9. leden 2007

Petkarův ShRek

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 26647×, Komentářů: 171, Líbí se Autor: Petkar
Pokračování stavby a provozu od roku 2007

23. června 20176

Tak se rok s rokem zase sešel a po absolvování loňských srazů došlo k určité evoluci s autem a změnu konfigurace tentokrát doznal...

kdo uhodne?

No ano, výfukový systém... a když už, tak od základů... Svody čtyři do jednoho od Bohouše Krejčí a příčný výfuk dle specifikace Š130L/A schovaný za zadním čelem...

Montáž nebyla zrovna plug-and-play (ačkoliv být měla)... muselo se opatrně upravovat, abych se za zadní čelo vůbec vešel, ale je tam...

A dojmy? vedle mírného zvýšení kraválu v autě, v tuto chvíli chybí motorová brzda, kterou v minulosti byl právě výfuk (ať už sériový nebo domorobo), kdy se motor začal prostě dusit a dál se točit nechtěl... teď se naopak točí dál i na vyšší kvalty není problém ho točit k 6500-7000 rpm (dle otáčkoměru), do kopce auto ujíždí i papírově výkonnějším vozům a na dálnici máme odměřenou maximálku (dle GPS) 152 km/h ve dvou lidech a s bagáží (cca 260 kg zátěže)...

17. dubna 2016

Koukám, že jsem dávno nic nenapsal, jak se žije se SchRekem, tak tady je pár řádek:-)

V mezidobí jsem s autem absolvoval každý rok tak 3-4 srazy, sem-tam se povedla i nějaká ta bedna, ale co je důležité, poslední dva roky mám opět nejen stabilního a spolehlivého mitfáru, ale i mechanika:-)

Neplánovaně se rozdělával celý "spodek" motoru, protože ShRek při rozjezdech vydával divoké zvuky, nakonec problém vyřešilo nasazení ložiska do kliky místo kluzného bronzového pouzdra, od té doby je klid...

Po loňské sezóně se kompletně rozhodil celý brzdový systém, protože auto od začátku nebrzdilo tak jak jsem očekával. Nakonec jsem zakoupil odsávačku brzdové kapaliny a zapojili jsme brzdy tak, jak jsou zapojené u rapida (tj. propojka na brzdách ven, jeden pár pístků na předním brzdiči ovládá jeden okruh, druhý pár je ovládán spolu se zadním okruhem).

Při prvním zkoušce jsem erko rozjel na nějakých 50-60 km/h a prudce šlápl na brzdu...

A hádejte co se stalo?

ANO!!! Všechny čtyři kola se kousla, nechal jsem na asfaltu kus gumy z pneumatik, a auto se hrnulo vpřed na zablokovaných kolech... Brzdný účinek je proti předchozím vlahému (ne)brzdnému účinku neskutečný... a to ještě nejsou nové destičky zajeté...

Konečně auto brzdí tak jak jsem od začátku čekal...

Dále jsme pro letošní (a další léta) pořídili elektrické čtyřbodové pásy SCHROTH. No, ony jsou vlastně třibodové (kotvené ve třech bodech, ale tělo drží ve čtyřech bodech, pak se v tom vyznej:-))...

Trošku se v autě uklidilo a předělala lehce elektrika a to je asi vše...

Pro ty, kteří chtějí fotky, udělám je a nahraju je co nejdříve...

11. července 2011

Je to jako s malým dítkem - po období těhotenství (trvajícím taky 9 měsíců) jsme včera s Tátomechnikem "porodili" nový motor do ShReka...

Technokrati ať čtou dál, ostatní ať tuto pasáž přeskoč:-)

Konfigurace motoru

  • blok a hlava felicie MPi
  • odlehčený setrvák (nákres by Džon)
  • klika zbavena všech otřepů a drsností
  • klikový mechanizmus vyvážený (klika, setrvák, řemenice, spojka)
  • hlava snížená o 0,8 mm
  • ventily podloženy o jednu podložku
  • vačka na velké uložení od MotorExcelu časování 264/278
  • rozdělovač (v tuto chvíli) klasika pro škodu 120M
  • karburátor LEKR (v tuto chvíli s neznámými úpravami)
  • sériový výfuk pro škodu 130
  • palivové čerpadlo FACET (kostka)
  • alternátor 70A

Odhadovaný výkon cca 75-80 HP. Pro šťourali, až bude auto zajeto a bude "dokonfigurováno" - odpovídající karburátor a favorití ETZ (už jsou doma, akorát není čas laborovat), nechám auto změřit...

Montáž motoru

Celá akce implantace nového motoru byla naplánována na neděli 10.7.2011, neboť v sobotu jsem odvezl rodinu na týdenní pobyt a mám klid :-D Sice jsem byl trošku nervozní, že motor stále ještě neběžel, ale nakonec jsem si ho v pátek 8.7.2011 poslechl v utrženém sluchátku a seznal, že snad bude připraven...

V den D-1 (sobota 9.7.2011) odvážím motor od Tátomechanika k sobě domů s tím, že v neděli začneme v 9:00...

V den D (neděle 10.7.2011) vyzvedávám Tátomechanika a začínáme v v cca 9:20. Motor je založen do auta v cca 11:00. Pro šťouraly - ono chvilku trvá, než se navěší veškerá bižuterie na motor, pak se postaví hup-cuk...

V cca 15:00 zkoušíme první natočení. Opět pro "rychlíky" - než se zapojí voda, elektrika, startér, táhlo řazení (když nějaký blb nechá zakvaltováno:-D), pak jsme se zasekli na táhlu řazení... Do toho cca hodinka přestávka na oběd a sváču...

První startování - a nic?!?...

