2. leden 2009

Jak jsem Legalizoval Erko.

Rubrika: Co se jinam nevešlo, Přečteno: 11320×, Komentářů: 55, Líbí se Autor: Čapoun
jak se vyhnout ekologický dani

Jak jsem Legalizoval Erko.

Jak jsem již zde avizoval tak v dubnu 2008 jsem se stal majitelem originálního vozu Škoda 110R. Vůz jsem koupil od svého kolegy Franty Kopřivy.

Jak to v českých zemích bývá tak František na mě vůz sice odhlásil, ale tzv. nemaje peněz, vyčerpán samotným nákupem jsem již vůz na sebe nepřihlásil, neboť osm set korun českých jsem radši investoval do samotného vozu než tyto finance narvat do chřtánu státní správy.

Jenže situace se poněkud změnila. Chtěl jsem tento administrativní úkon jaksi odložit, ale pod vlivem změny legislativy, kdy od roku 2009 začala platit "ekologická daň" za vozy bez katalyzátoru ve výši 10 000,- Kč jsem to musel začít jaksi řešit.

V té době jsem zároveň legalizoval i sestřin vůz Opel Omega Combi rok výroby 1991, kde byla obdobná situace jako u Erka, tj. vůz byl v polopřevodu...

Vzhledem k tomu, že v listopadu jsem měl hodně práce s tím dostat vůbec Opla na papíry, neboť byl bez technický, s jiným motorem, na voze ABS (což nebylo v techničáku) a další vychytávky, tak sem Erko začal řešit až v prosinci 2008...

No a jak to ostatně v celé republice vypadalo víme všichni. Vzhledem k hysterii ohledně pojistek za vozy v registru s SPZ bylo prakticky nemožné se dostat na magistrátu k dané přepážce kde se daly tyto naše vozy úspěšně přihlásit.

Po úspěšné technické na Opelu, mimochodem díky Dane, jsem vyrazil na Magistrát...

Po pěti hodinách stání ve frontě jsem zjistil že nemám v pořádku evidenční kontrolu neboť ta ze srpna 2008 jim nestačí (z doby kdy jsem dělal na Erku technickou), takže jsem zase nevyřídil nic...

Teď nastala další drsná etapa této akce. Zjistil jsem, že v tuto chvíli funguje v Ústí nad Labem pouze jediná technická, kde mi jsou schopni evidenčku udělat. Technická v Hrbovicích byla zavřená protože tam dělaly rekonstrukci a u Forda Homolky pro změnu už byli plný termíny až do konce ledna...

Pln zoufalství co teď jsem se obrátil na Láďu Ladiče s tímhle problémem neboť deset litříků se mi opravdu nechtělo platit za přihlášení mého Superstroje. Naprosto šílená situace byla na jediný STK v provozu v Ústí na Užíně. Po té co my Láďa vytelefonoval evidenčku jsem jel již na půl šestou ráno čekat před branami technické, abych se dostal na řadu. V 6:30 konečně otevřeli, nahrnul jsem se dovnitř ještě s dalšími čekajícími a postupně postupoval dvě hodiny v před ve frontě k okénku, kde jsem odevzdal velký technický průkaz. Poté jsem vyrazil z vyhřáté přeplněné místnosti ven čekat na odbavení techniky.

Na řadu jsem se dostal v jedenáct dopoledne, vyřízeném jsem byl za 5 minut.

Dále následovalo opět čekání ve frontě kde mi vydali již techničák z dokladem evidenční kontroly.

Tak konečně mám vše pohromadě, zaradoval jsem se a vyrazil druhého dne na dopravní inspektorát. Přišel jsem v pět hodin ráno což jsem si myslel, že bude stačit proto abych se dostal k lístkům. Jelikož v Ústí nad Labem byla praxe asi taková, že úředníci vydali pouze 120 lístků, což bylo maximum co zdejší úředníci zvládli odbavit během jednoho pracovního dne. Jak správně tušíte, k lístkům jsem se prostě nedostal...

