8. duben 2008

kupátko79

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12448×, Komentářů: 39, Líbí se Autor: danik
záchrana nezachránitelného

Moje erko bylo vyrobeno v roce 1979, já jsem jeho 4 majitel. Koupil jsem ho v listopadu 2005 - a protože jsem po erku hodně toužil, nekoukal jsem na nějakou tu hnilobu ani z venku, natož abych se ohnul a omrkl spodek...prostě chyba kterou už přede mnou udělalo hodně nedočkavců. Zaplatil jsem za tuhle 'rachotinu' 9000 !! a spokojeně si to uháněl k domovu ( nutno podotknout, že ani těch cca 10 km jsem neujel, neboť mě zradila elektrika ).

Za neustálého dolévání provozních kapalin mi auto vydrželo jezdit až do konce jara, kdy mu definitivně umřel motor - žádná škoda - byla to obyč. 120. Vzhledem k tomu, že v téže době autu končila technická, odstavil jsem ho do garáže, kde stálo bez povšimnutí až do podzimu 2007.

tady je se svým rodinným kolegou těsně po zakoupení

Někdy v říjnu 2007 jsem dostal chuť erko opravit. Pořídil jsem COčko, odstrojil předek, vyvařil jsem přední podběhy, vymněnil podlahu kufru a na nějakou dobu jsem zase usnul.

Na začátku zimy 2007/2008 jsem auto odstěhoval ke kamarádovi na dílnu, kde jsme ho otočili na bok a....nestačil jsem se divit. To co vypadalo na první pohled ne zas tak tragicky, se ukázalo velmi tragickým v momentě kdy jsem do letitých nánosů barev a tmelů všech druhů opřel šroubovák, později i kladivo. Vzhledem k tomu, že vyhodit to to celé do šrotu mi bylo líto, rozhodl jsem se, že to zkusím opravit. A takhle nějak to probíhalo a probíhá...

duben 2008

Vyřezal jsem práh na pravé straně včetně výstuhy a vnitřního prahu.V práci jsem si naohýbal vnitřní práh, výztuhu jsem použil ze š120 ( bohužel je o kousek kratší , takže jsem ji musel nastavit )a obojí jsem nabodoval. Venkovní práh budu připasovávat až s dveřma, mám obavy aby mi tam seděl.

Aktualizace 26,4,2008

Koupil jsem plech na podlahu š120 (je to v podstatě rovný plech, akorát má vylisovány drážky). Starou podlahu jsem vyřezal a vysekal ven - jde to poměrně dobře, navařil jsem 120-tkovou a zbytek jsem dodělal z rovného plechu. Přiznám se, že podruhé bych to dělal jinak, ty podlahy na stodvacku byly v dost mizerné kvalitě - pěkně do vrtule už z výroby.

září 2008

Trochu jsem pokročil - vymodeloval jsem levý zadní podběh, nabodoval jsem podlahu a vyrobil domeček na rameno nápravy - ten je pro jistotu z 1,5 mm plechu.

Na pravé straně mám navařenej prah, vlevo mě to čeká v nejbližších dnech. Koupil jsem stopětku s pětikvaltem, převodovku použiju do éra a zbytek do hutí.

listopad 2008

Tak jsem konečně dodělal i levou stranu. Kdysi jsem si tady pochvaloval střechu, prej jen pár puchýřků a pohoda, takže takhle to dopadlo - pod těma puchýřkama byl nosník totálně sežranej, takže nezbylo než do toho pořádně říznout. Toho kdo to bude kitovat dopředu lituju...

Prodal jsem druhý éro, kdysi sem ho dotahl a postavil na zahradu, po zralé úvaze šlo nyní z domu - neměl bych na něj ani čas a asi ani energii.

červen 2009

Auto jsem na jaře odstěhoval zpátky domů do garáže. Odstranil jsem z vnitřku staré nátěry a natřel jsem vnitřek základem. Bohužel je to již nějakej ten pátek co sem na auto nesáhl, ba co víc stalo se z něj odložiště všeho nepotřebného. Doufám, že se mi to podaří o prázdninách změnit.

září 2011

Nemůžu věřit tomu jakou dobu jsem na auto nesáhl - ne že by nebyla chuť, ale času je málo. Částečně jsem se o prázdninách probral ze spánku, opucovat jsem oba levé podběhy a natřel základem. Auto jsem otočil na bok a budu pokračovat podlahou.

2012

Moc jsem letos opět nepokročil, obrousil jsem podlahu a natřel základem.