Palivová pumpa nedává palivo. Dodatečně zjištěno, že byla špatně zapojená odlučovací nádobka karburátoru a pumpa nedokázala přetlačit kuličkový ventil, po nápravě se ozvalo vždy po otočení klíčku jenom "pla-pla-pla" a vše OK - nádobka plná...

Další cca 3 hodiny laborování se zapalováním, až nakonec v šest večer vyhazujeme "nový" rozdělovač na favorita (koupaný loni a najeto cca 300 km:-( ) a dáváme "klasiku" ze škody 120M (na kterou motor běžel na stolici). Při prvním pokusu blbě zapojíme kondenzátor na cívku a po veselém jiskření, čmoudu a přehoření kabelu kondenzátor na rozdělovači vyhazujeme a dáváme jiný :-D

X-té startování - motor běží a mám z toho radost:-D zvuk má i na sériový výfuk moc pěkný (takový příjemně decentně brutální jak mívají starší sportovní auta, však to znáte)...

Než jsem dostrojil zbytek auta - vyházet nepotřebné součásti, namontovat filtrbox, odvézt Tátomechanika domů, trošku poklidit, je deset hodin večer... Auto pořád nemá zadní čelo, ale rozhodl jsem se pro krátkou projížďku ulicí (bohužel nešlo moc vyzkoušet, protože u sousedů mají dvě malé děti, které v té době již spali... navíc auto není po 10 měsících hibernace umyté, takže přední okno je od prachu téměř neprůhledné...

Závěrečné konstatování před HG?

Z původních plánů po loňské sezoně se povedlo realizovat téměř vše, akorát tachometr stále nefunguje - problém v převodovce (budík i bowden jsou v pořádku...)

Navíc upravené táhlo řazení přineslo zpřesnění řazení... Převařené pedály brzdy a spojky jsou perfektní, zejména brzda neuvěřitelně "přitvrdila" daní za to jsou velké ovládací síly na pedály, ale aspoň má člověk lepší pocit kontaktu s autem :-) Ještě musím projet auto v plném rozsahu otáček zda neklouže spojka (v týdnu)

Bohužel do HG již nemám čas testovat, snad se autem ještě trošku tento týden svazu, uvidíme... Když ne, ladit budeme na HG :-D

Žádné fotky, co by taky bylo vidět? Motor se širokou řemenicí a vodní pumpou z feldy? No možná něco tedy dneska nafotím a přidám...

ShRek

Vím, že nenosí štěstí přejmenovávat "dítko" v pozdějším věku, ale protože nějak označení "eRík" je takové... no, běžné:-) rozhodl jsem se přejměnovat eRíka na

ShReka

Jednak mají stejnou barvu, jednak erko taky letos neskutečně zlobilo (vím, jde to na můj vrub a "zanedbané" údržby, ale skutečně toho letos bylo nějak moc...), ale na druhou stranu dokáže být neuvěřitelně a dělat mi mnoho radosti:-D

Dalším, ne nepodstatným důvodem k přejmenování, je Projekt Fiona, ale o tom v samostatném článku...

Původního textu už bylo moc:-D, Takže změna ve strukturování...

Koho by přece jenom zajímalo, co se dělo s autem před rokem 2007, může kouknout sem: http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=183

27.-29.srpna 2010

Účastníme se erkem Srazu ke 40. výročí zahájení výroby v Kvasinách. Před srazem se na ShRekovi udělala STK (ano, přátelé, už to byly 2 roky, co (ne)jezdíme:-D) a porušil jsem hlavní zásadu: "Když to funguje, nehrabej na to" a následně i druhou: "Když už něco řešíš, nikdy neřeš dvě věci najednou".

Po Hundertgangu měním rozdělovač a kompletní zapalování za zapalování z fáčka a zároveň i za repasovaný karburátor od pana K. z Kbel. Ne že by původní řešení plně nefungovalo, ale auto mělo "hrubý" chod a trhavé přechody... První start nádherný, bohužel další jsou už horší, auto nechce startovat ani teplé ani studené... Navíc jsem před srazem konečně odvzdušnil pořádně brzdy a spojku...

Přesto všechno jsme nakonec nějak absolvovali sraz (ponechám bokem okrajové "nepříjemnosti" jako pokažený žaludek manželky, nestarujícího ShReka atd.)...

Cestou domů jsem uhnal na hradecké dálnici motor a tím je rozhodnuto...

Pro letošek je doježděno a urychlila se stavba nového motoru.

Ještě výčet letošních závad (což je na 2 srazy až-až):

  • nejdou zvenku otevřít dveře spolujezdce
  • nenavíjí repasovaný pás u spolujezdce
  • nejde stahovat okénko řidiče
  • neukazuje tachometr
  • špatný karbec

V průběhu zimního spánku, chci udělat (opravit/upravit) mimo výše uvedené:

  • nový motor
  • převařit brzdový a spojkový pedál
  • upravit převod na stěrače

A v příštím roce se chci naplno vrhnout na Projekt Fiona...

12. srpna 2010

Tak letos jsem zatím s eRíkem zvádl akorát Hundertgang. Sice jsem plánoval Petrův zimní hudertslet, ale zdravotní problémy starší dcerky a její hospitalizaci toto zmařily...

Na HG jsem se těšil tedy o to víc...

Již nějakou dobu jsem před HG řešil podivné zvuky (bouchání a klepaní), ale přesto jsem do Poděbrad dojel. Na místě jsem, díky radě jednoho staršího erkaře, zjistil, co to je a problém odstranil. Modří vědí - zadní pružina chytala o domeček, po vytažení domečku a pak ještě výměně misky na levém zadním tlumiči sed zvuky přestaly ozývat... Možná si pamětníci vzpomenou, že misku na pravém tlumiči jsem měnil na HG 2008:-D

Nicméně už nic nebouchalo, ale strašně mi vadilo, že se auto při ubrání plynu "vztekalo" a trhalo... Zkoušeli jsme to odstranit na HG výměnou ETZ06 za klasickou cívku (došlo ke zlepšení, ale stále to nebylo ono), nakonec se ukázal jako problém rozdělovač a karburátor (co jiného taky:-D).