Takže následovalo repete. Druhý den jsem opět vyrazil do fronty na čekačku a to už tedy ve dvě ráno. Vzhledem k tomu že teploty padaly až k mínus deseti pod nulou, tak jsem měl na sobě tři svetry a dvoje kalhoty abych neumrzl. A šel jsem si stoupnout do fronty zoufalců, kteří tu již stepovali od 11 hodin od večera. První dvě hodiny celkem ještě šly, ale postupně jak mé tělo začalo pod náporem třeskutého mrazu chladnout, začal jsem mít jaksi pocit že umírám.

Nohy mi ztěžkly, široký úsměv se mi z tváře ztratil, víčka poklesla. Když tu náhle přesně o půl osmé ráno konečně otevřeli. A začal ten správný rachot - mega tlačenice. Bojoval jsem jako lev. Z posledních sil jsem se prorval až k úředníkovi s lístečky...

Mám devítku, super, dokázal jsem to.

Ještě ta nezbytná administrativa ve formě vyplněných formulářů. A pak už vytoužené setkání z úředníkem. Během deseti minut jsem byl vyřízený a dřímal v ruce plastikovou kartičku malého TP.

A co říci na závěr: Konec dobrý všechno dobrý.

No a to jsou ony inkriminované dokumenty

´


Rubrika: Co se jinam nevešlo, Přečteno: 11320×, Komentářů: 55, Líbí se Autor: Čapoun
Jak to tady čtu tak to jsem na tom dost dobře. jsem z plzenskýho kraje. Mirošov přesně, kousek od Rokycan. a loni jsem převáděl taky auto před koncem roku asi v říjnu a jel jsem na STK musel jsem udělat novou. Při tom jsem udělal i evidenčku. a tam jsem strávil 4 hodiny.Hnus. Ale na Dopravním inspektorátu jsem byl za 10 minut hotovej, papíry jsem měl vyplněný a tak jsem si vzal lístek. Ty tam dává nějakej automat. a sotva jsem ho vzal do ruky tak už na mě pípali a šel jsem na řadu. Takže je to jak kde a já měl pohodu na převodu. ale stres na STK.
Ahoj yankees





Tak máš sice pravdu ale metodickej pokin k tomuto dorazil na magistrát někdy 24.12.08 a o této změně v provádění předpisu jsem se dozvěděl až v Lednu. A to už jsem to měl dávno vyřešený. Faktem je že jsem na to slušně kašlal a akce státu mě donutila si dát věci do pořádku.
Dost otřesný zážitek. Mohl sis ho ovšem ušetřit. Vozidla koupená a odhlášená na nového majitele před 1.1.2009 musí inspektorát dle metodických pokynů přihlásit bez ekopoplatku.
Ahoj Nimro,





tak buď rád že to dobře dopadlo a že máš favouše legálně na papírech.Kamarád dostal vod svího stríce luxusního formana v silverline a představ si že strýc k němu neměl velkej techničák a byl z jinýho okresu než kámoš.Takže když se vydal na úřad tak mu opis techničáku respektivě duplikát sice vydali těsně před vánoci ale on už nestihnul auto přihlásit.
Mám podobnou zkušenost s favoritem. Pořídil jsem si ho na přestavbu na konci listopadu. Byl registrovaný v Praze, na tamním dopravním inspektorátě kvůli odhlášce jsem byl třikrát. V Ústí na přihlášení jenom jednou, okolo 10. prosince a stál jsem tam od čtyř ráno. Byl jsem první a myslel jsem si, že budu mít číslo 001. Houby. 007. A z útrob magistrátu se začali trousit bazaristi s nižšími čísly a s taškami plnými chrastících espézetek... Holt, měli známé na dopravce...
Koukám, že moc nestvíte -o)





1) Já jsem hlavně životní prostředí,se stavebním pomáhám kolegovi, coby písařka, občasný místní šetřitel, kolaudant apod.


