4. květen 2008

Renovace sportovních volantů "Rallye"

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 34174×, Komentářů: 122, Líbí se Autor: Láďa Ladič

Zdravím všechny příznivce našich kulatých škodovek s motorem na správném místě ;o)

- NĚCO MÁLO POZNATKŮ O SPORTOVNÍCH VOLANTECH "RALLYE" -

Dopředu říkám, že tento článek věnuji především ukázce postupu renovace, nikoliv vědeckému rozboru jednotlivých druhů a dílů těchto volantů. Historii a druhy vezmu velmi obecně.

Mě osobně jsou zatím známi dva někdejší výrobci, ale je možné a relativně dost pravděpodobné, že producentů z řad výrobních družstev bylo více. Nejznámějším a asi nejmasovějším producentem bylo Výrobní Družstvo Kolínská Nástrojárna. Jejich tunersko výrobní program se neomezoval jen na volanty. Dělali se zde například i přídavné otáčkoměry. Druhým producentem, který možná trochu více riskoval v designu a pouštěl se do manuálně náročnějších realizací byly Technické Služby Lomnice nad Popelkou. Třetím producentem byly Komunální služby Český Dub. Jejich charakteristickým znakem jsou podélné průřezy v paprscích namísto na třech kulatých průřezů, které používají ostatní. Zatím nemám dost fotek, abych dostatečně zmapoval charakteristické rozdíly producentů, ale většinu renovací si fotim, tak na tom zapracuju. Kolega Hagios nám přihrál dobrej odkaz >>> http://mototechna.wz.cz/volanty_s100.htm

V tuto chvíli tedy jen nastíním, že existovalo mnoho druhů těchto volantů a protože socialistický člověk byl velmi šikovký kutil, existuje i mnoho volantů domorobých, inspirovaných průmyslovou produkcí a ještě víc existuje volantů "Rallye" nějakým způsobem potuněných, nejčastěji za účelem zmenšit průměr věnce či zvýšit jeho objem použitímm silnější trubky.

Existuje mnoho druhů středových znáčků (víc než kolik je na fotce) a jejich povrchového provedení od jednolitých pokovení do chromova, zlata, po načernalý nádech. Starší kusy mívaly obrazce "poctivě" vybarvené emailem.

Ač se to na první pohled nezdá, bylo i více druhů středových "špuntů", jež se liší výškou, rádiusem oblin i materiálem. Některé jsou ipurové, tedy pěnové, jiné jsou ještě z hutné černé gumy a díky tomu se vlastně liší i váhou.

Hodně se rozdílů najdeme zezadu na krytech náby. Ty bývali buď vysoustružené a to buď do válcového nebo konusového tvaru. Další generace, výrobně nesporně lacinější, jsou kryty hliníkové lisované s oblou hranou. Na lomnických volantech se můžere setkat i s krytem gumovým.

No a pak se samozřejmě liší nábou samotnou, tedy pro jaký vůz byl vlastně volant vyroben. Nás eRkaře samozřejmě zajímá především nába pro Š100-110R se závitem pro převlečnou matici. Často se ale setkáte s nábou pro novější modely škodovek 105-136, které mají pouze tisícihran a můžete se běžně setkat třeba i s nábou pro Trabanta. S nábama obecně je problém, že jich je nedostatek, protože při likvidaci aut často nelze běžnými domlouvacími prostředky (bez stahováčku) sundat nábu z volantové tyče a tak kšeftmani jen odšroubujou volant od náby a hurá s nim na burzu. Taky už jsem koupil volant, kde nába byla včetně kusu tyče v ní, že místo stahování náby volantovou tyč ufikli, to je ale pořád lepší verze, než kdyby tam nába nebyla vůbec. Zjevně dle dobových zdrojů existovaly i náby pro Š1000-1100MBX.

Rozdíly můžete nastudovat zde >>> http://hundertgang.spc-net.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=1696&sid=fa1773670515819bd66ecaf4f00e3cbb . Mě se ještě litří nába do rukou nedostala.