Takže v týdnu po HG proběhla výměna karburátoru za repasovaný LEKR (malinko jinak natryskovaný) a nový rozdělovač - bezkontakt z favorita. Motor má teď krásně sametový chod, žádné trhání se nekoná...

A protože u eRíka platí, že jednu vadu odstraním, vyrojí se další, takže:

  • včera zjištěno, že motor nechce startovat za tepla (ačkoliv po sestavení nového rozdělovače a karburátoru fungoval)
  • mitfára na HG nějakým způsobem vytáhl samonavíjecí pás a tento přestal navíjet (byl po repasi)
  • mitfára na HG cosi provedl s levými dveřmi a nejdou otevírat zvenku, (asi vypadlé táhlo)
  • včera jsem si zamkl klíče v erku a musel za použití mírného násilí stáhnout okno, načež šlo vytáhnout nahoru a pak přestalo reagovat na pohyby kličkou (asi přervané lanko, nebo vypadlé)
  • opět, jako již kolikrát předtím, klouže spojka
  • brzdy jsou stále "gumové" (auto brzdí, ale není to úplně ono:-( )

Pozitivum je, že mám opět na 2 roky pokoj od STK.

Do srazu v Kvasinách bych rád pořešil prokluzování spojky, profi odvzdušnění brzd a spravil otevírání dveří u spolujezdce, zbytek se uvidí...

Fotky žádné nejsou, co taky fotit? Zástavbu fávozapalování do erka? Nějaké fotky auta určitě najdete v článcích k HG...

16. dubna 2010

Aktualizace eRíka jsou skoro pravidelní s roční periodou:-D. Důvod je vcelku jednoduchý - "ženatý se dvěma závazky", práce, starší barák, jiné aktivity, takže jediný čas, kdy mám možnost něco dělat na erku jsou zimní měsíce... Nicméně pro letošek mám tyto novinky:

Nové sedačky

Přední sedačky původem ze Suzuki Swift GTi zakoupené při loňském hundertgangu, v průběhu zimy přečalouněné (čalouníkem), sedáky a opěrky ještě doplněné po krajích 2 cm molitanem a zadělaná díra v opěrce hlavy. Zadní jsou původní erkové přečalouněné. Sedí se v nich moc dobře:-D

Otevřený K&N filtr

Když jsem si přečetl něco málo o bavlněných filtrech, docela mě to zaujalo a měl jsem chuť to vyzkoušet. Vím, že na stávající motor je to k ničemu, ale je to už příprava na motor nový:-D Když jsem se pídil po originál K&N kitu na karburátor LEKR cenově jsem se nedostal pod 3 000,- Kč, mohl jsem samozřejmě koupit levnější varianty jiných výrobců, jenže jsem byl před nimi varován... Nakonec jsem čerpal inspiraci u ostatních, kteří odřízli část filtrboxu a použili původní vložku. Zakoupil jsem pouze K&N vložku a původní filtrbox kolem ní ořezal... Při prvním nastartování jsem běhal kolem motoru a hledal kde co uniká, protože ten syčivý zvuk při otevřené kapotě je nepřeslechnutelný:-D

Elektrické otevírání předního kufru

Od roku 2008 jsem jezdil s utrženým lankem otevírání kapoty kufru a využíval nouzové řešení (natažený drát). Protože nemám rád "standardní řešení", zamýšlel jsem se nad možností elektrického otevírání. Řešení za použití elektromagnetu ze startéru mi ovšem přišlo moc humpolácké. Pak se mi povedlo sehnat elektromagnet přímo určený pro otevírání pátých dveří a tak jsem ho implantoval:-D Vše funguje k plné spokojenosti, zajímavé na celé věci je pouze značka vozu, z kterého je použit - Škoda Favorit, do roku výroby 1991, měl jsem ho včetně návodu a kompletní kabeláže. Za 250 Kč, neberte to...Fotky nejsou, pokud bude zájem, můžu nafotit...

Ostatní

Výměnu několika hadic chlazení ani nebudu zmiňovat, na tom není co fotiti nebo vysvětlovat.

Stejně tak výměna plynového pedálu za nový a jeho úpravu pro použití s LEKR karburátorem. Akorát doufám, že se tímto odstraní trhání auta při ubrání plynu. Původní plynový pedál se totiž nevracel...

A to je asi vše pro letošní rok, teď objedu několik srazů a další aktualizace zase za rok:-D

13. května 2009

Najdi rozdíl...

9. září 2008

Dnes opět bez fotek, ale rekapitulace a hádanka co tím chtěl autor říct:-):

PUJ 57-71 -> 21.10.2001 - 13.11.2001

1S1 62-09 -> 13.11.2001 - 01.09.2008

ABE 80-40 -> 02.06.2008 - 04.06.2008

_S_ 82-82 -> 08.08.2008 - 10.08.2008

8S2 95-97 -> 01.09.2008 -

A aby to nebylo tak jednoduché, zkuste uhodnout důvod, proč tomu tak je...

8.-10. srpna 2008

Tak jsem dodržel slovo, které jsem si dal, že letos přivezu erko na hundertgang. Povedlo se... Sice jsem jsem ještě ve čtvrtek o půlnoci domontoval karburátor, ale v pátek jsme jeli... Dopadli jsme více-méně slušně v AOSce a potkalo nás několik "drobných" závad:

  • povolené levé přední kolo (moje blbost)
  • vysoký volnoběh (3000 rpm) na cestě do Poděbrad (moje blbost)
  • občasné zhasínání na volnoběh (nejspíš nějaký bordel v nádrži?!?)
  • uvolněný tlumič pravého zadního kola (moje blbost)
  • prasklé gumové koleno na chlazení (moje blbost, už nikdy nebudu utahovat pásky golou...)

