25. únor 2008

Škoda 110 R Luigi

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 28901×, Komentářů: 135, Líbí se Autor: Vojtičee
Už brzy:)

Tak toto snad jednou bude hotová a provozu schopnáá Škoda 110R Coupé...Postup oprav a úprav je dole a je pravidelně aktualizován..Zkoukl jsem film AUTA a tak se mi zalíbil Luigi, že na jeho počest pojmenuji moje auto.

Tohle auto jsem dostal po svých 15 narozeninách úplně zkorodovaný, ale mně to nevadilo, protože to bylo AUTO a tudíž mi vubec nevadilo jak vypadá. Nějaká fotka snad někde je, tak až ji najdu, určitě ji sem dám, aby jste se taky pokochali:-) Ale tak jenom ve stručnosti:

  • Prahy byli děravý jak Strahovský tunel,
  • střecha jestě víc,
  • pokračovalo to podbehy a nosníky,
  • dále pak rámy u oken a kufrem...
  • jo a nesmím zapomenout na podlahu... ta tam dá se řict ani nebyla:-)

Teď je skelet vyvařený a skoro vykytovaný, ale zbývají ještě ostatní díly... hlavně zadní blatníky, které už mají nové lemy a nové spodky, a také dveře.

Únor 2008 - Dneska jsem se asi po 2 měsících konečně dostal do garáže... Předtím mě brzdila nemoc a hlavně čas. Pokračoval jsem v kytování a už to začína být hodně nepřijemný, páč už musím srovnávat malý nerovnosti. Kytoval jsem nově navařené spodky zadních blatníků a další nerovnosti na skeletu... Nakonec jsem dneska ještě vykitoval pravý práh, který je tam dělán ze Škody 100.

- Tak a na týden mi skončila škola..Prázdniny jsou tady a Luigiho čeká další práce.Dneska jsem se pustil ještě do vyvařování, protože se ke mně dostalo COčko.Vyvařil jsem a vyztužil jsem zadní část-přesněji řečeno výztuhu pod nasávací mřížkou(která už tam není:)))) a taky lemy kolem zadního okna..

- Fotky pár vyvařených míst....

- ...potom práh, kde je vidět, že jde udělat i z toho, co je zrovna po ruce:-) Půlka je z kilča a druhá je ze žigulíka..

Březen 2008 - Pokračju v kytování a broušení..Dneska jsem zkusil na auto nasadit blatníky a kapotu, jenom abych se podíval, jak to pruběžně vypadá..Konečně už to vypadá aspoň jako auto:)

- Vyvařil jsem díry v prvých dveřích a vše jsem průběžně dokumentoval..

- Skoro nové osvětlení SPZ.

- Sehnal jsem k autu i poslední díl plechařiny-pravý přední blatník...Děkuju Radkovi (RST) nejen za blatník, ale i za báječný svezení v jeho Red Shadowi:-)

- ...Svaření spodku l. z. blatníku

- Nové podložky na zadní nápravu....Jsou na rozteč 4x100 a šíře je 3 cm

- Příčňák

Duben2008 - Tak jsem se do toho po dlouhý době a problémech zase pustil..Nejdříve jsem zadělal spáry po svařovaní specialní gumou..

- Potom jsem auto nastrojil i zezadu, abych měl nějakou motivaci...A mám ji:o)

Červenec 2008 - prázdniny běží a já vydělávám a snažím se při tom makat i na Luigim..Dostává nový přední blatník, který jsem musel zkompletovat z čílka a polotovaru...Ještě chybí držák a víčko nádrže..

- Pracuje se taky na novém zadním blatníku, který už má nabodovaný lem..

- Dále jsem pak sehnal novou přední kapotu od TToma z virtu, za což mu moc děkuju..

- Natřeny sváry spárovačkou, potom přišešl základ a nakonec Tlumex..

..více fotek v galerii....

- Tlumex je zatím jenom v jedné vrstvě, přibude ještě jedna..Nádrž a její držák je taky v Tlumexu..Nakonec se stříkl motorový motor do základu.

- Teď se pracuje na Emkových nápravách, který na auto půjdou..Budou obyčejný emkový se šnekem vepředu zatím bez čtyřpístkových brzdičů, ale do budoucna s nima počítám..Pružiny už jsou v základu a čeká je červený vrchní lak..Komaxit nebude.

