Tak už mám eRku doma a ukázalo sa, že podľa čísla na bloku a označení hlavy je tam motor 110R a výfukove zvody zo 100ky, pasujú výfukove zvody zo 120ky na eRkovú hlavu ?
Nechci ti do toho kecat Falcone...ale eRko má půlkulový dna pístů tak k tomu musí mít taky půlkulový spalovací prostor 😀





a protože jsou v každým spalovacím prostoru dva ventily tak půl a půl je celá, tak tedy kanály jsou kulové neboli kruhové .....a nebo kulový :O)





já ti nevím kulkou mezi lopatky nebo lopatkou mezi kulky ...já vážně nevím 🙂
Crestik: No, a nad tim je v hlavě jehlanovej spalovací prostor. Co je na tom tak těžkýho na pochopení? 😀
Mytysek: To by mě taky zajímalo. Mám motor 718.11K 1500km po komplet generálce, chladič oleje, novou náplň polosyntetiku 10W-40, a přesto na delších trasách se drží ukazatel na 2,5-2,8 při 3500-4000 ot/min. Je to normální?
když tu byl zmíněn tlak oleje.. jaký tlak dosahují vaše motory? kolik by ten tlak měl (asi) být a při jakých otáčkách a teplotě?? zajímá mě to pro porovnání s mým motorem.. který je asi před generálkou..
To bych docela chtěl vidět. Nemáte foto? To teda vážně nějak nechápu.


Věřim, ale nechápu 😀
no, když dám dohromady Falcona a larryho, tak vlastně čtvercový motor nemá válcový píst, ale vlastně krychli, která nelítá ve válcové vložce, ale v hranolové vložce 🙂
Tak teď to teda nechápu. Tzn. že píst je stejně vysokej jako má průměr?
Larry: To není pravda, znamená to že má čtvercové písty a trojuhelníkové spalovací prostory, jako existovalo sací potrubí se čtvercovými kanály, prostě všechno spolu souvisí... 😀
Dík crestiku.
že má vrtání větší než zdvih, 120tka je přesný čtverec, bo má 72x72mm
tátomechanük.....Já nepíšu, že chci generálku. Jenom jsem se připojil do diskuse o 120/110 tím, že s eRkem jsem dával sprint proti stodvacítce, která měla po generálce motoru a na trojku jsem ujížděl.





Jinak jeden dotázek: Co to znamená: "podčtvercovej motor" ?
larry : jestli tem motor jede jak píšeš, proč ho chceš generálkovat ?


Jediný důvod by byl kdyby žral olej. Pokud má motor v pořádku tlaky ve válcích (měřil jsi je ?) a mazací tlak, je generálka podle mne (z důvodů finančních) tak trochu přepychem. A i ta spotřeba oleje se dá vyřešit


výměnou stěracích kroužků.(Poku tedy motor nemá nalítáno 200 tis.km)


Nejprve bych motor rozebral a zjistil jak vypadají ložiska na klice,


válce, kroužky a jejich vůle v zámcích a pak bych se rozhodl co s tím budu dělat.Viděl jsem "několik" motorů zevnitř, které byly naprosto OK


až na stěrací kroužky. Existuje sada zabrušovacích kroužků od Firmy GÖETZE, která takový motor zachrání na dalších 50 - 80 t km.
Asi jediná verze 120, která se dá srovnávát s eRkovým motorem je LS, takže všechny porovnání jsou 110R-120LS.





Záleží na tom, z jakého roku je ten 120 motor tzn. jestli má již plnoprůtok (od 83 značený /9, resp. od r.80 - Garde [motor 120LS] značený /6)nebo ne. Pak je výhoda v delším intervalu výměny oleje. Jinak lze říci, že výkonově je na tom seriový 120 nepatrně hůř jak s max momentem, tak i s výkonem, hlavně díky méně ostré vačce. Dále jde 120 trošičku méně točit pro jiný poměr vrtání/zdvih (LS: 72/72; R: 72/68).





To jsou takové asi největší rozdíly. Pak jsou další věci (trošku jinak řešené chlazení hlavy atd.), které nejsou prakticky poznat.
To je pravda.


Ja mam 4,22 qaltovku a ta 120áca měla petikvalt.
Při takovémhle porovnávání zrychlení u dvou různých aut je třeba přihlédnou také k váze jednotlivých aut!


Také je rozdíl mít stálý převod 4,44(eRko, myslím do roku 1979)


a 4,22 (120tky). I práce s řadící pákou a spojkou hraje svoji roli.
Já mám najeto asi 144 tis. kilometrů. Nevim teda jestli, kdy a co se na tom dělalo na motoru u předchozích majitelů.


Dával jsem si sprint s klukem, co tvrdil, že má 120 po generalce motoru.


Na rychlostni stupně 1 a 2 jsme jeli pořád vedle sebe, na 3 jsem mu začal ujíždět.
To Myschak: jo jo pravda, přehlídl jsem se.........
Motor 110L má 5-tku, motor š110R má za lomítkem 4-ku
vzhledový rozdíl není až tak markantní žádný, ale rozhoduje typ....a z toho vyplývá to co je za lomítkem výr čísla motoru. od toho se odvozuje jestli je to typ 718(jestli se nemýlím)(/5) nebo 742.12(/2)
Mazaci kanaly ? Plnoprutok ? 😉
U nás na Slovensku sa už číslo motora nezapisuje do TP,môže sa meniť ako náhradný diel za taký rovnaký typ, takže môžu skontrolovať iba typ motoru, a aký je vzhľadový rozdiel medzi 120 a 110R ?
Podle mého názoru má motor 120L jedinou výhodu : je většinou novější,


pokud nemá najeto víc než ten ten eRkový.


Jinak, motor z eRka je živější, (je to podčtverec, tudíž se ochotněji vytáčí než čtvercová 120cítka). Má i o něco málo "ostřejší" vačku.


Zásadní problém je ale v tom, zda je ten motor zapsaný v TP, protože dnes ti ho tam jen tak lehce na evidenci nezapíší.O tom již tady byla v nedávné minulosti vedena diskuse. Jinak budou na STK určitě problémy.
Ktorý je lepší z hladiska spotreby,výkonu a spolahlivosti? Mám možnosť kúpiť eRku, ale má motor zo 120ky.