O akci jako takové se rozepisovat nebudu, jako každoročně i letos byla perfektně zorganizovaná... Přidávám pár foteček, převzatých od Davese:

Sice vypadají akčně, ale pravda je taková, že ve sprintu jsme mezi speciálama skončili předposlední (za námi skončil už jen Andrew se škodou 1203:-D) a podle času i mnoho aut s motorem o objemu 1000 ccm nás pojezdilo, holt si eRíkem ještě tolik nerozumíme.

Heslem neděle bylo:

Sice jsme nezvítězili, ale za to jsme opařili soupeře...

4. června 2008

Auto najelo prvních 20 km (nebojte, nebudu se rozepisovat o každém najetém kilometrů, ale tohle si zaslouží v "deníčku" zmínit). Co se od posledně změnilo:

Je seřízená geometrie a to tak že dobře, auto drží stopu a jede tam, kam ho pošlu. Na nějaké extrémní výkony jsem si zatím moc netroufal, neboť stále nejsou dotažené zadní unašeče (jsou pouze nalisované, ale Vláďa Dubský by mohl vyprávět, co to dalo práce:-))

Brzdy, no, jak jste asi již vyčetli v komentářích, do posledních hodin před odjezdem na geometrii se na nich makalo... Výsledek? Implantace brzdového válce průměru 22 mm a přesné seřízení posilovače autu výrazně pomohlo, auto brzdí tak jak jsem si představoval a i brzdový pedál má krok podle očekávání.

Trošku se ještě laborovalo se spojkovým pedálem, což mělo za následek prokluzování spojky, ale i to je už odstraněno.

Včera byla do erka posazena sedačka spolujezdce a pomalu, ale jistě začínám finišovat na HG2008. Stále mám seznam asi 40 věcí, které bych měl do HG dodělat, ale uvidíme co se stihne...

A abych furt jenom nepsal, pár foteček z neděle...

25. května 2008

Den D

Dneska opět žádné fotky, ale "malý krok pro lidstvo, velký pro Petkara":-D Poprve jsem se po 6 letech, 6 měsících a 6 dnech:-D svezl vlstním erkem bez cizí pomoci... prostě erko najelo prvních 500 metrů...

A teď poznatky:

MOTOR: automatický sytič na LEKRu funguje, motor běží i na "stabilizovaný" volnoběh (lehce zvýšený cca 1500 rpm) a jde krásně za plynem. Pětiletá hybernace mu evidentně neuškodila.

V kombinaci s výfukem a komplet bez odhlučnění je to ovšem neskutečný rachot:-D

PODVOZEK: Všechno vrže, ale to si sedne. Po rovině to jede celkem normálně, akorát v zatáčkách (v těch 3 co jsem projel:-D) mám pocit, jakoby se přední kola hrnula, místo aby zatáčela, ale přikládám to geometrii (jedu na ní tento týden), pak se uvidí.

BRZDY: Tady je kámen úrazu:-( Brzdný účinek se dostavuje až těsně u podlahy (cca 3 cm nad podlahou) a celkově je brzdový pedál "gumový". Ještě to zkusím nechat na dílně odvzdušnit a uvidíme. Ono je to všechno dohromady:

  • níž posazená pedálová konzole
  • čtyřpísty přes propojky
  • kotouče vzádu

Každá úprava může o trošičku prodloužit krok pedálu a pak to takhle dopadá, uvidíme koncem týdne....

Žádné fotky, žádné video, snad zítra, pokud se k tomu dostanu...

Jenom čistá neskutečná, koncentrovaná radost...

9. dubna 2008

Tak finišujeme:-)

Auto je zasklené, v sobotu jsme začali "zalévat" chlazení a taky skončili:-(... že teklo na několika místech, nebyl problém, spony jsem utáhl a přestalo to, až do místa, kde se destilka vracela zpět k motoru. Ať jsem utahoval sebevíc, teklo to stále... pak jsem lehce zmáčkl gumové kolínko a bylo jasno:-(... Nové koleno bylo proražené:-(, takže jsme skončili:-(.

Rekapitulace toho co ještě chybí (v první sledu dodělat):

  • nalít chlazení
  • podotahovat spoje na zadní nápravě
  • přidělat a zprovoznit ruční brzdu (není nutné, ale je to vhodné:-D)
  • dostrojit interiér (čalounění dveří a drobnosti kolem palubky)
  • udělat stěrače.

Pak první jízda, následně geometrie a seřízení a STK a papíry...

Pár fotek ze soboty:

Všímaví čtenáři si zajisté povšimnou určitého nesouladu mezi zasklením předního a zadního okna... Ano, přední okno je bezklínkové, zadní guma je, bohužel, původní po všech možných pokusech a zasklení do jiné gumy jsem to vzdal a narychlo použil původní zachovalou s klínkem. V budounu mě čeká "přesklení"...

18. března 2008

Dlouho jsem neaktualizoval. Na autě se maká ve chvílích volna. K "ukončení" stavby chybí:

  • zasklít zadní okno
  • vyrobit stěrače
  • dotáhnout podvozek
  • finálně přidělat chlazení
  • dodělat "drobnosti" v interiéru - čalounění dveří, palubku, sedačku atd...

Termín zproznění do konce března bude překročen asi o týden. Pak následuje geometrie a papírování...

Nicméně jarní Běšiny nebudou:-( asi nestihnu dostat auto na papíry a i kdybych to nějakým zázrakem stihl, nemyslím si, že jet první kilometry rovnou do Běšin je ten nejlepší nápad...