- Poslední věcí je jistota motoru a převodovky.Mám doma už oboje: Převodovka 4kvalt ze Škody 120 a motor ze Škody 120 LS, který pobere menší úpravy..

Srpen 2008 - Podařilo se až na pár věcí dokončit podvozek..Na autě jsou repasované emkové nápravy, pár nových brzdových trubiček, všechny nové brzdové hadičky, nová brzdová lanka a nové lanko plynu..Nové jsou prachovky na zadních poloosách a brzdové válečky..Celý podvozek je v černé barvě vyjma tlumičů, pružin, bubnů a stabilizátoru, které mají barvu červenou..Na červenou barvu teď ještě čekají přední brzdiče, které jsou ve stádiu repase..Poslední věcí, která na podvozku není hotová je převrtání náboje předních kol na rozteč 4x100

Září 2008 - Tak jedna z nejdůležitějších věcí je na autě..Jsou to kolečka, který jsem měl vysněný..Nejsou to sice 14 jak jsem chtěl, ale z 15 jsem měl taky nehoráznou radost..Kolečka snědly celou mojí prázdninovou výplatu, ale vůbec mě to nemrzí:)Mají rozměr 8x15 a pneumatiky Michelin 195/50..Tvoří krásná Áčka a vylejzají do šíře (ET 15). Jedinný větší tuningový zásah je tedy hotov..Další novou věcí je přední spoiler..Kola auto hodně omladily a je mi jasný, že polovina erkařů mě bude proklínat a druhé půlce se to bude líbit:-)

Listopad 2008 - Trošku se to posunulo - pozvozek je komplet dodělaný...Nové přední pružiny zkráceny o cca 6cm, nové přitvrzené přední tlumiče a hlavně kompletně zrepasované přední brzdy (vyčištěny a nastříkány + vyměněné gumičky, těsnění, destičky, válečky i trubičky za nové nebo zánovní kousky) - přece jnm brzdit to musí:-) Vyměněny jsou i zadní poloosy zpět za ouzké kvůli kolům..

Prosinec 2008 Pracuje se na motoru (120 LS)..Lakuje se a čistí se...A přidávám nějaké fotky, jak auto aktuálně vypadá..

Leden 2009 - Čas na zimní spánek bohužel není...Vytáhl jsem auto na louku, aby pořád nestálo jnm v garáži a mezítím se skládal motor..Nejdřív jsem ho rozebral a pak se šlo na čištění bloku, vany a krytu rozvoďáku.. Pěkně jsem si u toho zanadával, ale je to za mnou:) Na motoru se nakonec samotnej rovoďák musel vyměnit, protože starej nevyhovoval..Proběhlo také veškeré přetěsnění, výměna spojky za 190 a nalakování dílů, jako plech pod karbec, držáků motoru a řemenice...To vše do béžova (přibude ve stejné barvě ještě filtrbox)..Hlava, víko ventilů a různý džáky jsou v černym matu...Zbývá nahodit filtrbox, karburátor, chladič s ventilátorem ze Škody Octavia a svody s příčnákem a bude hotovo..u svodů a vejfuku přijde na řadu ještě šopování..

Červen 2009 - Po dlouhý době aktualizace. Kola prodána, ale přijdou časem lepší a snad menší o palec. Zatím lakuju spodky blatníků - Body a přes to alkyton..

Červenec 2009 - Po natření spodku blatníku a čela jsem začal definitivně spasovávat na pevno přední část..měl jsem radost z novýho předního pravýho blatníku, který mi přivezl táta ze srazu Felicia klubu za hezkých 200 kč, což tolik nebolelo mojí studentskou prázdnou kapsu..S pár šroubečkama jsem ho nasadil, utáhl a zdál se, že sedí s mírným podložením v jednom místě..Proto jsem ho opracoval a zespodu nalakoval..Měl jsem skvělej pocit jak to auto vypadá zespodu krásně - trošku zbytečnej nakonec.Po utažení všech šroubků se totiž při otevírání dveří otvíral z části i samotný blatník..Na tuningové scéně bych s tímhle originálním řešením možná obstál, ale není to to pravé ořechové:-D Je tam malá mezera a špatně se to spasovává ..Takže další blatník musí pryč (v pořadí již asi 4.), dám zpět můj vyrobený polotovar a doufám, že mi kladivo a nervy pomůžou dostat blatník na své místo..Levá strana u řidiče je spasovaná a je to perfekto:-) zespodu je auto krásný, doufám, že zbytek bude následovat:-)

