23. duben 2007

Kopřivnice 2007

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 11280×, Komentářů: 37, Líbí se Autor: J.T.
Jaro

Tento sraz se koná vždy 2x do roka. Většinou před jarníma Běšinama a pak na konci sezóny. Bylo možno zde okouknout veškeré upravené auta nejen značky škoda, ale taky se naskytla příležitost nafotit a vidět pár veteránků:Tatra603, Škoda1000MB, Škoda 110R, Škoda Favorit MTX-roadster,VW brouk, Ferrari, Porsche 911 aj.

Bylo zde hlavně k vidění auta značek VW golf, Škoda Octavia, Felicie, Favorit, ale taky Audi TT, Škoda-Tatra.

za menší poplatek bylo možno se projet po okruhu a nebo si zajet sprint.

Erka:

Kila a Litr

Speciál:

bez komentáře:


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 11280×, Komentářů: 37, Líbí se Autor: J.T.
Ještě bude článeček ze Šumperka-Bludov.. Někdy tam je Brko..
Každopádně přínosná reportáž, děkujeme DžejTý 😉
to eMBéBé: viděl jsi Auto.cz? Tvůj litr je na úvodní stránce. Jo tady je někdo slavný 😉
Fuuuuu, tak toto je husta kapusta, toto fakt nezvladnem a najlepsie je to Facko na konci. 🙂) Clovek sa az desi co vsetko su ludia schopni navystrajat. Inac cest vynimkam.
A hele, moje auto...


(ta tyrkysová eMBé tisíc 2T5....)
A ty tuningový zadní světla jsou fakt ze stejšna
jj, to zelený je Tatra 57 B, následník populární Hadimršky
Dando to je prostě upgrade tuning let šedesátých, na starou káru nový vyvoněný hi-tech plexi lampy ze stejšna (asi) 😀DD
Danda: tam byl populár??? a já myslel že to je Tatra 57 myslím.


Jarda: od Koka erko je ve 3tím řádku.
bol som tam ja som majitel tej zelenej erky jedn z naj zrazov co som zazil daco parada kto tamnebol moze banovat
Kokova erka sem si nevšiml.
To nebyl můj první komentář...


120 jako erka s prdeli 120, hranatý svštla, platový nárazníky.
Taky si rejpnu: ten populár je krásnej, ale co ty světla vzadu...
Jardo, připadá mi, že se trochu vykrucuješ. Tvůj komentář "Litříky jsou krásný, ale ty erka... to je cikánskej bastl..." tu byl jako první. O 120 ani zmínka a vzhledem, že mezi těmi eRky je i Kokovo, na jeho místě bych se nad tím asi taky pozastavil.


I když ne všechny jsou zrovna vrchol estetiky nebo ladnosti tvarů, jsou dobře řemeslně zpracovaný. Za bastl považuju něco, co je zbouchaný bez ladu a skladu k sobě nevalným způsobem (nýty, lepící páska, šrouby ven apod...)


Navíc tvé ostré komentáře u spousty aut jsou známé. Nevím, kde bereš tu sílu takhle příkře hodnotit něčí práci, kdfyž sám jsi nám toho ještě moc nepředved. Nebo jsem něco někde přehlédl?
RST: Já jsem ale vůbec nechtěl nikoho urazit, a vůbec netvrdím že všecky UPRAVENÝ auta jsou zprasený, jen chci říct že když vemu celkem zachovalý erko, vyříznu mu v přednim čele díru, do zadního napasuju hranatý světla a kolem dokola mraky plastu, tak to neni zrovna estetické...


Tvá auta mezi taková nepatří.





Joffo:


Populár je sice plnohodnotnej a krásnej veterán, ale erko bude za třicet let tam kde je teď on, tak a kolik se jich dochová "nedotčených"...


Pravda, Populárů je hrstka, erek kolem 6000, ale za 30 let?





Zachránit auto před šrotem to je hezký, a souhlasim že to je lepší než přetavení na hřebíky, ale co má třeba takové "brko" s erkem ještě společného?





Koko: Tim cikánskym bastlem sem nemyslel tebe, ale vyjadřoval jsem se k těm fokám. Nevim jak u vás, ale tady u cikánu vedou 120tky....





