10. duben 2007

Přestavba startéru z Felicie

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 21292×, Komentářů: 31, Líbí se Autor: J.T.
Přestavba startéru s reduktorem z Felicie do Š100-130

Tato přestavba je velmi jednoduchá, pokud máte všechny potřebné díly.

Jako první potřebujete sehnat startér z felicie

(nejlépe MAGNETON hlavně ne žádný číňan).

Pokud máte startér stačí pak sehnat:

  • Hřídel pastorková 3371.120 (7151.870) cena 236Kč

  • Víko přední 6955.310 cena 157 Kč

Na emailu: stloukalova@evv.cz nebo http://www.evv.cz/

je to partnerská Firma Magnetonu.

Jak postupovat:

Vezmeme imbus klíč a povolíme 4šroubky na víku,které sundáme.

Dále vyndáme pastorek s volnoběžkou. Z pastorku sundáme zajišťovací okroužek a sundáme pružinku a vytáhneme pastorek.

Dáme pastorek do volnoběžky co je na Š120,

vložíme pružinku podložku a zajistíme okroužkem. Namažeme, vložíme do převodového víka a nasadíme přední víko na Š120 a zašroubujeme imbus šroubky. A je hotovo. Rozdíl Pastorku na Š120 a pastorku z Felicie (číňan).

Pokud si seženete tento startér, tak je nutné nejen vyměnit pastorek, ale celý pastorek s volnoběžkou. Mají totiž jiné drážkování než od Magnetonu.

Tak tady je nějaké foto

Tady jsou pastorky z Felicie-Magneton, Felicie-čiňan a Reduktor na š120, dále rozdíl volnoběžky

PS: pokusím se nafotím znovu přestavbu v lepší kvalitě


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 21292×, Komentářů: 31, Líbí se Autor: J.T.
I když použiješ startér z felicie a nevyměníš věnec na setrvačníku, nebude to fungovat, protože je jinak udělaná příruba převodovky a tím pádem startér z felicie je jinak uložený...





proto se při přestavbě mění víko startéru, otázka je, zda seženeš bastl, kde pastorek bude z felicie a víko na škodu 100... navíc je zde i problém v budoucnu s opravou/výměnou startéru, nejde použít ani startér z felicie (kvůli jinému víku) ani ze škody 100 (jiná rozteč na věnci).





Osobně bych vyměnil věnec setrváku a pak přestavěl startér dle návodu nebo koupil originální rychlotočkový...
Všetko je originálne z felície
Setrvačník a věnec je original? Startér asi originál že?
Dobrý deň prosím Vás mám taký problém mám škodu 100 dal som do nej feliciový motor 1.3 prevodovka je original 4-Q ale mám felíciový štarter ale nejako mi búcha čo mám robiť každú radu ocením. Vopred Ďakujem
Ok dekuju,asi to bude jak řikáš,ja jen nechtěl bez hlavě obednavat věci děkuju za konzultaci
To Jiri: V podstatě není co vymýšlet - buď to má "klasický" škodovácký startér a pak je tam věnec na setrvačníku ze škody 100/120 a musíš startér z felicie přestavět





nebo





je tam hybrid, ale nedovedu si představit, že by někdo přestavoval startér ze škody 100/120 a pokud vím, ani to snad technicky nejde (alespoň ne jednoduše)... I kdyby byla tato varianta, stejně musíš tento startér přestavět, protože uchycení (příruba na převodovce) má jinak díry...





Ale ze zkušeností si dovolím tvrdit, že na 99,99% máš vyměněný věnec setrváku, je to nejjednodušší a v podstatě bez problémové...





Dovolím si
dekuji za odpovedi,prave je problem ze ne vim jak je to kompletovano erko s motorem favo jsem uz tak pred lety koupil
Radku, vycházel jsem z informace, že fávo motor již v autě má a nějak ho musel startovat 🙂





Je možné udělat "hybrid" - ponechat věnec setrváku z fáva a na to po úpravách naroubovat tento startér, ale otázka je, co ušetří? V případě poruchy startéru není možné použít ani nouzově jiný z řady Š100/120, protože nesedí pastorek a věnec... tudíž bych rozhodně šel přestavbou startéru nebo ještě lépe nákupem celého nového...
Ale to by asi měl být i vyměněn věnec za 100/120? ne?


