31. prosinec 2008

Škoda 110 L

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 10976×, Komentářů: 28, Líbí se Autor: Kubaembecko
Staré časy..

Opět zdravím všechny škodovkáře s malou reportáží z Moravy. Chtěl bych vám představit auto, které sloužilo partě kamarádů jako společné přibližovadlo.

********

Tuhle stovku jsem sehnal úplně náhodou koncem listopadu roku 2008. Zabývali jsme se tenkrát stavbou závodní stovky a chtěli jsme i nějakou sériovou stovku pro chvíle oddechu. Prostě auto, které bude jezdit na výlety po různých cestách-necestách, společně koupený benzín, střídání v řízení a tak...

Bohužel se stala pro mě velmi nezvyklá věc, a nikde nebyla žádná stovka za odvoz, tak jsem zabrousil na server www.veterán.cz a byla tam. Za 2000 ze Zl okresu celkem pěkná stovka, motor 110ka... zavolal jsem tam a domluvil se s majitelem na víkend, že si pro ní přijedeme.

Nakonec i cenu jsme usmlouvali na 500 a platilo se také částečně "naturáliemi" - dal jsem mu zadní poloosy a motor z mé zelené stovky, který jsem měl v náhradě, ale po přitáhnutí šedé stovky mi byl k ničemu, navíc byl notně vyhoněný (což se prodávajicímu hodilo, protože si chtěl zkusit udělat GO).

Prodávající byl velmi rád, že se stovky zbaví, protože už mu překážela a chystal se ji vyhodit do šrotu. První pohled na stodesítku v nás vzbudil úsměvy - tohle je přesně takový ten vesnický styl tuningu jaký byl k vidění před pár lety, když ještě stodvacky byly v kurzu a kilo bylo k sehnání za pár šupů... Dnes je to spíš taková nostalgie.

Do 110ky, která půl roku stála na dvorku, jsme nalili benzín, namontovali chladič z mého eLeSa co jsem měl na ND, přidělali baterku a začali dráždit startér...

Motor po chvilce naskočil...

Cesta dlouhá 40 km vyhlížela díky napadlému sněhu velmi dobrodružně až hazardně, zvláště když tam byly obuty sjeté OR6ky a trať vedla z půlky po neudržovaných kopcích...

Teď ještě trochu k autu - je to rok 1971, ale značně předělán, motor je origo z továrny, akorát že majiteli fouklo těsnění pod hlavou, a když sundal hlavu, zjistil že stovkové těsnění mu tam nepasuje, přeměřil vložky a zjistil, že je to 110ka... asi nějaká noční směna;-).

Chyběl kompletně interiér, dostali jsme akorát sedačky s velmi zvláštním potahem, ale jsou hodně pohodlné. Karburátor byl ze stodvacítky a hodně rozštelovaný, což bylo vzhledem ke sněhové nadílce špatné protože nešel přesně dávkovat motor.

Zajímavý pro mě byl úhel otevření zadní kapoty,jak jsem později zjistil tak zcela normální a vnitřní potah na A sloupcích, ze stejně perforovaného materiálu se dělaly potahy na volanty.

Tak tedy jsme mohli vyjet. Hned po výjezdu se rozsněžilo a fungoval jen jeden stěrač (naštěstí u řidiče), pro lidi jedoucí do protivky pohled k popukání. Díky absenci těsnících gum okolo dveří byl

v autě průvan, ale kupodivu stodesítka topila velice dobře,jak se ukázalo mohla za to absence krytky ve středovém tunelu tudíž vzduch foukal přímo z topení do celého vozu.

A pak to přišlo.

První ostrá vracečka (naštěstí přehledná) z prudkého kopce. Nájezdová rychlost krokem. Ale sjeté pneu veškerou snahu zhatily, brzdy byly zavzdušněné a než bych našlapal tak bych sklouzl do příkopu... Chtěl jsem si tedy podtrhnout zadek smykem, tak jsem šlápl na plyn (ručka byla odpojená) avšak díky rozhozenému karburátoru motor zareagoval pozdě a nakonec rozhodil celé auto... no, byl jsem rád, že cesta byla prázdná;-)...