Nevim proč to tak prožíváte když tu řeknu že se mi něco nelíbí, tak to zkusim obráceně, líbilo by se mi když by bylo tolik kupátek jako má například Michal K. (s původním chladičem samozřejmě😀 ) jako je přestaveb na RS....
jj,Peta ma pravdu a ja stojim pri nem.Nektera se mi origo libi nektera ne.Ja primo origo nemusim,take mam rad upravene,ale trochu jinak.A navic,proti gustu zadny ...... No a ne🙂 Kazdy je nejaky,ja take 🙂))
Jelikož mám Kopřivnici "za humny" taky jsem se rozhodl vyrazil. Bohužel jsem už od Příbora (pořád jsem byl ten šťastnější) stál v koloně, která jela hoodně pomalu. A tak mě i docela mrzí, že svoje eRko jsem musel nechat stát na jakési polní cestě a zbytek dojet na kole 🙂 Možná by Jarda neřekl, že tam byly jen samé upravené auta. Sraz byl pěkný, ale toho národa!!!
Se neperte pořád🙂 některý úpravy jsou strašný, některý moc pěkný a povedený, originál má vždy něco do sebe tak co? nic....Začíná se to tu rozdělovat na 2 tábory (úpravci a originalisti popřípadě úpravci a jarda😀), tak vás vyzívám k jakýsi schovývavosti, šetřením zbytečnýho popichování a tak, vždyť nám jde všem o jedno a to samý, jen jdeme každej svojí cestou 🙂.........ha doufám že tam není moc hrubek a že to neni uplnej blábol 🙂
Dík a pochvala J.T. za reportáž ze srazu. S novým foťákem se to fotí, což?


No a nedá mi to, abych se taky nepřipojil k diskuzi. Byl to tuningový sraz, tak co tam asi mělo být za auta, když ne tuningová? To, že ne každá úprava se musí líbit všem je pak normální. Já si všímám i u podle mě nepovedených úprav hlavně řemeslného zpracování a pozitivně hodnotím aspoň vynaložené úsilí. Každý z úpravců do toho vloží kus sebe a nějak se tím světu vyjádří. Takže můžem diskuzi klidně otočit, co je víc? Rozložit něco a pak to zase složit do původního stavu, nebo každý díl ještě nějak poupravit a vše spasovat v něco nového? "Originalisty" pak můžem považovat za "pouhé" montéry a úpravce za lidi kreativní, protože tvoří něco nového, dávají do toho kus sebe. Píšu to záměrně v uvozovkách, protože dát auto do perfekního stavu je spousta úsilí a kus života taky. Chci tím říct, že bychom se měli vzájemně uznávat a ne se urážet silnými výrazy. A když už se mi něco nelíbí, tak to můžu vyjádřit nějak inteligentně a ne výrazy typu hnus, tuzing atd...


Sám za sebe říkám, že se mi líbí eRka originální i upravená, i hodně přestavěná. Za top úpravu považuju např. BrKo, protože to kluci dovedli k naprostý dokonalosti.


A teď něco osobního: mě klidně jardo.r můžeš kdykoli rovnou říct, že moje auto je zprasený, neboť to není originál. Já ti na oplátku klidně taky pak řeknu své.


Domluvil jsem.
Tuning akce je něco jiného než HG atd. Taky na HG v Bludově.... se určitě lidi chovaj jinak než na parkovišti(polygon Tatra), kde bylo na zemi odhozeno spousty plast. lahví, jídla papírů aj. bordela. Jinak počasí bylo dobré a jiné roky je větší zastoupení starších škodovek.
Jo jinak eRko je více než historické spíš technicko - estetické dědictví; protože jeho karoserie patří mezi 100 ikon českého designu. Po technické stránce je to už spekulativní 😀
Jarda.r: "Škodovky považuju za část historickýho dědictví a proto si myslim že by se k nim lidi tak měli chovat." 😀 No moje část historickýho dědictví už měla skončit dávno ve šrotě, ale byl jsem tak mladej a hloupej že jsem jí radši zbastlil .) Jinak jak píše Petr, skoro u každýho upravenýho auta tady na webu píšeš jak je to hrozný, ničit takovýhle auta, ale to fakt není pravda, ty auta jezdí, mají ještě něco před sebou, což se o těch v kovošrotu říct nedá 🙂
No,hezky se to tady rozjelo.Dovolím si teda přidat taky svůj komentář.Vůbec nic nenamítám proti TUNINGU je to každýho věc a na NĚKTERÝ vytuněný auta je opravdu radost pohledět,klobouk dolu.Na tuning Erka mám však svůj názor a to takovej,že jakýmkoli zásahem do původního vzhledu a to nemyslím origo stavu,se Erko jen znehodnocuje.Nemám na mysli výkonější motor,brzdy,chlazení v čele atd.,mám na myslí různé hnusy,kterým se říká spoilery,prahové nástavce,světla z ??? atd.


Když tuning Erka,tak kit RS.Toto je můj názor na tuning Erka,ne tuning jako takovej.
No, ty eRka s eMkovejma zadníma světlama sice nevypadají nic moc, ale nejsou alespoň ve špatnym stavu a ani se nejedná o vidlák tuzing. Každej má holt jinej vkus, a na Slovensku je kombinování 110R+120GLS docela populární (taky se to tu už řešilo).