2) Existuje možnost zadat vystavení povolení stavby oprávněné podnikající osobě stanovené zákonem - tam stavební úřad nedělá nic, tedy pokud nejsou problémy (pak to zase hodí na krk nám ,), ale je to o hódně jiných penězích a zatím to moc mezi lidmi nefunguje, využívají to hlavně velké fimy které si to pak dají do nákladů !!!!!3) Poplatků v územním a stavebním není zrovna moc a pokud má město (obec ) územní plán je skoro všechno ZADARMO -o)


4) Motivovat mě můžeš, ale pokud zákon stanoví oznámit 15 dní předem , dát min 10 dní na vyjádření a nabytí právní moci za 15+1 den, tak jak mám tohle řešit ????? Zfalšovat to aby to bylo rychlejc ??? Vážně chceš přijet z dovolené a zjistit, že si soused u tebe před domem postavil velkosklad či něco podobného ???


5) Fungovalo by to u pokut - tam by stačilo běhat po městě a byl bych dost možná každé léto na Bahamách -o)


Asi takhle :


Tudy ale cesta podle mě nevede !!! spíše by měl stát dát na výkon státní správy obcím a městům víc peněz a povolit víc pracovních míst pro úředníky ( což se Vám líbit nebude !!! ale státní správu už takhle dotuje naše město z části ze svého a max.a min. počet úředníků je také stanoven státem !!!) a pak by mohlo být víc úředníků a rychlejší vyřízení, ale obávám se, že by zároveň razantně stouply poplatky aby se to státu vrátilo a to by se Vám už nelíbilo vůbec..., takže ??????? Je to velmi podobné jak fronta v márketu u jedinné fungující pokladny - také nemá cenu řvát na tu jedinou pokladní : Ať kouká makat a slibovat jí prámie za bezfrontí.. !!!!!!!!!!!!
Tak v ˇUstí to bylo kritický hlavně tím že fakticky fungovala pouze jedna technická a to na město se spádovou oblastní víc jak sto tisíc je zatraceně málo.Akdyž sešteš psycho na technický a zároveň na magistrátě vyjde ti z toho megapsycho.Víš jak vono když se pak začnou lidy rvát o místa o lístky tak je někde něco špatně.
To Danda: Tak jsem to nemyslel,já jen že např. na dopravním úřadě jsem letos (vlastně v loni🙂 byl skoro každý měsíc a nevim,co jsou to fronty a pořadové lístky..to se ani nevyplatilo tady ještě zavádět.Na venkově to tak kritické není jak ve mestě,tudiz tu neni ani takovy pohyb lidí.
Řekl bych že za dost věcí jsi si mohl sám a jak psal Jezevec tak nechat to na poslední chvíly byla hloupost i když já za sebe musím říct že jsem přihlašel nové votuzidlo 30.12. a největší problém byl sehnat fungující STK kuli evidenční kontrole.Dojel jsem 50km do Chrudimi a za 10min jsem mazal zpět s evidenčkou v kapse.Na úřadě jsem fasoval lístek v 10:45 a ve 12:00 jsem odjížděl s novýma značkama a techničákem v kapse k domovu.
Kubo musím si rejpnout. Jak to že by si úředník nevydělal, když pracuje jen v malé obci? Jinými slovy mi říkáš, že tam nic nedělá a to snad nemůže být pravda, ne? Žádný úředník ti na tenhle systém nepřistoupí, protože by byl kontrolovatelnej. Na tom stavebním úřadě je to ale specifické, nejsou to jen stavební povolení, ale i místní šetření a kolaudace a to prostě nikdo nezúkoluje..
To Jarda:No jasně že všiml,ale představ si,že by se ted tohoto nápadu chytl nějaký politik..pochybuju o tom,že by nechali staré ceny,šli by znova nahoru.
drsný 🙂) Před deseti lety si někdo vystál pořádník pět dní v mrazu na favorita a dneska stojí dva dny ve frontách, aby ho prodal a převedl. Otázka je, kam se poděl ten třídenní rozdíl?? Na ten by se měla uvalit nějaká daň!!
Kubo, všiml sis že se nám od nového roku převody aut zdražili?🙂 Ať si tomu říkají jak chtějí, ale je to prostě poplatek za převod.