Aktuální stav, včetně malého pomocníka (pro čerstvé táty inspirace, k čemu se dá dopracovat po 15 měsících:-))

7. ledna 2008

Tak jsem se rozhodl ještě pokračovat v tomto denníčku:-) a nezakládat nový článek. Dne 5. ledna jsme konečně založili dveře, erko už zase vypadá jako auto...

13. prosince 2007

Eva s drobečkem je na horách, tak jsem využil čas:-D

Omluvte kvalitu, foceno videokamerou, neboť moje zrcadlovka je na horách s Evou. Jo a lišta na prahu je od Davese:-) Díky.

10. prosince 2007

Malinko jsem opět postoupil, je nalepeno čalounění stropu a sloupků a pak ještě uděláno asi milion dalších drobností, které nejsou vidět. Ve čtvrtek bych se chtěl pustit do koberců.

Bohužel, původně plánované koberce ze škody 120 nepůjdou použít. Jednak by se přední musely malinko upravit, ale problém je pak se zadními, které by byly poněkud "děravé"...

Pár fotek čalounění:

Pro všímavé:-) na některých fotkách je vidět částečné prověšení stropu uprostřed. Ve skutečnosti to není tak nápadné a ono taky není jednoduché naroubovat dvě další výztuhy pod střechu a čekat, že to bude stejné jako origo (zvláště pak v místě, kde jeden drát jde přímo přes výztuhu...)

10. října 2007

Zase tolik se od minula nepokročilo:-(, ale v erku už je topení a je finálně dodělaná elektrika (teda, je ještě nutno přivést + a - k napájení topení a ke karburátoru, ale to jsou drobnosti, vše funguje), a jsou ustavené ostřikovače, ale to jsou prkotiny:-)... protože se sema-tama někdo zeptal, jak je to topení udělané, tak přikládám pár fotek:

30. září 2007

Tak včera se drsně pracovalo:-D eRík je odvzdušněn a přemýšlím nad změnou jména na RENEGADE (odpadlík...), ale zpět k odvzdušnění, teklo to téměř ve všech spojích:-(, vše je ale utaženo a už neteče (až na přední kostku, na kterou jsem už němel sílu a chuť), musím dneska...

To je ta dobrá zpráva, teď ta špatná... Dochází na slova kluků (viz. starší komentáře pod článkem), brzdový pedál má trošku delší krok a při plném zašlápnutí končí cca 2-3 cm nad podlahou, byl navíc upraven "mrtvý chod" pedálu a možná se bude muset ještě kousek upravit, uvidíme jak se to bude chovat v provozu, taky ještě počítám, že se to malinko zlepší dotažením přední kostky a až si všechno sedne... Výhodou je, že mám všechny tři pedály v jedné rovině...

Dlouho nebyly žádné fotečky, takže aspoň dvě ze včerejška:

10. září 2007

Den s velkým "D".

Téměř přesně po 6 letech jsem včera natočil erko. Vím, že pro vás to nic neznamená, ale pro mně je to obrovský skok vpřed, neboť nejen, že mé erko je 6 let rozebrané, ale motor, který v něm je 5 let nebežel...

Jaké bylo moje překvapení, když po správném zapojení startéru (no ano, i mistr tesař se občas utne a zapojí ho blbě, proto se to nepovedlo už v sobotu) jsem asi na 8 pokus motor natočil a udržel se v chodu dlouhých 10 vteřin... Pak jsem ho zhasnul, protože není dodělané chlazení (není tam vůbec chladící kapalina) a navíc se struna k ovládání plynu na LEKRu skutečně nehodí, takže asi po 4 vteřinách začaly otáčky neúměrně stoupat někam ke 4-5 000 rpm, což na studený motor, bez zátěže a chlazení není to pravé... ale běží...

A oživení motoru? Nic jsem nedělal, osadil jsem ho do auta, nacupoval benzín (musel jsem tahat dlouho), zkontroloval olej a to bylo všechno...

Dnes tedy žádné fotky, jenom velká radost...

Srdíčko rozbušilo nad běžný normál, neboť garáží se začal rozléhat ryk 58 koní (verze 135, výkon 43 kW), no prostě takový malý automobilový orgasmus:-D

6. srpna 2007

Ač to vypadá tak, že se kolem mého vozu nic neděje, pomalu (ale skutečně pomalu) pokračuji... Stav je asi následující:

Chybí:

  • dodělat elektriku kolem motoru, baterky a alternátoru
  • natáhnout hadice k topení a zkompletovat topení
  • nalít fridex, utěsnit to co bude prosakovat:-D
  • dodělat brzdový a spojkový pedál
  • napustit a odvzdušnit brzy a spojku

Pak si auto může prvně brouknout a pohnout se z garáže vlastní silou. A pak už jenom kapoty, dveře, interiér....:-D

Pár fotek aktuálního stavu:

21. května 2007

Tak v autě je od soboty převodovka:-D Cvičně jsem si střihl 2/3 repasy jednoho tripódního kloubu - no prostě byl rozsypaný, ale jehličky jsem našel všechny - žůžo hrabat se ve vazelíně a hledat skoro 60 jehliček o průměru 2 mm a délce 1 cm...:-D a pak je skládat zpět...

Dvě fotky z montáže:

3. května 2007

V autě je už palubka, jsou přidělané přední mlhovky a tahá se elektrika.... (teda ona se netahá, tahám jí já a musím si jí dobře popisovat, protože neodpovídají barvy kabelů a vůbec je to takový mix všeho možného i nemožného:-D)... Přikládám pár foteček, (omluvte sníženou kvalitu některých fotek, foceno mobilem ve tmě...)

10. dubna 2007

Ne že by se za skoro 2 měsíce na autě nic neudálo, ale není toho tolik, co by stálo za focení... Pomalu pokračuji, hotovo je:

  • rozvod brzd (vyjma hydraulické ručky)
  • rozvod spojkové a palivové trubičky
  • komplet repasovaná přední náprava (včetně kotoučů, brzdičů...)
  • přivedeny trubky chlazení do předního kufru a roztažené pod autem
  • přední světla, nárazník, blinkry...