Po třech letech evoluce, co se mezi eRkama pohybuju, jsem dospěl k názoru, že paradoxně ty originální zadní světla jsou asi ty nejlepší, co jsem viděl 😀 4x kulatý vypadají jako dobrý nápad, ale eRko na to nemá tu správnou "prdel" (svislé zadní čelo, není to Vette, bohužel), eMkový jsou moc masivní, Avia-Daewoo co mám já jsou nudný. Možná velká kulatá združená světla ála Ford GT40... nevim.
to jarda:to o tom cikanskym bastlu mi reknes do oci na HG!


jinak asi jak ekl petr,je to clanek o tuning srazu,tak tam asi logicky budou upravena auta🙂a jinak jak J.T. urcite potvrdi sraz byl fajn a myslim,ze celkem pekne zahajeni sezony tady na Ostravsku🙂
Zdravím vás všetkých.Vstúpim do vášho rozhovoru.Nemyslím si že eRky by sa mali zachovať len originály.Mám doma škodu popular,r.v.1938,a nedovolil by som si naň dať čo i len iný šrobik ako bol originál(samozrejme nie vždy sa to dá),ale mám aj eRku,a tú sa snažím skoro celú prerobiť a upraviť.Mne sa páčia všetky autá,dôležité je aby auto malo malo dušu!!!!!!!!!!!!!!!
tak jsem se kouknul na ty stránky, a první věc kterou jsem otevřel ... no musím se smát..





Je ráno, 8.4.2032. Zazvonil mi můj nový mobil který zvládá už 15 mpix, má 18 milionů barev na displayi a dokáže hlas přenášet v stereo kvalitě. Mimo jiné má i budík.


Jedu si dnes pro nového miláčka. Na objednaného golfa VIII. generace čekám už měsíc. Dodací lhůty jsou děsné. Objednával jsem si do něj vyhřívané čelní sklo. Je to verze sport. Jedna z nejvýkonnějších, jaké jsem si mohl objednat. Stojí 1.350.000,-. Motor je kombinace turba a kompresoru. Z litrového výkonu dostali 70 koní, což je tak akorát na dvouválec. Auto s tímhle motorem upaluje rychlostí až 127km/h. Stejně se snížila rychlost na dálnici na 120, tak mám ještě výkonovou rezervu. Na 120 se rozjíždím 25 vteřin. Auto má redukovanou váhu na 2.25 tuny. Je jedno z těch lehčích.


Už se na něj těším.








Kdyžtak tenhle komentář smažte...
Heee !! Tak teď Ti to vrátím Tvými slovy 🙂 ... na takový web nemám sílu ... ale tady ji máš ? Neplatí tedy že "...když něco nemůžu udělat tak aby to aspoň za něco stálo tak bych to spíš dělat neměl ... " ?? To bych hodnotil, jako přizdisráčství ... ( neber to nijak osobně, ale jsem zvyklý mluvit otevřeně a přímo k věci )





A škodovky, jako součást historickýho dědictví ? Nechtěj mne rozesmát. Za historický dědictví bych považoval ( jakože nepovažuju, je mi to u pr... ) třeba ... třeba ... třeba chrám svatého Víta. Já vím, je to debilní přirovnání, ale on je jen jeden !! Nenahraditelný, ojedinělý. Ale škodovky ? eRka v počtu cca 60 tis. vyrobených kusů , hundrtky v hejnech ... prosímtě nech toho.





Ale to se nám ta debata zatáči kapku jinam a bylo by to asi na hodně dlouho a je to zcela mimo mísu tohohle článku, kterej nám měl přinést pohled na to, co se děje za rybníkem .. 😉 Takže tímto končím. chtěl jsem jen říct, že by všeobecně komentářům a projevům prospělo trochu méně radikálnosti, militantnosti a trochu více tolerance a taktu ve vyjadřování svých pocitů.





Howgh !! Přesto, že jste slyšeli slovo boží 🙂) platí, že toto je výhradně můj osobní názor a nikdo není povinen se s ním ztotožňovat. Všechna práva zahrazena a kdo se ohradí, toho vezme čert !!





😀
No, myslim že na takovej web nemám sílu, a navíc, tuning ostatních aut je boj jiných lidí. Ať si zahraniční plechovky tuněj o stošest...





Škodovky považuju za část historickýho dědictví a proto si myslim že by se k nim lidi tak měli chovat.





K tomu ale bude třeba ještě mnoho času než k tomu lidi dospějou. Tátovi nedávno jeden němec obdivoval Barču a to je otlučená a orezlá, ale chválil. Místní ti do toho maximálně kopnou...
Ale jo, já Ti to neberu. Jen trochu více tolerance a taktu v projevu...