A tahle situace se opakovala ještě dvakrát, z toho jsem jednou jen o vlásek minul příkop. Nejhorší bylo sjíždět kopce, člověk si potřeboval trochu přibrzdit, ale já jsem si navíc musel našlapat nějaký tlak a i přitom sebe jemnějším našlapání se vždy bloklo jedno kolo vzadu a už si to jelo kam chtělo....

Co jsme opravili:

  • Odvzdušnily se brzdy,
  • Opravily světla,
  • Zrepasovali karbec takže už to jelo dobře,
  • Opravili rozdělovač,
  • Nasadili jsme zimní pneu na 13kách,
  • Z mého kila na ND dali těsnící gumy kolem dveří,
  • Do interiéru jsme dali aspoň nějaké koberce a zbytek snad až na jaře, protože spravovat něco když vám přimrzají klíče v ruce není nic příjemného:-).

Ještě sami nevíme, jak s tímto kouskem naložíme. Motor jede velmi pěkně a nejspíš i málo žere. Buď kilo necháme tak jak je, anebo si z něj postavíme eLeSo (aspoň bych ten můj náhradní motor nějak využil). Každopádně tu máme další zachráněné kilo;-).

Minulý týden jsme se stodesítkou ve třech absolvovali krátký výlet na Slovensko a byl to opravdu silný zážitek. Když jsem dojeli do první dědinky na Slovensku, tak jsme se honem fotili u značky abychom měli důkaz.

No a pak jsme skočili do kila a to se zachovalo jako čistokrevná eleanor z 60sekund...

Vybitá baterka:). No, roztláčet auto na zledovatělé cestě byl zážitek. Cíl bylo Vršatské Podhradie, a kdo to tam zná, tak ví, že cesta tam vede do velmi prudkého kopce. Na cestě byly vidět čáry od kraje ke kraji jak tam auta křižovaly a snažily se vyjet.

Většina lidí tam šlapala do kopce pěšky. No a my se "škodovicou" jsme jeli nahoru a potom i dolu jako králové:-).

Tak zatím tolik k naší Kilodesítce.

Aktualizace:

Tak jsem se konečně dostal i k tomuhle autu:o).

Zimní radovánky se stodesítkou jsou neopakovatelné,projížděli jsme si s ní část trati kde se jezdí stopa Valšské zimy a tam jsme se dosyta vyblnuli..už ani nevím,ale někdy v půlce zimy se vyfouklo přední kolo a stodesítka zapadla sněhem takže jsem se k ní už nedostal..

Když opadl sníh,tak jsme ji zase už nemohli nastartovat a pak nebyl zase čas..

V současné době dostala nové svíčky,zapalovací kabely a oživovací pokus proběhl nacvrnk:o)..i když ne bezproblémů-na startéru je asi v pasti cívka,startoval jsem tak,ze jsem klíček otočil do polohy aby svítily kontrolky a mezi kontakty na startéru narval kladivo:o)..

Chtěl bych tento týden stihnout ještě vyměnit přední světla,protože tady jsou už zrezlé paraboly,odvzdušnit pořádně brzdy,nasadit druhé kola,natáhnout bowden na tachometr a přihodit nějaké lepší fotky sedaček.

A pak už jen zase sbírat spousty zážitků z českých a slovenských silnic:o)Jelikož mě tento týden čekají praktické zkoušky a potom svaták následovaný maturou,tak uvidíme,jak to všechno postíhám.

Aktualizace:

Tak jsem konečně po dlouhé době oživil stodesítku.

Nandal jsem přední paraboly H4, nasadil 14ky OR6, odvzdušnil brzdy-a stejně k ničemu, pořád jsou zavzdušněné:-(((, vyměnil cívku na startéru a nastartoval motor jako normální člověk:o). Dále proběhla GO zámků na dveřích-když se trochu víc bouchlo se dveřma u řidiče, tak se otevřeli dveře u spolujezdce..a vzadu zase skoro s páčkou otvírání dveří nešlo hnout ani na jedněch dveřích, jak už byl zámek vyběhaný a zarezlý..tento týden chci stihnout natáhnout bowden tachometru a sytiče a pak se mrknout na ty brzdy, protože chci s tímhle autem projít STKáčkem. A na závěr jsem pořídil foto těch sedaček-nemůžu si pomoct, opravdu mi připadají jako ty z prvních prototypů erek:o) a udělal fotku, jak stodesítka vypadá když se na ni konečně nasadí rámečky světel:o)

AKTUALIZACE:

S kámošem se kterým tuhle stodesítku vlastním jsme po zvážení všech pro a proti se rozhodli stodesítku prodat,bez SPZ,pokud by někdo měl zájem,může se mi ozvat na mejl.Prodáváme ji z toho důvodu že na ni momentálně není čas a je škoda když jen stojí v kopřivách,kdyby někdo chtěl,ideální na stavbu dobového závodáka,veterána bych z ní nedělal..

