10. duben 2007

Přestavba startéru z Felicie

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 21292×, Komentářů: 31, Líbí se Autor: J.T.
Přestavba startéru s reduktorem z Felicie do Š100-130

Tato přestavba je velmi jednoduchá, pokud máte všechny potřebné díly.

Jako první potřebujete sehnat startér z felicie

(nejlépe MAGNETON hlavně ne žádný číňan).

Pokud máte startér stačí pak sehnat:

  • Hřídel pastorková 3371.120 (7151.870) cena 236Kč

  • Víko přední 6955.310 cena 157 Kč

Na emailu: stloukalova@evv.cz nebo http://www.evv.cz/

je to partnerská Firma Magnetonu.

Jak postupovat:

Vezmeme imbus klíč a povolíme 4šroubky na víku,které sundáme.

Dále vyndáme pastorek s volnoběžkou. Z pastorku sundáme zajišťovací okroužek a sundáme pružinku a vytáhneme pastorek.

Dáme pastorek do volnoběžky co je na Š120,

vložíme pružinku podložku a zajistíme okroužkem. Namažeme, vložíme do převodového víka a nasadíme přední víko na Š120 a zašroubujeme imbus šroubky. A je hotovo. Rozdíl Pastorku na Š120 a pastorku z Felicie (číňan).

Pokud si seženete tento startér, tak je nutné nejen vyměnit pastorek, ale celý pastorek s volnoběžkou. Mají totiž jiné drážkování než od Magnetonu.

Tak tady je nějaké foto

Tady jsou pastorky z Felicie-Magneton, Felicie-čiňan a Reduktor na š120, dále rozdíl volnoběžky

PS: pokusím se nafotím znovu přestavbu v lepší kvalitě


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 21292×, Komentářů: 31, Líbí se Autor: J.T.
I když použiješ startér z felicie a nevyměníš věnec na setrvačníku, nebude to fungovat, protože je jinak udělaná příruba převodovky a tím pádem startér z felicie je jinak uložený...





proto se při přestavbě mění víko startéru, otázka je, zda seženeš bastl, kde pastorek bude z felicie a víko na škodu 100... navíc je zde i problém v budoucnu s opravou/výměnou startéru, nejde použít ani startér z felicie (kvůli jinému víku) ani ze škody 100 (jiná rozteč na věnci).





Osobně bych vyměnil věnec setrváku a pak přestavěl startér dle návodu nebo koupil originální rychlotočkový...
Všetko je originálne z felície
Setrvačník a věnec je original? Startér asi originál že?
Dobrý deň prosím Vás mám taký problém mám škodu 100 dal som do nej feliciový motor 1.3 prevodovka je original 4-Q ale mám felíciový štarter ale nejako mi búcha čo mám robiť každú radu ocením. Vopred Ďakujem
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ok dekuju,asi to bude jak řikáš,ja jen nechtěl bez hlavě obednavat věci děkuju za konzultaci
To Jiri: V podstatě není co vymýšlet - buď to má "klasický" škodovácký startér a pak je tam věnec na setrvačníku ze škody 100/120 a musíš startér z felicie přestavět





nebo





je tam hybrid, ale nedovedu si představit, že by někdo přestavoval startér ze škody 100/120 a pokud vím, ani to snad technicky nejde (alespoň ne jednoduše)... I kdyby byla tato varianta, stejně musíš tento startér přestavět, protože uchycení (příruba na převodovce) má jinak díry...





Ale ze zkušeností si dovolím tvrdit, že na 99,99% máš vyměněný věnec setrváku, je to nejjednodušší a v podstatě bez problémové...





Dovolím si
dekuji za odpovedi,prave je problem ze ne vim jak je to kompletovano erko s motorem favo jsem uz tak pred lety koupil
Radku, vycházel jsem z informace, že fávo motor již v autě má a nějak ho musel startovat 🙂





Je možné udělat "hybrid" - ponechat věnec setrváku z fáva a na to po úpravách naroubovat tento startér, ale otázka je, co ušetří? V případě poruchy startéru není možné použít ani nouzově jiný z řady Š100/120, protože nesedí pastorek a věnec... tudíž bych rozhodně šel přestavbou startéru nebo ještě lépe nákupem celého nového...
Ale to by asi měl být i vyměněn věnec za 100/120? ne?


