19. prosinec 2006

Moje RS

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 15747×, Komentářů: 60, Líbí se Autor:
Splněný sen

Už od mala jsem se zajímal o škodovky a zvlášt o 110R.To také bylo moje první auto a samozřejmě se nevyhnulo renovaci a úpravám.Konečný stav mého upravování tohoto vozu vypadal takto:

Ovšem můj sen bylo ereso a tohle erko bylo nově udělané tudíž se mi ho nechtělo celé znovu rozebírat a přestavovat.Proto jsem ho tedy prodal a koupilo se jiné od 1 majitele v originál stavu rok výroby 1977.

Předem upozorňuji,že cílem přestavby nebylo udělat přesnou kopii 130RS,ale zachovat její tvary a vytvořit jí v trochu modernějším duchu.A mohlo se tedy začít.Erko se rozebralo do šroubku a přišlo na řadu kompletní vyvaření,zkorodovaná místa se samozřejmě po rozebrání ukázala i přes poměrně málo ujetých kilometrů.Vyměnily se tedy prahy i,když to nebylo nutné,co si úprava RS ale žádá,to je úprava karoserie jako například:tunel pro zástavbu 5kvaltu,zástavba držáku posilovače brzd a pedálů,rozšíření zadních podběhů,vyřezání příčky v motorovém prostoru,celkové vyztužení atd.

Karoserie se opískovala a mohlo se pokračovat

Nápravy se použily ze Škody 120M a upravily se v barevném komaxitu.

Brzdy jsou 4pístkový z Rapida a zadní prozatím zůstaly originál.Spodek vozu včetně podběhů se nnastříkal velmi kvalitní základovkou přes kterou se nastříkal přelakovatelný nástřik na spodky a poté bílá barva tvořící gumovou vrstvu.To už se auto pomalu mohlo postavit na kola.Ty nesou značku RSL a jsou uchyceny přes distanční podložky.Ráfky mají rozměr vpředu7x13palců a vzadu 8x13palců.Pneumatiky jsou na obou Continental 175x50.

Chladič jsem použil z VW Passat a byl zabudován do přední části vozu.Až nečekaně tam padnul,jako když tam patří.Nataženy k němu jsou měděné trubky,které vedou přes celý vnitřek vozu až k motoru.Do kufru byla namontována hliníková příčka,která odvádí ohřátý vzduch.Na řadě je namontování karosářských dílů,to už auto začíná pomalu dostávat nějakou podobu.Pro lepší slícování se musela laminátová sada v některých částech poupravit.Přední čelo bylo upraveno kvůli náporovému chlazení a vyrobeny zde byly také otvory pro blinkry.Ve dveřích byly kliky vyměněny za novější z felicie a zámky se zavařily.

Na kitování a celkové přípravě pod lak se patřičně vyřádil kamarád Radek,který celý vůz nastříkal nakonec bílým akrylátem a před odvozem do stříkacího boxu se obrousil na čisto pod vodou.Po té co vůz přijel zpátky domů z laku,byla už jen radost skládat vůz převážně z nových dílů

Motor byl upraven jen vzhledově a zatím zůstal původní.Auto je stavěné hlavně na parádu a ne závodění,tudíž pro přesouvání na srazu bohatě stačí.Mimochodem v garáži v rohu už leží 136 z Favorita a už jen čeká až přijde chuť se do ni pustit.Převodovka je 5 stupňová a příčný výfuk je vyroben z leštěného nerezu.

Interiér je přečalouněn do černé alcantary včetně palubní desky,do které jsou vsazeny bíle podbarvené budíky.Původní sedačky nahradily sportovní skořepiny a zadní byly odstraněny.

Vzhled interiéru podtrhuje rozebiratelný ochranný rám vlastní výroby,který slouží hlavně ke zpevnění karoserie.