- RENOVACE HLINÍKOVÉHO RÁMU -

Tady myslím nikdo z Vás nebude mít problém s postupy, neb je to jen o tom, kolik svého času, píle či peněz chcete do povrchové úpravy skeletu věnovat. Po té, co odřežete a odtrháte z volantu staré čalounění, můžete se rozhodovat, jestli chcete hliníkové paprsky vyleštit do bezvědomí nebo jen očistit na holý hliník a třeba zalakovat nebo jestli povrchovou úpravu svěříte nějaké práškové lakovně, kde volant pravděpodobně pískováním zbaví zbytků nátěrů a pak sfouknou nějaký komaxitový lak dle Vašeho výběru.

- RENOVACE STŘEDOVÉHO ZNÁČKU -

Dlouho jsem se chtěl téhle piplačce vyhnout, zkoušel jsem to na někoho hodit, ale nikdo se toho nějako nechtěl ujmout, takže jednoho dne jsem zašel do obchodu pro modeláře, zakoupil barvičky na modýlky na syntetické bázi, tenkej štěteček a pustil jsem se do vymalovávání vybraných plošek. První barva šla krásně, druhá celkem taky, ale poslední bílá byla porod. V ředidle namočenýma uchošťourama jsem se snažil odmazat přetahy, ale teda byl to chvílema očistec. Po zaschnutí jsem to dal sousedovi, jenž dělá ve firmě, kde se vyráběj takové ty pryskyřicové 3D samolepky, aby zde aplikoval tutéž technologii zalití živicí a světe div se, klaplo to. Vypadá to výborně!

- RENOVACE ČALOUNĚNÍ ALA LOMNICE -

Není mi zatím znám lomnický volant, který by měl paprsky z obnaženého hliníku. Zatím znám jen černě lakované, ale poslední poznatky z dobového tisku nám ukazují, že by měli existovat i verze "leštěný hliník". Nevím, jestli je to stanovený lomnický rukopis, ale jejich volanty mívají paprsky tak jako svěšené dolů, což umožňuje lepší průhled na přístroje v palubce. Rovněž mohu říci, že všechny měli náby stříknuté základní modrou barvou.

Zde na obrázkách můžete vidět rozborku původního čalounění a detail ozdobného prošití. Věnec byl obalen molitanem tloušťky asi 2mm. Protože byl vzácně neporušený, vrátil jsem ho zpět. Kdyby byl, jako bývá obvyklé, rozsypaný na prach, nahradil bych ho syntetickým vatelínem, neb molitan této tloušťky je pro mne zatím nedostupný.

Následuje nastřihání a sešití švu potahu věnce. Pravidlo č.1 pro ušití potahu jakéhokoliv volantu je, že si změříte VNITŘNÍ obvod věnce, přidáte 2cm na švové záložky a máte délku potahu, Pak obtočíte metr okolo trubky s výplní a získáte základní rozměr obvodu tloušťky věnce, k ní přičtete 3 cm - 2cm na švy a centimetr na zúžení, které nastane vlivem natažení, protože když pak pro kontrolu změříte vnější obvod věnce, zjistíte, že ten je minimálně o 10cm větší, než vnitřní obvod, přirozeně. Další pravidlo tedy je, že než vůbec přistoupíte k nějakému stříhání potahu, musíte se přesvědčit, jestli je daný materiál dostatečně pružný, tedy jestli bude následně schopen se na metru o těch 10 čísel natáhnout. Velká část materiálů je také koncipovaná tak, že sice natáhnou jdou, ale né každým směrem, tedy zpravidla na šířku ano, ale na délku už to platit nemusí.

