18. srpen 2006

...vrabec v hrsti.

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 14980×, Komentářů: 71, Líbí se Autor: KDB

Zatím, že vlastním toto eRko, stojí moje rozhodnutí a 10letá tužba mít první model v maximálně původním stavu - bez nutnosti velkých renovací, nejlépe rok 70 a co nejstarší....

Za uplynulých 10 let jsem řadu exemplářů zhlédl, většinou víceméně zbídačené časem, majiteli, či korozí...nicméně z toho úmyslu (přes vyslované pochybnosti kolegů) jsem neustupoval....

V posledních letech jsem i dokonce několik slibných exemplářů viděl....ovšem buď v rukou stejného nadšence, nebo zatím neprodejné.....i když již skoro...

Ale právě protože skoro, v okamžiku. kdy jsem viděl inzerát:

25.7.2006 - Automobily Škoda 110 R - Prodej (nabídka) Prodávám Škoda 110 R, rok výroby 1970, vše původní, kožené sedačky, původní koženka na přístrojové desce, v případě zájmu Vám zašlu foto.

Příští technická kontrola 8/2008, vozidlo bylo ještě ručně vyráběno v Kvasinách, jedno z mála, které nebylo vyráběno na lince.

Vozidlo má minimální korozi ale plně pojízdné, v zimě nejeté.

S pozdravem ...............

tak jsem samozřejmě "preventivně" zavolal......

To bylo v pátek ráno......výslech po telefonu způsobil, že v sobotu jsem seděl ve vlaku do České Třebové...

...a meditoval: není původní plechařina, chybí některé lišty, palubka je také DOMADO....ale pokud je jinak tak zachovalé, jak líčí, tak....

Na nádraží na mne čekal mladý ( ročník 82 ) muž se slečnou a vyrazili jsme. Po cestě jsem se dověděl, že to prodává po nevlastních rodičích,kteří ho vlastní již od roku 1978 ,že nikdy nezůstalo zaparkované venku....

Pak jsme otevřeli garáž a já měl prakticky jasno. Ovanula mne vůně typická pro auta z 60let, kterým se od jejich majitelů dostávalo jen nejlepší péče....

Prostudování karoserie a interieru dosvědčilo, že až na drobnosti nic nechybí a je ve (až na prošroubované dveřní tapecíry) výborném stavu.Najetím na rampu se ukázal nedotčený spodek skeletu, jen prahy jsou pravděpodobně měněné...výsledek dělaných dutin a neježdění v soli.

Tento stav, společně s faktem, že po otevření zadní kapoty jsem si ověřil, že jde o 79 vyrobený kus,a že je z něho přímo cítit vztah dosavadních majitelů, rozhodl o tom, že přesto , že není v striktně původním stavu, je moje.

Když jsme si plácli, zastavili jsme se u příbuzných, kde prý jsou ještě nějaké odstrojené díly....a tam na mne čekala původní přední kapota a zadní čelo,z čehož jsem měl velkou radost :-)).

Auto jsme naložili různými poklady nalezenými v garáži a vyrazili sepsat k majitelce smlouvu.

Tam po nabídnutém občerstvení,jsme se oddali vzpomínkám, podepsali smlouvu, já upřímně poděkoval a v půl deváté nastoupil k zpáteční cestě.Mladý pár mne ještě navedl ven z Třebové, já ještě odmontoval spolujezdcův stěrač (zteřelá gumička, začínalo pršet a nechtěl jsem riskovat poškrábání okna), stáhl okna a začal si vychutnávat první kilometry, které jsem přidával k původním 80.152.....

Na palubě vládla spokojenost a pohoda, nasával jsem atmosféru a naslouchal fungujícímu stroji...Jen při tankování v Chrudimi mě odmítlo nastartoval..tvářilo se , že má prázdnou baterku .:-)

Domů jsme po 222 km dorazili po půlnoci....ale to nebylo vše.

Ve venkovském sídle pana ing.S.D.G se ten večer pořádala velkolepá oslava získání titulu :-)...........a tak po vyvenčení psovstva, jsem opět usedl do mého nového vozu a vyrazil směr Plzeň...

..kam jsme samozřejmě v pohodě dorazili kolem třetí..následovaly obdivné pohledy, gratulace a bujná diskuze...Výborná akce..díky, SDG.

