29. březen 2006

Úprava přepážek vany

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 13164×, Komentářů: 10, Líbí se Autor: Max
aneb zabráním odlévání oleje?

Jelikož bydlím na VYSOČINĚ kde kopec střídá kopec a na rovný úsek silnice tu člověk moc často nenarazí stávalo se mi že při opravdu ostré sportovní jízdě se mi odléval olej což mělo za následek problikávání kontrolky mazaní.Motoru to rozhodně neprospivá tak jsem to začal řešit.Možnosti jsou v zásadě 2.Buď suchá skříň (což je finančně dost náročné a i když bubačiky máte těžko se schání) a nebo jak se zmiňuje literatura ůprava přepážek v olejové vaně.Já se rozhodl jít druhou cestou i když na kvality suché skříně to mít nikdy nebude :o(.Teď však nastal problém jak se to má vlastně upravit?Já to nikdy naživo neviděl a literatura zdatně mlčí.I obrátil jsem se s dotazy a prosbou na SCHWEJKA zda by mi neposkytl nějaké vodítko.SCHWEJK nezklamal a poslal mi následující náčrty.

I jal jsem se konat dílo.Jelikož jsem si nebyl zase tak jistej výsledkem tak jsem neupravoval stávající přepážku a začal pěkně od základu.

Obkreslil jsem si původní přepážku vystřihl,vyřezal diru a zapertloval

Dále jsem si na sací koš připevnil 2 pásovinky abych mohl neustále poměřovat

Teď sem si na trubičku navařil podložku,obrousil přišrouboval na výčnělky do vany,vložil plech a zavařil.Následovalo přeměření

Teď došlo na vaření přepážek.Jsou zhruba dvoutřetinový oproti původní ale větší to nejde

Následovala výroba vrchního plechu.Je větší viz další fota a opět má díru pro sací koš.Po zkusmém přiměření se potvrdilo že přepážky nemohou být tak vysoké bo by se vrchní plech dotýkal potrubí.Proto jsem ho kladívkem poupravil a opět vše přeměřil

Zkouška dopadla dobře takže vše povařit k sobě.Ještě se musejí vyrobit díry pro 10 ořech aby celek šel přišroubovat k vaně.Tady obzvláště platí 2x meř a jednou vrtej.Ja to podělal a tak sem to musel předělávat.Když už máme povařeno povrtáno tak celek důkladně očistíme od kuliček které po sobě zanechává svářečka.Kdyby se nějaká kulička uvolnila prošla sacím košem tak by to mohla být pro některé motory jistá smrt.Tady už sou finální obrázky.

Motor s touhle vanou pude do auta až v létě takže praktické zkušenosti dodám později.Tak co myslíte bude to fungovat?vzhůru do diskuze.MAX


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 13164×, Komentářů: 10, Líbí se Autor: Max
Jo Maxi je to přesně ono povedlo se ti to .Super ať ti tto funguje čus Schwejk
No tak to bylo laškování o ničem a ne dobrá diskuze, mochs to vyklopit rovnou a zbytečně nemlžit. Pak tam raději nech původní vanu od fa, protože je daleko líp řešená. Hlavně sací koš potrubí a ventil. Ty už samozřejmě dávno víš proč, tak se ušetřím dalších zbytečných keců. Tím ten tvůj článek ovšem ztratil podstatu věci a taky logiku a nedělej na zbytečnejch věcech, zkus třeba chlazení oleje nebo plnoprůtok, to je daleko víc potřeba. Na fa s tím cos vymyslel problém nikdy nebude ani nebyl ikdyž se to našlape k prasknutí.
Je pravda ze tlak je mizernejsi to mi jasne signalizuje budik.Tohle mi dela u eRkoveho motoru kterej ale jinak jede vic nez dobre.Hodlam zastavet FA a do nej jsem delal ty prepazky pro strejcka prihodu 🙂
Tak jestli to hůř maže pouze v parném létě, tak tvůj problém je jinde, ale nikdy ne v odlívání oleje při svižné jízdě zatáčkama.


1. Bude tam po prohřátí fakt nižší mazací tlak. To bývá nejčastěji velkou axiákní vůlí na čerpadle - dej ho dokupy bez těsnění, před tím kvalitně začisti dosedací plochy. Zkontroluj taky ventil s kuličkou - vyčistit, péro "lehce" přišponuj a kulku trochu zaťukni do sedla přez mosaznej kolík nejlíp. Tím se udělá nová dosedací ploška, která bude líp těsnit.


Malej tlak můžou taky způsobit už větší vůle na klice - s tím toho moc neuděláš doma a dál ještě zkus použít olej s větší viskozitou při pracovní teplotě. Normálnímu motoru bude bohatě stačit minerál 15W-50 SUPER MOGUL ten se mi na tohle osvědčil.


2.tlak je dobrej a blbne tlakový spínač. Novej se dá koupit kolem 50ti Kč. To bych pro pořádek stejně udělal.





Takže pokud to nemáš moc vyběhaný, tak tímto jseš za vodou i bez úprav plechu ve vaně.
Prepazka si perfektne sedla na dno a je tam zasprajcla takze povoleni se nebojim.Co se tyce odlejvani tak se mi to stavalo pouze v parnem lete a olej nebyl na maximu ale ani pod hranici
Ten spodní plech podle mě má usměrňovat přítok oleje k sacímu koši tak aby se plazil co nejvíc po dně žebrovaný hliníkový vany a tím se co nejvíc ochladil. Ty příčný orig. přepážky mají nejspíš fungovat proti rychlému přelévání oleje v podélném směru vany u brzdění a zrychkení. Měl jsem dříve upravený motor 110 LS, kde je to na první pohled stejný, i cladičem oleje a neměl jsem s tím nikdy problém. Dalši věc-hladinu oleje jsem udržoval kolem horní rysky na něrce - to je asi kolem 5ti litrů oleje.


Jinak mě se to celkem líbí, ale ještě bacha aby se ti to ještě nějak neuvolnilo - třeba vibracema, je to určitě 2x těžší,to by byl pak výprask!!!


Škodovce ZDAR!
zkus si napěnit olej a pozorovat jak dlouho se budou bublinky dostávat ven. ten plech to vžádným případě nevyřeší, olej rozhodně nebude mít čas se samovolně bublinek zbavit při neustálé výměně, povrchové napětí je velké i při zahřátém oleji. toto se řešilo pomocí zařízení zvané cyklon které bylo umístěné v nádrži na olej u suchého karteru u nějakých ale ty pak museli být velice rozměrné.
že koš saje ze dna je mi jasný, ale s tim napěněnym olejem mě to nenapadlo.
Jednak ....ten koš nasává až pod tím plechem a je jedno jestli je ten původní nebo upravený od Maxe...Druhak... ten horní plech je tam proto, aby na něj stékal roztříkaný a zpěněný olej z klikového prostoru, tam se uklidní a odpění a stéká dolů do vany mezi normální olej...








takže... ten vrchní plech by měl být výše než je hladina oleje aby to provedení mělo nějaký učinek, jinak by stačily jen jednoduché přepážky aby se olej nepřeléval.
fungovat to určitě bude. Otázka je jak. Kdybych to dělal já, určitě by to vypadalo jinak. Asi bych udělal několik vyšších přepážek provrtaných, aby olej mohl protékat ke koši, ale nemohl se rychle odlévat. Je to muj nápad, netvrdim že je dobrej, ani, že tohle je špatný. Jen bych nečekal vrchní plech. Nechápu jeho funkci.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253