Pokud se prodat nepodaří,nevadí,bude se na ní nadále pokračovat ale jen velmi pomalu.

AKTUALIZACE:

Tak stodesítka změnila majitele a bude ted k vidění v Kroměříži, kde jsem ji vyhandloval za Mustanga v super stavu a na značkách..původně to vypadalo že kilo bude na ND ale když zájemce přijel, tak říkal že si ji nechá na svojich papírech a udělá s ní STK, takže asi bude normálně jezdit..takže tolik ke stodesítce, která byla zachráněná od sešrotování a se kterou máme s kámošema spousty pěkných zážitků :o).

EPILOG , říjen 2012

Tohle je zatím jediný článek o autě který jsem zde po sobě zanechal.. Doba pokročila, lidé se mění, mění se i hodnoty a priority. Někteří zde na webu už nejsou,jiní zase přišli..kamarády, se kterými jsem se kdysi proháněl touhle škodovkou už tu dávno nemám. Možná z nostalgie jsem vyhrabal starý email a napsal majiteli kterému jsem tohle auto kdysi postoupil. A přišla mi zpráva, že auto po výměně motoru, přední nápravy a lemů stále aktivně slouží. I proto jsem se rozhodl tento článek nemazat a nechat ho tu jako vzpomínku pro ty, kteří třeba taky měli partu kamarádů a středem zájmu byla stará škodovka:)..


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 10976×, Komentářů: 28, Líbí se Autor: Kubaembecko
To Jarda: Když řeknu že je to šrot,tak je to proto,že to šrot opravdu je!!!Ostatně,uvidíte sami na hundertgangu pokud to tam dojede..takže mi věř,tuhle káru nemá cenu opravovat,když můžu mít za málo pěněz zdravou kastli,pořád by byla lepší než nějaký svařenec..z téhle stovky by byla dobrá tak možná střecha...Díky fotkám navíc vypadá líp než ve skutečnosti..a vůbec,pokud má někdo nějaké připomínky at je píše k tomu článku a né do článku o uplně jiném autě😉.
Hele, šmoulinka byla navenek cekem slušná, ale jinak docela šrot, ale stačí ji trochu léčit a vypadá k světu. Zkusim přes léto vyvařit její cedníkovitý podběhy a bude žít dál🙂
To Jarda:Tak spotřebák je pěvne určen,stovka na veterána je taky určena,erko je ve fazi-odloženo k řešení-(než bude druhá kastle),embéčko je jasný veterán a stodesítku mám napůl s kámošem a ta je určena k takovému normálnímu vození pro radost a časem třeba renovace..měl bys líp číst články😉.u každého auta mám napsaný jeho osud😉.A že jejich moc ? Jo,to je,ale zatím to zvládám,jediné problémy jsou místo🙂.A to šedé kilo,co vypadá na pohled jako leštenka a mám ho jako spotřebáka,je šrot všech šrotů🙂!!!Už jsem to psal do článku i do komentářů tak tomu fakt veřte🙂))!!!!!
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Kubo, mám pocit že máš trochu nejasný cíle🙂 Vždycky dotáhneš kilo, něco na něm uděláš nebo ho rozebereš, a vlastně máš spoustu rozvrtanejch aut. Měl by sis určit co bude spotřebák a co leštěnka🙂 Ta 72 by byla celkem slušná leštěnka, ale jakmile tam začneš něco bastlit, tak to bude jen další spotřebák🙂 Z tohoto bys třeba mohl postavil solidní LS...
Nemá,je tam jen díra🙂. To je právě nedokončený tuzing bývalého majitele..uvažuju,že bych tam časem dal čtyřoko..
tak ti teda neviem, či to dakde v ččlánku bolo, lebo som to nenašiel, ale chcem sa opýtať, to má náporák?
to Eminem: zďaleka nie si jediný 😉 mňa to tiež čaká...
Tak nejsem jediný maturant 😀 Až to bude za mnou tak v červnu odzimuju kilo :-O
Takže záhada sedaček je pro mě ještě záhadnější.Všimněte si pořádně jejich tvaru..mě to připomíná sedačky z prototypu prvních erek..ty opěrky si tam někdo asi dodělal,to je jasné..ale je to vůbec možné??Ty prototypy přece měli i kilové uchycení sedačky a ty tvary..co na to říkáte???
Takže 110L.
Úplně jsem zapoměl napsat jak je to s tím číslem.Na motoru je xxxxxxx/5*.
Tak štítek by taky mohl stačit, na štítku máš napsatej typ auta, čísla by se pak měla schodovat s tím co je na štítku a na motoru a na kastli, a na motoru je /8?
Mám jenom štítek.Nic víc.
Sedačky mohly být na zakázku, nebo ve fabrice za flašku... to se asi nedozvíme, ale nedělaly se jen jedny. Já mám v kile červené pásy, nikde jsem to neviděl, ale jsou tam.