Pár fotek:

A jedna hádanka: které kolo je přední a které zadní?:-D

Anketa:

Dávat na předek bílé přídavné chromované mlhovky?

A) Ne, nedávat

B) Dát, pod nárazník, umístit zhruba pod úroveň hlavních světel (víc ke kraji)

C) Dát, pod nárazník, umístit zhruba pod úroveň přídavných dálkových (víc ke středu).

Kterou variantu by jste si vybrali? Já určitou představu mám, nicméně, bych chtěl znát i jiné názory...

18. února 2007

Pracuju jenom víkendech a i to jenom po chvilkách, takže se na autě moc neudělalo:-( Je napasovaný přední náraznik (asi budu muset vyměnit překryt v prostředku, omačkal se při montáž:-() a jsou roztažené nové brzdové trubičky (teda zatím ne komplet, chybí roztahat zadek, kde je nutné dodělat držák i pro trubičky od ručky...

6. února 2007

Moc se toho neudělalo, nějak je málo času:-( Ono se to nezdá, ale všechno co jde do auta se musí očistit, ošetřit a finálně usadit (však to všichni znáte:-))...

První fotky jsou pohled na naší půdu:-D

Zbytek je pohled do garáže:

20. ledna 2007

A jsme doma...

Lak vypadá hodně dobře, na cenu se ani neptejte:-(

5. ledna 2007

Erko je od 1. listopadu u lakýry. Dneska jsem se byl podívat na to, jak pokračuje. Teda, musel jsem jet nasadit zadní blatníky, holt musely se kvůli kytování sundat...

Taky jsme konečně vybrali barvu. Příští týden to stříkne do plniče a začátkem dalšího týdne půjde auto do definitivně laku...

Zde pár foteček:


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 26647×, Komentářů: 171, Líbí se Autor: Petkar
Koukám, že všichni máte ze mně legraci 😀, bohužel ale takový je reálný erkařský život...





Jsem vzorný (alespoň doufám 😀) manžel a otec dvou malých dětí a prostě k autu se moc nedostanu, každou chvilku pro práci na autě delší jak cca 2-3 hodiny musím dlouho plánovat a protože se domů v pracovní dny dostanu v 17:45, chvilku si hraji s dětmi, pak je ukládáme a když to dobře klapne, máme s manželkou večer pro sebe od cca osmi hodin... do toho je potřeba sem tam něco opravit na baráku, jednou týdně posekat zahradu (práce tak tak na hodinu...), no prostě na auto moc času není...¨





Jediný čas je, když je rodina na delší dobu pryč (jako teď) nebo na srazech... to jsem jenom já a stroj... když vše funguje je to super a když ne, tak se to musí opravit, protože doma se k tomu moc nedostanu...





ale to asi všichni, kdo máte malé děti znáte 🙂 dost lamentu😀... Navíc si nestěžuji, byla to moje volba, jenom konstatuji...





P.S.: Doufám, že motor pojede, zatím to jede moc pěkně 🙂
Pěkné,snad to bude šlapat v cajku. A kdyby ne - myslím že už si zvyknutý delat GO na HG 😀.
Gratuluju, ono řiká se, že když motor naskočí napoprvé, tak je něco špatně 😉 Jinak konfigurace přibližně podobná jako mam já, budeš spokojenej 😉
No to bude asi brus! Tak aď motor pracuje jak má 🙂
Novím, uvidím, až to odstrojím, ale pás je schovaný v blatníku, jak to rapid...
A nemůže ten zrepasovaný pás blbnout jen proto,že do něho někdo drcl sedačkou když ji posouval vzad??On když nemá svou určitou polohu,tak navíjet nebude.Držím palce při opravách.
Michale, proč bych ho měl mazat? Byl naprosto k věci🙂 Akorát já nemám "eReSo" 😀
Při čtení poslední aktualizace se Karle nemůžu udržet a také mě napadá při hře s malými a velkými písmeny jeden zaručeně originální název - "sERESetO". Když tak ten coment smaž!
Nafotím, napíšu, bohužel jsem se včera nedostal ke kufru auta to nafotit...
Sedačky vypadaj moooc pěkně a to el. otvírání kufru je super nápad. Princip a provedení je mi asi jasný, ale jak ovládání ? Impuls přes tlačítko / spínač ? A nemá s tím ten servomotorek problém ? Přeci jen to šoupátko uzávěry kufru jde poněkud víc ztuha, než u pátých dveří fanouše.





Možná by to stálo za samostatný článeček. Já vím, je to zdánlivě pitomost, ale je to věc, na kterou zde ještě nikdo nepřišel, a jestli jo, tak si ji nechal pro sebe.
ee, chybí štítek na zadní kapotě 😋
Na druhé fotce jsou otevřené dveře🙂
Vlevo bez SPZ (RZ) a vpravo s a s jiným výfukem.
Já, já víííím. Na druhé fotce je větší tma a okolo auta přibylo nějaké harampádí. Co jsem vyhrál ?





😀
A tady jsou vidět sváry na portubí: http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=61&pid=20
To je optický klam🙂 Už mi to říkalo mnoho lidí, pravda je taková, že karbec je absolutně v rovině, sací potrubí je převařené. Šikmo je akorát filtrbox...





Tady je trošku vidět sací bez karburátoru: http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=61&pid=17 mimochodem, v tom autě ten motor jezdil, pak skoro 6 let stál a fotky jak ten motor vidíte, tak byl vytažen z auta, takže mi ještě někdo povídejte o tom, že motor není čistý😀





A jak se s tím jezdí? Když funguje karburátor, příjemně🙂 žádná turbopáčka se nekoná, prostě večer odstavím auto, ráno nasednu, šlápnu na plyn, pár vteřin ho podržím na podlaze a otočím klíčkem... Auto startuje, automatický sytič se o všechno postará...