Já nejsem ani zastánce originálu, ani tuningu a leccos se mi taky hrubě nelíbí. Ale prostě to ignoruji. Ano, podívám se a jdu od toho. Ten křížek v pravém rohu nahoře na monitoru má kouzelnou sílu. Na tuning srazy nejezdím. Často si vzpomenu na sebe, když mi bylo dvacet a myslel jsem, že plastové prahy a křídlo na kapotě je něco, bez čeho bych byl společensky znemožněn .. 🙂) Prostě jsem si tím taky prošel a přišel jsem na to později. Dnes si říkám, ať každý dělá jak umí. Zkrátka žij a nech žít 😉 A co je nejdůležitější, v případě kritiky mít uklizeno před vlastním prahem





A to s tím odbojem ... mám obavu, že to jsi tady na špatném webu. Pokud chceš otevřený boj, doporučoval bych např. http://www.tuning-forum.org/portal.php
Petře promiň, já tě chápu, souhlasím, jen jsem si dovolil utrousit poznámku žě tyto konkrétní úpravy se mi ani trochu nelíbí. No a k těm penězům, když něco nemůžu udělat tak aby to aspoň za něco stálo tak bych to spíš dělat neměl, nebo bych se tím neměl chlubi na srazech...





V jedný věci, ale nemáš pravdu, to že tuneři nic nevnucují. Jelikož jsou to většinou lidi zhruba také v mým věku a setkávám se s nima, tak si dovolím nesouhlasit. Tuning ti dnes vnucuje skoro každej, kdykoliv přijedu někam s Pomněnkou tak většina takovejch lidí hned řekne "dej tam pořádnej motor, aspon favorita" a nějakej spojler... atd... A když si dovolím oponovat že to do takovýho auta nepatří a že mi zálež na originalitě, tak se začnou vysmívat, že to patří do šrotu....





Tudíž si dovoluji také konetovat jejich auta a beru to jako takovej odboj proti tuningu, kterej ti dnes vnucujou uplně všude, jak média, tak samotný lidi.





Proč tam asi dávaj basový repráky kilowatových výkonů? Aby na sebe upozornili, vnutili se, a to je právě to co mi vadí.
Petr:souhlasím ... když jsem objevil tyto stránky čekal jsem že tu budou lidi zapálený do tuningu eRek ale opak byl pravdou ... i když se tu najdou i tací kteří svoje eRka tuní 🙂
Budu se už poněkolikáté opakovat a je to neustále omílané téma, ale začíná mi to už vadit a proto napíšu, to co napíšu.





Jardo sorry, ale tyhle kecy mne tady na stránkách už fakt nebaví, ne -li něco jiného ... Byl to tuningový sraz, tak nelze očekávat, že tam přijedou naleštění, voňaví veteráni v origo provedení.





Majitelé těchto aut do jejich vzhledu vložili nemálo svého času, práce, svých peněz a vlastní invence podle svého vkusu. Tobě se to může nelíbit, máš dokonce svobodné právo to korektně vyjádřit, ale to je asi tak všechno. Nikdo Ti nedal právo hodnotit způsobem, jakým jsi se právě prezentoval. Zkus se postavit do role těch vesměs mladých tunerů s leckdy velmi omezenými finančními zdroji a poslouchat na svoji adresu poznámky podobného ražení ...





Pokud se Ti líbí originální a původní provedení, máš tisíc možností, jak svoje touhy a představy naplnit po svém. Pořiď si pikslu, vypiplej z toho od prvního rezatého šroubku do poslední leštěné hliníkové lišty mazlíka svých snů a pak se pochlub ostatním a hrdě řekni ... tohle jsem postavil já ! Tak jako to dělají i ti majitelé aut upravených dle jejich vkusu a jsou na to právem náležitě pyšní. Ale nesnaž se přesvědčovat ty, kteří jednají odlišně od Tvých ideálů, že je to špatné. Oni Ti taky nevnucují, že na eRku musí být křídlo jak z F15 a kola jak povalená popelnice ...





Toť asi vše, co jsem měl na srdci, snad je to dost srozumitelné...





Jo a pokud mne zrak neklame, tak v nadpisu těchto stránek stojí "Škoda 110 R - tuning" a ne klub přátel originálních kupátek ..





Tak. To zas bude komentářová mela .. 🙂
Litříky jsou krásný, ale ty erka... to je cikánskej bastl...
Kucí origo erko jsem tam nenašel žádné, každé mělo aspoň kulaté lemy nebo něco podobného. Jinak jsou tam 2 litříky
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Jarda:njn proto se tomu říká tuning... ale jako popravdě některý erka bych dal i do bastlů 🙁
Oko originalisty při pohledu na "erka" vlhne, slov se nedostává.