U městské policie částečně takové odměňování funguje, proto taky stále číhají na vytipovaných a sporných místech a dávají tolik botiček kolik jich jen mají. U státní policie, tam je to poněkud horší, ale také mají čárkový systém.
No,kdyby úředník dostával normálně dál svůj plat,a z toho měl ještě provizi z převodů aut/vydání stavebních povolení a já ještě nevím z čeho všeho,znamenalo by to jediné-zdražení těchto služeb.Pokud by jeho plat byl závislý na provizích,tak by byly úředníci na venkovech v nevýhodě,protože by si nevydělali ani na slanou vodu.
Ahoj Dane,





Tak to je slovo do pranice.Fixní plat v podstatě nemotivuje.Což má většina úředníků.Pak se musíš spolíhat na ochotu dotyčného úředníka řešit tvůj problém .Podíl z vybraného poplatku by dotyčné lidi motivoval .Ikdyž je to dvousměrná zbraň .Vem si Dane kdyby se tímo řídila výše udělovaných pokut automaticky by jsi dostal pokutu v maximální možné výši co legislativa umožńuje
Chyba je v systému odměňování. Dej úředníkovi podíl z vybraných poplatků a uvidíš tu rychlost, časovou flexybilitu a hlavně ochotu. Kdysi mi někdo říka, že lidi se říděj přes peníze...


Možná bychom se dočkali i toho, že úředník přijede za tebou...
U nás jsou pondělí a středa od 8 do 17, a první sobotu v měsíci dopoledne. Jeden člověk řeší většinu agendy pro dvě pětiny okresu, něco kolem 30tisíc obyvatel. Má tam ještě jednu úřednici, ale ta řeší jen odhlášky a depozit. Ať přijdete kdykoliv, čekáte minimálně hodinu až dvě, to to bylo už před touhle novinkou.


Kdyby to byla soukromá firma tak dávno zkrachovala, protože lidé půjdou tam, kde čekat nemusejí. Kamarád dělá od rána do večera, soboty, neděle, svátky, když lidi zavolaj že se jim rozbil kotel, tak jede, protože kdyby nejel, tak přijde o zákazníka. Úředník má v tomhle ale monopol, on o žádnýho zákazníka nepřijde, a tak jede ve svým tempu, a když nezvládá, tak nepřijmou dalšího úředníka, ale prostě lidi přijdou jindy.


Chápu úředníky že toho mají hodně, a nemohou za to, ale systém mi vadí.
Ahoj Čapoune,


Bohužel u úředníka a někdy i u podnikatele je to jen z části v lidech a je tu vždy ta "vyšší moc" která nás nutí dělat věci tak, jak musíme a ne tak, jak by jsme zrovna chtěli ...


A pak zbývá jen snažit se dotyčnému vysvětlit, že chápu, že ho to štve, ale já s tím nic víc udělat nemohu ..., ale když už na Tebe vříská 4, 5 občan vřadě, tak se ten úsměv, ochota vysvětlovat a chápat hledá dost těžko -o).


Ale jinak vše v dobrém a v pohodě !!!! Jen si tak povídáme.... -o).
Jj, Myschaku ještě že tak 😉 Asi u nas není takový velký pohyb aut nákup - prodej jako někde jinde..
To u vas (CZ) stale platia stare SPZ???
Ahoj Jezevče,