Zatím jediné problémy co jsem pozoroval byly, že sem-tam to začne chcípat na volnoběh, jednou jsem profouknul trysku, ale zjistil jsem, že stačí jenom po natočení motor pořádně protočit a je vše zase OK...
Ahoj, pěkná práce. Z fotek to vypadá, že máš karbec nasazen bez vyrovnání 10ti stupňového rozdílu. Jak se s tím jezdí? Někdo tvrdí, že se to odlévá a vadí to, někdo že ne.
Ne, ale původní uplavaly při povodních v roce 2002....
Protože se na úřadě rozhodli, že je po těch letech už nebudeš potřebovat ?
jj, už jenom vyrazit nový VIN a bude "legální" a teď ještě kdo uhodne, proč nové RZ? Proč nebyly vydány původní 1S1...?
Tipnul bych si, že auto má STK a je přihlášeno na nových číslech. Konečně tedy legalizované zakončení dlouholeté mravenčí práce v garáži?
Nápověda😀





ABE 80-40 byla použita pouze k převozu na dílnu na udělání geometrie a seřízení světel, abych nejel bez RZ... Jinak ta RZ samozřejmě patří Smaragdu🙂. Takže Jerrom má pravdu, tady byla duplicita...
Akorát je mi divný, jak to, že se překrývají datumy





1S1 62-09 -> 13.11.2001 - 01.09.2008


ABE 80-40 -> 02.06.2008 - 04.06.2008





není tam chyba? duplicita SPZ?
OK, nebudeme to resit verejne. Dany zakon jsem se zajmem precetl a vice uz mas na mailu 😉
Vyhláška č. 243/2001 Sb. Ministerstva dopravy a spojů ze dne 29. června 2001, § 15 a dále (k nalezení např. zde: http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Legislativa/Legislativa_CR_silnicni/243_2001_Sb.htm )
Je to speciál, tak speciální SPZtky...
Karle, co to mas za specielni SPZ-tky? 🙂
Myshaku díky za radu, to by mě nenapadlo😀





Teď vážně, situace se vyjasňuje, už vím, co se stalo...





Kdysi dávno se mi doma sešly dva posilovače brzd (jeden na hřebenové řízení a druhý na maticové). Při montáži brzd jsem tomu nevěnoval pozornost a vzal jsem posilovač co mi přišel pod ruku. Schodou okolností to byl na 19TBV.





Auto nebrzdilo jak jsem čekal, inu myslel jsem si, že je špatný posilovač (nešla vytočit stavěcí tyčka, což u posilovače na 19TBV je běžné), tak jsem tam dal druhý posilovač.... a tady je pes zakopaný...





Druhý posilovač byl na 22TBV! Věděl jsem, že tlačné tyčky jsou jiné, ale říkal jsem si, změna v průběhu výroby, nenapadlo mě zkontrolovat vnitřní průměr vybrání v pístku TBV....





V kombinaci se špatným seřízením a sešlápnutím brzdy se tlačná tyčka posilovače vmáčkla do pístku TBV a při dalším sundání jsem prostě vytáhl ven pístek a nalil si brzdovku do posilovače...





Otázka teď zní: Stačí jenom vylít brzdovku z posilovače (bez jeho rozebrání) a je to OK, nebo je nutné ho rozebrat a vyčistit? Nemám totiž na to čas, v případě, že je nutné ho rozebrat, je v záloze náhradní varianta upravit posilovač pro 19TBV (udělat delší tlačnou tyčku), protože dneska potřebuji odvzdušnit auto...
Vylít ju z něj ?? 🙂
Tak přátelé, všechno špatně🙁





Tak jsem dneska cvičně vyměnil posilovač, doufajíc, že se to zlepší... Při jednom nandávání TBV koukám, že je posilovač plný brzdovky, při dalším sundání TBV vyjel ven pístek...





Samosebou, že část brzdovky vytekla do kufru... Co je nejhorší, na čtvrtek/pátek mám domluvenou geometrii a další seřízení na dílně...





Počítám, že TBV bude muset jít nový (i tento byl nový🙁), ale co s posilovačem plným brzdovky?
Karle Karle, jejda jejda, to je bolístek, hele nechceš to radši prodat, třeba na náhradní díly😀, néé teď vážně, doufám že to do HG stihneš a přijedeš se pochlubit🙂
666 - symbol ďábelského stroje. Tak ať ti šlape. 🙂
Blahopřeji Petkare ke zdárnému zprovoznění. K dokončení je, jak již bylo zmíněno, ještě nějaký ten kousek cesty, ale již je na dohled. Rozjěždění bylo před lety ještě hluboko v mlze, zatímco teď už je zdárně za tebou.
Karle ode mne taky jedna velká gratulace k úspěchu ve Tvém běhu na dlouhou trať
Noo, Karle tak dilo se povedlo, samo jede to je uspech! Preju ti hodne stastnych kilometru a mas muj obdiv za vytrvalost!
Díky, trpělivost budu potřebovat a hlavně, nechci, aby jste si všichni mysleli, ža auto je hotové, to ani v nejmenší, je ve stavu, abych dojel do Poděbrad na HG a mohl se věnovat jiným věcem🙂 a v zimě se budou zase dělat další dodělávky a vychytávky...
tak, 6 let práce máš Petkare za sebou a 3 roky vychytávání much před sebou 🙂)) Tak přeji hodně trpělivosti 🙂
Ačkoli by se mohlo zdát, že představení je u konce, opona půjde dolů, a nebude se už na co koukat, tak my, co jsme seděli celou dobu v první řadě, vidíme i to, co zůstává divákům dál od hlediště ukryto. Takže ode mne zatím velká gratulace k prvnímu samopohybu, ale se závěrečným potleskem ještě chvíli počkám 😉
Také se přidám : Gtatuluji !!!!
Díky kluci, fakt mám radost, nějak mi to včera ještě nedocházelo, přece jenom to byl jenom kousek, navíc jsem byl pryč z toho, že to vůbec jede😀 a pak taky takovéto, bacha, musím to udržet na silnici a taky nervozita z brzd...