Tímto se mi tedy splnil sen vlastnit Škodu 130RS podle mých představ a tady je pár výsledných fotek,i když se samozřejmě v úpravách bude pokračovat


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 15747×, Komentářů: 60, Líbí se Autor:
Auto je už prodané a byl to jen Showcar, auto vozil na podvalu.
Velmi pekne, mam aj Autotuning skoda special, kde je toto auticko na obalke. Chcem si postavit nieco podobne, je toto prosimta iba showcar, alebo to mas schvalene pre jazdu na ceste ? Dakujem.
Velmi pekné fakt paráda sa pozerať. a chcem sa spýtať tie biele kritky predných smeroviek je vlastná výroba alebo sa to dá zohnať?
Cenil jsem si jí na to co jsem dostal,ale přesnou částku raději zveřejňovat nebudu.Řekněme,že by za to byla slušná Octavie TDI.
smím se zeptat kolik sis to tvoje RS cenil a za kolik jsi ho prodal?
Rád bych felicii nebo MBX něco mám rozjednané,ale i když to vyjde tak to bude na dlouho,protože toho času už moc není jak bylo na ereso.
To je škoda, že to prodáváš, abych se přiznal, tak tohle je jedno z mála auto postavenejch na motivy 130RS (ale ne čistokrevná RS) co se mi fakt líbí...🙂 A copak bude za veteránka?
Možná nějakej ten veterán,ale tuningové auto už asi ne.Aspoň ne tak hodně předělané.Sám nevím co bude.
A důvod? Budě něco jiného?
Nojo už je to tak.
jak to? snad si neprodal?
Díky moc tak přeju pevné nervy a úspěšné dokončení eresa.Jen s tím aby jsme se potkali to už neklapne.Zítra se auto stěhuje na Slovensko.
zdravim musím se taky přidat a vyseknout ti poklonu. moc pěkná práce.. snad se potkáme ne jaře na nějakém srazu. taky stavím RS a ke všemu jsem kousek od Budejk
Naozaj veľmi pekná práca.Ak sa nemýlim tak majitelom tejto nadhery je David Nič.čítal som o nej vo viacerých časákoch.Len jednu pripomienku mám a tou je motor.Myslím, že autu by pasoval trochu vyšší výkon.
Já ho dneska potkal, jak asi jede do Mimoně...


Potkal jsem auto na podvalu cca u Benátek n/J na dálnici. Tož si to chlapci v Mimoni pěkně užijte a reprezentujte naše řady.
tož je to pěkné 🙂 uvidíme zdali ho chlapce potkám zítra v mimoni 🙂
Stabilizátor už je tak jak má být.Do Škoda Speciálu se to fotilo před rokem tak to se ještě pracovalo na spoustě věcí.
Myslím, že se o tom stabíku bavili už na Virtu. Prej na to není čas a pořád něco na autě dělá...a prej na to popojetí po srazech to nemá vliv
Mno upřímně viděljsem několikrát živě a nikdy se mi nepovedlo komunikovat s majitelem aby člověk pokecal mno nic...
Čau, koupil jsem si časopis Tuning Škoda Special a máš tam auti. Na jednom foto jsem našel že nemáš připevněnej stabilizátor k ramenu tak si ho připevni.
sojcek:Jak píšu v článku,cílem bylo zachovat tvary okruhové RS takže nic jiného než třináctky s nízkoprofilovou pneu tam nemá co dělat.Nehledě na to,že větší kola na eresu tomu na kráse rozhodně nepřidaj.
Pekne. Tie kolesa su podla mna male. Uz si mohol dat vacsie ked si sa tolko narobil. Predny narazniek Nie ale inac naozaj slusne
moc pěkná práce 🙂)
Zdeňku eRek zatím není tak málo, aby už se želelo každého potuněného kusu. Když někdo upravuje takovýmto v ničem neošizeným způsobem, nebude to přece stavět na skelet v pokročilém stavu rozpuku.





Taky mám rád původní eRka, ale jejich legendárnost z velké míry zařídil sportrovní úspěch 130RS, což mnoho lidí dodnes inspiruje a to je taky pěkný, né.





Ty lidi, co si stavěj 130RS s velkou pravděpodobností nechlastaj, nefetujou, trávěj spoustu hodin v dílně a sochaj si svůj sen, tak proč jim ho brát?
Zdenek:nemyslim si ze na prestavbu jsou nutna auta jeta pres miru,ja jsem zastancem myslenky ze kazdy pekny kus by se mel delat z co nejlepsiho ,at je to original nebo cokoliv jineho 🙂
Tohle auto je fakt nádherný, čistá a stylová prácička. Moc se mi líbí bílý podběhy, asi se tim nechám inspirovat u svýho eRka, až na ni budu mít prostor. Přeju ti to a tiše závidim 🙂.
velmi krasna pracicka i vysledok... velmi pekne a motivujuce...)))
Je to moc pěkné. Ale originál erko je originál. Né že by mi původního auta bylo líto, ale bylo zachovalé. Pro tyhle přestavby se hodí spíše auta "jetá" přes míru. Ale to je můj názor. Jinak pěkná prácička.
krasa!!!!!!
velmi pekna, ja mam zatail erku v mierke 1:87 pre H0 zeleznicu - to je moja laska c 2. ale uz mam prislubenu jednu v mierke 1:1...