Takže pruh koženky máte sešitý a natáhnete ho na věnec. Teď nevím, jestli to dokážu dostatečně pochopitelně vysvětlit, ale spodní jakoby zadní kraj pokládáte narovno a přes něj překládáte přední kraj s tím, že ten je viditelný, takže přebytečnou koženku u něj zahybáte dovnitř. S pomocí špendlíků si to všechno naaranžujete, tak aby ten nově vzniklý šev běžel pěkně rovně.

Pak už následuje sešití, v tomto případě neskrývavě viditelné, ozdobné. Tajemství tohoto stehu spočívá v tom, že prošíváte vlastně všechno dvakrát. Při prvním prošití Vám vzniknou ty čárky kolmo na směr švu. Když se pak vracíte zpět, pícháte do stejných bodů, ale tak, aby jste jednotlivé čárky pospojovali. Vypadá to složitě, ale je to vlastně celkem stupidní ;oD

Když takhle obšijete věnec a dostatečně se nakocháte vlastní šikovností, zbýva už jen připravit si proužky koženky, kterými obalíte paprsky těsně u věnce a na druhé nepohledové straně volantu je spojíte sešitím. Hned v další "kolínské" realizaci to podám trošku podrobněji a obrazněji.

- RENOVACE ČALOUNĚNÍ ALA KOLÍN -

Máme holý připravený skelet. Já jsem tedy na jeho doglancování použil brusnou leštěnku AKEMI od Hansiho , ale můžete použit cokoliv na leštění hliníku. Ještě mám jeden fígl. Vždycky když leštíte hliník, potýkáte se zároveň s tím černým šmírem, co vám zůstává v hadru a jak leštíte, tak tam tu špínu zase zalešťujete. Takže v nějaký moment je dobré vzít třeba měkou solvinu a tenhle povlak z hliníku vymít a pak už jen čistým hadrem utřít.

U tohoto volantu jsem se snažil o původní vzhled, tudíš se nebudu snažit znásobovat tloušťku věnce a protože už nemám slabinkej molitan, použiju syntetický valelín. Změřim si přibližně všechny parametry věnce, pak si podle toho střihnu pruh vatelínu a na věnec ho lepím, aby v budoucnu necestoval nebo neumožnil cestovat potahu na něm.

Zase dle předešlého popisu změřim vnitřní průměr věnce a průřezový obvod, přidám na švy a ustřihnu z perforované koženky na šířku, tedy po směru obnélníčků vzorku, potah věnce. Sešiju opět konce ale zde u kolíňáku založím 1 cm jeden kraj a asi 3mm od kraje ho prošiju. Pak potah na zkoušku natáhnu na volant, přiložím kraje k sobě, zjistím kolik je potřeba nezaložený kraj založit tak, aby se kraje nepřekrývali, ale ve výsledku se jen dotýkali, poznačím si to, sundám potah zas dolu, přesně o naznačený rozměr založím dosud nezaložený kraj a opět ho prošiju asi 3mm od kraje.

Takto připravený potah opět natáhnu na věnec volantu a pak sešívám kraje k sobě tak, že kde z jednoho kraje vypíchnu jehlou, tam do druhého vpíchnu a zas kde vylezu, tak hned naproti vpíchnu do toho prvního a takhle jednoduše, leč zas až taková legranda to neni, sešijete celý věnec dokola. Je dobré opatřit si na to zahnutou ševcovskou jehlu a kleštičky na vytahování. I když se trochu zlepšuju, tak mě osobně tato sešívací operace trvá několik hodin.

Máte hotový věnec a zbývá doladit ty proužky co překrývají snýtování věnce s paprsky. Střihově je tento proužek vlastně na třikrát složená koženka o délce o fous víc, než je obalovaná šíře paprsku. Do tohoto proužku balím ještě kousek výplně - vatelínu, aby byl na omak ve výsledku plnější a měkčí. Proužek se na třikrát složí do sebe, obtočí z pohledové strany okolo paprsku a na rubové straně se kraje proužku dlouhými štychy sešijí k sobě.

