6. květen 2007

Zdendova vykopávka.

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9162×, Komentářů: 19, Líbí se Autor: Zdenda

Ahoj, tak že nějaké info o mně: jmenuju se Zdeněk jsem z Příbrami, je mi 23 a studuju ,(nebo to aspoň úspěšně předstírám), Technickou fakultu ČZU v Praze. Z mých koníčků: čundry, voda, stará auta a motocykly.

To jsem já a můj zatím jediný pojízdný stroj:)

Předem se omlouvám za životu nebezpečnou úroveň mého pravopisu.

Jak to začalo.

Před pár lety jsem se rozhodl pořídit si nějaké to historické vozidlo. Přemýšlel jsem o Octavii, ale z nedostatku prostoru a financí jsem začal s motorkami. I když jsem nikdy před tím na motorce neseděl,garáží prošlo několik kejvaček a panelek. Jednu 175 mám teď zrenovovanou, a další čekají . No a někdy na jaře 2005 jsem v annonci zahlédl Š 110 R za odvoz. I když už byla pryč, myšlenka erka mě nadchla (doma už tak nadšení nebyli).Začal jsem shánět. Dost erek viděl, ale většinou byly prohnilé nebo pro mě moc drahé.

Někdy v létě se ni ozval pán, že má erko v garáži 15 let na špalkách, jestli mám zájem? Dal mi klíče od garáže, ať si to prohlédnu a dám mu vědět.

Takhle vypadalo, když jsem ho ometl z největšího bordelu.

Po prvním ohledání jsem zjistil následující:

plusy

- minimální koroze (84 měněná karoserie)

- trochu obouchané loukotě zapsané v TP

- náporák

- motor údajně najeto 500 km,snížená hlava

mínusy

- nekompletní(tapecírunk, zadní čelo, výfuk, svody, rámečky světel,atd..)

- vyvařovaná střecha (údajně mu na to spadl strom)

- zmačkaný podběh (střet s tatrou)

- nesedí kapota

- rozbité čelní okno

- pochybně provedené díry na hadice od náporu

Celkově ne moc profesionální opravy a úpravy. Prý z toho chtěl stavět A2 a jezdit soutěže.

Nakonec jsme se dohodli na ceně 10 000 kč s tím, že mu je dám až auto přehlásí. Protože v dokladech je bohužel psaný jeho známý, se kterým to měl dohromady.

Po dlouhém přemýšlení, kam směřovat konečnou podobu auta jsem se rozhodl zůstat u myšlenky ádvojky. Pouze s úpravami a díly , které byly tehdy možné. Několikrát jsem kvůli tomu navštívil i archiv v Mladé Boleslavi.

Do konce roku 2005 jsem pokračoval sháněním dílů a informací.

2006

V roce 2006 jsem přivezl ještě jedno erko na díly. To je sice značně prohnilejší a má střešní okno, ale 2000 kč byla solidní cena. Jak to tak bývá, ve zvolený den odvozu po vlastní ose byla zrovna sněhová kalamita, takže cesta ze šumavy na lehce sjetých OR 6 byla velým zážitkem.

(Další foto v galerii.)

V tomto roce jsem také sehnal garáž s elektrikou, sice se trochu sype ale papundeklové obložení to dočasně zlepšilo. Auto jsem sem přestěhoval a odstrojil.

To bylo v červnu 2006, a od té doby jsem na něj až do dubna 2007 nesáhl. Způsobila to rekonstrukce bytu, která společně se školou sežrala všechen čas i peníze.

2007

Od dubna jsem zatím auto částečně zbavil asfaltu a snažil se dotlačit bývalého pana „majitele“, aby pohnul s těmi doklady. Jistý pokrok tu byl, ale výsledek pořád žádný. Uklidňuju se tím, že to jistí doklady z červeného erka, které ale nemají zapsané elektrony.

Shrnutí, kde všude se s autem něco dělo:

  • nejspíš měněné prahy (ve vnitř jsou vidět 2 výztuhy přes sebe) + vyvařovaná místa zvenku
  • pravý práh prohlý směrem dovnitř
  • celá střecha vyklepaná a převařená (vnitřní výztuhy taky dost divoký)
  • vařené zadní podběhy
  • chybí vanička kufru – místo ní plech mezi podběhama
  • pomačkané lemy kufru a vytažený plech se šrouby na panty kapoty
  • vyřezané díry na hadice od náporu.

(Další foto v galerii.)

Rád bych vás požádal o radu. Jsteli mi někdo schopen říct, jak snadno (nesnadno) je to opravitelné a není-li lepší vyvařovat nějaký děravý, ale napředělávaný skelet? Taky jestli dokážete někdo odhadnout, co by si za to řekl klempíř?