Předpokládám, že tazatel chtěl použít věnec z Fa/Fe (resp. nechat) a pak nepřestavovat startér...


Mělo by se každopádně vyměnit víko startéru, protože ve 120/erku je jinak natočený, v poloze z Fa/Fe bude vadit přinejmenším víku nad převodovkou.


O nutnosti změny pastorku při ponechání věnce z Fa/Fe mi není nic známo, ale mám dojem, že je jiná osová vzdálenost a že to fungovat nebude... Ale je to jen nepodložená doměnka.
Ano
Dobry den,mam dotaz,když mam v erku motor z fav.a chci použit strter z feldy(malý rychlo běžny)musim ho upravovat jak je tady popsano?dekuji za radu
Tak ceny opravdu stejné, jak jsou uvedeny v článku. Díly dnes dorazily, startér už je přestavěn.
Děkuji za doplňující informaci🙂
Tak jsem se trochu poňoupal v číslech dílů a katalozích a tento vyobrazený přestavěný startér je dokonce z Fabie 1,0/1,4 (s českým OHV motorem). Já co mám na přestavbu je totéž, jen s C na konci, tento G ho nahrazuje. Felda má na konci B.


To jen tak pro úplnost, že nemusí jít nutně o feldí startér, ale dá se tedy použít i fabia či octavia s českým motorem.
Objednával jsem díly dnes a ceny v e-shopu podle původních cen J.T. Tak uvidím, za jaký ceny to přiletí.
Pastorek 234 Kč a víko 203 Kč s DPH 😉
Když tak pisni aktuální ceny.
Řeším teď přestavbu a díly pujde asi i objednat v e-shopu na www.evv.cz , mají je stále skladem, ceny se trochu hnuly, ale stále to neni nic hroznýho...
No ty dily starteru jsou z 1,3
Zdravím,měl bych jenom dotaz z jakej feldy by ten strartér měl být???,díky
Takze, jestli ma nekdo zajem o tyto dily necht si je objedna na emailu


hradilova@ew.cz jsou skladem🙂 Je to firna (asi smluvni prodejce) primo v Kromerizi Hura dotoho🙂
🙂)) to mi reknou?
Nemáme, zeptejte se příští týden po zboží 😀DD
1) Nebude


2) Nejsou


3) Není
Asi o tom pisou vsude mozne, ja mozna z lenosti se radeji zeptam🙂


Favo starter nelze pouzit ve vozech MB az 130( ma mensi pastorek). 1) co kdyz na nej neco jako navarim pastorek ze 120?(vetsi) Bude fakcit? 2)Jsou tela starteru shodna?(umisteni a roztec der verzus osa pastorku🙂 3) Je stejna osova vzdalenost setrvaku a pastorku? To je vse
a pozor na čiňana je to hzoznej startér nepasuje volnoběžka s s pastorkem od Magnetonu. mam tam foto 3 pastorků čiňan z feldy a na 120cku
Taky mohu vřele doporučit tento startér, přestavoval jsem ho taky, ale dávno když ještě nebyly k dispozici pastorky a víka na 120, takže jsem musel obrousit a pak odsoustružit zuby pastorku a místo toho tam nasadit a decentně navařit jen to ozubení z volnoběžky eRka a udělat větší díru do víka, nevýhodou je, že tento startér pak má cívku otočenou nahoru těsně pod tím deklem 🙁
S takto upraveným startérem mám zkušenosti z Rapida a musím říct,že je to obrovský rozdíl,auto krásně startovalo.Můžu jen doporučit!!!
Snad jen dodám, že startér s reduktorem má nižší proudové nároky (necucá tolik baterku) a točí mnohem vyšší otáčky, tudíž je spuštění motoru mnohem snažší.
To Dan: Možná proto, že výkon erkového startéru je cca 0,6 kW, poslední 120kové startéry (a startéry ve 135/136 rapidech) měly 0,8 kW a felicie mají 1 kW....





Zkus si přečíst http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=154 a možná ti bude jasnější smysl této úpravy🙂
ja se jen zeptam proc to delat? starter je snad nejkvalitjsi mechanicka cast erka🙂