6. únor 2007

Skrátená kulisa radenia pre 4q

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 11271×, Komentářů: 12, Líbí se Autor:

No neverím že som prvý s touto úpravou ale tento nápad bol úplne spontálny-bez akejkolvek inšpirácie.Už dávnejšie som rozmýšlal ako upravit skrátit radenie aby nebol taký velký chod páky. No a raz som len tak sedel pri aute a pri predstave že mam spasovať dvere som za zaoberal hocičím iným a tak som skúsil. A výsledok perfektný.

Takže ide o len o to aby sa zmenil pomer dĺžok kulisi pod a nad kĺbom.Potreboval som na to 2 4q kulisi. A dobre je na tom aj to že pre jednu kulisu je to úprava úplne vratná. No a pri tejto úprave je priam ideálne kulisu aj zrepasovať. Takže z jednej kulisi vyrežeme púzdro kĺbu.

To jednoducho nasadíme na pôvodné puzdro druhej kulisi.týmto sme ziskali zmenu pomeru o 10 mm. No a o tých 10 mm musíme posunút vyššie aj kovovy kĺb na páke kulisi. Ja som to lisoval ale Išlo to aj zraziť.Ja som to pre istou ešte aj zvrchu prskol CO-čkom, ale myslím že to nieje nutné pretože tu niesu vyvíjane tlaky na kĺb zvislo, ale skôr cca vodorovne. Ale potom pozor-zvar treba čo najlepšie zabrúsiť aby nezavadzal vrchnej časti púzdra kĺbu.Vyzera to asi takto takto:

no a teraz to už len poskladať. V tomto medzikuse samozrejme odvŕtame závity tak aby tade prešly 6-ky šroby. Tie som dal zhruba o tych 10 mm dlhšie aby náhodu nepovolili závity. Ale pozor tie dva zadné nesmí pretŕčať zospodu lebo by vadili pri montáži na auto-mohla by sa pri utiahnutí prehnúť celá kulisa.

Tento pomer sa samozrejme dá zmeniť ešte viac tým že vložíme ešte niečo medzi podložku a kulisu ale myslim že to stačí aj takto a okrem toho by sa už musel aj zväčšiť aj otvor v pôvodnej spodnej časti kĺbu a zmena by už nebola vratná.

No a výsledok:

Kulisa skoro absolútne bez vôle, chod sa pri neskrátenej páke zmenil z cca 19 na cca 15,5 cm, a ešte po skrátení o to lepšie. Páka bez "blatových" pohybov-pekne tvrdo a hlavne PRESNE... Je to značný rozdiel oproti tomu keď sa páka iba zreže. Rýchlosti tam idú značne rýchlejšie, no ma to aj nevýhody:

Treba na to trocha zvyk-ale potom je to paráda. No a na synchróny to neni nič moc. Ale myslím že za tú hodinku roboty to stojí


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 11271×, Komentářů: 12, Líbí se Autor:
Slovo kulisa je podľa vzoru žena teda genitív je "kulisy" nie kulisi 😕
no k tomu kloubu řazení:stouracvok to řešil pomocí kloubu který je na eMkové tyči řízení(už mě taky jeden přivezl ale nevím jak přesně to udělal takže to s ním musím prodiskutovat)jinak na shortshift si brousím zuby už dlouo a konečně přišel ten pravý čas takže ho taky udělám...a pokud bude nálada tak ho zkrátím ještě trochu víc a pak se uvidí🙂
tak dneska jsem to udělal uvidim jaký to bude až se svezu 🙂 myslim si že tech 10mm je na normální ježdění rozumný ...chod páky se skrátil tak o 25% .
mam takyto isty short shift par rokov a poviem vam , nie je to nic do beznej premavky, je pekne ze paka chodi kratsie, no ked chcete zaradit dvojku tak ma to aj vacsi vykyv do boku a uz je problem na svete.....odpalil som dve prevodovky aj vdaka nepresnemu radeniu zo shortshiftom a 1490ccm motoru
mam takyto isty short shift par rokov a poviem vam , nie je to nic do beznej premavky, je pekne ze paka chodi kratsie, no ked chcete zaradit dvojku tak ma to aj vacsi vykyv do boku a uz je problem na svete.....odpalil som dve prevodovky aj vdaka nepresnemu radeniu zo shortshiftom a 1490ccm motoru
Ahoj Štěpáne, ten starý kloub (2 gumové silentbloky v plechovém domku) jsem měl v autě původně. Bylo to celkem bez problémů. Jen se nesmi plechový domek na táhlu zmáčknout pro zmenšení vůle v kloubu. Pak to opravdu s řadící pákou lomcuje. U nového táhla (nepoužité) s "kostí" jsem si hned všimnul, že má dost výraznou vůli v podélném směru. Na řadící páce to dělá velký mrtvý chod. V "chytrých" knížkách píšou, že nové provedení táhla má být méně hlučné a bezproblémové (nehrozí vymačkání gum). Kromě toho většího podélného mrtvého chodu, žádné "lepší" nepozoruju.