V neděli, po návratu přibylo na tachometr od sobotního večera téměř 480 km, což podle slov původních majitelů bylo více, než za posledních 5 let....

Ustoupil jsem sice z mých nároků, ale lepší vrabec v hrsti, než....

A navíc, tohle auto si to zaslouží..

Zde máte k nahlédnutí fotky ještě od původního majitele:

..poslední okamžiky ve starám domově...

Od té doby jsem vykonal vyložení všech věcí,

... prohlídku...

..detail držáku podpěry původní přední kapoty

a započal jsem s restaurací(vyčištění,rozleštění,konzervace) laku.

Do příští sezony bych rád upravil přední část do původní podoby, dtto zadní čelo a pravděpodobně i palubní desku, která je "upravená".

Barva zatím zůstane stávající, ale do budoucna vrátím původní žlutooranžový, který se mi na tomto modelu líbí...a to tak , že velmi:-)

20.1.2008

...tak se nám ta pausa nějak protáhla, ale situace se mění k lepšímu.

Máme téměř finálně vyčištěný a rozleštěný lak a hlavně opět chuť do práce...:-))

Padlo rozhodnutí udělat vše, aby se Vrabčák mohl se ctí zúčastnit letošní srazové sezony.

..Co je nutné provést..

- vyndat motor a zrevidovat spojkové ložisko a okolí

.. a hlavně uvést přední část vozu do patřičné podoby

- výměna předních blatníků ...SHÁNÍM ( i trosky na repas)

- výměna předního čela

- rakvička

- lišty předního čela 71.... SHÁNÍM

- uzávěr nádrže a olištování blatníků

- výměna přední kapoty

- lišta zadního čela....též SHÁNÍM

Jinak vyměním kryty zadních světel s mřížkou za proužky....já v podstatě potřebuju jen proužky a ty čtverečky se mě nějak nechtěně

hromadí..:-))

9.1.2008

Úspěšně jsem odstartoval přestavbu...

..........díky solidaritě Stanleyho, Výsky a MichalaK a solidnosti prodejce Ferdy jsem dnes získal tento úlovek ..

následně vytáhl Vrabčáka ze stodoly

a převezl

do garáže, kde budou probíhat úpravy

12.3.2008

Lehké shrnutí, toho, co proběhlo :

....poslední fotky staré podoby....

nová kapota

nákup několika dalších drobností :-)

demontáž, pískování, hliníkování a povrchová úprava

odbarvení blatníku

a rozebírání původně docela hezkého eRka :-))

...začíná to zase přibývat

Zatím jediné závady nalezené při demontáži jsou: nesvařený pravý sloupek, upadnutá vnitřní matka na témže sloupku ( zjevně si při kompletaci sloupku někdo odskočil na cigáro :-)) a utržený šroubek v hrnci pravého světlometu. Jinak mám pocit, jako kdybych rozebíral auto na garančce :-)

14.3.2008

Po očištění blatníku, kvůli míchání barvy, jsem dnes ráno zajel k mému dvornímu dodavateli laku a zjistil, že nejschůdnější varianta bude v tomto případě sehnat nějakou akrylkombinaci.

S vodou ředitelnými barvami, které se musí od letoška používat, je o několik řádů komplikovanější práce - mícháním odstínu počínaje a schnutím konče a já bohužel nemám čas experimentovat.

Byl to nepříliš optimistický pohled na liduprázdnou prodejnu, kde se ještě před 2 lety tři kluci nezastavili při míchání barev - většina drobných lakýrníků díky náročnosti nových barev skončila.

Odpoledne jsem zkoušel vhodný odstín, ale zatím nic - ani 8122, nebo 8125 to nejsou, zítra seženu ještě 8145.Pak jsem přebrousil a nastěrkoval blatník a protože to neschlo, dnes na to kašlu.

20.3.2008

Bohužel, nepřízní počasí a návalem dalších povinností nestíhám auto dokončit do Hundrtsletu.

V současnosti je vše olakováno, natřeno, zbývá to "jen" složit :-))

12.4.2008

Za uplynulé tři týdny se práce v podstatě zastavily. O největší díl času mě připravila kupodivu práce a péče o mého provozního mazlíka, který má za sebou od začátku letošního roku štreku dlouhou 23000 km.

