaření

Budíky jsem dělal podle vzoru od Džona (základ) barvy a zbytek vlastní fantazie, ala "Lada". Tak zbytky z modrého jsou ve šrotu jako ramena trubky atd.

13.3.06

Mi došly z OB světýlka a chrom obroučky do čtyř oka.

Moje verze Budiku:

Pačky z feldy a upravená tyč řízení:

A tady je foto šaltr páky obě vytažené ze Š125

22.4.06

Jsem si z Bolatic tady kousek od Opavy dovezl funglovku 4oké čelo

17.5.06

jsem se rozhodl motor z fáva prodat a momentálně tam asi nechám origo erko

23.5.06

Zdravotní důvody zakazují práci na auti a tak jsem zrepasoval Hl.Spojkovej a Brzdovej válec z eMka co jsem šrotoval. Ty z Ďábla letí do šrotu.

5-6.6.06

jsem očistil Domky, Kozlíky, držáky spodních tyček a čepy kol jen natřít a nalisovat svisláky

7.6.06

Očistil jsem jednu eMkovou nohavici a i držáky nohavice-rameno a pomalinku dělám GO náprav

8.6.06

Mi přišla na dobírku nová kapota, vanička kufru a těsnění světel

15.8.06

Venku prší tak jsem repasoval světýlka

27.8.06

Šlo erko na bok pomocí kolébky

29.8.06

jsem brousil už je 3/4podlahy čisté na plech a natřeno odrezovačem ale taky jsem našel nedostatky karosáře menší dírku jinak je to zatím v poho foto bude ale jen přes Mobil:o((((

12.9.06

Tak jsem dostal fungl nové zástěrky a hnedka jsem si ještě naježil Voltmetr od VDO a asi si naježím ještě od VDO teplotu Oleje s čidlem

19.10.06

Otec sehnal olej. chladič z Olcitu

11.11.06

Mobagi jelo do Frýdku pro nové díly: Dveře, Zadní Blatníky? a Prahy

28.4.07

Začalo se zase pracovat na podlaze

12.6.07

Sehnal jsem si budíček. Zítra konečně přijde COčko tak se pohneme z místa:-)

20.8.07

dovezl jsem si kolesa. Možná půjdou na erko, jsou to Italy 5.5J13H2 Pneu 185/60R13 a 175/70R13

A takhle vypadjí na Mobagim

3.2.08

Naježil jsem si jednu sadu 5ti Kopretin se střed. pukličkama za pusu a taky jedno Ventil víko AVON

20-21.06.09

Přední náprava je konečně namontovaná:) a začíná jse dělat na zadní:)Jinak máme prozatímní srdíčko do ďáblíka je z Mobagiho.

Nějaká fotečka držáku posilovače z felicie. Majitel je soused, který pořád laboruje s brzdama.

17.09.10

Konečně došlo i na zadní nápravu, poloosy, nohavice jsou složené a zrenovované.

27.09.10

Od tohoto data jse začalo dělat na úpravě tunelu na 5Q + nové výztuhy pod přední sedačky:)

15.08.10

Aktualizace: zástavba posilovače z felicie a úprava hřídele řízení kvůli hřebenové nápravy.Hřídel se při svařování trochu zkřivila, tak se bude muset rovnat.

07.12.10

Konečně jsem sehnal poslední drobnosti na zad. nápravu.

Prodal jsem nějaké ND: prahy, zadní blatníky nové a sundané z erka a dveře.

18-20.03.11

Jsme se s otcem dohodli, že uděláme motor na bratrové fiestě. Počasí nám velice přálo, pršelo i sněžílo. V pátek v 11hod. se začalo pracovat na demontáží motoru, u kterého nastaly první problémy. Nešel sundat katalizátor na kterém se zalomily šrouby a pak i výfukové svody. Nastoupila proto improvizace a musela se sundat celá hlava se sacím a výfukem. Nakonec se zadařilo a v 8 večer tam byl již druhý motor. V sobotu po celodenním odvrtávání svorníků na katu, zapojování el. instalace, vody atd. proběhla testovací jízda. Motor krásně běžel tak jak má, jen začal rachotit alternátor:(. Muselo se tedy znovu zaimprovizovat a naklonovat alternátor z felicie. Momentálně má motor najeto cca 800 km po absolvování cesty Opava-Brno a zpět se musely znovu udělat ventily a svíce, protože auto jelo v koloně na 3 válce a taky řemen, který byl popraskaný:(

30.03.11

Jse na dalším autě dělalo. Tentokrát to byla spojka na peugeotu 206 po 4 hodinách byla vyměněna a přišel další dáreček na erko al ventilové víko.

06.07.11

Trubky natáhnuté. Teď jen dodělat držák posilovače a brzdy budou OK:)

23.07.11

bude ten den

D

20.08.11

O víkendu byla menší zábava a taky montáž posilovače.

18.02.12

Dneska jsem zkusil jak budou vypadat blatníky a spoiler:) co dorazil od p. Krajanského.

07.06.12

Malá ochutnávka střechy

29.08.2012

Momentální stav u karosáře... střecha nalepená blatníky po úpravě i pasují:)

Po zjištění, jak vypadá nanýtovaná střecha budeme celou předělávat:(

08.12.2012

Provedena přestavba na původní kliky:), dále započata zástavba držáku sedaček

03.02.2013

Pustil jsem se do řízení a dotáhl matici na tyčce. Výměnil silentbloky na převodovce a testnul opravené kola:)

23.02.2013

Dnes byla cesta do Ostravy pro sportovní sedačku

23.02.2013

Dneska byla znovu provedena cesta do Ostravy, z důvodu závady na spodní části sedačky:/ nešly tam namontovat šouby... dost podstatná závada.

