30. leden 2007

Tmely a jejich použití

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 11762×, Komentářů: 5, Líbí se Autor: Hansi

Váženi příznivci vozů Škoda a těchto super stránek. Chtěl bych vám trochu rozšířit obzor v nabídce tmelů. Často se setkávam s lakovanými díly kde je po určité době vidět propadlý lak, stopy po broušení a rýhy. Je důležité při opravách dílů a následném lakování používat pro dané druhy oprav ten správný tmel.

Ušetříte si čas, nervy a hlavně ve finále i peníze.

Základní plnící stěrkový tmel

Použití na opravy hrubých nerovnosti a většich prohlubni jednim pracovnim postupem.

Barva béžová

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu.

Doba zpracováni:3-6 minut při 20°C

Doba tvrdnutí:15-30 minut při 20°C

Víceúčelový tmel

Vhodný zvláště na galvanicky pozinkované plechové díly i na jiné kovy,

jako železo,ocel a hliník.

Použití na opravy hrubých nerovností a zarovnání prohlubní. U tenkých vrstev zinku není nutné provádět přebroušení povrchu.

Barva béžová

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu.

Doba zpracování:3-6 minut při 20°C

Doba tvrdnutí:15-45 minut při 20°C

Jemný tmel

Krémovitý tmel s jemnou zrnitostí.

Použití na opravy jemných nerovností,rýh a na vyhlazení vrstev tmelu o hrubší zrnitosti.

Barva světle šedá

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu.

Doba zpracování:3-6 minut při 20°C

Doba tvrdnutí:15-30 minut při 20°C

Tmel poly-faser

Vysoce stabilní tmel se skelnými vlákny a speciální přísadou na zvýšení přilnavosti.

Použití na opravy zkorodovaných součastí karoserie bez použití tkanin.

Barva olivově zelená

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu.

Doba zpracování:3-6 minut při 20°C

Doba tvrdnutí:15-30 minut při 20°C

Tmel poly-glas

Speciální tmel s jemnými skelnými vlákny,vysoce přilnavý na laminátových dílech, ohnivzdorný.

Použití na opravy trhlin, poškrábaných míst a děr.

Barva světle žlutá

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu.

Doba zpracování:3-6 minut při 20°C

Doba tvrdnutí:15-30 minut při 20°C

Jemný tmel zářivě bílý

Velmi jemná krémová tmelová hmota na neporézní povrch,vysoká stálost bílé barvy.

Použití na opravy menších nerovností na kovech,dřevu a plastech i na vyhlazení rýh a stop broušení.

Barva bílá

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu

Doba zpracování:3-6 minut při 20°C

Doba tvrdnutí:15-30 minut při 20°C

Tmel metallic

Vysoce elastický tmel s obsahem kovových zrn s extremně vysokou přilnavostí,tepelně odolný až do 180°C.

Použití na opravy poškozených míst,vystavených silným vibracím.

Barva stříbřitě šedá.

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu

Doba zpracováni:3-6 minut při 20°C

Doba tvrdnutí:15-45 minut při 20°C

Lehký tmel

Elastický tmel,velmi lehce brousitelný(P150-P180).Tento tmel má cca. o 40% menší váhu oproti ostatním tmelům.

Použití na opravu prohloubení,rýh a trhliny na plastových dílech a kovech. Vhodný také na karbonové díly a všude tam kde je důležité udržení nízké váhy.

Barva námořní modrá.

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu

Doba zpracování:3-6 minut při 20°C

Doba tvrdnutí:15-30 minut při 20°C

Plastický tmel

Flexibilní speciálni tmel na plastové díly s velmi dobrou přilnavostí.Lehce se brousí.

Použití na většinu plastových dílů,jako nárazniky,spoilery,prahy a zrcátka.Možno použít také na polyester,laminát a galvanicky pozinkované plechy.

Barva tmavě šedá.

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu

Doba zpracování:3-6 minut při 20°C

Doba tvrdnuti:15-30 minut při 20°C

Strojní tmel

Plnící tmel s dlouhou dobou zpracovatelnosti.

Použití na opravy velkých karosářských dílů a na vyhlazení částí strojů v průmyslu.

Barva šedá.

Tužidlo:2-4g na 100g tmelu

Doba zpracování:10-20 minut při 20°C

Doba tvrdnutí: 1-3 hodiny při 20°C

Jemný tmel NC

Jemny porovitý jednosložkový tmel na bázi nitroceluosy.