Zbývá sesadit volant s krytem náby a nábou a "na fest" sešroubovat. Ze strany náby se na vyčnívající šrouby našroubujou matičky s pérovkami a po dotažení se správně ještě zakápnou barvou či lepidlem. Šrouby mají tendenci se po nějakém čase povolovat, takže jsou tyhle pojistné kroky na místě.

Z lícu pak na volant našroubujete trojúhelníkový držák ipuru a na něj naháknete ipurovej špunt se znáčkem. Zbývá jen nasadit ve správné poloze do vozu, tedy rada pro nezkušené - nedotahovat hned na fest, ale spíš si nějakou krátkou jízdou ujasnit, jestli je volant správně nasazen na tisícihran a pak teprve dotáhnout pořádně spodní matku.

- RENOVACE SE ZESÍLENÝM VĚNCEM ALA LL -

> > > > > >

Postupy jsou v zásadě ve všem stejné, až na ten bod, že místo nějakého tenkého molitanu či vatelínu věnec obaluji polyuretanovým původně tepelným těsněním zvaným Mirelon. To má příznivou pružnost, tuhost, dokonalý vnější hladký tvar a minimální váhu. Snažím se dávat ty nejtenčí, co jsou k mání. Tloušťka stěny takovéto výplně je okolo půl centimetru. Mirelon nalepím na věnec, změřím parametry pro potah věnce a dál jede vše dle standartních postupů. Jen je potřeba počítat s tím, že zvyšováním síly věnce dochází ke zvyšování rozdílu mezi vnitřním a vnějším obvodem věnce. Rozdíl už může být blízký hodnotě 20cm a to zvyšuje nároky na pružnost potahového materiálu, tedy musí se počítat s tím, že třeba pruh látky v klidovém stavu o délce 85cm musí být schopen natáhnout se na 105cm ;o)

Osobně jsem tohoto tuningu volantu příznivcem, takže za sebe doporučuji všem! ;o)

* * *

- NABÍDKA VÝMĚNY ČALOUNĚNÍ -

Tím, že se zde spisuji s podrobým postupem práce, dávám volný průchod Vaší šikovnosti. Kdyby někdo zatoužil po volantu očalouněném ode mne, provádím tuto operaci za 590,-Kč včetně výplně a koženky dle nabídky. Aktuálně disponuji ještě imitací černého semiše. Pokud chcete čalounění z pravé kůže, musíte si ji sami dodat.

Nabídka koženek: černá perforovaná, černá s koženým dezénem, hnědozrzavá s koženým dezénem

- VÝBĚR Z DOSAVADNÍCH REALIZACÍ -

KOLÍNŠTÍ

ČESKODUBŠTÍ

LOMNIČTÍ

JEKKOUNI

* * *

- NABÍDKA VYKOLOROVÁNÍ STŘEDOVÉHO ZNÁČKU -

Jak vidno výše, je možno vykolorovat a do pryskyřice nechat zalít středový znáček. Až na poslední již technoligicky osekané várky to takhle ve své době bylo běžné ode všech výrobců. Cena té služby je 150,-Kč.

* * *

- NABÍDKA VYLEŠTĚNÍ DO ZRCADLOVÉHO LESKU OD MATYHO -

Pro vyznavače lesku kvalit blesku je tu ponůka od litvínováka Matyho , jenž Vám může nabídnout vyleštění volantu i se spodním krytem náby dohromady za 550,-Kč, e-mail: maty.bass@seznam.cz

* * *

- AKTUÁLNÍ SAZEBNÍK VÝKUPŮ SPORTOVNÍCH VOLANTŮ A DÍLŮ Z NICH -

  • volant bez ničeho : 50,–Kč
  • volant bez ničeho malý – od 32cm a méně: 100,–Kč
  • volant bez špuntu s nábou: 150,–Kč
  • volant se špuntem bez náby: 150,–Kč
  • samotný středový špunt se znáčkem: 100,–Kč
  • samotný středový špunt bez znáčku: 50,–Kč
  • samotná nába Š100–110R: 100,–Kč
  • samotná nába na jiné vozy: Š105-Fávo, Trabi atd.: 80,–Kč
  • kompletní pro renovaci vhodný (nezohýbaný) volant se špuntem, nábou, krytem náby: 250,–Kč

Tak to jen, kdyby měl někdo volantí či dílové přebytky, neváhejte, prosím a učiňte mi nabídku na e-mail: lada-ladic@skoda110r.cz . Děkuji!