Předpokládám, že tazatel chtěl použít věnec z Fa/Fe (resp. nechat) a pak nepřestavovat startér...


Mělo by se každopádně vyměnit víko startéru, protože ve 120/erku je jinak natočený, v poloze z Fa/Fe bude vadit přinejmenším víku nad převodovkou.


O nutnosti změny pastorku při ponechání věnce z Fa/Fe mi není nic známo, ale mám dojem, že je jiná osová vzdálenost a že to fungovat nebude... Ale je to jen nepodložená doměnka.
Ano
Dobry den,mam dotaz,když mam v erku motor z fav.a chci použit strter z feldy(malý rychlo běžny)musim ho upravovat jak je tady popsano?dekuji za radu
Tak ceny opravdu stejné, jak jsou uvedeny v článku. Díly dnes dorazily, startér už je přestavěn.
Děkuji za doplňující informaci🙂
Tak jsem se trochu poňoupal v číslech dílů a katalozích a tento vyobrazený přestavěný startér je dokonce z Fabie 1,0/1,4 (s českým OHV motorem). Já co mám na přestavbu je totéž, jen s C na konci, tento G ho nahrazuje. Felda má na konci B.


To jen tak pro úplnost, že nemusí jít nutně o feldí startér, ale dá se tedy použít i fabia či octavia s českým motorem.
Objednával jsem díly dnes a ceny v e-shopu podle původních cen J.T. Tak uvidím, za jaký ceny to přiletí.
Pastorek 234 Kč a víko 203 Kč s DPH 😉
Když tak pisni aktuální ceny.
Řeším teď přestavbu a díly pujde asi i objednat v e-shopu na www.evv.cz , mají je stále skladem, ceny se trochu hnuly, ale stále to neni nic hroznýho...
No ty dily starteru jsou z 1,3
Zdravím,měl bych jenom dotaz z jakej feldy by ten strartér měl být???,díky
Takze, jestli ma nekdo zajem o tyto dily necht si je objedna na emailu


hradilova@ew.cz jsou skladem🙂 Je to firna (asi smluvni prodejce) primo v Kromerizi Hura dotoho🙂
🙂)) to mi reknou?
Nemáme, zeptejte se příští týden po zboží 😀DD
1) Nebude


2) Nejsou


3) Není
Asi o tom pisou vsude mozne, ja mozna z lenosti se radeji zeptam🙂


Favo starter nelze pouzit ve vozech MB az 130( ma mensi pastorek). 1) co kdyz na nej neco jako navarim pastorek ze 120?(vetsi) Bude fakcit? 2)Jsou tela starteru shodna?(umisteni a roztec der verzus osa pastorku🙂 3) Je stejna osova vzdalenost setrvaku a pastorku? To je vse
a pozor na čiňana je to hzoznej startér nepasuje volnoběžka s s pastorkem od Magnetonu. mam tam foto 3 pastorků čiňan z feldy a na 120cku
Taky mohu vřele doporučit tento startér, přestavoval jsem ho taky, ale dávno když ještě nebyly k dispozici pastorky a víka na 120, takže jsem musel obrousit a pak odsoustružit zuby pastorku a místo toho tam nasadit a decentně navařit jen to ozubení z volnoběžky eRka a udělat větší díru do víka, nevýhodou je, že tento startér pak má cívku otočenou nahoru těsně pod tím deklem 🙁
S takto upraveným startérem mám zkušenosti z Rapida a musím říct,že je to obrovský rozdíl,auto krásně startovalo.Můžu jen doporučit!!!
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Snad jen dodám, že startér s reduktorem má nižší proudové nároky (necucá tolik baterku) a točí mnohem vyšší otáčky, tudíž je spuštění motoru mnohem snažší.
To Dan: Možná proto, že výkon erkového startéru je cca 0,6 kW, poslední 120kové startéry (a startéry ve 135/136 rapidech) měly 0,8 kW a felicie mají 1 kW....





Zkus si přečíst http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=154 a možná ti bude jasnější smysl této úpravy🙂
ja se jen zeptam proc to delat? starter je snad nejkvalitjsi mechanicka cast erka🙂