Myslím si že všechno je o lidech.Jak v soukromym sektoru tak i ve státnim.Musím objektivně říci že sestátnim sektorem mám jak tu dobrou i tu špatnou skušenost.A opět je to o tom na koho narazíš.Kdo je ochoten řešit tvůj požadavek a jakým způsobem.
Hansi,je to jak kde -o) U nás úřadujeme každý den t.j. Po až Pá z toho pondělí a středa do večera. Na tzv. úřední hodiny si nehrajem !!!! Je to věc starosty a ten to tak zavedl a v práci jsme povinně v létě v době dovolených, mezi svátky a vždy, kdy hrozí dovolenkové nájezdy \\\\\\\\\\"lufťáků\\\\\\\\\\",vždy na úřadě musí být někdo kdo pčřijme Tvoji žádost, či bude řešit Tvoji stížnost - takže v tomhle by jsi byl u nás jako občan asi spokojen, ale jako úředník asi méně ..... Nehorší je ta papírová mašinérie na každý úřední úkon navázaná - ta totiž většinou dělá ty největší problémy a zdržení!!!!!!!! což ale občana nezamíjá a úředník s tím nic nenadělá, prostě to tak je a tak holt dostávám občas vynadáno za věci s kterými ani při nejlepší vůli nic nenadělám, ale to už holt k mé práci patří... -o) Se soukromými podnikately je to podle mých zkušeností podobné jako s některými úředníky = některý se Ti snaží vyhovět, jiný Tě pošle do háje pokud by jsi třeba chtěl něco udělat v danný termín a jejich služby také nejsou zrovna nejlevnější a výsledky práce také bývají velmi odlišné - takže bych tam také neviděl až tak velký rozdíl... Např. za internet platím 1.100 měsíčně a když bouřka spálila modem ve vlastnictví poskytovatele služby( mám ho v nájmu spolu s pevnou linkou ) nejdříve mě měsíc přesvědčovali, že mám rozbitý počítač a pak jsem 2 měsíce čekal na uznání reklamace a poslání jiného a celou dobu jsem platil za užívání internetu ačkoliv jsem zjevně užívat nemohl...!!!!! Tohle se mi stalo již třikrát a jediné co mi poradili bylo, ať si koupím bleskojistné zařízení v hodnotě cca 2.000 Kč abych si tím zajistil funknočst s nimi nasmlouvané a dost draze placené služby....... takže ono opravdu není vše jen černo/bílé...
Noo, Jezevce mas urcite pravdu, ale nezapomen ze urednika si platime z nasich dani.Naprosto mi neni jasne jak to ze se od roku tzv.REVOLUCE nic nezmenilo. Porad je uredni den pondeli a streda. Proc neni otevreno Po-Pa od napr.8-13h a treba jeden den do 18h?


Je jasne ze lid za par let nezmenis, frona se stala, stoji a asi nadale stat bude. Nic mene kdyby byl urednik placen tak jako vsude zato co vykona, tak by to vypadalo jinak.V soukromem podnikani si teno postoj k platicimu zakaznikovi nemuze nikdo dovolit!Tim nechci nikoho omluvat. Kazdy se musi at chce nebo nechce podridit diktatu zakonodarce, ale urcite by to slo udelat jednoduseji pro obcany!Proto ze si za ty tzv. ukony jako obcan sakra dost zaplatim!
Schalke: ještě že Jožko bydlíme v tom našem vidlákově 🙂 Ani fronty u okýnek u nás ještě nezavedli ... 😀DD
Ahoj Jezevče:





Jasně máš pravdu je to ponaučení do budoucna. Nenechávat vše na poslední chvíly.Já z toho úředníky neviním.Naopak v článku jsem již na začátku jasně napsal že jsem měl vůz přihlásit již v dubnu v době nákupu.
Já byl přepisovat 110L začátkem prosince..v Židlochovicích a fronty úplně v poho než jsem vyplnil papíry byl sem na řadě, ale pak jsem se u okýnka děsně naštval neboť mi uřednice sdělila že mám blbě napsanou evidenčku..takže znova na evidenčku a znova na magistrát.. Kdybych musel stát ty samý fronty co ty asi bych to nerozchodil..
Jezevec: Přesně tak, ale to o čem píšeš to je taková česká povaha, to je prostě v krvi, tohle všechno co tu popisuješ.
Je to pořád stejné !!! Spousta lidí čeká na poslední chvíli aby udělali to, co měli udělat již dávno !! Totéž je u nás na úřadě s občankami,stavebními povoleními, atd. ... Je to stále dokola : Mám propadlou občanku a novou chci HNED !!!! Zítra nastupuje stavební firma a já nesu žádost o povolení ( jeho vydání trvá ze zákona min. 30 dní a to jen v případě, že nemáš problémy se sousedem) atd.


sorry, ale tady není vinen úředník ale Ty !!!.Tvoje jediná výhoda je to, že zákon stanoví povinnost auto přihlásit, ale nestanoví pokutu za prodlení - jinak by jsi neměl o čem psát, neb by jsi ho převedl již dávno -o).





K úředníkům : Jsou to také jen lidé jako Vy a proč by kvůli nedbalosti jiných měli pracovat o svátcích a v předčasech ???? Oni přeci nevymysleli ten zákon ani nezanedbali své povinnosti - tak proč by za to měli trpět ???? Kdyby tam seděla Tvoje přítelkyně či manželka nadával by jsi na ty bordeláře a psal třeba článek o lajdácích ..