19.11.2014

Menší dárek na palubovku. Jinak stavba se odkládá na druhou kolej. Kompletní renovace Baráku

Budoucí majitelka

19.08.2013

Aktualní stav

05.12.2016

Aktualní stav: auto konečnš stojí na všech kolech, byla udělána přestavba na chlazené kotouče.

Teďka se renovoval barák, ať můžeme kde bydlet a díky tomu není moc času na erko:(

12.02.2017

Budoucí chladič z Hondy. Už se upravuje na zástavbu.

05.12.2016

Převoz dopadl v pořádku. Teďka bude čekat na stoleček:(

Poděkování:

  • Ženě
  • Kocián Aleš

Plánované úpravy:

1) Podvozek:

Přední náprava: připravena

  • Emková s hřebenem -Pružiny 100 nebo 120 volná délka 276 průměr drátu 12
  • Třmeny v žluté barvě

Zadní náprava: připravena

  • Emková
  • Pružiny původní erko

Převodovka: připravena

  • 5kvalt se SP 4,22

Kola:

  • Loukotě , Kopretiny nebo .......
  • Pneu asi 175/60R13

2) Interiér:

  • Startování tlačítkem
  • Zadní sedadla pryč

3) Exteriér:

  • Červený lak ??
  • Přední spoiler 1150ka
  • Bílé přední blinkry
  • Beskydy v barvě
  • Bezpečnostní spony na přední haubně
  • Karoserie podle vzoru Š1150LR

4) Motor:

  • Zatím srdíčko z Mobagiho
  • Altík 70A z Felicie ???
  • Startér upraveny z Felicie - připraven
  • Náporový chladič do nárazníku nebo pod něj
  • ETZ zapalování originál 70. léta s automatickou regulací
  • Sportovní Filtr
  • Příčný výfuk
  • Topení klasické s fava radiátorem/nebo jinačí topení popř. 2ks topení


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 17290×, Komentářů: 25, Líbí se Autor: J.T.
Nemá někdo náhodou doma starou zadní kapotu z erka?
Martine: tohle je lamino od p.Práška. Plechovou jsem propásl na aukru za dobré peníze🙁
Jirko: Strechu čo si zohnal je tá druhovýroba, čo si spomínal?
Jak se to vezme. To jsem taky tvrdil, že nejni nad plechovou. Pokud myslíš na bezpečnost, že když erko otočíš přes boudu, plechová vydrží více, tak tím bych si tak jistej nebyl. Páč to má tak slabý sloupky, že se to stejnak splácne jak nic. Na materiálu plata střechy nesejde. Už jsem viděl i osahal laminátovou i hliník a krom toho, že na to nejde přicucnout magnet nic nepoznáš. Samo, že se počítá při montáži lamina s dodatečnou středovou výztuhou. Ale viděl jsem to i bez ní. Ale každej si to stavíme a renovujeme podle sebe. A co člověk to názor. Vytrvej, líbí se mi jak to děláš a sleduju tvou stavbu pravidelně.
To máš pravdu, ale plech je plech🙂
Já budu dávat laminát. Pokud nelpíš na originalitě, tak bych šel také touto cestou. Cena je více než příznivá.
Už koukám po nové střeše , ale dát okolo 10ti za kus plechu je celkem dost.
Rám střechy na prach. Takhle nějak si představuji ten svůj, až odvrtám plato střechy. Držím ti palce, ať to dotáhneš do zdárného konce.
L strana nepasuje o cca 5mm. Budu muset proměřit zda to není bouchlé a zkusit plechové původní blatníky jak pasují.
Vypadá to že pasují, jentak dále. 😀
Startovací tlačítko se dá koupit třeba na aukru.cz cena okolo 350kč. Já ho zatim nemám udělané
Poraď mi jak si udělal to startování tlačítkem a na kolik tě to vyšlo na piš mi na jony.1@seznam.cz
RST našel jsem to na Avízu
...hmmm dobrej úlovek na tom vozejku. Asi musím taky začít lovit.
Sorry m8 ale anténku dostal Michal K🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Jéééé držák antéééény, že ho nepotřebuješ a jen a jen pro mě 🙂
No svetlo jsem našel doma jako ty plasty mam ještě 3kousky ale nemám odrazky jinač prej je někdo dělá za lidovku ale má černej rámeček a musí se upravit odrazka
mam stejny dotaz, pochlub se🙂
Zdravim.


Koukal sem jak si pekne zrenovoval svetlo. Zajimalo by me jak si to udelal. Cim si to takhle vycistil? Diky
Hrůza ty fokty ale není to foťákem ale fotografem🙂))))
tak schvalne kdo z koho, ale nepredpokladam ze bych byl se svoji vyvolenou(ne jedinou 😀), byl hotov driv nez ty!!! A jednou az bude dilo dokonano dame sprintik a neboj na konci letiste na tebe pockam 😋 😉
Diky ale vyjede až za dlouho neni čas a když je tak zdravičko nedovoluje🙁((((
Pekná eRka. Tak veľa sťastních kilometrov a bez nehody.
nazdar Juraši🙂 no konečně...Opava jedeee🙂
paci sa mi to cierne predne a zadne celo na zltej kasni... ma to taku svoju osobitost a vyzera to pekne... vela km..ň))