Teď už jenom "porodní bolesti", ale HG 2008 to jistí...





Akorát ty brzdy mě trošku znervozňují, přece jenom jsem zvyklý na jiný nástup, ale možná je to částečně jenom můj pocit, na druhou stranu mě to donutí dodělat ruční brzdu...🙂
Já se taky připojuji ke gratulaci.Ať ti autí dělá radost,jak tobě tak i tvému okolí.
Karle, blahopřeju k úspěchu. Po těch X letech, Y dnech a Z hodinách strávených pod autem, nad autem, vedle auta s rukama od šmíru, prachem od broušení úplně všude, se ti konečně splnilo to, proč jsi to všechno dělal. Teď už jen spousta drobností a dětských nemocí, ale od této chvíle si to budeš už jen užívat. Tak si to užívej a ať ti to jezdí.
Láďo, taky jsou akce, kam můžeš přijet n čumendu civilním vozem. On se někdo najde, kdo tě (vás) vezme do auta na orienťák...





Pokecáme, posedíme, uvidíme😀...





Nabídl bych ti, že tě vezmu k nám do erka, ale vzhledem k mé konstituci a upravenému uchycení předních sedaček budu rád, když se za přední sedadla vejdou spacáky a stan...
No já taky nemyslel Karle že to tady rozmázneš způsobem...byl jsem tam a tam a dělal mi to ten a ten a dal jsem mu za to to a to 😉








dá se i napsat mejlíkem 🙂 a nebo jak říkáš pak někdy z očí do ksichtu 😀... ale sotva pochybuju jestli se uvidíme dřív než vyjedu se svým neb napřed musím taky na STK 🙁
Hmmmmm.., móc pěkný !!!!
To Láďa-Ladis: no, o STK raději nebudu referovat, maximálně tak face_to_face někde u pivka...
To Petr:





no nebyl bys to ty, abys nerýpal😀





Ad 1) s rezavou potvorou pod kapotou jsem nedělal nic a ani dělat nemíním... Chápu, že to někoho může konsternovat, ale jak už jsem psal kdysi dávno, tohle je pouze propzatimní řešení - nebudu přece šlechtit motor někomu jinému😀 Samozřejmě, až tam příjde to co tam má být, bude to zušlechtěno...





Ad 2) přední nárazník je lehce nakřivo, spíš teda prostředek jde směrem k autu, ale to ještě bude doupraveno (vytaženo😀). Na té fotce ovšem zkresluje foťák (foceno mobilem🙁), protože bylo zvednuté levé zadní kolo víc než pravé, takže to není tak hrozné...





Ad 3) kola stříbrnit nebudu a nechám je, zatím, šedivé. Ano mohl bych udělat "poprašek od Motipu", ale aby to mělo nějaký efekt a nějak vypadalo, musel bych kola zout a pak to poprášit... do toho se mi jednak teď nechce a druhak ani na to nemám čas a nějak i finance🙁 takže zatím tak...





Ad 4) no, počítám s tím, že auto nějak zprovozním, trošku letos pojezdím, odzkouším a v průběhu zimy budu vychytávat mušky (spíše masařky)...





Ad 5) no volnoběh, zatím neřešen, neb motor běžel naposledy v září a to jako skutečně běžel😀 On se ve volnoběžných otáčkách udržel, ale po vzoru závodních motorů běžel dokonce v závodních volnoběžných😀 4000 rpm.😀 Přičítám to tomu, že místo lanka byla k ovládání natažená klasická struna a nechovala se korektně (bylo to cítit i při sešlápnutí plynu naprázdno), už je tam lanko a chová se to ("na sucho"😉 úplně jinak, tak uvidíme... Musím dobít baterku a vyzkoušet to (což počítám tak do týdne...)
Tak a skoro hotovo...se máš 🙂 já pořád néééééé a nééééé 🙁





pak napiš jak jsi prošel s vlečkou a kotoučema....





já byl před 14 dny se svou Feldou na STK a zrovínka tam byl dohled z ministerstva a zajímali se zrovínka na mou feldičku, no byl to dovoz z dojčlandů, tak asi proto...byl to bývalý policajt dopravák od nás ze Žďáru 🙁
No teda Karle .... Ty jedeš 😉 Ty to snad s tou letošní účastí v v sezóně a výhře srazové ikony v letošním zlatém pacošovi myslíš vážně.





Ale nebyl bych to já, abych neryl 😀 Takže:





1) Už jsi něco udělal opticky s tou rezatou potvorou vzadu pod kapotou ?


2) Přední nárazník se mi zdá nakřivo. Skutečnost, či jen názor foťáku ?


3) Nastříbrnil - oživil bych kola. Jsou na obrázcích tak nějak šedivé a nevýrazné. Poprašek z motipu by hned zvednul hodnotu auta minimálně o dva tisíce. Luxusní lak a kola dělaj auto. To první už máš.


4) K těm plánovaným činnostem typu ručka apod. Co neuděláš teď, tak jakmile to bude jezdit, neuděláš už nikdy ...


5) A jedna zákulisní - už se podařilo přemluvit motor, aby se držel na volnoběžných otáčkách ?





Ale už se těším, až mě v tom svezeš 🙂
No Karle máš to krásný...Zase si udělal deseti mílovej krok..Držim palce🙂

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253