Ale pozor : Nechci tu kázat ani Tebe ani nikoho jiného soudit !!!!!! Jen se snažím Ti dát možnost nakouknout "na druhou stranu"......





Musel to být pro Tebe děsný zážitek a snad se z něho poučíš a díky Tvému článku možná i někdo další.... !!!!!!
Čapoune, přesně moje slova.
Klucí, ale pojištění a ekopoplatek jsou dvě naprosto rozdílné věci. Za pojištění může ČKP a za poplatek vláda. Je to jenom shoda okolností že se to svezlo takhle najednou. Jinak já mám éro taky v polopřevodu a nechal jsem to až na příští rok. Stejně jako motorku.
Ahoj Emineme.





Podle učebnic ekolgie platí že čím dýl používáš vyrobený výrobky než dojde k tomu že věc je natolik opotřebována to jest skončena její praktická životnost a je tedy poté následně v


uvozovkách ekologicky zlikvidována tím máš menší ekologickou stopu.Takže opatření státu je vlastně v rozporu z ekologií.Protože nutí lidi ke konzumu to jest k nadměrný spotřebě surovin byť nepřímou formou tojest mákupem nových výrobků.
No já to stihl v listopadu, den po mých 19. narozeninách bylo kilo moje.


Jeden kámoš si naběhl, protože si šel přehlašovat seata na sebe, vystál celou frontu v Ostravě a zjistil, že je to registrováno v Opavě 😀


Při čtení o frontách jsem si vzpomněl, jak se stávalo u Mototechen jak přivezou těch pár aut.


Vůbec nechápu, že to lidi (nemyslím tebe) nechávali na poslední chvíli, to je takový častý zlozvyk, o tom se už vedělo týdny dopředu.


Co se týká toho výpalného co chce stát, který se sprostě zaštiťuje pojmy jako ekologie a bezpečnost, tak je to hovadina, myslím si ale, že to stará auta nezruší, holt se budou dávat jen za přepis, aby lidi nemuseli platit ekolikvidaci.
31.12 jsem 4 hodiny páchal smlouvy s pojišťovnama. Za 6000 Kč jsem pojistil vše co má kola na rok 2009 a ještě jsem vybrečel 3 dálniční známky. Akorát necháu proč? Pojistka se jmenuje: povinné ručení za škody způsobené provozem motorového vozidla na pozemních komunikacích. To opravdu žádná z mích garáží není.


PS: Nikdy jsem s nepojištěným autem neujel ani jeden metr...
Mkupe🙂





Myslim si že spousta lidí hlavně auta odhlašovali kvůli povinosti platit pojistku za vozy registrované v registru osobních vozidel.Jasně máš pravdu že když v tom maj lidi bordel tak je to jejich problém ale na druhou stranu stát tohle umožňoval a lidi pouze regovali frontami na úřadech na legislativní změnu.
Ahoj mkupe,





Já neříkám nic o opatření vlády které donutí lidi auta pojistit.Já bych si nikdy nedovolil vyjet s autem na silnici bez povinného ručení.A kdo si na to troufne tak musí pochopit že to ponese následky.A to neřešim vůbec případnou nehodu.A přiznám se že ze svího okolí znám mraky lidí co jezdí a neplatěj žádnou pojistku.Takže na druhou stranu je to trochu pozitivní opatření že to lidi donutí ty auta mít pojištění.Protože pak když se stane průser tak máš z toho jenom problémy když tě trefí strana co na tuhle zákonou povinost kašle.
Petre a proc by kvuli Vam tam meli sedet, proc by Ti ostatni, co maji tyhle zalezitosti vyrizeny hned meli ze svejch dani ty jejich prescasy platit. Vzdyt si to muzou prihlasit i letos nee😀
Státní správy se tady zastávat nebudu ale co společného má vydání metodického pokynu těsně před vstupem zákona v platnost s tím, že jsem bordelář, že si nevyřídím převod hned jak vozidlo koupím.