  • Auto je komplet spasovaný: tzn. přední a zadní blatníky jsou napevno přidělané a nalakované zespodu, přední čelo taky..Motorový prostor jsem nalakoval také na černo..Největší novinkou je to, že auto poprvé naskočilo s krásným brumlavým zvukem..

Únor 2010 - Práce opět v proudu, bohužel jsem omezovám počasím. Koupen 4 kg stříkací kyt, až vyjde slunko, půjde se na věc. Letos bych se chtěl dočkat laku už konečně..

  • V garáži je zima, tak se dělá v pokoji..Vyrobil jsem nové vnitřky předních dveří a zadních boků, na to přišel molitan o tloušťce 1 cm a na to černá koženka. Dále palubka - molitan, koženka a bíle obroučky budíků a vršek palubky s ofuky okna stejným způsobem.

]

Po delší době opě něco připíšu..Na autě se dělalo, jak to šlo, ale letošek je hektickej, takže toho zase tolik nebylo...Po velkém přemýšlení jsem auto ( mimo střechy) kompletně obrousil až na plech a překytoval. Na zimu auto nalakuju špryckytem a snad i plničem..

Po tříleté odmlce pokračování :)Auto se připravuje na lak, barva bude červená ze vzorníku Škoda - odstín Rallye

Koupil jsem kola, jedná se o repliky BBS o rozměru 7x15


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 28901×, Komentářů: 135, Líbí se Autor: Vojtičee
Hliníkovou do provozu určitě nebrat, dá se koupit nová plechová u prvovýrobce.





Vostrý většinu věcí překupuje se solidní marží a to co sám tvoří za ty peníze obvykle nestojí...
kdyby si hliníkovou tak tady http://shop.tym-motorsport.cz/cz/produkt/hlinikova-strecha.html a koukni na jejich celý shop v budoucnu od nich budu brát ... byl jsem se mrknout u nich na dílně a slintal jsem 😉
Na svoje eRko, no já ty okapnice měl taky zavařený, ale dneska bych už to asi nedělal, každopádně, kdyby ta tvoje nebyla s lavorama, tak by jsme se mohli domluvit..
Mám, otázka je na co ji potřebuješ? Je vhodná tak na zavaření střešňáku, u krajů je pohnilá, jinak je včetně rámu...
Ahoj, obracím se na Vás všechny s prosbou. Potřeboval bych sehnat střechu na eRko, pokud by někdo měl doma nějakou navíc, budu rád za info 🙂
i ty brute jsem na tebe fakt zvědavej 😉
Vstal z mrtvých 🙂
Už jsem si myslel, že tento projekt umřel 🙂
Pokračujem 🙂
Čapoun: 😀 😀 😀. Ale jo,máš pravdu,až co boli přebolí a fáčko skončí ve šmelcu dá se očekávat návrat ke kořenům😀.
Járo vem to tak že Auto je garážovaný je v suchu ,nechčije na něj voda .Je furt ve stejný rodině dokonce v přímý linii ,takže je to otázka času kdy se k němu Wojta vrátí.Až vymění zase freulain a tu předokolovou paštiku.Chce to jenom bejt trpělivěj 🙂
Jarouši, já čerstvě odmaturoval, mám ženskou a favorita ladim dost 😀 Tak kde ty přebejvající peníze na eRko jsou? 😀
Co na tom živíš chudente?😀 Já jich mam papírově pět, k tomu jedna troska ve stodole a nějaký motorky a taky to jde.
Peťo auto je v garáži, částečně ve stříkacim kytu a nic se neděje...Táta na to zatím taky nemá čas.