Další významný podíl, měl výběr a koupě nového letního vozítka , které ale také přebere roli pracovního. Garde se odstěhuje do sbírkových fondů a bude plnit roli zálohy.

Jelikož nejen prací živ je člověk, dostalo se i na výlet, kde jsem si udělal radost...

A tak až 9.4. jsem se dostal opět k práci na Vrabčáku.Proběhlo ještě několikeré ladění odstínu, odlakování nalakovaného, lakování odlakovaného a dnes konečně prohlášení za definitívní.

Ještě důkladná očista tlakovou vodou před spaním a jdem na kutě, ať zítra můžeme strojit.

13.4.2008

Dnešek byl věnovaný pasování plechařiny. Předtím jsem všechny spáry plechů vylil Rezistinem ML a přetmelil trvale tvárným tmelem.

Ač byly plechy před lakem spasovány, byl to souboj .Výsledkem je definitivní přední čelo.

19-20.4.2008

Tento víkend nic moc pokrok - vytrvalý déšť znemožnoval práci, jelikož z garáže jsem vytvořil stříkací box.Také jsem jsem se byl podívat na Žofín na výstavu veteránu...hlavně české kousky a jedno velmi hezké eRko model 81´.Nakonec jsem si jen hrál s blatníky, tu jsem přihnul, tu přiklepal, tam odfrézoval a už konečně jakžtak sedí.

Přišel jsem na zajímavost, starší pravý blatník, který mám doma, má na horní hraně podběhu nejen o upevňovací díru méně, ale jsou oválné. A zcela jinak sedí na prolisech prahu a dveří, než všechny ostatní, ať nové, nebo starší kousky jakéhokoliv modelu...

Zřejmě se jedná o první verzi blatníků, na podběhu pozornému diváku neunikne díra v horním plechu, která umístěním odpovídá té na blatníku.

Otázka pro Petkara: Kolik upevňovacích otvorů máš na Smaragdu ?

Prosinec 2009

Od posledního zápisu se toho mnoho nezměnilo, až na důležitý fakt, že se mi podařilo získat původní TP, takže mám v ruce kompletní historii.

Blížící se uzávěrka Mártyho katalogu mne donutila k činnosti - napasoval jsem levý blatník.

27.2.2010

Dnes jsem dotáhl Vrabčáka do stavu fotitelnosti.Zbývá ještě dlouhá cesta dolaďování....


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 14980×, Komentářů: 71, Líbí se Autor: KDB
Moc pěkné eRko, radost pohledět.
No Karle pěkně si s tím zahýbal. Autí vypadá moc pěkně. A za ty dveře nemáš zač.
K...jasně, že polní - znáš tu baladu o poľných vtákoch , ne? .-)
Radku, to je tím úhlem focení 🙂 Jinak chybí lišta na druhý straně, nainstalovat podpěru víka kufru, nechat zacelit prošroubované čalounění, opěrák ridiče, nalepit koberce do kufru, nainstalovat hadici k nádrži + celý mechanismus hrdla, vyměnit oboje dveře za správný provedení (už je mám - DÍK Maty 🙂), to samý zadní blatníky, zadní čelo, přední kapota...., přechromovat, nebo sehnat nový zrcátko, lištu na zadní čelo, vyměnit spojkový ložisko, odstranit řadu drnčení v interieru, sehnat origo těsnící gumy dveří, doleštit lak......Ale je fakt, že i tak se dá to auto vzít vyvenčit a mít z toho radost.
Passer domesticus nebo Passer montanus? °😉
Na fotce teda k dolaďování nic moc vidět není. Moc pěkný auto.
🙂)) Gotreku, teď jsi mě rozesmál...s banální výměnou blatníků se se.u už několikátý měsíc....ale jako podporu to beru 🙂


Ale v druhý polovině máš pravdu, měl bys to taky popostrčit 🙂
Pěkný Karle, tak ať se dílo nadále daří 😉


