28. únor 2007

Škoda 1100MB de luxe

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 12080×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: Danda
Litr z Roudnice

Koupil jsem jí v roce 2000 od jednoho kouzelného pána z Roudnice. Byl to opravdový fanda a věděl co má. Auto stálo už asi 12 let v garáži na prázdných pneumatikách. Bylo z podivem, že asi po dvou hodinách práce ( vyčištění karburátoru a rozhýbání kol ) se mi podařilo odjet, a to hodně rychle, aby si bývalý majitel prodej nerozmyslel.

Auto je totiž trošku rarita. V techničáku je uveden rok výroby 1968, ale uvedení do provozu listopad 1967. Jde prý o auto ze 40 kusů nulté série vozu Škoda 1100 MB de Luxe. To co vidíte na fotkách je stav jak auto vyjelo z fabriky.

Z fotek si uděláte dobrou představu jak se o auto bývalý majitel staral ( původní rezerva včetně upevňovacího řemínku, sada originálního nářadí - kompletní!!). Má najeto nějakých 90 000 km. Zatím jsem s ní nic moc nedělal snad až na opravu brzd ( kapalina připomínala rosol ), umytí motoru a nátěr disků. Jo, taky dostala nové zadní lampy, ty původní už byly trošku vyšisované.

PS: Ad Všimněte si olova - takhle se musí vyvažovat původní diagonály!!! Autor té připomínky (Hípa) umí vyvážit akorát nové Good-yeary!

Pár detailů,

původní stav motoru,

a motor po oživovací kůře.

Taky jsme hráli ve filmu "Milenci a vrazi".

V roce 2006 jsme stihli Slet MBX.

Opravy a úpravy:

Láďa Ladič jako pacient bacilonosič funguje perfektně. Prostě jsem nakoupil nový brzdy a šel do garáže něco dělat.

Ne, není to pravda Láďa za to nemůže. Brzdy byly KO už dlouho. Jezdit z Mladé Boleslavi do Ústí na ručku je blbost...

Teklo tam už všechno, brzdovka z prasátek, olej z poloos.

Zatím to byla pouze rozborka, arva odmaštění a koupel v odrezovači.

Bubny už se pískujou a bude barvička ( zelená ). Všechny drobnosti po odrezení už jsou v galvanizovně.

Tak tenhle šrot byly brzdy

PS: jedno malé upozornění:Když sundáváte buben je dobré kromě závlačky sundat i matku na bubnu. Fakt to pak jde lépe stáhnout...

Pár nových dílů - styl LL - komaxit a zinkovna

K dokonalosti dovedená "povinná výbava"

Tak jsem dneska (15.3.2007) spáchal kompletní repasi brzd. Až vám někdo bude tvrdit, že tisícovka má na předku stejná ložiska jako 100 - 120 nevěřte mu. Není to pravda.

Nějaké fotečky toho dnešního dílka

28.1.2008

Aby to škodovce nebylo líto, tak jsem jí dokoupil něco do výbavy.

Stylové rádio Tesla Mír

29.2.2008

Hledal jsem kus karburátoru a našel jsem tohle:

Moje další vozy zde na webu:

...a sraz, který jsem s eMBéčkem loni absolvoval:


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 12080×, Komentářů: 21, Líbí se Autor: Danda
Abach nezapomněl prasátka jsou 22 z pickupa
Pakny jsou stejný a pasujou i dopředu...


Ochrana při pískování žádná, jen dostali befel zevnitř neeee!


Při komaxitu to nastříkaj ( naprášej ) a pak zevnitř setřou.
Ahoj. Moc hezký brzdy.


Když to vidím, asi se do toho taky pustím. Jen mi tak napadá: Jsou pakny z litra stejný jako na 105/120... A jak jsi chránil ty bubny při pískování a komaxitu proti poškození a nalakování zevnitř??
Tedy to je fakticky lahodnej kříženec. Když byla fabrika schopná spáchat takovýhle facelift (obloučky 64, blatník 69, etc...), tak se pak nemůžu divit, že se divím, co vše mi navzdory údajům v katalogu nepasuje z dílů oku skrytých... A už se divím celá léta.


Jinak pěkný strojek, jen by mě asi nebavilo pořád dokola vysvětlovat, "že takhle už to bylo".
Koukám jakej pěknej zlatej zinkochromát dělaj v ZPA, čéče 😉


A taky koukám, že tíca Tě teď nějak baví ze všech vozů nejvíc, cóóó? 😉





Každopádně repas brzd máš teda libovou, doslova vymazlenou!!!
Sada matiček originál balení pro 1000MB mě fakt dostala !!! 😀
Mam pocit ze ses jasnej vyherce pristiho Zlatyho pacose!!!
Jsi na omylu. Na ty fotky mám autorský práva já!
Teeeda vsichni ti tady tak vrkaj, na to se nemuzu koukat! 🙂 Musim bejt zlej 🙁) Mas stesti, ze je alespon nekde nafocenej i Hroch!!! To jsi vsechny fotky stahnul z Rebelu? Mas na to autorska prava??? Chtel bych je videt...
Mazec kára a fotka č.2 s busem ŠL11 ještě větší!
Zase otravuju. Je možné, že by ty přední blatníky byly dokonce z modelu ´69? Svědčí o tom díry zaslepené těmi gumovými špuntíky v prostoru těch půlobloučků. Soudím, že se jedná o předvrtané díry k uchycení ozdobné lišty s blikači novějšího typu modelu ´69, jejich jiného významu si nejsem vědom.
A ty hliníkové obruče už tam jsou. Fotky jsou nějaký omyl...
Ono ty oblouky a světýlka jsou fakt původní. Dle původního majitele je to bastl z fabriky. Prý to slepili z toho co zbylo... V tom autě víc věcí jinak než podle roku výroby má být.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Modelu ´68 bych přisuzoval spíše novější půlobloučky na přední masce. Tyto protáhlé až přes blikače byly na prvních modelech. Modelu De Luxe by taky slušely hliníkové obruče na kolech. Je pravdou, že první série sedanů Škoda 1100 MB De Luxe se začala vyrábět koncem roku 1967 už v provedení modelového roku ´68 (představena dokonce už v září na brněnském veletrhu). Charakteristickým prvkem této modelové řady však byly malé oranžové blikače umístěné na předních blatnících těsně přede dveřmi. Naopak zmizela červenobílá parkovací světélka, jež do té doby zdobila zadní sloupky karoserie. Což v případě tvého kousku neplatí. Ale tím bych se moc nezabýval, kdo ví, jak to bylo na konci roku 1967. Vím, že v té době byly vyrobeny dokonce i kousky, které měly namontováno obojí.Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal, suma sumárum jde jen o detaily. Embéčko máš vskutku impozantní.
Gratuluju,krásná práce.
Krása pohledět. Děda měl taky bílou 1100 de luxe, jen s novějším C sloupkem, ale byla zřejmě sešrotována v 80tých letech.
jj, taky souhlasim..krasne stroje!!!
To jo, moc hezká sestavička.
Jo jo, hezkou paletu strojů ten náš Dan má 😉
Moc hezký kousek - gratuluji !!!!!!
Ale to se podívejme, to je ale pěkný litřík.