Alespoň jsem tedy na tátově erku vyvařil podlahu kufru.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12448×, Komentářů: 39, Líbí se Autor: danik
Každej kousek hotovej na autě je dobrej.
Krásná neznámá: A to byla myšlenka dne 😀
Kdybys neseděl furt v hospodě tak už to mohlo jezdit Martínku...
To růžový erlo bych neprodával,ale hlod chtíč je je sviňa.
kuba: to je to co právě nevím a mám z toho strach, každopádně na to musím dát lamináťák a doufat, ještě je tady možnost to vycínovat, ale s cínováním nemám zkušenosti - přece jenom sahat na to plamenem je dost velký riziko, takže asi skončím u toho tmelu se skelnými vlákny - na stovce jsem s ním kitoval dost velký lavory na střeše a drželo to 2 roky určitě, pak nevím vyhodil jsem ji. Musím přiznat, že sem se dlouho rozhodoval jestli se do toho mám vůbec pouštět, ale ten nosník pod tím byl fakt na hadry - přitom na vršku byly tak čtyři puchýřky, nic víc.
A nepopraska ta strecha kdyz je az takhle varena?
a sakra..sem si myslel že na něco víc shnilýho než bylo moje už nenarazim..a ejhle😀 člověk co tohle dělá musí bejt neuvěřitelnej flegmatik jinak by to po 14ti dnech vez do šrotu.. dobrá práce.)
Myshaku, ty mlč🙂 Vy nejste normální😀





Ale ne, dělám si legraci, je to všechno o okolnostech a možnostech, času, prosotoru atd...





BTW: Taky počítám, že časem se do něčeho pustím, nejdříve pořešit Smaragda a pak uvidíme🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Taky sem si Petkate myslel, že Borůvka byla poslední auto bez podlahy a podběhů, do kterého sem se pustil....





.... a proto jsme s Michalem pořídili 71čku 🙂


http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=833
Také chválím, skvělá práce a zaplať pánbůh za každé zachráněné eRko!!!!!!!! 😀 Držím palce, a těším se až se jednou všichni sjebem snašema mazlíčkama Škoda 110 R. 🙂
Ano ale u nas na slovensku to neni ako u vas ze si zozenem kastu na 30 rocne auto len tak ze si zavolam...My inu moznost proste nemame musime vyvarat.
takhle modelovat celej spodek auta, ... ...klobouk dolu 🙂





jak rika RST, ja bych takovou kastli hodil do slevarny a poohlidnul bych se po nejakej lepsi (dokud jeste jsou) 🙂





a popravde, jsem tak rad, ze moje kastle byla az na 5 direk uplne OK, renovaci jsem delal pred 5-ti lety a od ty doby si uz jen uzivam - a je to parada! (2x Chorvatsko, obcas nejaky zavody, srazik, treba dneska jsem byl s eRkem v praci) - a o tom to je 🙂





kazdopadne drzim palce a takovej "krest ohnem" je vyborna pruprava na stavbu neceho (panove sorry) cennejsiho, nez je eRko 🙂





Drzim palce a at se prace dari!





Stanley
Takže mas to asi take ako ja. ja sa chystam vyvarat na tyzden ale nebudem to robit ja ale sused ktory to ma v malicku, takze mozno na rok cez leto sa uz budem vozit (mozno).A mam rv77. a dal som za nu 8000SK a nemala ani zadne celo.....
Na rovinu ti řeknu, že tě to už nikdy nenapadne😀





Kdo si tím jendou prošel, ten bude příště sakramentsky vybírat, do čeho se bude pouštět a do čeho ne.... Jako ano, něco vyvařit, opravit, prosím, ale stavět auto téměř od základu... Děkuji podruhy už ne, jednou fakt stačilo🙂
RST:naposled, co něco takovýho dělám, dokonce sem uvažoval, že až to dodělám tak prodám coočko, aby mě někdy v budoucnu zase něco podobnýho nenapadlo...
Obdivuju všechny, kdo se pustí do takovýho modelování nových částí karosérie. Já bych nejspíš takovou kastli zahodil, protože bych asi neměl sílu na to, tvořit to takhle celý znova.
Krásná práce já mám doma taky éro rv. 74 a je ve stejnym stavu jako bylo tvoje a bál sem se dotoho šáhnout ale kdyz vidim tebe tak do toho jdu.
Když opomeneme nevhodné řešení střechy samotné(3 nabodované plechy do sebe, mezi které zatéká zkondenzovaná pára...), tak se na těch střechách podepsalo to, že v Kvasinách měli po výrobě felicií mělkou máčecí vanu a základní nátěr končil někde v půlce sloupků... 🙂





No, taky sem si myslel, že když zavařím 4 dírky na střeše, budu mít hotovo 🙂 A nakonec jsem musel udělat celé žlábky a vzadu dokonce nahradit část výztuhy a horního plechu .. 🙂
trochu se tomu sam divim ale na střeše sou jenom dva malé puchýřky v okapním žlábku - i když nechval dne před večerem, ještě sem do nich nazaryl.Na tý první fotce je erko mojeho táty (to žlutý)- je fakt v dobrým stavu (o tisíc procent lepší než to moje, ale žlábky na střeše mu kvetou daleko víc. Zajímavé je , že ta střecha je problém jenom erek - nikdy sem to neviděl u obyč. sedanů ani u rapida.
Daník:


No, tak to je asi osud všech Erek... vzadu u toho domečku je to vždy kritický... Já sundal vnější prahy(byl na nich nanýtovaný hliníkový plech ... a je jasný jak tato kombinace materiálů musela dopadnout 🙂 ) a vnitřek vnitřího prahu jsem opískoval. Podlaha pod prahem to nevydržela a domeček taky skoro celej zmizel...takže to jsem musel taky udělat vše znovu. Naštěstí jsem sehnal nové origo prahy, takže se bylo čeho chytit. Podběhy jsem sice měl nové, ale byly na stovku a jak sem zjistil, tak dole u prahu to nesedělo... ale flexa a COčko je mocné a dokáže divy 🙂





Jak seš na tom se střechou?? taky je KO nebo to paradoxně vydržela??