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9162×, Komentářů: 19, Líbí se Autor: Zdenda
Čau Zdendo, já osobě bych udělal tu zenenou je v dost dobrém stavu alespoň podle těch fotek. Doporučuju též koupit nebo pujčit COčko,je to sním jednoduché. 🙂 Já mám s klempířem špatnou skušenost, chtejí hodně penez a pek to odfláknou, ruzné díry jenom zamaskujou tmelama a za dva roky to můžeš dělat znovu. 🙁 Prostě co si neuděláš sám to namáš!


Přeju Tí hodně zdaru a hodně nadčení eRkaři 😀
Mě dělal pan klepíř téměř celou střechu znova-nešahal do nosných částí a koštovalo to 6000Kč ale bacha ne každej ti to vytvaruje z rovnýho plechu!
Taky koukám, že se v Příbrami sem tam něco vyloupne 🙂


To jsem zvědav, jestli se někdy někde sejdem 😀
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
To Tomcat1: Nevím, ajké máš zkušenosti, ale převařovat střechu i se sloupky není taková sranda... Navíc většínou na starých vracích je stejně chycená střecha...
Ja by som zrestauroval t zelenu. Ale zohnal by som na nu druhu strechu aj zo stlpikmi z nejkeho zhniteho vraku.
Nazdar chlape koukám že u nás v Příbrami,nakonec je erkařu víc!!!
U červeného se bojím, že jak ho začnu odstrojovat, bude se sypat pod rukama.


Jináč o nákupu COčka přemíšlím pořád víc,ale svářečku jsem měl v ruce asi dvakrát a to ještě eletriku.Venkovní plechařinu mám novou, i ten podběh mám.Jen se bojim abych to vlastním zásahem spíš nepo...Ještě zkusim obrazit nějaký klempíře s fotkama a vyslechnu si názor.
hlasuji pro zachraneni obou dvou, nerad vidim erka umirat, jinak s ten nazor radeji si kup COcko je bych rekl realny ... hodne karosaru ti rekne ze se ti s tim nebudou drbat a i kdyby tak ti to nikdy neudelaj tak peclive jako si to udelas sam ... a poznas to za par let az budes muset vyvarovat znova ...
K tomu klempířovi, je to značně individuální, ale pokud si nenajdeš nějakýho šikovnýho nadšence co ti "udělá" cenu, tak to může být 20 i víc, záleží co všecko bude potřeba dělat.
Přeji ti tedy hodně štěstí a úspěchů při rekonstrukci
Myslim že využít by se daly obě a na obou bude dost práce. A pokud to vyvaření zelenýho nebylo provedeno moc odborně a hnul se skelet, tak je dobrý asi jako zdroj železa...
To červené éRo se nezdá být zas až tak špatné. Nebylo by lepší zachránit spíše to červené? Sice by ses s tím navyvařoval, ale mohlo by to stát za to.


🙂
Michal: no vidíš a práve moja nová eRka ma karoseriu z roku 1986,a bola prevrátená cez strechu, takže ju má menenú, a bol aj menený tiež predný pravý podbeh(preto tam už nemá číslo) 🙂
A mě to zase jako dobrý základ nepříjde, střecha byla pravděpodobně měněna, PP podběh je asi po nehodě na výměnu, prahy spravované, zadní uchycení v podběhách KO, vše vařeno autogenem.... ještě bych se po něčem poohlédnul.
Taky mi to zelené přijde jako dobrý základ. Já osobně bych asi zachraňoval i to červené (z fotek nevypadá tak hrozně). Co se týče otázky klempíře, radil bych koupit si CéOčko a naučit se svařovat.
Škoda tý střechy ale jinak je to dobrej základ a hlavně ty papíry s loukotěma. Hodně štěstí při schánění dílů.
Hmmm, ta zelená kastle vypadá celkem slušně. Pokud nejni hnutá (kvůli vařený střeše) tak je to velmi slušnej základ. Má to třeba zmuchlanej PP podběh, ale pouze vpředu a v místech uchycení nápravy už je to v super stavu. Práh se dokytuje atd. Podle mě je to dobrej kup. I třeba kvůli těm papírům, pokud to teda dobře dopadne. Jo, jdi do toho.
Za tu zelenou si dal 10000,-? Já se na svoje erko teprva chystám, ale zatím to vypadá, že je v podstatně lepším stavu (nerad bych to zakřik), a tak drahý nabylo...
No je na tom dosť roboty, ale tá zelená karoséria vyzerá dosť solidne, tak by som opravil každopádne, tú zelenú. A ked by ti nevyšiel prepis s tou zelenou, tak zober číslo z červenej a daj na túto. Prajem ti veľa úspechov pri rekonštrukcii.