Kubo bavilo mě to, ale jako student prostě nemám na to živit a starat se o dvě auta..
A proč se vlastně skoro před cílem rozhodl ho prodat? Už te to nebavilo?
Ahoj Vojto,





tak to je pecka že zůstalo v rodině.Takhle máš jeho vývoj pod kontrolou a možná že ti ho táta i na nějakej ten sraz i půjčí.A co Táta jaký má s ním vlastně plány?. Bude letos ještě v laku?
Je prodané, ale nezlákal jsem na vysoký nabídky a auto jsem nechal za menší obnos tátovi...Pro mě je to lepší, protože auto je pořád doma a nemusim se bát, že by někdo tu dlouholetou práci znehodnotil, popřípadě uplně zničil 😉
Peťo díky, ale táta mi pomáhal jenom s motorem, jinak to je moje robota, takže jsem na to sám a je to fakt běh na dlouhou trať🙁
Pěkná práce Vojto.Hlavně držím palce abys to fakt dotáhnlu s tátou do konce.neb je na tom opravdu mega roboty.
Pajku děkuju za pochvalu. Tak nějak se snažim to dělat pořádně, když už to dělám🙂Díky!
Teda Vojtčee smekám, po dlouhé době se zde rodí zase rekonstrukce od základu. A vypadá to sa slušnou spoustu dobře udělané práce.





Hodně štěstí a výdrže.





Pajk
ramecky budiku.





Na eRku byly vzdy kovove. Puvodni provedeni chrom, pozdeji cerny matny lak. Na velke budiky je stejny ramecek jako maji stare Avie na tachometru.





Na 120-tkach byly ramecky hlinikove (a maji trosku jiny tvar, jinou hranku) - krom 120GLS, ta mela taktez chrom. Ten hlinik ve 120-tkach byl potazen plastem, ktery imituje kozenku. Hlinik lze samozrejme vylestit, ale odstin lesku je lehce jiny nez u chromovych (+ ten jiny radius).





Stanley
Co si pamatuji, všechny rámečky byly kovové buď chrom nebo černý matný lak nebo imitace koženky (na 120kách) a že mi prošlo rukami těch budíků docela dost, ale je možné, že se dělaly i jiné...





Např až do nedávna jsem žil v tom, že rámečky kolem předních světel byly vždy kovové než Výsk@ přinesl plastové...
co já vím tak na erku byly železný.
Tak DVD tak to fakt nevím.Myslel jsem že na superstroji jsou černý s takovou jako bakelitovou obroučkou.Musel bych se podívat.To ste mě pánové trochu dostali.Žiju v domění že jsou plastoví.
Tak to jsme dva.Pokud vím,všechny byli z lis.ocel.plechu. Nejdříve pochromované a pak lakované černou-mat.Až u Š120 či Š130 se objevili alu rámečky potažené fólií vzhledu perfor.koženky.
To ani nevím, že se vyráběly plastový..
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ahoj Myschaku,