Při pohledu jak Ti to odsejpá pociťuju potřebu se svým autoparkem taky konečně nějak zahejbat 😉))
Dobrý, na katalog jsem si nevzpoměl....Tak jsem prohlédl katalogy na R 70,71,72 a 74-75 a všude jsou tři díry..😕 Katalog bohužel směrodatný nebude... Karoserie Vrabčáka je svařená někdy v září,říjnu 1970 a už má podběh na 4 díry.
To KDB, ad blatník: koukal jsem do katalogu na model 71-72 a jsou tam v blatníku nahoře malovaný skutečně jen 3 díry. Ještě kouknu i na starý hundrty.
Jo, je z toho cítit něco víc než z made in china🙂
a moc se mi líbí ta kolonka v techničáku, kde stojí : vyrobeno v Coventry, GB 🙂 Ono je takový ...no jiný🙂.Originál díly sice nejsou nejlevnější, ale krásný samy o sobě.
Původně to mělo být MG F, ale bohužel by tam psi museli sedět na motoru 🙂) A taky jsem se do něj nevešel, oni se posledních 10 let dělaj auta už podle vzrůstu průměrného Čínana....🙁
Takového Rovera bych si nechal líbit, to je krásnej spotřebák😀
No jo, je to Tulák 🙂 Ještě mi pane neříká, ale vážně o tom uvažuju. Udržet Garde v bezvadným stavu zabere dost času a ten chybí jinde. Alexe si ale pamatuješ dobře, Ron se jmenuje jeho "novej" kolega 🙂)
Karle, to modrý, jak si v tom lebedí Alex s kolegou, Ti říká pane ? A omluv neznalého, je to Rover ?





Doufám, že si nepletu jméno psa, když už si pamatuju jen jednoho 🙂
Noo, jestli je novej, pak smekám 🙂 A to ho Myšák ještě neviděl, že neví , jak vypadá ? 🙂)
KDB:noo my už taky jeden původní levej blatníček máme🙂


http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=906&pid=5


JardaR mi ho právě nese🙂)
Hehe,Stenly, tak za 1)


.... nekoupil (údajně po bezva renovaci..jen provedení laku by mě odradilo,.. puchýře, hroudy tmelu. Ale vymazlená palubka, to jsem musel uznat), na ten stav bylo drahý.


a za 2) je to Spitfire 🙂)
Myšáku, ten levej blaťák je už novější, co byl na autě,ale s původním lakem, lakoval jsem jenom ten benzínovej. Jinak v originále je tam prolis jako na druhý straně.Jako ND se prakticky nevyskytoval (výroba skončena s nástupem modelu 72, kdežto druhá strana se ještě nějaký čas dodávala), v současnosti vím o jednom jediném.
Karle, koupils zluty MG od p. Koncickyho? 😀





...a ze jsi se nepochlubil, lumpe 😋
Karle, ty tam nemáš navrtaný dírky na šipky?? Jen aby ti to teď nepraskalo... a na levým blatníku má být na ten znak nějaká prohlubeň... Tu tam máš nebo jsi použil novější model??
Já teď taky začal s předkem a docela ti závidím jak ti to šlo protože každej šroub je zarezlej a ještě přestříkanej gumoasfaltem takže mam co dělat🙁 ale po laku ti to bude vypadat hodně pěkně... jan tak dál..
V RALu navíc nejsou převedený všechny starý barevníky, tak i proto je pro mě jednodušší použí akrylkombinaci, tam je to v původních odstínech.
Láďo , díky. Ono to nějak jde i tady, ale mě tlačí čas, a zbytek je stejně lakovaný nějakou syntetikou,tak to až tak nevadí. Jdu přebrousit včerejší tmel a vyrážím na lov 🙂)
Karle kamarád klempíra mi tvrdil, že někde u Lovosic, kde bydlí, ještě někdo bez obav míchá standartní akryláty. Můžu se Ti případně přeptat, jestli to trvá a jestli nejde o JPP.





Jinak tady v Ústí je situace stejná jako u Tebe. V prodejně barev míchaj jen vodou ředitelné. Když jsem se ptal, jak se s tim pracuje, tak mi pani povídala, že po nastříkání se to 3 minuty ofukuje, aby se urychlilo schnutí. Představa, jak si i tak sedající prach v garáži budu ještě nafoukávat do barvy mě odradila a nakoupil jsem raději tzv. průmyslový akrylát, tedy akrylát již namíchaný v odstínu dle RAL vzorníku. Údajně se to smí objednat, ale nemůžou to mít v maloobchodě skladem, inu asi nějaký náš šwejkovký způsob, jak přežít evropské směrnice či co.
Díky za podporu a chválu 🙂