* * *

Z Ústí zdraví hravý Láďa Ladič pravý :o)

* * *

Pokud se chcete více čalounicky vzdělávat, popis renovace MTX skořepin naleznete zde >>>


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 34174×, Komentářů: 122, Líbí se Autor: Láďa Ladič
Být tebou zkuz se obrátit na Láďu Ladiče majlem na vladimir@cettl.cz třeba ti pomůže.
Kde sa dajú zohnať poťahy volantov rallye keby to niekdo našiel dajte mi vedieť na e-mail:mareklach@centrum.sk.Za odpovede predbežne ďakujem.
Diky za rozlousknuti volantové problematiky. Třeba to pomůže i někomu jinému.
To Dušan:





Odpovím za Láďu, foto snad ani není nutné. Pokud máš originální tyč řízení na kile je spodní převlečná matice, pokud nába nemá závit, nebude pasovat... Pokud závit má, pak má identický tisícihran jako modely Š1000/Š100/Š120/Škoda Favorit a snad i první felicie...
Ahoj moc zdravím. Rád bych se zeptal jestli když dodám foto náby, rekneš mi jestli mi bude pasovat na kilo? Pomohlo by mi to. Moc díky.





Dušan
ahoj scháním nábu na trabanta kdyby si jí náhodou měl, popř vyměním za Rkovou
Petře když děláš ty dobové samolepky, tak zde je rozpracovaná pravděpodobnostní studie z roku 2007, jak asi původně vypadalo logo Š100LL, z níž se nedochoval ani jeden kus a německá štázi nechala skartovat veškerou výrobní dokumentaci včetně maláho i velkého TP ;oD >>> http://www.skoda110r.cz/photo.php?gid=19960
Gravírovanej plast, paráda, vypadá to pěkně, skoro jako by se vyráběla nějaká luxusní Škoda LL, něco jako Rolls Royce (RR). 😀
🙂 No to je přece původní eLeLkovej znáček 😀 Origoš jsem nesehnal, tak za pomoci Riša Mototechny vznikla tahle replika. Je to plastovej gravír, ale pevně doufám, že se dopracuju i k verzi zalité do pryskyřice.





Ve skutečnosti se to má ještě tak, že většinu volantů nerenovuji stryktně do původna a tak si to na přesný origo nemá hrát a fotim to tedy s tou svou značkou. Teď, když už dělám kolorované znáčky, začnu je asi taky občas prezentovat, ale jen na do původna restaurovaných kusech.
Teprve teď jsem si všimnul, že v některých středech není klasika znáček, ale modifikovaný znak Káčka na LL😀 To je dobrej fígl, jak jsi to LáďoLadiči dokázal??
Kubo o plastové volanty neměj obavy. Jednak nevim jestli kilí, ale litří umíme sehnat za cca 1.200 - 1.500 a pak když už se druhovýroběj volanty do Spartaka, tak i ty naše nebude asi problém vyrobit, ovšem ty stojej mezi 3.500 - 5.000, takže na to ještě asi doba nedozrála.