Sami tu uvádíte spoustu důvodů a historek proč to nešlo a nebo se Vám nechtělo.





Mimochodem dle odkazu z Virtu bylo již v září jisté, že zákon od roku 2009 platit bude, tady se živě diskutuje min, dva měsíce, stale ste meli dost casu.





To kolik a za jakej typ auta se bude platit, je po přečtení výňaku ze zákona jasný i bez metodického pokynu.





Kolik takovejch by bez podobného zákona tyto vozy prihlasilo a v nekterych pripadech i pojistilo?





Sem rád, ze jsem do dnesniho dne nenarazil, spis se nesrazil na silnici s nekym, kdo nema vuz prihlaseny a nebo dokonce nepojisteny.


V rodine se ne nasi vinou podobna nehoda stala a dalo to starosti a trvalo to hoodne dlouho, nez jsme videli nahradu skoly.





Netajim se tim, ze s opatreni souhlasim. Aspon se na uradech vycistily archivy a databaze a k proridnnuti zestarleho vozoveho parku to jiste take trochu prispelo.





Je mi jen lito, ze to postihne tu skupinu motoristu co proste na ten mladsi vuz k zivotni potrebe nemaji.
No dobře Hansi ale to byla jiná doba.Ikdyž vlastně úřednící jsou pořád stejný.Ale fakt je že postup Ústeckýho magistrátu nechápu.Když to jde zařídit výkendový provoz v Litoměřicích v Český Lípě nerozumím tomu proč to nejde nějak pořešit v krajském městě.
Noo, Petre bud rad te to bylo tak brzo 😉. Ja jsem zazil ze metodickej postup byl dodan 12. 1.1982 a bylo to o tzv. povoleni k drobnemu podnikani. Ja hrdina jsem si byl prihlasit 02.01.zivnost a pani mi rikala jestli jsem jeste opilej ze Silvestra.😀DD Ona ze nic nevi a ze se v CSSR podnikat nesmi a nebude. Tak jsem ji rikal ze je novej zakon o podnikani a ona rekla ze jestli nevypadnu tak zavola policajty. 😀DDD Tak ze 23.12.2008 bylo docela vcas 😀DD
Tak Jerrome to je slušnej výkon státní správy vydat metodickej postup 23.12.2008.To názorně vidět v jakym kocourkově to vlastně žijeme.
Ke Kachnisovu povzdechu, ano je to pravda, ale ten metodický pokyn vyšel až 23.12.2008, do té doby, bych řekl, o tom nikdo nevěděl včetně me. (znění je např. zde http://skoda-virt.cz/cz/clanky/technicke-informace/5458-metodicky-pokyn-md-k-vyhlasce-o-odpadech-ekopoplatek/ )


A k Čapounovi...u nás to bylo stejné (malé město se spádovou oblastí s 5000obyvateli a pracují tam 2 úředníci). Já jsem například v jeden pátek před vánoci stál ve frontě na 15. místě od 4:00( v pátek u nás dělají od 8:00 do 11:00) no a když jsem se dostal k automatu na lístečky, tak jsem byl první, na kterého nezbylo... No, bratru, 14 lidí za den. A když jsme se ptali, jestli neprodlouží otevíračky, tak ne: "Jsou před zkolabováním a budou rádi, když jim úředníci nepůjdou marodit" Kupodivu nakonec pracovali i na silvestra.





Vše jsem nakonec stihnul ještě před vánoci, kdyby vyšel metodický pokyn dříve, tak bych tam šel asi taky až v lednu.
Myslíš Michale, že se nás jako děti budou ptát: Tati, proč jste tam chodili stát ty fronty? To nešel proud nebo jen spadla síť? 😀
Však v pohodě Petře🙂 ale já si stejnak musel rejpnopout a oceňuju, že jsi svůj přípěh, který na přelomu roku prožili stovky dalších podobných "pohodářu" sem dal, s odstupem času se to bude dobře číst...
S těma polopřevodama je to všude stejné,nemusí být lidi bordeláři,myslím,že čapounovu sitauci chápu.Mé první auto škoda Rapid bylo v polopřevodu celou dobu co jsem ho měl (třitčtvrtě roku) než jsem ho zas prodal,a to proto že nebyly prachy na přepis kvuli dílům (hlavně motory-ty jsem měnil skoro pravidelně,poprvé hned po koupi,po druhé protože ten první neměl výkon,napotřetí jsem dal motor z fava a když jsem konečně něco našetřil, zase jsem neprošel evidenčkou..tak jsem se na to vykašlal uplně..akorat po prodeji byl trochu problém u přepisu ale zvládlo se to.
Já měl erko napsané na sebe, přesto jsem ho "legalizoval" čtyři měsíce...