Michale nečekej šourůmkár, je zachovalé, ale přeci jen ojeté 🙂





Dnes to neodsejpalo, jen jsem očistil LP blatník od nánosů tmelu. Zítra ráno jedu si nechat namíchat barvu.
Karle velmi pěkné
Krása....Držím palec.už předtím to bylo krásný auto a nepochybuji o tom, že teď bude ještě lepší. Ještě mám malou otázečku.Kde bydlíš? Nebudeme asi moc daleko od sebe jestli někde u Mělníka..😉
Teeda, padá mi čelist, to je lesk jak blesk, doufám, že tenhle krasavec do Doks přijede.
Karle, je to mooc pěkný. A ten lak rozleštěním skara prokouknul. Oproti stavu, když jsem to tehdy viděl čerstvě po koupi u Gotreka ... držím palce k zdárnému dokončení a co nejvíc radosti s ním poté.
Za něj bych byl vděčný, odkud jsi ? Pohybuju se denně Praha,Kolín,Kralupy,Mělník , jinak na telefonu 608-02 96 90.
Někde se mě doma válí starej uzávěr nádrže r.70 i s lištou,prostě vše z pravé strany.Znak má porušené sklo
....hm hm hm, ale tůhle jsem narazil na čeLní Leštěné aLuminiové skLo...tak kdybys zatoužil..🙂)
Jo jo, jeden takovej projektíček by tu byl - přestavuji eLko na eLeLko, tedy přesněni na Š100LL. Je to ale pakárna, páč eLeLkový díly se sháněj ještě hůř než TéeSkový. Například na šestiQalt 4,44 jsem nenarazil ani nepamatuju a mohl bych pokračovat dál a dál 😀DD
Měl tam vcelku pěknej výlisek pravýho...domluv se s ním,já tam za ním ještě určitě pojedu, tak ti to vezmu.Ty, poslouchej, ty máš nějaký projekt s klikama ven ?.....nebo je to jen syndrom J.Hanzlíka ze Slavnosti sněženek ....No nekupte to, když je to tak levný ? 🙂)
No zajímá mne pravej laminátovej blatník a z čistého hamižnictví dvířka kliky ven 😀 S těma dveřma je to takovej zvláštní setrvačnej mechanismus, že když něco dlouho shánim, tak přesto že už to třeba seženu, stejně mám pořád tendenci kupovat další a další. Myslim, že podobně to má i Marty se sedákama do erka 😀DD
..mám to relativně kousek, měl tam pár zajímavých věcí, co bys rád ?
Gratuluji k úlovku. Opožděně jsem koukal na ten inzerát na virtu a taky by se mi pár cajků od teho Ferdy hodilo. Nebudeš mít ještě kol něj cestu? 😀
...tak slibně pokračuju, dnes jsem přivezl pravý blatník a přední čelo 🙂
...ha Martine , a za co bys jí vyměnil ? 😉
No vidíte, a ja zase mám tú lištu na predné čelo ale nemám model 71.
Myšáku, kuš, to je můůůůůj píseček.🙂





Zatím jsem nenarazil na nic, z čeho by se ta lišta dala upravit. Dá se upravit v nouzi novější lišta Š100, rozříznout, svařit a přechromovat.
Dneska když jsem jel za kilem, tak jsem se v trolejbusu všiml zajímavé lišty pod oknem http://sweb.cz/Jarda.R/DSC060671.jpg
Koukám, že lišta na přední masku r. 71 je něco jako bájný Fénix. Jdu hledat Al profil ze kterýho by to šlo spáchat
no narovnali je ne?🙂
Nějak mi není jasné jak jak by se tam ty zahnuté lišty napasovaly
Noo, tak koukam ze na listu predniho cela je docela pekna fronta 😉.
Kloggie: Hned mě napiš kde ten Rapid stojí, už to tam jedu odšroubovat 🙂
Hm, já jsem dneska dopo viděl tyhle lišty na rapidovi pod zadníma světlama, byly dvě, ale těžko říct jestli to byly ty z roku 71, nebo to byly ty pozdější, ale zdálo se mi že jsou trochu jiný, než ta jedna co mám doma... Kdyžtak to můžu blejsknout koncem týdne pojedu opět kolem, tak snad tam ten rapid bude.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253