Ovšem nerad Vám tu zasírám úlety do snů tvrdou ekonomickou realitou ;oDDD
To LL: Myslím že Bůh existuje,posmrtný život si představuju jako nekonečné asfaltky v kopcích kde budeš moci dle libosti driftit a když to hodíš na boudu tak se otřepeš a sedneš do ruhýho stroje🙂) a až tě to omrzí naksočíš do vejtřasky nebo tatry a bez rizika ztráty sluchu si zajedeš pořádnej offroad🙂).. a ufo nevim,dojednam si s nima jednání a dám vědět;-DDD


A k těm volantům-kolik by stála druhovýroba kilích a litřích volantů,většinou jsou všechny popraskané a děsím se dne až jednoho letního večera sednu do MB a uvidím na volantu prasklinu😀D
Láďo mí kámoši klingoni jezděj taky v eru.Když vezmu reakci na to UFO.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Fpoho kluci, klidně podebaťte, nenechte se rozhodně nijak omezovat.





Když už jsme teda u toho, chtěl jsem se Vás zeptat, co Bůh, existuje?





A posmrtný život, jakej je Váš názor na něj? Je Vám spíš bližší idea reinkarnace nebo věčných lovišť s nekonečnými stády bizonů?





Jo a co UFO, nemluvili jste s nima teď v poslední době někdo? Jakej maj názor na Obamu?





😀DD





A samozřejmě kdyby chtěl někdo něco vědít ještě k těm volantům, tak taky neni problém 😀
PS: koukali jste kolik lidí navštívilo na Aukru Láďovu nabídku volantu.Je to fakt hustota 3000 lidí na to juklo.Tak to je fakt slušnej rachot.
Jo Petře ale je to hezký snění.Já sem zase tak vyladěnej s tý debaty že půjdu do garáže a vytáhnu superstroj a půjdu si zajezdit.
Znovu vám pánové připomínám, stůjte pevně na zemi. Ne že by replika nebyla reálná, nakonec už tu padlo pár značek, které se vyrábějí a své zákazníky nacházejí a byl opomenut Kaipan. Jenže má to dvě ale.





Jednak je na repliku eRka myslím ještě brzy a druhak, a to hlavně, je to celé o penězích. Jak na straně výrobce, tak na straně zákazníka.





Střízlivým pohledem, kdo z lidí, nadšenců, kteří vědí, co eRko ve své komunitě znamená dnes a znamenalo v době jeho produkce, by měl možnost a byl případně ochoten investovat do vývoje, konstrukce, výroby a administrativní peripetie vedoucí k vzniku repliky ? Znáte někoho takového ? Já tedy ne. A že by se toho chopila nějaká automobilka, nebo firma již disponující potřebnými technologiemi, na to zapomeňte.





A pak, i kdyby se to uskutečnilo, kdo z vás by byl ochoten za to vypláznout sumu, která by rozhodně nebyla menší, než 700 k. A to se držím hodně při zdi ... Stačí porovnat ceny replik jiných aut.





Takže je to hezká debata, fajn vznášení se v oblacích fantazie a snů, ale je to jen samé kdyby. A kdyby byly v pr.... ryby, nemuseli bychom na ně chodit na rybník a kdyby ho... bylo cukr, se..m si do kafe 😀
Falcon





Tak když by se o tomto projektu reálně uvažovalo tedy o retro New 110R tak bych byl ochoten ustoupit i sté klasické koncepce motoru v zádu.Takže varianta volné repliky alá Škoda s předním pohonem by na druhou stranu nebyla špatná a design erka v takové novodobé podobě by bylo příjemným oživením silnic.