Tak samozřejmě že ty rámečky by byli nejpěknější chromovaný.Ty by na tý palubce opravdu vinikli zvlášť když je komplet černě čalouněná. Ale ty stříkaný se mi moc nelíběj.Je to takový laciný k tý luxusní palubce.To už bych tam dal ty plastový.Nebo je nastříkal do černa pokud ty původní chromovaný obroučky jsou KO.Ale fakt je že plast do Era moc nepatří to stebou Myschaku souhlasím.
Aleši děkuju, jsem rád, že se líbí🙂
Ta palubka je libózní 🙂
Čapoune, v čem jsou plastový rámečky vořechovější než ty nalakovaný??
Petře mně se to barevně líbí, ale chromu bych se asi nebránil..nicméně s výsledným povrchem tý barvy už tak spokojenej nejsem...Ale je to v mezích, jsem náročnej🙂
No vojto palubka je sice pěkná ale ty rámečky nejsou to praví vořechový.Já bych překopal buď za chromky a nebo plasťáky bude to vypadat vo dost líp.
Díky Kubo..Cestou originálu nejdu, ale je to si myslim decentní..Není to nic vysloveně extra tjůningovýho😀
Já bych si to do erka nedal,ale jelikož nejdeš cestou originálu,tak musím pochválit,ta palubka je moc pěkná práce!!
Jenže zase je stále pružnej, říká se hned po nastříkání se projet po prašnej cestě, aby se to trochu zapatlalo, osobně tlumex používám a až na to lepení je super.
Kluci já mám tlumex na podvozku i v podbězích..Pod tím mám normálně základ. No a zklamal mě, co se týče zasychání..Lakoval jsem minulý prázdniny a ještě dneska, rok po tom, to někde trošku lepí🙁
Pod ten tlumex bych ještě Radku dal nějakou uzavírací barvu(třeba syntetiku), protože tlumex jak stárne, dělají se v něm póry a pouští vlhkost pod sebe. Takhle jsem měl ošetřené nápravy dřív na žlutým, na pohled to vypadalo i po 5 letech dobře, ale pod tím to bylo orezlé. Né moc, ale zdravý železo vypadá jinak.
Děkuji za osvětu. Zůstanu nejspíš u své osvědčené syntetické základovky a na to buď Tlumex (nápravy apod.) a na plechy bitumen, např. od firmy Presto. Mám to takto na autě již 8 let a neshledávám nějaké zásadní závady.
Vojto, z fotek jsem si myslel, že to černé je nějaké Body 930 nebo 932(asfaltový nástřik proti kamínkům). Ten se při kontaktu s akrylátovou barvou rozpouští. Ale jestli je to Alkyton, ten by neměl dělat problémy. Teda pokud přes něj nedáš nějakou silnou vrstvu toho akrylátu, jinak ti hrozí, že se zvedne. Nějaké to zaprášení barvou by mu vadit nemělo.
Radek: Radku je to dobrá barva, dělají různý odstíny, drží dobře, vydřží horší podmínky.. Dává se i na místa, kde je vyšší teplota - tudíž na komponenty motoru a tak..Je dost hustá a taky drahá🙂A když pod to dáš ještě základ (GALVINOL se to jmenuje), tak to můžeš bez obav nanášet i na hliník, měď mosaz atd..





Myschak: Jak to myslíš, jako, že jsem ten Alkyton měl dávat na to Body až po nalakování?
Zlatej, starej dobrej, osvědčenej, obyčejnej přelakovatelnej plastizol.





😀
a ještě maličkost: Body je sice nejznámější, ale nejsem si tak úplně jistý, že i nejkvalitnější. Nevím přesně, kde nastala chyba(jestli v materiálu nebo v aplikaci), ale ten drsnej povrch ti bude držet všechen bordel, kterej na silnici potkáš(od soli až po pampelišky...). Používám poslední dobou spíše ochranné nástřiky od 4CR a ve srovnání s BODY je to krok vpřed. Kupuji je přímo v kartuši a bez dalšího ředění stříkám. Vysledek je zde: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1003&olimage=28202





Povrch je mnohem ucelenější a uhlazenější. Navíc je to přelakovatelné, takže přes to dám slušnou vrstvu syntetiky, aby to bylo více uzavřené a dalo se to líp umývat.
Radku, podle mě je to taková předražená syntetika dovážená z holandska...





K článku: Ten černý ochraný materiál na bázi asfaltu bych nanášel až po lakování. Jinak ti hrozí, že se ti to bude zapíjet do laku...
To neznáš? Teď to strašně frčí na Virtu, někdo na něj nedá dopustit a natírám sním vše (dokonce už s ním i lakují auta zvenku) a jsou i tací, kteří ho už nechtějí vidět. http://www.techtydenik.cz/tech_zpravy.php?id=810&part=9 a mnoho dalších odkazů na google.
Poučte neznalého a vysvětlete mi někdo, co je alkyton? Body jsem jeětě stihl zaregistrovat, firma vyrábějící různé nátěrové systémy zejména na ochrany spodků.
Klucí nebojte, vejdu se do 10 ti tisíc, na to vemte jed🙂 Ale budou parádní🙂
Jo jo, na tyhle kolečka už tu někdo eRko postavil a nevypadalo to zle >>> https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=622&olimage=16563
Tak jsem koukal na ty kolečka a jsou fakt zajímaví ale ta cena ta taky.To bych vojto viděl na prodej jedné ledviny.Koukal jsem na googlu a ty ceny jsou fakt někde jinde 30 litříků za sadu to je fakt moc.Ikdyž kolečka jsou to fakt luxusní.