Jinak držím palce a ať jde práce od ruky. Michal
ahoj,nooo tak to je fakt perfektna robota,musim povedat,ja som vyuceny autokarosar,vyvaril som uz zopar skodoviek,no ale neviem ci by som sa na to vôbec dal....Ja som mal v kupe trosku viac stastia,kupil som pôvodnu nevyvarenu erku z jednou mensou dierkou na podbehu...Ze vraj chlapik chodil na nej vynimocne kazdu nedelu do kostola...😀 No tak zelam vela uspechov a nech Ti to vyjde tak ako o nej snivas...
to Myschak: on ten vnitřní prah tak špatnej nebyl, ale zevnitř v dutině byl olezlej rzí, navíc na konci u toho chlívku na silentblok ramene byl už celkem špatnej tak sem to vzal jedním vrzem.Trochu mě mrzí ten venkovní práh ten byl fakt pěknej - bylo vidět , že ho někdo měnil, možná sem ho mohl zachránit, ale když už sem koupil novej tak co.
Človeče, když už to máš takto v ruce, tak bys mohl dělat doma na koleně přímo nové skelety Erek 🙂





To už bylo opravdu tak špatný, že jsi musel měnit i vnitřní práh?? Teda, klobouk dolů. Máš pevný nervy, mě by z toho asi hráblo 🙂)
drzim prsty takisto a davaj sem co najviac tych fotiek co sa varenia tyka. Mam nedopatrenim dve take kastle obe s papiermi a ako si to spravne opisal je mi ich luto vyhodit. Tak som uz objednal ceocko.Este raz hodne zdaru
hmmm...Taky pěkně sežraný..Vím co to je to takhle svařovat..Měl jsem to sice na jiných místech, ale v přibližně stejný míře.Ale koukám, že ti jde práce pěkně od ruky.Držím palec a jsem zvědavý na výsledek🙂
Daníku vydrž,já mnohokrát myslel,že z garáže polezu po čtyřech.V jednu dobu,když jsem se na to podíval,říkal jsem si,že to nikdy neskončí.Brzy budu mít hotovo a chystám článek na těchto stránkách.
Taky držím palce a jsi šikovný, to se musí nechat. Na druhou stranu, čím víc toho vaříš, tím víc jsi v tom profík😀





A to, že jsi odstavil auto v roce 2006... no co dodat, já odstavil v roce 2001, ale leto se už snad konečně svezu😀
Ahoj chlape,


když jsem to viděl tak Ti můsím napsat že máš můj obdiv a moooooc Ti držím palce! Trochu jsem se zhrozil z věty, že v roce 2006 jsi auto odstavil, začal dělat a je tomu tak boposavad. Takže fandím Ti, ať se práce daří!
Jojo, to ti věřím... taky mě to občas chytalo... člověk vaří, vaří, vaří a díry pořád neubývají 🙂) Byly chvíle, kdy jsem to chtěl odvézt do kovošrotu....
Děkuji vám všem za podporu, budu se snažit i když musím přiznat, že byly chvíle kdy sem od toho utíkal málem s brekotem...
fiiiiha 🙂 teda to je prace jak na kostele 🙂 ale drztim palecky...jde videt, ze jdes do toho s odhodlanim a verim, ze to dotahnes 🙂
Já obdivuju lidi, co se takhle pouštěj do vyvařování. Já bych od takhle shnilejch plechů asi utek a začal na něčem jiném někde jinde. Budu nadále sledovat, jak to pokračuje.
Hmmm jsi šikovnej svářeč 🙂 já jsem jak vlaštovka takže radši vyvařoval můj tatí😀 držim palce aby ti s tvého kupátka vznikl tvůj sen a dělalo ti jen a jen radost🙂...
No, je na tom práce jak na kostele 🙂 Sám jsem na tom byl podobně, ale zvolil jsem raději výměnu dílů(podběhy, prahy, dno kufru atd.) To vaření není zas tak hrozný....ale nejotravnější bylo to vše zabrousit, ať to trochu vypadá...🙂 Za chvilku budeš lakovat a to už pak bude krásně přibývat a bude vidět výsledek 🙂





Lak je prostě takový zlom, na který třeba takový mistr Márty čeká už 3 roky 🙂))
Noo, tak tu slepotu chapu, byl jsem v podobnem stavu, ale nebylo to tak hrozne. V tu dobu jsem naslouchal radam LL a ver ze se mi to vyplatilo. Zase to auto co se tyka koroze nejni tak hrozny, tak drzim palce a var jak o zavod.
kdo umi ten umí 🙂 jen tak dál
hmmm... ten prípad čo aj ja 😀
Luxusní svářečská práce🙂
Hezky jsi se pustil do toho vyvařování, držim palce!