1) udělat technickou, s tím, že nesedí barva vozu, nesedí VIN (žádné tam nebylo), nejsou RZ...





2) vybavit pojistku - na původní RZ a VIN...





3) vyzvednout značky (je nutná technická a pojistka), zapsat barvu a vymazat číslo motoru. Jako bonus jsem dostal nové RZ...





4) zažádat o nové VIN (z důvodu "vyreznutí"😉





5) nechat oficiálně pověřenou osobou (STK) vyrazit VIN





5a) znova na STK (není nutné, ale původní platila jenom měsíc a prostě jsem to nestihl😀)





6) znova na magistrát zapsat nové VIN do techničáku





7) opět na pobočku pojišťovny zapsat novou RZ a VIN...





Ve finále jsem dostal nové papíry na nové auto😀...
Michale sorry mkupe ne mkoupe.
Ahoj Mkoupe,





stim erkem máš trochu pravdu že jsem to měl správně řešit v dubnu .Jako všichni normální lidi.Ale vzhledem k mí pracovní vytíženosti a taky vlastně erko jsem vod Dubna do Srpna dával dohromady neboť když jsem ho koupil mělo rozpáranej celej pravej bok od předního blatníku přez dveře až po zadní blatník po kolizy z náklaďákem.Moje první pojizdná akce byla vlastně Hundertgang.Tim to samozřejmě nechci omlouvat to že jsem to začal řešit na poslední chvíli.Ale na druhou stranu mě dost šokoval přístup Ústeckého magistrátu který v době kdy ve frontě před ním stepovali lidi vod 11 v noci a vytvořila se před budovou fronta minimálně 500 lidí každý den v prosinci neprodloužily hodiny či nezahájily výkendový provoz jako v ostatních městech.Takzvaně služba lidem.I přesto že museli vědět co nastasne.Že se doslova lidi rvali vo lístky.Několikrát to tam musela řešit městská policie.
Kachnis tady v tomto případě nešlo státu o Petrovo 10 litrů, ale aby už ten přepis konečně někdy dopřepsal a světe div se, vyšlo jim to. Takže velká gratulace, Petře dostali Tě kam chtěli! ;oD
No taky mě napadá něco jako halt "někdo to rád horké", v tomto případě pravda spíš mrazivé 😀 Já myslim, že zdánlivě nenápadnému příběhu už v konci chybí jen něco jako "jak jsme se tam v té frontě mačkali, seznámil jsem se s jednou podobně na bomby žijící dívkou a dnes spolu žijeme pět let a máme tři děti" 😀 To by byli pěkný bakaláři ;oD





Ale jelikož mám každý rok na podání daňového přiznání 3 měsíce a hádejte kdy tam stojim s ostatníma podobně založenejma pakama 😀 tak mám pro podobnou náklonost k maximálnímu využívání stanovených limitů pochopení 😉





Jo a hoši ať Vás ani nenapadne volat mi kvůli nějakejm problémům s evidenčkou. Z textu by se mohlo mylně zdát, že snad umím nějaké nadstandartní služby, ale to je omyl. Tady Petr měl vše v pořádku, jen se tam potřeboval v předvánočním bláznění vetřít. Byl tu ale jinej expert, že auto má jiný číslo kastle, jinou barvu, ale aspoň správné číslo motoru a jestli prej to půjde a to fakt teda zažídit neumim ;oD
Ahoj Kachnis





Tak to si mě fakt dostal.Tak to sem teda nepochopil plně literu zákona.Ale na druhou stranu jsem rád že jsem se stal majitelem malé plastikové kartičky s mím jménem a nápisem Škoda 110R.

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253