Ten převod lanovody jsem myslel tak, že by byly 4 bowdeny na každém konci připojené přes mechanismy (asi relativně komplikované, náročné na výrobu a prostor) na převodovku a původní kulisu řazení. Myslím, že by to umožňovalo řazení bez vůlí a bez vlivu vzájemného pohybu karosérie a převodovky. Zabývat se tím asi nebudu. Nemůže se to vyplatit. Kdyby Ti to přišlo zajímavé, tak se k tomu můžeme zkusit "vyhecovat". Mirek
Ahoj Štěpáne, ten starý kloub (2 gumové silentbloky v plechovém domku) jsem měl v autě původně. Bylo to celkem bez problémů. Jen se nesmi plechový domek na táhlu zmáčknout pro zmenšení vůle v kloubu. Pak to opravdu s řadící pákou lomcuje. U nového táhla (nepoužité) s "kostí" jsem si hned všimnul, že má dost výraznou vůli v podélném směru. Na řadící páce to dělá velký mrtvý chod. V "chytrých" knížkách píšou, že nové provedení táhla má být méně hlučné a bezproblémové (nehrozí vymačkání gum). Kromě toho většího podélného mrtvého chodu, žádné "lepší" nepozoruju.





Ten převod lanovody jsem myslel tak, že by byly 4 bowdeny na každém konci připojené přes mechanismy (asi relativně komplikované, náročné na výrobu a prostor) na převodovku a původní kulisu řazení. Myslím, že by to umožňovalo řazení bez vůlí a bez vlivu vzájemného pohybu karosérie a převodovky. Zabývat se tím asi nebudu. Nemůže se to vyplatit. Kdyby Ti to přišlo zajímavé, tak se k tomu můžeme zkusit "vyhecovat". Mirek
mirek:proc by to byl sen,to by nebyl problem udelat,ale myslis ze by to byla vyhoda?ja jsem vzdy daval starsi provedeni kloubu bez pogumovane "kosti" a chodilo to vzdy pekne s minimalnima vulema a paka nevibrovala
Další vůli v řazení způsobuje kloub na táhle řazení. Mám nové 5q tahlo s dvojitým pogumovaným kloubem a na mírně zkrácené řadící páce repasované 5q kulisy je mrtvý chod v podélném směru asi 2-3cm. S tím ale nejde nic dělat, protože při jakékoliv snaze o zmenšení vůle v kloubu by za jizdy vibrovala řadící páka a vypadávaly kvalty.





Fajnové by bylo vymyslet převod řazení lanovody (asi jen sen....). M
no rozmyslal som aj nad tym ze tam dam este nejaku podlozku ako pises,ale skusil som to aj takto a zda sa mi to dostacujuce.myslim ze potom uz by to bolo moc,a okrem ineho keby cosi nevislo zmena uz by nebola vratna lebo povodna spodna cast puzdra by sa znicila tym ze by som musel zväcsit otvor.
doporucuji celou paku udelat z jednoho kusu vcetne kulicky,tohle se za nejakou odbu zlomi🙂
No máš to hezké ale ještě bych dal pod to tak max 1cm silonovou podložku aby to bylo ještě lepší ale zase to půjde hůř.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253