A Vam vsetkym chcem popriat nadherne prezitie Vianocych sviatkov, - vasim blizkym a laskam - erkam mnoho bezproblemovych KM,, pevne zdravie a vela radosti zo zivota.
jj v jednoduchosti je i krása a je vidět že si si dal na tom záležet 🙂
Moooc KRÁSNÝ ÉREČKO opravdu moc, radost pohledět, dal sis opravdu záležet. P.S.: Plakát tvý RS mi visí na vratech v garáži🙂
Nádherný auto a hromada poctivě odvedený práce. Radost pohledět.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
aspon vsetci vidia ze nie len origo RS musí byt pekné...super čistá práca vsetko zapadá do seba...o taketo nieco sa pokusam aj ja postavit svojske auto s kasnou RS....prajem vela štastia a skladam klobuk z hlavy...8-)
cistota preciznost,ne origo,ale stavene s laskou a citem,tak to vidim Ja🙂 Moc moc pekne a to je slabe slovo.Fakt moc pekne.Libila se mi i v casaku,ale tady je toho videt vice.Krasne!!!
Nemam slov proste vic nez KRASNE
Pekná RS. Poznať, že si si máknul. Nedá sa to považovať za "zlikvidovanie eRka v zachovalom stave". Na tejto RS vidno tú originalitu. Vidno, že neni postavená na základe "😜epa má RS v tejto farebnej kombinácii a aj ja chcem mať takú istú", ale je spravená pekne podľa tvojho vkusu, a to sa mi na nej najviac páči. Tak veľa kilometrov, bez nehody, nech ti robí radosť a hlavne nech prejde STK.
to jerrom na rs se tedkon nepracovalo pac se shanely dily a nez jsem sehnal alespon nejakej sloupek z nebouranyho erka tak mi to zabralo mesic shaneni ale az budou vsechny fotky tak se udela clanek ale vidim to na dlouho pac jsem zacal chodit do zamestnani
Ooooooooooooooooóóó pekneeeeééééé, tak nech sa ti darí v dalsich upravach a STK nech vyjde. V nasom pripade boli obavy hlavne z toho STK a nechcel som aby auto bez uplaty nemalo sancu, tak preto auto skoncilo v konecnom dosledku tak ako je.
Super práce a hezo RSa
Díky moc všem a jsem rád,že se vám líbí!!!
Nooooo.Tak tohle se musí prostě smeknout klobouk z hlavy a odborně pokrčit brdou .Je to prostě super práce .Ať je takovejch víc .A tobě přeju hodně šťastnejch kilometrů
jj, jj...taky jsem si říkávala, když RS, tak přesná..mno jak je vidět, když má člověk dobrý vkus, přesná ani zdaleka být nemusí !!! Vážně moc pěkná práce i výsledek!!!
Tak si taky přisadím. Jsem jeden z těch "radikálů", který vždy tvrdil, že když RS tak se vším všudy, ale musím na rovinu říct, že tohle auto se mi moc líbí...





Prostě v jednoduchosti je krása a tady je jedno krásné erko...
...jo, takhle se mi to líbí. Moc pěkný.
No a co ty Bordo? Bude článek? Nebo jsem zaspal dobu a je tady? Teď si nejsem jistej.
ahoj davers tak jsem se konecne dostal po dotazovani jestli udelas clanek na stranky jeste jednou ti rikam je moc pekna at se ti dari i nadale
wow, krasa... bez dalsiho komentare...





tedy: tuhle jsem cetl par pismenek o mobilech a napada me:


mobily manazerske


mobily stylovka


mobily "pro deti"





Tva kopie RSky je krasna, nadherna stylovka 🙂
Tak toho tvojeho mazla už sem viděl jak v časopise TM (jinak gratuluji k článku) tak na vlastní oči (Mimoňské války 9 jestli chceš tak bych mohl poslat pár fotek který sem tam nafotil i když koukám že fotek máš dost) a je to fakt kus...závidím