.
Můj názor je, že období temna poslední rok až dva automobilový design pro mainstream zažívá určité vskříšení. Nová Honda Civic, Fiat Grande Punto, Alfa Romeo MiTo, Seat Ibiza SC, Renault Laguna coupe... možná ještě máme šanci 🙂
Podle mého názoru, jediná cesta k novému eRku je využití současné vlny "retro" (která ale možná díky hospodářské krizi vytuhne a bude se opakovat krize designu v USA 70.let). Když už máme retro Mustanga, Challenger, Camaro (2010), Mini, Brouka, Alfu Romeo 8C, Ford GT atd. tak proč ne retro eRko. Promítnout charakteristické linie (motor by se pod přední kapotu vešel a dozadu udělat výklopnou stěnu), podvozkovou platformu Polo/Fabia, předohrab s motorem 1.6 16V 77kW, snížit světlou výšku, možná aplikovat hliníkové povrchové díly... cenu do 500tis...
Jardo to máš recht a žije to tu fakt slušně🙂
LLáďa má aspoň radost že to tu žije🙂
To máš recht radku.Z restaurovaného volantu se to jaksi zvrhlo.
To jsme LLáďovi ty volanty pěkně zasekali.
Mnooo, i fábii se dá udělat docela řvoucí výfuk... Mě právě moc nepřitahují popsané vlastnosti eRka, i když auto samozřejmě rád řídím a jsem s ním v oné symbióze. Právě proto mám na erku upravený podvozek, slušné gumy a relativně pořádné brzdy. Nicméně žádný posilovač, žádný hřeben. Je to taky zážitek protahovat auto zatáčkovitou tratí a posílat ho přesně tam, kam chceš, auto sedí na silnici jak přibité, jede jak po kolejích a mnoha moderním vozům ukážeš, jak je eRko krásné zezadu.


Krom toho, že eRko se dá plynem poslat bokem, musím říct, že třeba fábie se chová dost podobně eRku, myšleno mému, ne sériovému.
Radku,





Podvozek fabie by byl cestou k rozumný ceně budoucího projektu new SKODA110R v rámci koncernové unifikace.A byla by možnost mnohem pestřejší motorizace. Ale bylo by to ještě vůbec Erko. To Erko jež má nevypočítatelný vlastnosti na mokru kde při jízdě na pneu 155/R14 tuhne krev v žilách při ostřejším průjezdu zatáčkou.Erko kde si při rychlosti nad 70 Km za hodinu při syrovym zvuku motoru moc nepopovídáš.Aby se nám nevytratila krása toho vozu který ještě opravdu řídíme. Kde za nás elektronika neeliminuje naše řidičské chyby. A kde je to opravdu o té simbioze mezi člověkem a strojem.
Neměl jsem předohraby nikdy rád, ačkoli jsem s nimi najezdil mnohem víc než se zadokolkami. Musím ovšem konstatovat, že třeba fábie má naprosto špičkový jízdní vlastnosti, jen ten drift s ní nejde. Ale o driftování mi nijak nejde, spíš jde o to, jak to poslouchá a jaký to dává odezvy. Takže ani eRka postavenýho na platformě fábie bych se nebál a mohlo by to i docela fungovat.
Jardo, TT je jízdníma vlastnostma naprosto špičkové auto a v kombinaci se vzhledem klasického auta ze 70.tých let to by byla bocelá fajnová záležtost. Samozřejmě bych se nestresoval originalitou stropu 🙂
Ahoj Jardo,





Audi TT není taky špatný ale nelíbí se mi ta koncepce motor vepředu a náhon na předek.Auto pro správný chlapi má motor vzadu.
Krásné sny a krásné volanty !!!!!





P.S. Obdivuji Vaše nadšení a vytrvalost, já jsem už nějak "vyhasl" a jdu už spíš jen cestou funkce, ale krásně se Vás poslouchá a krásně se na to kouká.... a tak snad možná časem -o).
Aleši mě se teda audi TT ani trochu nelíbí, a možná by nás tu takových bylo víc.
Tak spadněme na zem🙂 Možná někde v americe by takovou věc dokázali, ale tady nikdy🙂Takže já v neděli pojedu do garáže lepit strop a snít o tom že jednou vyjedu, to je přece jenom o něco reálnější 🙂
Myslím nežli cestou repliky tak udělat 110R třeba z AUDI TT. Problém by byl s hliníkem ze kterého je TT, ale rozvor kol by odpovídal. Jízdní vlastnosti nemají chybu a jen vzhled klasika ze 70.tých let!
Faktem je že stěch našich čtyřkolích broučků dýchá kus lidský práce. A krása je právě v té nedokonalosti. v těch špatně dopasovaných přístrojovkách křivě ušitých sedačkách a podobně. Nový erko by bylo asi moc dokonalý.
Pěkné vzdušné zámky se tu staví,jen co je pravda🙂)