Použití na jemné opravy rýh,trhlin a poškozených míst odlétávajícími kameny na materialu natřeném základnim nátěrem.

Barva šedá.

Doba tvrdnutí:20-30 minut při 20°C

Polyesterový stříkací tmel

Dvousložkový stříkací tmel s vysokou plnící schopností,zaručeně hladký povrch.

Použití na vyplnění rýh,trhlin a stop po broušení na velkých kovových,hliníkových,plastových a dřevěných plochách.Dle potřeby použijte ředidlo P(ředit do max.5%).

Barva šedá

Tužidlo:2-3% na 100g

Doba zpracování:15-30 minut při 20°C

Doba tvrdnutí: 1-2 hodiny při 20°C

Střikací tryska:1,5-3.0 mm

Střikací tlak: 2,5-3 baru

S pozdravem Hansi

Ochrana karoserie >>>

P.S.Všechny výrobky Vám samo zašlem na dobírku,

pro Škodovkáře za velkoobchodní ceny ( 20% sleva z MC cen !!! ),

fa. AUTOZNOVA Karlovy Vary, tel. 353 220 328, heslo - Mám Škodovku! ;-)

http://www.autoznova.unas.cz


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 11762×, Komentářů: 5, Líbí se Autor: Hansi
Ahoj Hansi,


tak dnes jsem se dostal nejen ke stříkání s Akemi polyesterovým plničem ale konečně i k jeho broušení. Je to prima, dá se s tim skorem sochat, zhruba po lůl dni to šlo v poho brousit, brusnej papír to nezasírá, sámo při broušení pod vodou. Je to zkrátka to, co od filleru očekávám. Ředim to na Tvou radu acetonem, jen se s výše uvedeným texten neshoduji v tom poměru ředění. Kdybych ředil do 5%, nevylítlo by mi to ani z pistole. Troufám si říci, že jsem to pančoval tak 20% a ani tak to moc neteklo. Taky jsem zjistil, že to tvrdidlo je tam fakt potřeba dávat 😀DD a v opačném případě, že to jde tim acetonem i smejvat 😀DD





Kdyby to šlo, převzal bych si na HG ještě jedno balení. Mám tu 2 a 1/4 pixly a to mi na zbytek vozu jistojistě nestačí. Děkuji!
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ahoj, tak jsem na doporuučení Ládi Ladiče zakoupil taky kilovku tmelu Metallic a můžu taky doporučit!! Skvěle se s tím pracuje, bezvadně se tvarujou tmelovaný plochy. Jak říkal LL, tváří se to lepkavě a nezaschle, ale když se do toho šáhne bruskou, tak se to odbrušuje naprosto parádně! Navíc poměr cena/množství je naprosto luxusní. Je to prostě perfektní profi výrobek se kterým se bezvadně pracuje.
Hansi teď pracuju s tím tmelem Metallic. Trochu jsem se bál, jestli jsem v první várce dal dost iniciátoru, protože se to stále tvářilo jako né úplně tvrdý a trochu lepkavý. I Dandu to zmátlo, čím prej kituju, že to ještě lepí. Vybavil jsem se zásobou kotoučků do vibrační brusky, že se to bude asi mazat do smirk, ale opak je pravdou. Odbrušuje se to normálně jako klasický PE tmel, do kotouče se to nemaže, na jeden smirk jsem udělal opravdu velké plochy neb musím kitovat celé pískovačkou vybubnované spodní lemy dveří. Tím, že je tenhle elastickej tmel asi trochu měkčí než standart, to rychle ubejvá pod bruskou. Dělá se s nim zkrátka gut! 😉
áááá opět vyčerpávající článek a člověk bude mít noční můry jak již LL naznačil 🙂 každopádně jsem již vyskoušel přípravky od dvorního dodavatele HANSIHO aaaa jen a jen D_O_P_O_R_U_Č_U_J_I_!!! jinak nemá to chybu .... zas budou noční můry o akemi a jeho mocných přípravcích 🙂
Hansi Ty mi to teda nezjednodušuješ. Doteď jsem si žil ve sladké nevědomosti, že existuje jen hrubej tmel, jemnej tmel a kdo chce luxus, tak tmel se skelnými vlákny 😀





Máš pravdu, že některá kitovaná místa u GD se tak jako propadla, je to setinka milimetru, ale na metle je ten zlom patrný 😉