Pokud máš původní techničák tak není problém zkontrolovat všechna čísla.
No teda,tak vás bych se tu vůbec nenadál.Jak bude trošku času tento týden,půjdu to omrknout (nemám ji u sebe).Ale ta záměna není nemožná,když jsem brigádil v servisu přijel tam děda s uvařenou stopětkou,první majitel a když jsme sundali palici,tak se zjistilo,že je to stodvacka..a taky mě napadlo,vzhledem k tomu jaká je to skládačka-co když je to origo stodesítka postavená na papírech z kila..možností je hodně😉,taky si to mohl překopat bývalý majitel..mě spíš v hlavě vrtají ty sedačky.
To s tou záměnou stovkového motoru za stodesítkový mě zaujalo. Je v tom opravdu původní motor? A mohl by ses kdyžtak podívat, jaká je poslední číslice čísla motoru (za lomítkem)? Stovka má mít myslím 8 a stodesítka 5.
No,složenina to bude určitě.Převodovka zpátečkový spinač nemá,je to stejné jako u litra,za řadicí pákou,ale ta stovka co z ní děláme tu závodní je 74 rok,a taky neměla čidlo na převodovce..až kilo se kterým ted jezdím ho tak má,to je ze 75 roku.
Jinak mám spíš pocit že to je složenina z mnoha aut🙂
Na prvních modelech jde kapota otevřít skoro do pravýho úhlu, aspoň dle mého postřehu.
ma prevodovka spateckovy spinac? ak ano tak toho bolo pomenene asi viac od 71.
To Myschak:Ahoj,kdovi jak to s tim rokem výroby je,model 71 by neměl mít ani to odvětrávání na C sloupku a myslím že palubka by měla být bez bočních ofuků.Na druhou stranu vypinače a tak pochází z tohoto modelu a když zmáčkneš vypinač na výstražnáky tak se rozsvítí kontrolky na palubce.A co říkáte na sedáky?Je to nějaká hyper super výbava,nebo si to někdo nechal později speciálně dělat u čalouníka?A co ta zadní kapota?Nikdy jsem nevyděl,že by šla tak moc otvírat.


To eminem: Jsem rád,že se ti líbí naše zážitky 😉.
Noo, Myschaku pouzivala se i cerna hladka !
Souhlasí, měl jsem stejnou koženku na 110L a byla originál
Ta koženka na A-sloupkách je origo - viděl jsem ji již na několika starších modelech. Později se používala již jen klasická "hladká" bílá koženka.
Noo, zase jeden zachranenej kousek, to je dobre!Ta kozenka na sloupkach prozrazuje ze byla menena kastle,na prvi pohled jasne kliky bomoro.To si vzpominam ze calounici delali pri prestavbach pro nedostatek origa kozenky.
píšeš, že je to rok 1971, tak jsem se těšil na kliky ven - ale už asi byly vyměněná kastle za novější... Ale i tak pěkný úlovek.
To jsou zážitky, paráda 😀