Já ale radši zůstanu u klasiky z let sedmdesátých😉)..ony ty éra nejsou hnilé proto že by byly špatně navržené,jsou hnilé proto že majitelé kašlali na údržbu a ve fabrice odflákli povrchovou ochranu..
Ale myšlenka je to krásná.Nicméně přemýšlím jaká by tam mohla být koncernová motorizace. Já bych to viděl na 1.4 MPI.Třikrát uložená kliková hřídel prostě škodovácká klasika.
Aleši ale to už by nebylo erko, takže opět bychom byli tam kde jsme🙂
Replika je nereálná, a důvodů jsou desítky, nemá smysl to rozvádět...
Jasně to by šlo! Akorát se ponaučit z chyb 110R a udělat špatné části jinak :


Karosérie: jinak 🙂


Motor: jinak 🙂


zadní nohavice: jinak 🙂


Přední náprava: Jinak 🙂


Skla Super!


Vzhled Super!


Interiér: vzhled super, kvalita jinak 🙂
Petře, já mám, bohužel, pocit, že ten dostih s mrtvým koněm jedeme už dávno....🙁
Kluci, nemáte pocit, že chcete jet dostih s mrtvým koněm ? Zadupejte si a vraťte se na zem.





😉
Já bych do toho určitě šel.Má ještě dvě ledviny.Tak bych tu jednu čenžnul třeba za nový Ero.





Petkar.Koncepci bych zachoval nešel bych rozhodně cestou New Beatle.
Na druhou stranu, taková maloseriová výroba "moderních" erek s motorem vpředu a náhonem na zadek, v původním provedení kastle...





Motor by bohatě stačil 1,6 s výkonem kolem 120 HP... to by nemuselo být marné🙂
Malosériová výroba vozů škoda 110R, tak to by byla pecka, pokud by to ovšem bylo naprosto podle originálu. Což asi nebude a bude to vzhledově replika, to znamená, že by to dopadlo jako Jawa 555 pařez, nebo plánovaná výroba starých Tater. Jako já bych nebyl proti, ale obávám se že bych na to asi nikdy nedosáhnul. A ten kdo by na to měl si asi koupí nějakou jinčí repliku, třeba AC Cobra, apod...
No, myslíš, že ten kdo bojuje o to aby tyto "vraky" zmizely ze světa ti ještě bude dávatpeníze na to aby se vyráběly?😀
Jardo.





Já bych to viděl na takovej malej grantík evropské unie pro zachování kulturního dědictví ve střední evropě a teď když je ta kryze tak bych to ještě skonbinoval s nějakými těmi milodari z evropskýho sociálního fondu na nově vytvořená pracovní místa.Víš jak ony ty zdroje by se v EU nějak vyšťourali.Myslim si že prachy se vyhazujou za větší hovadiny než je znovu rozjetí výroby vozu Škoda 110R.
Já bych taky byl pro, ale kdo to zaplatí?😀
No Jardo,





Já bych byl i pro takovou maloseriovou řekl bych i ruční výrobu kompletních vozů.Kupsi třeba Erko rok výroby 2009.
Čapoune sežeň někoho kdo to zaplatí a výrobce se najde hned🙂
Ahoj Láďo,





Ty znáčky jsou fakt luxusní.Ručně kolorovaná záležitost s původním designem zalitá do pryskyřice nerozeznatelná od originálu.Moc se mi to líbí.Čím víc bude takovíchto počinů tím bude snadnější Erka zrenovovat.Teď by to chtělo ještě sehnat nějakou lisovnu co by dělala čela ,kapoty atd... na naše stroje a byla by to úplná paráda🙂